ptrojan Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Witam, postanowiłem wrzucić na forum projekt, któremu poświęciłem sporo czasu w zeszłym roku. Projekt nazywa się Wirtualne Muzea Podkarpacia, całość można obejrzeć na stronie http://wmp.podkarpackie.pl. Projekt ten obejmuje siedem podkarpackich muzeów i jego celem jest przedstawienie w sieci pomieszczeń, ekspozycji, eksponatów, obrazów itd., ale też takich, które nie są na co dzień dostępne dla zwiedzających. Bardzo duża część tego projektu przypadła w udziale mnie i dwóm innym osobom. Naszym zadaniem było przygotowanie: - siedmiu wirtualnych spacerów w Unity3D (po jednym lub kilka pomieszczeń na każde z siedmiu muzeów), - czternastu krótkich animacji 3D przedstawiających eksponaty, - ok. 180 panoram sferycznych połączonych w 'spacer', to wszystko w okresie od czerwca do sierpnia zeszłego roku. Soft: 3ds max + Vray, Photoshop, Unity3D i trochę drobiazgów. Poniżej zamieszczam mój wkład w projekt, razem z opisem. Pozostałe spacery dostępne na stronie projektu były tworzone przez moich kolegów. Ja je przerzucałem do silnika i oprogramowywałem. Rendery traktujcie raczej poglądowo - nie były one częścią projektu. Przypominam że całość była przygotowywana pod kątem Unity3D, więc jest możliwie low poly (polycount widać na siatkach). Rendery nie były też specjalnie podrasowywane ani traktowane postprodukcją, także trochę im brakuje, ale nie o to chodziło. Refektarz w Muzeum Okręgowym w Rzeszowie Pojedyncze pomieszczenie, za to ze skomplikowanym łukowym sklepieniem. Pozornie proste, ale nastręczyło sporych problemów - począwszy od składu tekstury podłogi, fresku na sklepieniu, dywanu (przy zbieraniu referencji nie wolno było ściągnąć z dywanu stołu i krzeseł), przez krzesła, skrzynie, szafki z masakrującą ilością ornamentów, aż do megaszafy z jeszcze większą ilością zdobień. Nic dziwnego że poszło bardzo dużo map normalnych. Całość zrobiona przeze mnie w tydzień. Pozostałe ujęcia: http://img151.imageshack.us/img151/3839/rzeszow3big.jpg http://img842.imageshack.us/img842/6391/rzeszow3wire.jpg http://img17.imageshack.us/img17/2672/rzeszow5big.jpg http://img850.imageshack.us/img850/1441/rzeszow5wire.jpg http://img816.imageshack.us/img816/7671/rzeszow7big.jpg http://img201.imageshack.us/img201/641/rzeszow7wire.jpg Biblioteka w zamku w Łańcucie Pomieszczenia niedostępne do zwiedzania. Trzy pokoje, z bardzo dużą ilością eksponatów i innych elementów. Wszystko błyszcząco-świecące, z bogatymi ornamentami. Do tego mnóstwo regałów z książkami. W bibliotece do mnie należały żyrandole i większość mebli i eksponatów. Kilka z nich, szafy, ściany, sufity to dobra robota moich kolegów. Oświetlenie, bake, przerzucenie do Unity3D i oprogramowanie też ja. Gotowy spacer można obejrzeć tu: http://wmp.podkarpackie.pl/node/234 Pozostałe ujęcia: http://img21.imageshack.us/img21/6601/lancut4big.jpg http://img441.imageshack.us/img441/9057/lancut4wire.jpg http://img802.imageshack.us/img802/3383/lancut5big.jpg http://img196.imageshack.us/img196/2631/lancut5wire.jpg http://img812.imageshack.us/img812/7550/lancut6big.jpg http://img837.imageshack.us/img837/2955/lancut6wire.jpg http://img207.imageshack.us/img207/3433/lancut8big.jpg http://img542.imageshack.us/img542/6274/lancut8wire.jpg http://img607.imageshack.us/img607/6549/lancut9big.jpg http://img804.imageshack.us/img804/6677/lancut9wire.jpg Chałupa w skansenie w Kolbuszowej Celem było pokazanie jednej z chałup znajdujących się w skansenie, zarówno z zewnątrz (od frontu) jak i w środku. Głównym problemem były wielkie ciemności w pomieszczeniach i wyjątkowo krzywe ściany i piec. Całość stworzona przeze mnie w 1,5 tygodnia (od pomiarów do gotowego spaceru). Spacer można obejrzeć pod http://wmp.podkarpackie.pl/node/218 Pozostałe ujęcia: http://img252.imageshack.us/img252/6065/kolbuszowa2big.jpg http://img137.imageshack.us/img137/2077/kolbuszowa2wire.jpg http://img820.imageshack.us/img820/1190/kolbuszowa4big.jpg http://img11.imageshack.us/img11/9278/kolbuszowa4wire.jpg http://img39.imageshack.us/img39/445/kolbuszowa5big.jpg http://img21.imageshack.us/img21/4234/kolbuszowa5wire.jpg http://img848.imageshack.us/img848/2632/kolbuszowa7big.jpg http://img692.imageshack.us/img692/6841/kolbuszowa7wire.jpg Dodatkowo dla tych którzy dotarli do końca zamieszczam jeszcze linki do dwóch animacji związanych z projektem, stworzonych przeze mnie. - animacja z refektarza, która nie była częścią projektu, a którą stworzyłem już po wszystkim na własne potrzeby. Jak na low poly (bo nie zagęszczałem siatek) wyszła chyba całkiem nieźle:). Aha, przy okazji - muzyka do tej animacji skomponowana i zagrana też przeze mnie:P. W oryginale w fullHD, jakby ktoś chciał to udostępnię. - animacja przedstawiająca zabytkowy fortepian Pleyel z Muzeum Podkarpackiego w Krośnie. Scenka co prawda podebrana z archinteriorsów, ale model fortepianu robiony od zera. Główna trudność polegała na synchronizacji muzyki z klawiszami, no i w ogóle na wciskaniu odpowiednich klawiszy. Tym bardziej że do dyspozycji miałem tylko mp3 z muzyką. Mimo to wszystkie klawisze grają jak trzeba, można się z nich nauczyć tego kawałka:). Miejscami widać jeżdżące GI, ale to ze względu na bardzo mało czasu na obliczenia. W planach mam wersję fullHD, jest już nawet wyliczona, ale nie mam czasu poskładać:(. To tyle. Dzięki za obejrzenie. Komentarze i krytyka oczywiście mile widziane:). 2
fabrykagier Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Brawo. Wspaniała robota. Niektóre rendery lepsze, inne trochę gorsze (przepraszam za nieścisłe wyrażanie się), ale to [http://wmp.podkarpackie.pl/node/218] miażdży. Wspaniałe połączenie shaderów Unity3D z wypalona teksturą (np stół w środku chatki i specular). Gratuluję świetnej pracy i dziękuję za inspiracje!
arturskoczek Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Jest znakomicie! Widać ogromny wkład pracy - jak poprzednik - niektóre ujęcia lepsze, niektóre gorsze, ale podziwiam za ogrom pracy :)
ptrojan Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 Dzięki, miło że się podoba:). Tak jak pisałem wyżej, rendery trzeba uznać raczej za robocze - po prostu wyliczyłem to co szło do wypalania tekstur, więc oczywiście, można by sporo w nich poprawić. W samym Unity też jeszcze bym to i owo zmienił/dorobił, ale wszystko było robione w takim tempie że to jest max co mogłem wycisnąć.
adek Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Witamy! Naprawdę mocne wejście z takimi pracami. Ogrom pracy. Przepiękne to!
beny Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Szkoda, że w wirtualnym Muzeum nie da się nic rozwalić :(
Gość pablos669 Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 Pozostaje mi tylko pogratulować i cieszyć się możliwością nauki od najlepszych :D
ptrojan Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 Witamy! Naprawdę mocne wejście z takimi pracami. Ogrom pracy. Przepiękne to! Wejście jak wejście;). Na max3d wrzucałem swoje pracki jak jeszcze nie było forum, czyli koło roku 2000 mniej więcej:P. Zresztą na samym forum też cośtam mojego gdzieś już wisi. I nawet o ile pamiętam, prowadziliśmy Adku między sobą jakiś czas korespondencję hehe:).
ptrojan Napisano 21 Kwiecień 2012 Autor Napisano 21 Kwiecień 2012 pablos669 - dzięki i do zobaczenia na zajęciach za tydzień:).
deemes Napisano 21 Kwiecień 2012 Napisano 21 Kwiecień 2012 nie no panowie poprostu robota przepiękna !:)
ptrojan Napisano 22 Kwiecień 2012 Autor Napisano 22 Kwiecień 2012 Dzięki za front, i to jeszcze tak szybko:). Miło:)
marcinW Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 to jest po prostu genialne! po prostu super! a na fotelu w bibliotece chyba się tekstura rozjechała na górze oparcia? ;) czy może tak ma być? szczegół. prace na wypasie!
adek Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 Wejście jak wejście;). Na max3d wrzucałem swoje pracki jak jeszcze nie było forum, czyli koło roku 2000 mniej więcej:P. Zresztą na samym forum też cośtam mojego gdzieś już wisi. I nawet o ile pamiętam, prowadziliśmy Adku między sobą jakiś czas korespondencję hehe:). A widzisz. No bo po nicku nie kojarzyłem. Świetnie, że osoby, które pamiętają tamte czasy jeszcze tu są. Nawet nie tak dawno wspominałem jak to robiłem ok. 2000 roku. Miałem najlepszego CMS ;) Dostawałem dziesiątki prac mailem i ręcznie montowałem galerię :) Miło. Teraz oglądam pozostałe pomieszczenia i muzea z Unity. No niesamowite to jest. Detal świetny. Nie wiem czy jakieś muzeum w Polsce ma coś takiego, w takiej jakości.
Pony Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 Jestem w szoku, świetna robota. Jestem z podkarpacia i teraz mam problem gdzie udać się na weekend majowy :D;) Front bez dwóch zdań
ptrojan Napisano 22 Kwiecień 2012 Autor Napisano 22 Kwiecień 2012 O ile mi wiadomo, to projekt jest pionierski. Szkoda tylko że tak słabo został wypromowany i mało kto o nim wie. W każdym razie Podkarpacie nie takie zacofane jak się mówi:). Swoją drogą w tym roku kroi się rozszerzenie tego projektu na wszystkie muzea Podkarpacia. A co do tekstury...tam sporo rzeczy jest rozjechanych:). Z braku czasu niestety...
Skoti Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 (edytowane) Bardzo mi się podoba, a szczególnie Muzeum Okręgowe w Rzeszowie... bo przypomniałem sobie jak wyglądały niektóre, klasy w moim liceum (1LO w Rzeszowie założone w 1658 (od tego czasu w takim budynku) mieszczące się w bliźniaczym budynku do muzeum). Świetnie, że osoby, które pamiętają tamte czasy jeszcze tu są. Ba, ja nawet gdzieś mam płytkę z kopią strony z mniej więcej tego okresu (net miałem modemowy, więc nie chciałem spędzać godzin w sieci i zrobiłem kopie za pomocą HTTrack Website Copier ;p). Edytowane 22 Kwiecień 2012 przez Skoti
ptrojan Napisano 22 Kwiecień 2012 Autor Napisano 22 Kwiecień 2012 Ba, ja nawet gdzieś mam płytkę z kopią strony z mniej więcej tego okresu (net miałem modemowy, więc nie chciałem spędzać godzin w sieci i zrobiłem kopie za pomocą HTTrack Website Copier ;p). Ja za to gdzieś jeszcze mam zrzuty ekranu ze strony z tamtych lat:). Fajne czasy, żadnego GI, masa oszukiwania i przekłamywania, człowiek cuda robił żeby sceny jakoś wyglądały. A wszystko liczył na Duronie 433 MHz;).
Skoti Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 @ptrojan: Tak BTW, Muzeum Okręgowe w Rzeszowie za chwilę może być nieaktualne (przenoszą się o kilkaset metrów do obecnego budynku Sądu Okręgowego, a obecny budynek Muzeum Okręgowego chce przejąć Kuria Diecezjalna i przenieść tam swoje Muzeum Diecezjalne), więc możliwe, że aktualizacja będzie potrzebna ;p. http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120323/RZESZOW/120329861
Sebazx6r Napisano 22 Kwiecień 2012 Napisano 22 Kwiecień 2012 Swietna praca jedyne co mnie odstrasza to sufit w bibliotece, ktory jest low poly i widac problemy shadingiem i lamanie.Chyba ze tak tam ma byc? Najlepsze sa chalupy wiejskie :).
fabrykagier Napisano 23 Kwiecień 2012 Napisano 23 Kwiecień 2012 Ba, ja nawet gdzieś mam płytkę z kopią strony z mniej więcej tego okresu (net miałem modemowy, więc nie chciałem spędzać godzin w sieci i zrobiłem kopie za pomocą HTTrack Website Copier ;p). Tutaj jest namiastka już max3d.pl: http://web.archive.org/web/20010411230413/http://www.max3d.pl/index-1.html
Gość Chrupek3D Napisano 23 Kwiecień 2012 Napisano 23 Kwiecień 2012 (edytowane) którym klawiszem sie strzela? ;) ostatnio robiłem takie coś w Unity, swojego wrześniowego mieszkanka i wiem jak to boli... z tym, ze ja bejkowalem w Vrayu (doczytlem, Wy tez w vrayu). Wyszło nieźle, ale mam wrażenie, ze nie ma normal map... mam na myśli samotny domek wśród drzew. Dla porównania, mała zagadka... znajdź 4 kosmitów i Putina. http://smolenskzespol.sejm.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=188&Itemid=76&lang=pl Edytowane 23 Kwiecień 2012 przez Chrupek3D
ptrojan Napisano 23 Kwiecień 2012 Autor Napisano 23 Kwiecień 2012 @Sebazx6r: czekałem tylko aż ktoś zauważy ten sufit. Niestety, z bolącym sercem musiałem go ściąć. Nawet teraz sam środkowy sufit ma 40 tys. poly (choć może tego nie widać). A do renderów, jak już pisałem - nie poprawiałem w scenie nic. @Chrupek3D: pytanie o klawisz do strzelania słyszę tak często że chyba trzeba będzie w końcu dorobić:). Normal map jest dużo, szczególnie w refektarzu. W chałupie faktycznie najmniej (na palcach jednej ręki), ale to dlatego że we wnętrzu jest tak ciemno że normalki praktycznie nic nie dawały. A co do wizki ze Smoleńska - brakuje klawisza do włączania i zwiększania gęstości mgły;).
bbandi Napisano 23 Kwiecień 2012 Napisano 23 Kwiecień 2012 Bardzo ładne prace, miło że ta tradycja została uwieczniona w 3D. Pozdrawiam
Sebazx6r Napisano 23 Kwiecień 2012 Napisano 23 Kwiecień 2012 @Sebazx6r: czekałem tylko aż ktoś zauważy ten sufit. Niestety, z bolącym sercem musiałem go ściąć. Nawet teraz sam środkowy sufit ma 40 tys. poly (choć może tego nie widać). A do renderów, jak już pisałem - nie poprawiałem w scenie nic. Pewnie przytloczyla ich skala prac :D... Nateksturowales sie :D.
R0NIN Napisano 24 Kwiecień 2012 Napisano 24 Kwiecień 2012 Widzę że udało się Panu i kliku innym osobą skończyć projekt, o którym swego czasu tylko słyszałem że jest w "planach" :) Tak się kiedyś zastanawiałem na czym stanęło. Gratuluje zakończenia projektu.
Gość kakaku Napisano 26 Kwiecień 2012 Napisano 26 Kwiecień 2012 super realistycznie:)) czy mógłbyś dać przepis na te ornamenty na meblach? Jakim materiałem i jakie było ustawienie bumpa i dispalce na tych dekoracjach?
ptrojan Napisano 26 Kwiecień 2012 Autor Napisano 26 Kwiecień 2012 @kakaku: żadna tajemnica - podstawa to dobre zdjęcie. Reszta to kwestia normalmapy. Sam w sobie materiał to zwykły VrayMtl, lekko nabłyszczony, nie ma tu jakiejś specjalnej filozofii. W bumpie siedzi sobie normalmapa zrobiona na podstawie referencyjnego zdjęcia za pomocą CrazyBump. I już:).
ptrojan Napisano 26 Kwiecień 2012 Autor Napisano 26 Kwiecień 2012 Dzięki wszystkim za dobre słowo. Miło że się podoba:).
Rekomendowane odpowiedzi