Napisano 19 Luty 201213 l Siema ostatnio pracuję nad projektem małej kuchni w bloku. Oto efekty : Komentarze mile widziane :)
Napisano 19 Luty 201213 l Hejka, jeśli chodzi i textury: masz za duże słoje tego drewna, przez co szafki wyglądają jak by były zrobione z drewna sekwoji:P zwiększ tiling tekstury, fuga za bardzo odbija światło powinna być matowa.
Napisano 20 Luty 201213 l a mnie się również rzuciło w oczy to, że pierwsza kolumna płytek jest szersza od pozostałych.
Napisano 21 Luty 201213 l Moje pytanie może się wydać niektórym banalne, ale czy te kafelki to tekstura czy są one wymodelowane?
Napisano 21 Luty 201213 l Kolejne z pytań człowieka który się nie zna. Jak stworzyć taką teksturę? Czy idę dobrym tropem? Mogę np. wymodelować sobie takie kafelki i wypalić teksturę? Ewentualnie rozłożyć ją na kafelki + fuga. Przepuścić to przez crazybump? Dopiero uczę się modelować, ale powoli wypadałoby zacząć też jakieś tekstury robić.
Napisano 22 Luty 201213 l Właściwie to ja na teksturowaniu mało się znam :P robię tekstury po prostu znajduję teksturę w internecie i edytuje ją w photoshopie. :)
Napisano 25 Luty 201213 l Dante wszytko zależy od Ciebie. Możesz sobie płyki wymodelować a możesz po prostu nałożyć materiał płytek na powierzchnię ściany. Wykorzystujesz albo gotowe mapki ściany z płytkami (ściagasz albo sam wykonujesz i obrabiasz z pomoca gimpa lub photoshopa) albo opcje tiles. Wszystko zalezy od tego jaki realizm chcesz osiagnąć i przy jakim czasie.
Napisano 26 Luty 201213 l uparłeś się na te super słoje ;] zwróciłem twoją uwagę na nierówne kafelki. według mnie powinieneś to poprawić. poniżej zaznaczyłem również oparcia krzeseł. rura oparcia łączy się pod jakimś dziwnym kątem. do tego pręty wewnątrz oparcia wchodzą w kolizję z rurą.
Napisano 26 Luty 201213 l a no zapomniałem o tej nie równości kafelki dzięki za przypomnienie, a z tym krzesłem to nie wiem co się stało poprawie to dzisiaj :) dzięki za przypomnienie.
Napisano 26 Luty 201213 l Ok krzesła wydaje mi się że poprawione ;) wstawiam osobne foto bo na rendering całej kuchni nie mam obecnie czasu ;p
Napisano 6 Marzec 201213 l zmniejsz bumpa na drewnie. Proponowałbym dać AA na area a później w PS wyostrzyć bo widać w zbyt wielu miejscach jak siada AA. Kubek jakby wklejony w zdjęcie. Przepalenie na lodówce wydaje się przesadzone toż to czysta biała plama -ale może tak ma być Pozdrawiam. Edytowane 6 Marzec 201213 l przez Oleksiak
Napisano 6 Marzec 201213 l Dzięki za komentarz ;) No z tym przepaleniem na lodówce to się machnąłem, poprawie błędy jak najszybciej.
Napisano 6 Marzec 201213 l no zaczyna wyglądać całkiem przyjemnie. na razie trochę surowo, ale idziesz w dobrym kierunku :) dodaj jeszcze kilka detali, np. jakiś relling nad zlewem z wiszącymi przyborami kuchennymi, stojak z kompletem noży. sam pewnie masz w domu kuchnie, i wiesz, że jest pełna takich szczegółów ;)
Napisano 7 Marzec 201213 l Wszystko spoko tylko mnie coś nie leży ten widok za oknem ? Chyba krzywo :)
Napisano 7 Marzec 201213 l faktycznie widok ciut dziwny. firanę mógłbyś trochę pofalować. natomiast stół wygląda jak wyciosny kłody. strasznie toporny. szczególnie blat. no i te słoje :) czy w ogóle istnieje tak duże drzewo, które po rozcięciu posiada takie słoje?
Napisano 9 Marzec 201213 l Nogi od stołu wydają się zbyt kanciaste, w zlewie siada mapowanie, ja bym zmniejszył bumpa na siedzeniach i poprawił łączenie oparcia stołków bo to chyba nie powinno tak wchodzić w siedzenie ? Firanka do poprawy, kran jest chyba ciut za cienki ale to można się tylko wydaje. Ciągle masz problem z AA powiedz jakie masz ustawienia rendera to coś się poradzi. Blat stołu też mi się wydaje to poprawy - zbyt kanciasty na zaokrągleniu, no ale może tak ma być. Mapka diffuse tych mebli wydaje się słabej jakości albo to słaba jakość rednera takimi je czyni ;) Zbyt jasne światło dałeś jak na takie pochmurne niebo - tak mi się wydaje. Dodaj klamki do okien. To tyle ode mnie, dajesz dalej bo jest coraz lepiej. Pozdrawiam ;)
Napisano 9 Marzec 201213 l No kilka błędów jest ;P stół już zmieniłem jutro wrzucę poprawioną wersje a tutaj moje ustawienia z v-raya
Napisano 9 Marzec 201213 l Specem nie jestem ale napiszę Ci co ja o uważam za słuszne - zrobisz z tym co będziesz chciał ;) LC bym zmienił - jak już robisz final render to daj 0,01 - 0,005 size przy czym jeżeli masz już 0,01 to ja bym zostawił inter. sample na 10 a przy dużych wartościach subdivs u Ciebie pewnie z 2000 można dać w granicy 5-10 inter. sample, wydobędziesz wtedy detal choć Ty masz go tutaj mało ;) W IM inter sample też zostawiłbym na 20 a min rate daj sobie na -7 to taki trick który przyśpiesza nieco renderowanie gdy masz powierzchnie nie potrzebujące dużo sampli Najgorsze jest to że nie pracujesz w LWF. Zastanawia mnie dlaczego AA nie działa skoro masz włączone Sub-pixle mapping - przepalenie nie chce Ci się poddać AA bo wartości pikseli przepalenia i otoczeniem mają zbyt różne wartość - tak mi się wydaje. Może to wina reinhard'a, nie wiem. Proponuje Ci najpierw znaleźć błąd który powoduje problemy z AA. Spróbuj zmienić color mapping na Linear i zobacz czy dalej masz złe AA na przepaleniach. HDRI masz jakiej rozdzielczości ? Ps. co to za procek że ma 16 wątków ? i ile Ci się taka scena renderuje ? Może któryś ze speców od wizek się wypowie co o tym myśli ? ;]
Napisano 9 Marzec 201213 l te druty ze srodka oparcia wchodza w siedzisko, powinny byc raczej jakos polaczone obrecza za siedziskiem a nie wtapiac sie w siedzenie, jak na przykladzie
Napisano 9 Marzec 201213 l A no właśnie moje krzesła :D za szybko chciałem to zrobić i nie do końca zagłębiałem się w tył krzesła :[ z tym Number of passes to też za bardzo nie widziałem co i jak i po prostu zwiększyłem do 16, a to chodziło o wątki x) mam procesor Intel i3-2310M 2.1Ghz a scena w rozdzielczości 1755x749 renderuje mi się około 3h, wielkie dzięki za porady dotyczące v-raya Oleksiak :) i za tył krzesełek panek ;) jutro postaram się wrzucić poprawione fotki. :) Ps. HDRI w rozdzielczości 1024x512. Ps.2 Tutaj render prosto z maxa I po korekcie w photoshopie : Edytowane 9 Marzec 201213 l przez Muka
Napisano 11 Marzec 201213 l Zostaw PS bo moim zdaniem tylko zaszkodziłeś renderowi z maksa ;) najpierw popraw AA bo jest fatalne a Ty jeszcze je niszczysz PS np kuchenka albo siedzenia. Ten procek jest 4 rdzeniowy ? Możesz wyrenderować sobie pass z samym dirtem przy pomocy extratexture i potem to zmiksować w ps żeby przyciemnić niektóre miejsca.
Napisano 11 Marzec 201213 l Procesor 2 rdzeniowy z 4 wątkami, dzięki Twoim radom Oleksiak render przyspieszył do około 2h ;) Tutaj 2 strona kuchni, bez korekcji w PS
Napisano 11 Marzec 201213 l Widać błędy GI na oknie.. Moim zdaniem rozdzielczość HDRI jest mała. To co mnie najbardziej dziwi to wartości AA jakie podałeś 4-16 nigdy takich wielkich nie stosowałem bo nie widziałem różnicy w jakości a czas się strasznie dłuży podczas renderu. Wyrenderuj to z ustawieniami 1 albo maks 2 - do 8. W DMC min samples zmień na 8 i jak będziesz widział szum to możesz powiększać ale jak dla mnie 15 to bardzo dużo. Jaki masz subdiv materiałów ? Połowa obrazka to płaskie powierzchnie ze słabo widocznymi odbiciami a min 4 w aa to strzał w kolana mi się wydaje. Zrób kilka próbnych renderów i zobacz w ps na warstwach jak jakość się zmienia. Pozdrawiam.
Napisano 11 Marzec 201213 l Dzięki za porady ;) poszukam hdri w większej rozdzielczości, subdiv materiałów ustawiony na 25.
Napisano 11 Marzec 201213 l Blat stołu nadal masz źle zmapowany. Obróć mapę w lewo tak żeby słoje drewna rozciągały się wzdłuż blatu a następnie obróć ponownie w ten sposób, żeby wąskie krawędzie też otrzymały słoje drewna "wzdłuż". No i chyba trochę za mocno odbija. Widać nawet odbicie krzesła.
Napisano 17 Marzec 201212 l Ja bym zmieniła tą zasłonkę na taką bardziej zasłaniającą;) W ogóle to są zazwyczaj takie we wzorki albo tzw. zazdrostki (od połowy okna w dół)
Napisano 18 Marzec 201212 l Dzięki za komentarze i za pomoc w trakcie projektu. To już prawdopodobnie ostatni up, całość umieszczę w Galerii 3D ;) edit: Projekt skończony umieszczony w Galerii http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=82626 Edytowane 18 Marzec 201212 l przez Muka
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto