Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Siema ostatnio pracuję nad projektem małej kuchni w bloku. Oto efekty :

 

kuchpro2v1.jpg

 

kuchpro2v1noc.jpg

 

Komentarze mile widziane :)

  • Odpowiedzi 37
  • Wyświetleń 4,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hejka, jeśli chodzi i textury: masz za duże słoje tego drewna, przez co szafki wyglądają jak by były zrobione z drewna sekwoji:P zwiększ tiling tekstury, fuga za bardzo odbija światło powinna być matowa.

Napisano

dzięki za komentarze w weekend poprawie błędy ;)

Napisano

Moje pytanie może się wydać niektórym banalne, ale czy te kafelki to tekstura czy są one wymodelowane?

Napisano

Dante41k, kafelki to tekstura + bump

Napisano

Kolejne z pytań człowieka który się nie zna. Jak stworzyć taką teksturę? Czy idę dobrym tropem? Mogę np. wymodelować sobie takie kafelki i wypalić teksturę? Ewentualnie rozłożyć ją na kafelki + fuga. Przepuścić to przez crazybump? Dopiero uczę się modelować, ale powoli wypadałoby zacząć też jakieś tekstury robić.

Napisano

Właściwie to ja na teksturowaniu mało się znam :P robię tekstury po prostu znajduję teksturę w internecie i edytuje ją w photoshopie. :)

Napisano

Dante wszytko zależy od Ciebie.

Możesz sobie płyki wymodelować a możesz po prostu nałożyć materiał płytek na powierzchnię ściany. Wykorzystujesz albo gotowe mapki ściany z płytkami (ściagasz albo sam wykonujesz i obrabiasz z pomoca gimpa lub photoshopa) albo opcje tiles.

Wszystko zalezy od tego jaki realizm chcesz osiagnąć i przy jakim czasie.

Napisano

Tak jak pisałem wcześniej wrzucam dziś poprawioną wersję kuchni. :)

kuchpro2v3.jpg

Napisano

uparłeś się na te super słoje ;]

 

zwróciłem twoją uwagę na nierówne kafelki. według mnie powinieneś to poprawić.

poniżej zaznaczyłem również oparcia krzeseł. rura oparcia łączy się pod jakimś dziwnym kątem. do tego pręty wewnątrz oparcia wchodzą w kolizję z rurą.

 

kuchpro2v3.jpg

Napisano

a no zapomniałem o tej nie równości kafelki dzięki za przypomnienie, a z tym krzesłem to nie wiem co się stało poprawie to dzisiaj :) dzięki za przypomnienie.

Napisano

Ok krzesła wydaje mi się że poprawione ;) wstawiam osobne foto bo na rendering całej kuchni nie mam obecnie czasu ;p

krzesla1.jpg

Napisano

Po dłuższej przerwie, kolejny up ;)

kuchpro3v3.jpg

Napisano

zmniejsz bumpa na drewnie. Proponowałbym dać AA na area a później w PS wyostrzyć bo widać w zbyt wielu miejscach jak siada AA. Kubek jakby wklejony w zdjęcie. Przepalenie na lodówce wydaje się przesadzone toż to czysta biała plama -ale może tak ma być

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Oleksiak

Napisano

Dzięki za komentarz ;) No z tym przepaleniem na lodówce to się machnąłem, poprawie błędy jak najszybciej.

Napisano

Drobne poprawki

kuchpro4v4.jpg

Napisano

no zaczyna wyglądać całkiem przyjemnie.

na razie trochę surowo, ale idziesz w dobrym kierunku :)

dodaj jeszcze kilka detali, np. jakiś relling nad zlewem z wiszącymi przyborami kuchennymi, stojak z kompletem noży.

sam pewnie masz w domu kuchnie, i wiesz, że jest pełna takich szczegółów ;)

Napisano

No to żeby nie było monotonii tym razem inne ujęcie ;)

kuchpro4sv1.jpg

Napisano

no ten widok za oknem jeszcze do poprawy będzie :)

Napisano

faktycznie widok ciut dziwny.

firanę mógłbyś trochę pofalować.

natomiast stół wygląda jak wyciosny kłody. strasznie toporny. szczególnie blat.

no i te słoje :) czy w ogóle istnieje tak duże drzewo, które po rozcięciu posiada takie słoje?

Napisano

Nogi od stołu wydają się zbyt kanciaste, w zlewie siada mapowanie, ja bym zmniejszył bumpa na siedzeniach i poprawił łączenie oparcia stołków bo to chyba nie powinno tak wchodzić w siedzenie ? Firanka do poprawy, kran jest chyba ciut za cienki ale to można się tylko wydaje. Ciągle masz problem z AA powiedz jakie masz ustawienia rendera to coś się poradzi. Blat stołu też mi się wydaje to poprawy - zbyt kanciasty na zaokrągleniu, no ale może tak ma być. Mapka diffuse tych mebli wydaje się słabej jakości albo to słaba jakość rednera takimi je czyni ;)

 

Zbyt jasne światło dałeś jak na takie pochmurne niebo - tak mi się wydaje. Dodaj klamki do okien.

 

To tyle ode mnie, dajesz dalej bo jest coraz lepiej.

 

Pozdrawiam ;)

Napisano

No kilka błędów jest ;P stół już zmieniłem jutro wrzucę poprawioną wersje a tutaj moje ustawienia z v-raya

 

ustawiena6.th.jpg

ustawiena5.th.jpg

ustawiena4.th.jpg

ustawiena3.th.jpg

ustawiena2.th.jpg

ustawiena1.th.jpg

Napisano

Specem nie jestem ale napiszę Ci co ja o uważam za słuszne - zrobisz z tym co będziesz chciał ;)

 

LC bym zmienił - jak już robisz final render to daj 0,01 - 0,005 size przy czym jeżeli masz już 0,01 to ja bym zostawił inter. sample na 10 a przy dużych wartościach subdivs u Ciebie pewnie z 2000 można dać w granicy 5-10 inter. sample, wydobędziesz wtedy detal choć Ty masz go tutaj mało ;)

 

W IM inter sample też zostawiłbym na 20 a min rate daj sobie na -7 to taki trick który przyśpiesza nieco renderowanie gdy masz powierzchnie nie potrzebujące dużo sampli

 

Najgorsze jest to że nie pracujesz w LWF. Zastanawia mnie dlaczego AA nie działa skoro masz włączone Sub-pixle mapping - przepalenie nie chce Ci się poddać AA bo wartości pikseli przepalenia i otoczeniem mają zbyt różne wartość - tak mi się wydaje. Może to wina reinhard'a, nie wiem.

 

Proponuje Ci najpierw znaleźć błąd który powoduje problemy z AA. Spróbuj zmienić color mapping na Linear i zobacz czy dalej masz złe AA na przepaleniach.

 

HDRI masz jakiej rozdzielczości ?

 

Ps. co to za procek że ma 16 wątków ? i ile Ci się taka scena renderuje ?

 

 

Może któryś ze speców od wizek się wypowie co o tym myśli ? ;]

Napisano

te druty ze srodka oparcia wchodza w siedzisko, powinny byc raczej jakos polaczone obrecza za siedziskiem a nie wtapiac sie w siedzenie, jak na przykladzie

2028323561.jpg

Napisano

A no właśnie moje krzesła :D za szybko chciałem to zrobić i nie do końca zagłębiałem się w tył krzesła :[ z tym Number of passes to też za bardzo nie widziałem co i jak i po prostu zwiększyłem do 16, a to chodziło o wątki x) mam procesor Intel i3-2310M 2.1Ghz a scena w rozdzielczości 1755x749 renderuje mi się około 3h, wielkie dzięki za porady dotyczące v-raya Oleksiak :) i za tył krzesełek panek ;) jutro postaram się wrzucić poprawione fotki. :)

 

Ps. HDRI w rozdzielczości 1024x512.

 

Ps.2 Tutaj render prosto z maxa

kuchpro5.jpg

 

I po korekcie w photoshopie :

kuchpro5v1.jpg

Edytowane przez Muka

Napisano

Zostaw PS bo moim zdaniem tylko zaszkodziłeś renderowi z maksa ;) najpierw popraw AA bo jest fatalne a Ty jeszcze je niszczysz PS np kuchenka albo siedzenia. Ten procek jest 4 rdzeniowy ? Możesz wyrenderować sobie pass z samym dirtem przy pomocy extratexture i potem to zmiksować w ps żeby przyciemnić niektóre miejsca.

Napisano

Procesor 2 rdzeniowy z 4 wątkami, dzięki Twoim radom Oleksiak render przyspieszył do około 2h ;)

Tutaj 2 strona kuchni, bez korekcji w PS

kuchpro6.jpg

Napisano

Widać błędy GI na oknie..

Moim zdaniem rozdzielczość HDRI jest mała.

To co mnie najbardziej dziwi to wartości AA jakie podałeś 4-16 nigdy takich wielkich nie stosowałem bo nie widziałem różnicy w jakości a czas się strasznie dłuży podczas renderu. Wyrenderuj to z ustawieniami 1 albo maks 2 - do 8. W DMC min samples zmień na 8 i jak będziesz widział szum to możesz powiększać ale jak dla mnie 15 to bardzo dużo. Jaki masz subdiv materiałów ? Połowa obrazka to płaskie powierzchnie ze słabo widocznymi odbiciami a min 4 w aa to strzał w kolana mi się wydaje.

 

Zrób kilka próbnych renderów i zobacz w ps na warstwach jak jakość się zmienia.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Dzięki za porady ;) poszukam hdri w większej rozdzielczości, subdiv materiałów ustawiony na 25.

Napisano

Blat stołu nadal masz źle zmapowany. Obróć mapę w lewo tak żeby słoje drewna rozciągały się wzdłuż blatu a następnie obróć ponownie w ten sposób, żeby wąskie krawędzie też otrzymały słoje drewna "wzdłuż". No i chyba trochę za mocno odbija. Widać nawet odbicie krzesła.

Napisano

Ok mały up:

kuchpro8.jpg

Napisano

Ja bym zmieniła tą zasłonkę na taką bardziej zasłaniającą;) W ogóle to są zazwyczaj takie we wzorki albo tzw. zazdrostki (od połowy okna w dół)

Napisano

Dzięki za komentarze i za pomoc w trakcie projektu. To już prawdopodobnie ostatni up, całość umieszczę w Galerii 3D ;)

 

edit: Projekt skończony umieszczony w Galerii http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=82626

 

kuchpro9pop1.jpg

Edytowane przez Muka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności