Skocz do zawartości

Kuchnia


Gość Muka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Muka

Siema ostatnio pracuję nad projektem małej kuchni w bloku. Oto efekty :

 

kuchpro2v1.jpg

 

kuchpro2v1noc.jpg

 

Komentarze mile widziane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hejka, jeśli chodzi i textury: masz za duże słoje tego drewna, przez co szafki wyglądają jak by były zrobione z drewna sekwoji:P zwiększ tiling tekstury, fuga za bardzo odbija światło powinna być matowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne z pytań człowieka który się nie zna. Jak stworzyć taką teksturę? Czy idę dobrym tropem? Mogę np. wymodelować sobie takie kafelki i wypalić teksturę? Ewentualnie rozłożyć ją na kafelki + fuga. Przepuścić to przez crazybump? Dopiero uczę się modelować, ale powoli wypadałoby zacząć też jakieś tekstury robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muka

Właściwie to ja na teksturowaniu mało się znam :P robię tekstury po prostu znajduję teksturę w internecie i edytuje ją w photoshopie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dante wszytko zależy od Ciebie.

Możesz sobie płyki wymodelować a możesz po prostu nałożyć materiał płytek na powierzchnię ściany. Wykorzystujesz albo gotowe mapki ściany z płytkami (ściagasz albo sam wykonujesz i obrabiasz z pomoca gimpa lub photoshopa) albo opcje tiles.

Wszystko zalezy od tego jaki realizm chcesz osiagnąć i przy jakim czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uparłeś się na te super słoje ;]

 

zwróciłem twoją uwagę na nierówne kafelki. według mnie powinieneś to poprawić.

poniżej zaznaczyłem również oparcia krzeseł. rura oparcia łączy się pod jakimś dziwnym kątem. do tego pręty wewnątrz oparcia wchodzą w kolizję z rurą.

 

kuchpro2v3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muka

a no zapomniałem o tej nie równości kafelki dzięki za przypomnienie, a z tym krzesłem to nie wiem co się stało poprawie to dzisiaj :) dzięki za przypomnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Muka

Ok krzesła wydaje mi się że poprawione ;) wstawiam osobne foto bo na rendering całej kuchni nie mam obecnie czasu ;p

krzesla1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejsz bumpa na drewnie. Proponowałbym dać AA na area a później w PS wyostrzyć bo widać w zbyt wielu miejscach jak siada AA. Kubek jakby wklejony w zdjęcie. Przepalenie na lodówce wydaje się przesadzone toż to czysta biała plama -ale może tak ma być

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Oleksiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarz ;) No z tym przepaleniem na lodówce to się machnąłem, poprawie błędy jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zaczyna wyglądać całkiem przyjemnie.

na razie trochę surowo, ale idziesz w dobrym kierunku :)

dodaj jeszcze kilka detali, np. jakiś relling nad zlewem z wiszącymi przyborami kuchennymi, stojak z kompletem noży.

sam pewnie masz w domu kuchnie, i wiesz, że jest pełna takich szczegółów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie widok ciut dziwny.

firanę mógłbyś trochę pofalować.

natomiast stół wygląda jak wyciosny kłody. strasznie toporny. szczególnie blat.

no i te słoje :) czy w ogóle istnieje tak duże drzewo, które po rozcięciu posiada takie słoje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nogi od stołu wydają się zbyt kanciaste, w zlewie siada mapowanie, ja bym zmniejszył bumpa na siedzeniach i poprawił łączenie oparcia stołków bo to chyba nie powinno tak wchodzić w siedzenie ? Firanka do poprawy, kran jest chyba ciut za cienki ale to można się tylko wydaje. Ciągle masz problem z AA powiedz jakie masz ustawienia rendera to coś się poradzi. Blat stołu też mi się wydaje to poprawy - zbyt kanciasty na zaokrągleniu, no ale może tak ma być. Mapka diffuse tych mebli wydaje się słabej jakości albo to słaba jakość rednera takimi je czyni ;)

 

Zbyt jasne światło dałeś jak na takie pochmurne niebo - tak mi się wydaje. Dodaj klamki do okien.

 

To tyle ode mnie, dajesz dalej bo jest coraz lepiej.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kilka błędów jest ;P stół już zmieniłem jutro wrzucę poprawioną wersje a tutaj moje ustawienia z v-raya

 

ustawiena6.th.jpg

ustawiena5.th.jpg

ustawiena4.th.jpg

ustawiena3.th.jpg

ustawiena2.th.jpg

ustawiena1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specem nie jestem ale napiszę Ci co ja o uważam za słuszne - zrobisz z tym co będziesz chciał ;)

 

LC bym zmienił - jak już robisz final render to daj 0,01 - 0,005 size przy czym jeżeli masz już 0,01 to ja bym zostawił inter. sample na 10 a przy dużych wartościach subdivs u Ciebie pewnie z 2000 można dać w granicy 5-10 inter. sample, wydobędziesz wtedy detal choć Ty masz go tutaj mało ;)

 

W IM inter sample też zostawiłbym na 20 a min rate daj sobie na -7 to taki trick który przyśpiesza nieco renderowanie gdy masz powierzchnie nie potrzebujące dużo sampli

 

Najgorsze jest to że nie pracujesz w LWF. Zastanawia mnie dlaczego AA nie działa skoro masz włączone Sub-pixle mapping - przepalenie nie chce Ci się poddać AA bo wartości pikseli przepalenia i otoczeniem mają zbyt różne wartość - tak mi się wydaje. Może to wina reinhard'a, nie wiem.

 

Proponuje Ci najpierw znaleźć błąd który powoduje problemy z AA. Spróbuj zmienić color mapping na Linear i zobacz czy dalej masz złe AA na przepaleniach.

 

HDRI masz jakiej rozdzielczości ?

 

Ps. co to za procek że ma 16 wątków ? i ile Ci się taka scena renderuje ?

 

 

Może któryś ze speców od wizek się wypowie co o tym myśli ? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no właśnie moje krzesła :D za szybko chciałem to zrobić i nie do końca zagłębiałem się w tył krzesła :[ z tym Number of passes to też za bardzo nie widziałem co i jak i po prostu zwiększyłem do 16, a to chodziło o wątki x) mam procesor Intel i3-2310M 2.1Ghz a scena w rozdzielczości 1755x749 renderuje mi się około 3h, wielkie dzięki za porady dotyczące v-raya Oleksiak :) i za tył krzesełek panek ;) jutro postaram się wrzucić poprawione fotki. :)

 

Ps. HDRI w rozdzielczości 1024x512.

 

Ps.2 Tutaj render prosto z maxa

kuchpro5.jpg

 

I po korekcie w photoshopie :

kuchpro5v1.jpg

Edytowane przez Muka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw PS bo moim zdaniem tylko zaszkodziłeś renderowi z maksa ;) najpierw popraw AA bo jest fatalne a Ty jeszcze je niszczysz PS np kuchenka albo siedzenia. Ten procek jest 4 rdzeniowy ? Możesz wyrenderować sobie pass z samym dirtem przy pomocy extratexture i potem to zmiksować w ps żeby przyciemnić niektóre miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Procesor 2 rdzeniowy z 4 wątkami, dzięki Twoim radom Oleksiak render przyspieszył do około 2h ;)

Tutaj 2 strona kuchni, bez korekcji w PS

kuchpro6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać błędy GI na oknie..

Moim zdaniem rozdzielczość HDRI jest mała.

To co mnie najbardziej dziwi to wartości AA jakie podałeś 4-16 nigdy takich wielkich nie stosowałem bo nie widziałem różnicy w jakości a czas się strasznie dłuży podczas renderu. Wyrenderuj to z ustawieniami 1 albo maks 2 - do 8. W DMC min samples zmień na 8 i jak będziesz widział szum to możesz powiększać ale jak dla mnie 15 to bardzo dużo. Jaki masz subdiv materiałów ? Połowa obrazka to płaskie powierzchnie ze słabo widocznymi odbiciami a min 4 w aa to strzał w kolana mi się wydaje.

 

Zrób kilka próbnych renderów i zobacz w ps na warstwach jak jakość się zmienia.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blat stołu nadal masz źle zmapowany. Obróć mapę w lewo tak żeby słoje drewna rozciągały się wzdłuż blatu a następnie obróć ponownie w ten sposób, żeby wąskie krawędzie też otrzymały słoje drewna "wzdłuż". No i chyba trochę za mocno odbija. Widać nawet odbicie krzesła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności