lukis8787 Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Hejka! Postanowiłem w końcu pokazać swoją pracę nad którą już stanowczo za długo siedzę, w celu oceny i krytyki. Mam nadzieję, że będzie też za co pochwalić - jeśli tak, to proszę pochwalcie:) - ale przede wszystkim proszę o feedback. Projekt wykonałem w maxie 2013 przy użyciu mało znanego renderera V-Ray:) Dzięki uprzejmości pewnego architekta mogłem skorzystać z podkładu wyrysowanego w AutoCADzie. Nie wszystkie modele, które wykorzystałem są moje wykorzystałem sporo darmowych modeli znalezionych w necie: archive3d, model+model, 3dmodelfree, i modele wystawione przez Pana Alexandra Vasiliuk na swoim blogu... Jednak prawie wszystkie zostały podrasowane (lub raczej oszpecone) przeze mnie pod kątem shaderów i tekstur ze stronki cgtextures. Ok koniec gadania:) Acha zapomniałbym dodać, że dokonałem "pseudo" post produkcji w Photoshopie.:) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Hej, o ile pierwszy i czwarty jest fajny, to już dziura jaką tworzy obraz z czernią i te poszarpane elementy jak lampy troche wprowadzają bałagan. Dobrze wygląda ten twórczy nieład ale już detale lamp przekraczają pewną granicę. Dałbym coś o spokojniejszej geometrii i inny obraz. Druga sprawa, że ściana z cegły chyba zbyt sztucznie wyszła, za bardzo biała. Ogólnie brakuje to trochę światłocienia co na pewno by wydobyło więcej życia z pomieszczenia. Szczególnie ze ściany i dywanu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Dokładnie to co olaf. Przede wszystkim powywalaj rzeczy, które niepotrzebnie ściągają uwagę - zgaś lampki, wywal bliki światła, może zmień materiały na prostsze. Pokoje są tak rozświetlone, że wygląda jakbyś nie włączył cieni w opcjach światła. Świeć jednym światłem zza okna i dobierz odpowiednie ustawienia Gi a doświetlaj w ostateczności ciemne kąty. Możesz też sobie puścić pass AO i pomóc sobie nim w kompozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukis8787 Napisano 18 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2012 o super wielkie dzięki ola-f i Lucek, bardzo cenne rady. Teraz mam w planach zrobić w tym samym domku kuchnie więc zrobię tak jak radzicie. Fest się cieszę, że napisaliście:) Mam przy okazji pytanie co do mojej pseudo post produkcji czy nie jest trochę przesadzona? Wrzucę renderki przed post to będziecie mogli ocenić:) Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olaf Napisano 18 Wrzesień 2012 Share Napisano 18 Wrzesień 2012 no zaraz sie zobaczy kto jeszcze dostał PMa. Sprytny ruch, ciężko dostać feedback do kolejnego pokoju w dziale. Chyba zmieniając temperaturę oświetlenia nieco pogorszyłeś efekt. Jak robisz postpro to staraj się nie przepalić niczego jasnego, bo tracisz uczucie przestrzenności co idealnie widac na dywanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukis8787 Napisano 18 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2012 Dzięki ola-f. Tak coś czułem, że jednak przepaliłem:P Tak PMy poleciały ale do osób, których wypowiedzi cenię. He he sprytne ale mam nadzieję, że nikogo tym nie uraziłem a raczej ucieszyłem, bo prosi się o pomoc osoby, które są autorytetem.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasjogabonito Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Hej. A dodałeś w post AO pass? Słabe cienia dość wyszły... Ogólnie przyjemne prace, ale jak mówi Ola-f lepiej w maxie dostać bardziej przybliżony efekt nie będziesz musiał potem narażać się na taką mocną postproduckje;) Mała rada. Bo pewnie długo liczył Ci ujęcie z dof-em. Lepiej wyrenderować Zdepth w render elements i dodać dof potem. Masz nad nim pełną kontrolę i nie liczy się wieki. Ja używam do tego programu "Dofpro";) czekamy na kuchnie;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Ja bym jeszcze troche popracował nad materiałami takich urządzeń jak tv szczególnie zwróć uwagę na to jak nieładnie on cieniuje na ścianę za sobą czasami warto skorzystać z materiału overridemtl, imo nie lubię tv z szyba jakos bardziej przemawia do mnie ekran typu mat, a cha i mam dziwne uczucie że płytka na podłodze ma trochę za intensywne nierówności. Ale ogólnie to obrazki na prawdę mogą się podobać ;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 odemnie kilka uwag. Generalnie mi się podoba, naprawdę, i np 1 ujęcie bardzo do mnie przemawia, tylko te przepalenia właśnie. delikatnie za bardzo już pojechałeś. wrzuć w photoshopie adjustment layer curves i przyciemnij tylko jasne kolory ( czyli weź troszkę w dół górną prawą połowę krzywej) Balans kolorów jest wszędzie co najmniej dziwny, pamiętaj o tym żeby enviroment był lekko niebieski, słońce żółto pomarańczowe, żarówki żółtawe, a halogeny niebiesko-białe. to samo w postprodukcji, color-balance, i spróbuj shadows delikatnie na niebiesko zabarwić a highlights na żółtawo-czerwono Bardzo ładne masz schadery, ściana ceglana wyszła super dywan do podbicia detali. generalnie wypal sobie dwa razy AO, jedno takie z dużym radiusem, np 100cm i daj delikatnie na multiply lub overlay na cały obrazek, a na sam dywan daj z malym radiusem, rzędu 10 cm żeby wyciągnąć poszczególne włosia podłoga jak na element zajmjący dużo kadru jest delikatnie ujmując brzydka, zmniejsz ten makabryczny bump ;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piko84 Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 A jesteś pewien że masz skalę ok? 1. boczki szafek są strasznie wielkie jakby miały z 8 cm 2. telewizor wygląda na 14 cali 3. kinkiety na ścianie za nisko chyba 4. ceglasta ściana zazwyczaj nie wychodzi ładnie 5. ciemna podłoga z odbiciami też nieraz psuje 6. masz cienie jakbyś nie miał lightów w oknach 7. uchwyty mebli coś nie za bardzo wyglądają zarówno jeśli chodzi o materiał jak i same wymiary, wejdź na stronę GAMET tam masz rysunki techniczne 8. trochę brak koncepcji kolorystycznej - staraj się utrzymać klimat dodatków, bo tu masz zielone ramki, afrykańskie dzbanuszki (w szafce?), białe dodatki na białych meblach 9. kolorystyka kanapy zupełnie nie pasuje 10. wnętrza czarno-białe zazwyczaj nie wygladają dobrze - imho 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Ogólnie rzecz biorąc jest ok.Jednak można to wszystko jeszcze podciągnąć osobiście dodał bym trochę ao,szczególni te obrazy na ścianie brzydko się odcinają.Jeżeli robisz to jako ćwiczenie to może warto pomyśleć o większej skali pomieszczenia.Musisz być bardziej konsekwentny w dodatkach.Przeglądnij sobie strony np. http://www.rolf-benz.com i trenuj :) Fajny materiał kanapy jedynie chyba skala za duża. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logos Napisano 19 Wrzesień 2012 Share Napisano 19 Wrzesień 2012 Jak na początki to jest bardzo dobrze, koledzy wyżej wymienili chyba wszystkie uwagi. Dodałbym jeszcze, że tekstury są trochę nieostre szczególnie tych cegieł i sofy, kwestia złego dofa? nie wiem. Pracuj dalej Pzdr. PS. Dużo tych osób dostało pm :D 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukis8787 Napisano 19 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 19 Wrzesień 2012 (edytowane) Super niesamowicie dużo cennych uwag:) Dzięki wielkie repy wszystkim lecą jeśli kogoś to pocieszy:P Jeśli chodzi o AO użyłem jedynie tego v-rayowskiego w zakładce indirect illumination, sądziłem, że wystarczy - jak widać nie. Dlatego dziękuję, że prawie wszyscy jedno głośnie to zauważyli i zwrocili na to uwagę. Spróbuję teraz bardziej zwracać na to uwagę. Zauważyłem, że niektórzy używają do tego VrayDirt dodanym w passie VrayExtraTex, podłapię to i poćwiczę. Jakoś tak cały czas unikałem tego Zdepth ale jeśli, rzeczywiście ma się to i lepiej sprawdzić i szybciej to się poduczę tego. W Zdepth obawiam się znowu, że przesadzę z dofem. V-ray praktycznie sam go generuje przy pomocy f-number i jakoś nie czułem tej obawy...:P Overridemtl używałem tylko do ścian i podłóg i sądziłem, że to wystarczy, dzięki shadowsexpe.:) Xiz0r to zdanie kopiuj/wklej do kącika porad: "Balans kolorów jest wszędzie co najmniej dziwny, pamiętaj o tym żeby enviroment był lekko niebieski, słońce żółto pomarańczowe, żarówki żółtawe, a halogeny niebiesko-białe." Dzięki wielkie.:) piko84- jeśli chodzi o szafki to taki design, znalazłem w jakimś sklepie internetowym, ale możliwe, że trochę przesadziłem. TV wogóle na to uwagi nie zwróciłem, patrzyłem i mierzyłem czy właśnie nie pogubiłem proporcji ale TV był poza moim opracowaniem więc dzięki powiększę jego skalę. Dzięki za GAMET:) No i te nieszczęsne dodatki, jak się domyślacie biblioteka modeli mała, więc powciskałem co miałem co aż tak bardzo wzrokiem nie odciągało, to musiało się nie udać:P Na pewno w przyszłości popełnię jeszcze ten błąd bo często za bardzo mieszam style. W ogóle będę chyba na przyszłość z refek zgalał, bo wystrojenia wnętrz zawsze się obawiam... rly - dzięki za http://www.rolf-benz.com. Poszperam i pozgalam:) Logos, takie pytanie co do tekstur proponujesz wyostrzyć tekturkę w photoshopie czy w material Editor w maxie? Myśłisz, że to starczy:) Cegły są lekko podbite dispem - lekko bo jak dałem więcej to szarpały się brzegi rozmywałem w shopie nie pomagało, w ustawieniach v-raya edge lengh i subdivs zwiększało starasznie czas bo zapychało ramy... Pewnie tak rozmyłem, że odbiło się to na efekcie koncowym:P Niesamowicie się cieszę, że tak dużo cennych rad, i kamięń serca, że nikt nie napisał:"Co tu oceniać, jak w szystko do d...":) Fajnie, że jakby trochę jeszcze popracować to mogłoby się podobać:) Dzięki wielkie jeszcze raz. Teraz mały dylemat bo kuchnia bardzo mała, a lepiej na większych skalach poćwiczyć jak się dowiedziałem. Ale może jednak skończe to mieszkanie, są tam jeszcze pokoje rożnorakie :P, sypialnia, łazienka, przedpokój, trochę tego jest to chyba skączę jedno a potem będę walczył z większymi (dzięki rly, na pewno zabiorę się za większe skale). Edytowane 19 Wrzesień 2012 przez lukis8787 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 20 Wrzesień 2012 Share Napisano 20 Wrzesień 2012 To ze robisz pomieszczenia istniejące jeśli chodzi o gabaryty to tylko udowadnia że masz pewien zmysł ergonomiczny, robienie dużych powierzchni tak naprawdę niczego nie uczy chyba że się nastawiasz że będziesz robił w przyszłości wizualizacją wymyślonych miejsc nieistniejących do jakiś kolekcji albo wizualizacje pod konkretne meble gdzie z przestrzenią można szaleć. A rzeczywistość konstrukcji mieszkalnych jest zasadniczo zawsze ograniczona w sumie niewielkimi przestrzeniami i na dodatek z różnego rodzaju załamaniami słupami skrywającymi piony wodne. Także należy ci się duży plus za to że właśnie zrobiłeś niewielką przestrzeń i ja ciekawie zagospodarowałeś ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukis8787 Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 20 Wrzesień 2012 O wielki dzięki shadowsexpe za pochwałę i naprowadzenie:) Wniosek, że najlepiej skończyć to co się zaczęło. Dzięki. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi