Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem z funkcja boolean. Czytałem trochę na forum ale jako, że nie mogłem znaleźć żadnych zdjęć nie mogłem do końca ustalić czy problem z psuciem siatki przez boolean to własnie ten problem co ja mam. Na logike by wskazywalo ze tak, ale dla pewnosci jeszcze chcialbym się spytać profesjonalistów.

scaled.php?server=268&filename=capturecpn.jpg&res=landing

Na powyższym zdjeciu widać ze po zastosowaniu boolean'a takie coś się robi. Oczyście obiekty są jako editable mesh. I nawet jeśli robie pojedyńczo, to któryś w koncu i tak powoduje takie dziwne łączenie, albo jak chce edytować model pozniej. Czy jest na to jakas rada? W ktorymś z tematów widzialem propozycje użycia Power boolean. Byłym tez wdzięczny jakby ktoś napisał jak można 'obejść' ten problem, z podobnym efektem jak boolean.

 

Pozdrawiam i przepraszam jeśli jestem kolejną osobą która "męczy" Was tym problemem :D

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zagęść siatkę obiektu zanim zrobisz Boolean. Pewne niedoróbki będą zawsze, ale mniejsze niż u Ciebie. Proboolean raczej nie pomoże, chociaż możesz spróbować w Advanced options zaznaczyć Make quadliterals czy jakoś tak. Może uda się mu jakoś tę siatkę ładnie zrobić.

Ewentualnie możesz zagęścić siatkę obiektu, następnie w Edit poly zaznaczyć poligony, które obejmie wycięcie, zrobić z nich osobny obiekt, w nim Boolean i spowrotem przyłączyć do obiektu, ale to trochę na okrętkę :) Ale wtedy przynajmniej nie stracisz dotychczasowej siatki obiektu.

Napisano

Gęsta siatka i tak straci większość podziałów.

I nie ma co panikować.

Oczyszczenie ręczne tego mesha nie kosztuje aż tak wiele czasu.

Prawdopodobnie mniej niż szukanie rozwiązań.

Jakkolwiek byś nie próbował efekt zawsze będzie do kitu i trzeba ręcznie naprawić efekt tego narzędzia.

Gość kakaku
Napisano

a czy nie lepiej zrobic to splinem? układasz spliny w te ksztalty co tutaj (okna + rama z wejsciem) i dajesz modyfikator extrude. i ustawiasz grubosc.

Gość numnah
Napisano

Te ukośne kreski się robią, bo dziura która jest wewnątrz modelu musi być przymocowana do jego zewnętrznych krawędzi. Nie może ot, tak "lewitować". No więc wszystkich się nawet nie usunie. Możesz je tylko ustawić w innych miejscach. Jeśli nie potrzebujesz ładnej siatki, to to olej. A jeśli chcesz mieć siatkę złożoną z czworokątów to trzeba ręcznie łączyć punkciki.

Napisano
Te ukośne kreski się robią, bo dziura która jest wewnątrz modelu musi być przymocowana do jego zewnętrznych krawędzi. Nie może ot, tak "lewitować". No więc wszystkich się nawet nie usunie. Możesz je tylko ustawić w innych miejscach. Jeśli nie potrzebujesz ładnej siatki, to to olej. A jeśli chcesz mieć siatkę złożoną z czworokątów to trzeba ręcznie łączyć punkciki.

 

Odnośnie tego "lewitowania":

2s81tfk.jpg

 

:) i wszystko renderuje się poprawnie. Użyłem Proboolen i nic nie musiałem poprawiać.

Napisano

Teraz tak, w takich sytuacjach w sumie zazwyczaj powinno być wszystko ok. Gorzej jak będziesz chciał coś wygładzić smoothem :) powiel ten obiekt - pierwszy zostaw tak jak jest, drugi potnij tak, żeby wszędzie były tylko czworokąty, po czym na pierwszy i drugi obiekt wrzuć np. tubrosmooha. Zobacz jaka jest różnica :)

Pozdrawiam!

Napisano

Aby wyjaśnić to Editpoly i Editable poly zawsze pokazują połączenia z otworami więc je widzisz i nie pozbędziesz się ich. Tylko Edit Mesh i Editable Mesh pozwala je ukryć ale musisz przejść do wyboru Edge, zaznaczyć je wszystkie i nacisnąć na samym końcu panela funkcję Auto Edge. Dzięki niej z płaskich powierzchni i tych pod pewnym kątem, który tam ustawiasz, usuwasz linie.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności