Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

 

kupiłem pierwszą lustrzankę Canon 600D, w równej mierze ma służyć zarówno do filmowania jak i fotografowania. Teraz staję przed wyborem obiektywów, skompletowałem sobie dwa zestawy:

 

1. Standardowy kit Canon 18-55mm f/3.5-5.6 klik

2. Stałoogniskowy Canon 50mm f/1.8 klik

3. Zoom Tamron 55-200mm f/4-5.6 klik

 

LUB

 

1. Stałka 50mm jak powyżej

2. Uniwersalny Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 klik

 

Wszystkie powyższe obiektywy są stosunkowo tanie i takich na początek też szukam. Pierwszy zestaw wydaje mi się lepszy, drugi z kolei praktyczniejszy. Co o tym sądzicie? Jakieś uwagi co do poszczególnych szkieł? Ewentualnie jakich wymian mógłbym dokonać?

 

Pozdrawiam.

 

edit: A może wziąć tylko jeden obiektyw: Canon 18-135mm f/3.5-5.6 IS klik ?

Edytowane przez magdzik
  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dunuś: trudno mi powiedzieć, nie mam jasno sprecyzowanych celów póki co - a więc wszystko :)

 

bartolomeo: różnica cenowa między nimi jest dość spora, raczej nie stać mnie na światełko 1.4...

 

Lucek: trochę się jeszcze gubię i mam problemy ze znalezieniem czegoś sensownego w tym zakresie, możesz coś konkretnego polecić?

Napisano

600D to chyba 1,6x crop, wiec polecalbym raczej szybka 35mm i jakis zoom (18-200 ktory wymieniles pokryje 99% tego co na poczatku bedziesz potrzebowac).

 

dlaczego 35mm? Dlatego ze przy 1,6x 35 ~ 50mm natomiast 50ka bedzie nieco zbyt dluga (chyba ze lubisz strzelac portrety).

  • Like 1
Napisano

Cpt.Obvious: wielkie dzięki za uwagę o cropie! :) w takim razie będę skłaniał się do 35mm i póki co, z racji na ceny kształtujące się w okolicach 1000zł zakupie jeden obiektyw, wstępnie znalazłem takie modele:

Canon 35mm f/2.0

Samyang 35mm f/1.4

lub

Tamron 17-50mm f/2.8

Sigma 18-50mm f/2.8

Sigma 17-70mm f/2.8-4.5

 

Najbardziej kusi mnie powyższy canon lub tamron, co sądzicie?

 

Lucek: a jaką alternatywę m42 mógłbyś polecić? :)

Napisano

tamron 17-50 będzie lepszy od sigmy - czytałem wyniki na dxomark. uważaj kupując używany - mi się jednak poszczęściło, bo nie kupiłem sztuki mydlanej ani z błędami bf/ff

 

tutaj w dziale fotografia są moje ostatnie zdjęcia z warsztatu samochodowego - tamron 17-50 2.8.

 

poza tym obok mam jeszcze Jupitera 37A 135 mm f/3,5

Napisano

Wybór padnie na pewno na canona 35 f/2 lub tamrona 17-50 f/2.8. W pierwszym zyskuję lepsze światło, w drugim większy zakres ogniskowej. Muszę przemyśleć co w tym momencie będzie dla mnie bardziej użyteczne :)

 

Dunuś: a masz może na oku jakiegoś zaufanego sprzedawcę? :D

Napisano

2,8 to raczej nie jest tak źle, to bardzo popularna, uśredniona jasność jak na budżet. przy 600d chyba nie ma róźnicy od 60d w decybelach jeśli chodzi o szumy od ISO. Chyba że jest mała, możesz sprawdzić na dxomark. A 60D to obecnie dobry high-end do filmów dla okrojonych kieszeni. Dopiero 5D Mark II radzi sobie dwa razy lepiej. Ale się nie przejmuj. 600D jest znakomity. Myślę że da radę.

gościu kręcił 1/30s na iso 800. Ja mam starego 30D i na ISO 1600 jest bardzo znośnie.

 

Używany obiektyw? Niech będzie możliwa rękojmia, albo kupuj od Cichego którego nie znam ale słyszałem że handluje tym co wyselekcjonowane. Albo kupuj nowy, tylko nie z komisu, no i tak żebyś miał możliwość zwrócić/wymienić.

 

Ja kupując T17-50 pytałem z jakim aparatem było używane i poprosiłem o sample. Wygrałem aukcję. Wydałem tylko 790 zł z czego 30 było na przesyłkę.

Napisano

Dzięki za podzielenie się doświadczeniem :) Hm, cały czas mnie ciągnie jednak do tego canonka 35mm, może dlatego, że chciałbym mieć jakąś stałke :D

Jeśli kupie Tamrona, dodatkowo będę chciał się wyposażyć w coś z zakresu 55-200, a jeśli padnie na Canona to zapewne dokupie uniwersalną 18-200. Który zestaw według Ciebie byłby 'lepszy'?

 

A jak to jest ze szkłami m42, podłączone do cyfrówek dają zbliżone efekty do tych nowocześniejszych obiektywów?

Napisano

obiektywy stałoogniskowe dają radę dlatego że wady optyczne można zredukować na jednej ogniskowej a zmiennoogniskowe i tak będą miały wady których nie da się wyeliminować na każdej ogniskowej - musieliby ze sto lat się z tym męczyć.

 

co do szkieł m42, róźnie bywa, jedne sztuki są mydlane inne ostre, mają zazwyczaj prostszą konstrukcję, ostrzy się ręcznie i często mają wirujący albo taki hmmm "twardy" bokeh np. Helios 44M-4

Napisano

Ok, kupuję tamrona a w swoim czasie zaopatrze się e jakieś stałki m42.

Jeszcze pytanie, warto dopłacić do wersji ze stabilizacją obrazu czy to będzie zbędny bajer?

Napisano

Stabilizacja sie przydaje ale glownie dlugich obiektywach lub wiekszych zoomach (przy fotografi, jak to sie ma do krecenia nie mam pojecia).

co do zoom vs 35mm, osobiscie postawilbym na 35mm f2 - ten jeden stop przy szybkosci obiektywu naprawde wiele daje. rozmumiem ze ten obiektyw ma isc w parze z 18-200 zoomem o ktorym mowa w 1 poscie? jesli tak, to definitywnie 35/f2

Napisano (edytowane)

Tak, z 35mm f2 pracowałby razem kiepski tamron 18-200, z kolei przy tamronie 17-50 f2.8 dokupiłbym drugiego 55-200 f.4-5.6.

Pierwszy zestaw na pewno nieco tańszy, drugi wydaje mi się, że bardziej uniwersalny względem jakości. Tu i tu miałbym praktycznie pełny zakres. Tak czy siak chciałbym mieć jakiś jeden 'lepszy' obiektyw więc skoro mówisz, że 35mm w porównaniu z 17-50mm wypadnie lepiej (kosztem wartości tych obiektywów dodatkowych) będę znowu mocno się zastanawiał :)

Edytowane przez magdzik
Napisano

Ok, bo mieszam i mieszam. Póki co na pewno biorę tamrona 18-200 i dokupię stałke. Oprócz tego canona 35 f/2 wpadł mi w oko jeszcze Samyang 35 f1.4 manualny, warto do niego dopłacić pomimo, że nie ma autofocusa?

Napisano

Zależy jak będziesz używał tej stałki. Jeśli głównie do filmów, to myślę że i tak trzeba stawiać na MF. Przy "ustawianych" portretach również manualny fokus powinien się sprawdzać (można wygodnie ostrzyć na live view). Przy bardziej dynamicznych scenach i małej głębi ostrości na F1.4 będzie ciężej.

Napisano

Do ostrzenia ręcznego powinna być inna matówka przede wszystkim;) A jak już jesteśmy przy filmowaniu to AF nie ma w żadnej pro kamerze. Jest za to często autoprzesłona, która powinna spodobać się reporterom i dokumentalistom. Kolega do filmowania lustrzanką używa specjalnej lupy na lcd i ostrzy się na tym bardzo przyjemnie. Tylko z tego co się orientuję to jest problem z zamontowaniem tego na odchylanym ekranie 600d.

Napisano

Stwierdziłem, że autofocus będzie mi raczej niezbędny dlatego z Samyanga rezygnuje. Wpadła mi jeszcze w oko Sigma 30mm f/1.4. W porównaniu do Canona 35mm f/2 co lepiej wybrać? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności