Skocz do zawartości

Ustawienia AA


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ostatnio troche sie bawie w vrayach, chcac nie chcac i wlasnie mnie tez dotykaja takie dziwne abstrakcyjne problemy, o ktorych nawet nie mialem pociecia ze moga sie pojawic renderujac w tym podobno "slabym" MR, na chwile obecna myster(MR) daje lepsze efekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie używam filtrów...

 

da38f109c180f58b.html

 

Kolorami oznaczylem to co ma ze sobą coś wspólnego...

Jeśli nie używasz Global subdiv (czyli masz na 1) to ja DMC max subdiv ustawiłbym właśnie na 20, lub pomiędzy 10-20...

 

Drugim kolorem oznaczyłem ziarnistości obrazu, które jest też odpowiedzialne - jakby nie patrzeć - na postrzeganie jakości, detali... Ale to już jak kto co lubi ;)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pixelvision- o co chodzi z tymi kolorami bo nie rozumiem???

Oznaczają "relacje" pomiędzy sobą - to, że jedna funkcja oddziałuje na drugą lub odpowiadają za to samo...

 

I tak Global subdiv* 4 pomnaża x4 DMC min i max subdiv - czyli DMC wynosi min 1, a max 20.

Clt thresh i noise odpowiadają za ziarnistość... Im mniejsza liczba tym dokładniejszy obraz w szczegóły (duże ziarno

zamazuje), ale też i wolniejszy render (dlatego z tym ostrożnie)...

 

 

*) może nie powinienem tego pisać bo jesteś `pro` i to wiesz, ale napiszę na wszelki wypadek...

Ta funkcja odpowiada za mnożenie wszystkich funkcji subdiv w scenie - czyli w materiałach (np refleksy, przezroczystości), światłach (np jakość cieni), HSph subdiv w Irradiance map, Brute Force GI subdiv, itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak Global subdiv* 4 pomnaża x4 DMC min i max subdiv - czyli DMC wynosi min 1, a max 20.

 

Nieprawda. Global Subdivision Mulipiler nie pomnaża wartośći DMC. Pomnaża wszystkie wartości lokalne - materiały, światła, itp.

No chyba, że mowa o Adaptive Amount, czym mniejszy tym wartość Min jest większa, bo zakres adaptacji spada.

 

Gregory: Polecam DMC, bez żadnego filtera[Zostaw na Area = 1.5]. Ostrzenie zosaw sobię w post produkcji. Dobrym sposobem jest również jak ktoś wspomniał renderowanie do 2x większej rozdziałki i reskalacja 2x w dół.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez gientekwl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Global Subdivision Mulipiler nie pomnaża wartośći DMC. Pomnaża wszystkie wartości lokalne - materiały, światła, itp.

No chyba, że mowa o Adaptive Amount, czym mniejszy tym wartość Min jest większa, bo zakres adaptacji spada.

 

"Global subdivs multiplier - this will multiply all subdivs values everywhere during rendering; you can use this to quickly increase/decrease sampling quality everywhere. This affects everything,except for the lightmap, photon map, caustics and aa subdivs. Everything else (dof, moblur, irradiance map, brute-force GI, area lights, area shadows, glossy reflections/refractions) is affected by this parameter."

 

Zgadza się panie gientekwl :D ! Mój błąd. -.-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gientekwl: a czy zmniejszenie rozdzielczości np z 1920x1200 do 1440x900 spełni swoje zadanie jeśli chodzi o AA, nie ukrywam że mam ograniczenia sprzętowe (2x2,2GHz), renderuje w 1920x1200 przy DMC 1:20, i area 1,5. efekt jest przyzwoity ale zawsze chce się czegoś więcej. Przy 2x rozdzielczości 1440x900 render czasowo mnie zabija:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności