Skocz do zawartości

Rozgrupowanie modelu 3d gdy funkcja UNIGROUP nie działa?


dwamartini

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkujący w pracy na 3ds maxie więc moje pytanie może starych wyjadaczy rozbawić:) Otóż potrzebuję rozgrupować model 3d ale niestety na pasku menu UNIGROUP jest wygaszony, tak jakby ta funkcja przy danym modelu nie była możliwa do zastosowania. Czy są jakieś inne możliwości rozgrupowania modelu? Swego czasu zauważyłem, że można "skubać" po fejsie ale to czasochłonne i czasem blok wychodzi taki "pokaleczony" gdyż nie wszystko da się równo zrobić.:) Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Znów mam głupie pytanie:) - czy to jest na pasku? Ja mam coś takiego jak Modifiers i tam są różne "selecty" ale nie takie jak mówisz:) Czy może zaznaczyć model i prawym myszy i wtedy rozwinie się okno edycji...ale tam też nie ma tego o czym piszesz:) Tak jak mówiłem - zaczynam przygodę z 3ds maxem więc mogę być trudny do zniesienia!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz jeden obiekt z różnymi materiałami to wchodzisz w zakładkę Polygon, tam znajdujesz Polygon: Material IDs i zaznaczając jedną ściankę wciskasz Select ID. Dzięki temu wszystkie polygony z tym samym materiałem masz zaznaczone i możesz je odłączyć Detachem od modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam kolejny problem. Tym razem dotyczy importowania pliku 3ds. Otóż przy próbie OPEN lub IMPORT wyskakuje mi komunikat INVALID. Czy to oznacza, że plik jest uszkodzony? Poniżej link do modelu :http://www.brokis.cz/?p=produkty&l=EN&type=4&g=Exclusive%20line&c=MUFFINS&pr=PN851 . Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach