Gość Muka Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Siema ostatnio pracuję nad projektem małej kuchni w bloku. Oto efekty : Komentarze mile widziane :)
gregory Napisano 19 Luty 2012 Napisano 19 Luty 2012 Hejka, jeśli chodzi i textury: masz za duże słoje tego drewna, przez co szafki wyglądają jak by były zrobione z drewna sekwoji:P zwiększ tiling tekstury, fuga za bardzo odbija światło powinna być matowa.
gregory Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 nawet okleiny do płyt wiórowych nie mają takich wielkich słoji.
Sinnerslayer Napisano 20 Luty 2012 Napisano 20 Luty 2012 a mnie się również rzuciło w oczy to, że pierwsza kolumna płytek jest szersza od pozostałych.
Gość Muka Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 dzięki za komentarze w weekend poprawie błędy ;)
Dante41k Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 Moje pytanie może się wydać niektórym banalne, ale czy te kafelki to tekstura czy są one wymodelowane?
Dante41k Napisano 21 Luty 2012 Napisano 21 Luty 2012 Kolejne z pytań człowieka który się nie zna. Jak stworzyć taką teksturę? Czy idę dobrym tropem? Mogę np. wymodelować sobie takie kafelki i wypalić teksturę? Ewentualnie rozłożyć ją na kafelki + fuga. Przepuścić to przez crazybump? Dopiero uczę się modelować, ale powoli wypadałoby zacząć też jakieś tekstury robić.
Gość Muka Napisano 22 Luty 2012 Napisano 22 Luty 2012 Właściwie to ja na teksturowaniu mało się znam :P robię tekstury po prostu znajduję teksturę w internecie i edytuje ją w photoshopie. :)
mowok Napisano 25 Luty 2012 Napisano 25 Luty 2012 Dante wszytko zależy od Ciebie. Możesz sobie płyki wymodelować a możesz po prostu nałożyć materiał płytek na powierzchnię ściany. Wykorzystujesz albo gotowe mapki ściany z płytkami (ściagasz albo sam wykonujesz i obrabiasz z pomoca gimpa lub photoshopa) albo opcje tiles. Wszystko zalezy od tego jaki realizm chcesz osiagnąć i przy jakim czasie.
Gość Muka Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 Tak jak pisałem wcześniej wrzucam dziś poprawioną wersję kuchni. :)
Sinnerslayer Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 uparłeś się na te super słoje ;] zwróciłem twoją uwagę na nierówne kafelki. według mnie powinieneś to poprawić. poniżej zaznaczyłem również oparcia krzeseł. rura oparcia łączy się pod jakimś dziwnym kątem. do tego pręty wewnątrz oparcia wchodzą w kolizję z rurą.
Gość Muka Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 a no zapomniałem o tej nie równości kafelki dzięki za przypomnienie, a z tym krzesłem to nie wiem co się stało poprawie to dzisiaj :) dzięki za przypomnienie.
Gość Muka Napisano 26 Luty 2012 Napisano 26 Luty 2012 Ok krzesła wydaje mi się że poprawione ;) wstawiam osobne foto bo na rendering całej kuchni nie mam obecnie czasu ;p
Oleksiak Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 (edytowane) zmniejsz bumpa na drewnie. Proponowałbym dać AA na area a później w PS wyostrzyć bo widać w zbyt wielu miejscach jak siada AA. Kubek jakby wklejony w zdjęcie. Przepalenie na lodówce wydaje się przesadzone toż to czysta biała plama -ale może tak ma być Pozdrawiam. Edytowane 6 Marzec 2012 przez Oleksiak
Gość Muka Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 Dzięki za komentarz ;) No z tym przepaleniem na lodówce to się machnąłem, poprawie błędy jak najszybciej.
Sinnerslayer Napisano 6 Marzec 2012 Napisano 6 Marzec 2012 no zaczyna wyglądać całkiem przyjemnie. na razie trochę surowo, ale idziesz w dobrym kierunku :) dodaj jeszcze kilka detali, np. jakiś relling nad zlewem z wiszącymi przyborami kuchennymi, stojak z kompletem noży. sam pewnie masz w domu kuchnie, i wiesz, że jest pełna takich szczegółów ;)
Gość Muka Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 No to żeby nie było monotonii tym razem inne ujęcie ;)
incorect Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 Wszystko spoko tylko mnie coś nie leży ten widok za oknem ? Chyba krzywo :)
Gość Muka Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 no ten widok za oknem jeszcze do poprawy będzie :)
Sinnerslayer Napisano 7 Marzec 2012 Napisano 7 Marzec 2012 faktycznie widok ciut dziwny. firanę mógłbyś trochę pofalować. natomiast stół wygląda jak wyciosny kłody. strasznie toporny. szczególnie blat. no i te słoje :) czy w ogóle istnieje tak duże drzewo, które po rozcięciu posiada takie słoje?
Oleksiak Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 Nogi od stołu wydają się zbyt kanciaste, w zlewie siada mapowanie, ja bym zmniejszył bumpa na siedzeniach i poprawił łączenie oparcia stołków bo to chyba nie powinno tak wchodzić w siedzenie ? Firanka do poprawy, kran jest chyba ciut za cienki ale to można się tylko wydaje. Ciągle masz problem z AA powiedz jakie masz ustawienia rendera to coś się poradzi. Blat stołu też mi się wydaje to poprawy - zbyt kanciasty na zaokrągleniu, no ale może tak ma być. Mapka diffuse tych mebli wydaje się słabej jakości albo to słaba jakość rednera takimi je czyni ;) Zbyt jasne światło dałeś jak na takie pochmurne niebo - tak mi się wydaje. Dodaj klamki do okien. To tyle ode mnie, dajesz dalej bo jest coraz lepiej. Pozdrawiam ;)
Gość Muka Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 No kilka błędów jest ;P stół już zmieniłem jutro wrzucę poprawioną wersje a tutaj moje ustawienia z v-raya
Oleksiak Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 Specem nie jestem ale napiszę Ci co ja o uważam za słuszne - zrobisz z tym co będziesz chciał ;) LC bym zmienił - jak już robisz final render to daj 0,01 - 0,005 size przy czym jeżeli masz już 0,01 to ja bym zostawił inter. sample na 10 a przy dużych wartościach subdivs u Ciebie pewnie z 2000 można dać w granicy 5-10 inter. sample, wydobędziesz wtedy detal choć Ty masz go tutaj mało ;) W IM inter sample też zostawiłbym na 20 a min rate daj sobie na -7 to taki trick który przyśpiesza nieco renderowanie gdy masz powierzchnie nie potrzebujące dużo sampli Najgorsze jest to że nie pracujesz w LWF. Zastanawia mnie dlaczego AA nie działa skoro masz włączone Sub-pixle mapping - przepalenie nie chce Ci się poddać AA bo wartości pikseli przepalenia i otoczeniem mają zbyt różne wartość - tak mi się wydaje. Może to wina reinhard'a, nie wiem. Proponuje Ci najpierw znaleźć błąd który powoduje problemy z AA. Spróbuj zmienić color mapping na Linear i zobacz czy dalej masz złe AA na przepaleniach. HDRI masz jakiej rozdzielczości ? Ps. co to za procek że ma 16 wątków ? i ile Ci się taka scena renderuje ? Może któryś ze speców od wizek się wypowie co o tym myśli ? ;]
panek1989 Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 te druty ze srodka oparcia wchodza w siedzisko, powinny byc raczej jakos polaczone obrecza za siedziskiem a nie wtapiac sie w siedzenie, jak na przykladzie
Gość Muka Napisano 9 Marzec 2012 Napisano 9 Marzec 2012 (edytowane) A no właśnie moje krzesła :D za szybko chciałem to zrobić i nie do końca zagłębiałem się w tył krzesła :[ z tym Number of passes to też za bardzo nie widziałem co i jak i po prostu zwiększyłem do 16, a to chodziło o wątki x) mam procesor Intel i3-2310M 2.1Ghz a scena w rozdzielczości 1755x749 renderuje mi się około 3h, wielkie dzięki za porady dotyczące v-raya Oleksiak :) i za tył krzesełek panek ;) jutro postaram się wrzucić poprawione fotki. :) Ps. HDRI w rozdzielczości 1024x512. Ps.2 Tutaj render prosto z maxa I po korekcie w photoshopie : Edytowane 9 Marzec 2012 przez Muka
Oleksiak Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Zostaw PS bo moim zdaniem tylko zaszkodziłeś renderowi z maksa ;) najpierw popraw AA bo jest fatalne a Ty jeszcze je niszczysz PS np kuchenka albo siedzenia. Ten procek jest 4 rdzeniowy ? Możesz wyrenderować sobie pass z samym dirtem przy pomocy extratexture i potem to zmiksować w ps żeby przyciemnić niektóre miejsca.
Gość Muka Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Procesor 2 rdzeniowy z 4 wątkami, dzięki Twoim radom Oleksiak render przyspieszył do około 2h ;) Tutaj 2 strona kuchni, bez korekcji w PS
Oleksiak Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Widać błędy GI na oknie.. Moim zdaniem rozdzielczość HDRI jest mała. To co mnie najbardziej dziwi to wartości AA jakie podałeś 4-16 nigdy takich wielkich nie stosowałem bo nie widziałem różnicy w jakości a czas się strasznie dłuży podczas renderu. Wyrenderuj to z ustawieniami 1 albo maks 2 - do 8. W DMC min samples zmień na 8 i jak będziesz widział szum to możesz powiększać ale jak dla mnie 15 to bardzo dużo. Jaki masz subdiv materiałów ? Połowa obrazka to płaskie powierzchnie ze słabo widocznymi odbiciami a min 4 w aa to strzał w kolana mi się wydaje. Zrób kilka próbnych renderów i zobacz w ps na warstwach jak jakość się zmienia. Pozdrawiam.
Gość Muka Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Dzięki za porady ;) poszukam hdri w większej rozdzielczości, subdiv materiałów ustawiony na 25.
Dynamico Napisano 11 Marzec 2012 Napisano 11 Marzec 2012 Blat stołu nadal masz źle zmapowany. Obróć mapę w lewo tak żeby słoje drewna rozciągały się wzdłuż blatu a następnie obróć ponownie w ten sposób, żeby wąskie krawędzie też otrzymały słoje drewna "wzdłuż". No i chyba trochę za mocno odbija. Widać nawet odbicie krzesła.
Make My Day Napisano 17 Marzec 2012 Napisano 17 Marzec 2012 Czajnik psuje cały render. Taki zrobiony z plasteliny :P.
wombasia Napisano 17 Marzec 2012 Napisano 17 Marzec 2012 Ja bym zmieniła tą zasłonkę na taką bardziej zasłaniającą;) W ogóle to są zazwyczaj takie we wzorki albo tzw. zazdrostki (od połowy okna w dół)
Gość Muka Napisano 18 Marzec 2012 Napisano 18 Marzec 2012 (edytowane) Dzięki za komentarze i za pomoc w trakcie projektu. To już prawdopodobnie ostatni up, całość umieszczę w Galerii 3D ;) edit: Projekt skończony umieszczony w Galerii http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=82626 Edytowane 18 Marzec 2012 przez Muka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się