Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Hejka!

Postanowi艂em w ko艅cu pokaza膰 swoj膮 prac臋 nad kt贸r膮 ju偶 stanowczo za d艂ugo siedz臋, w celu oceny i krytyki. Mam nadziej臋, 偶e b臋dzie te偶 za co pochwali膰 - je艣li tak, to prosz臋 pochwalcie:) - ale przede wszystkim prosz臋 o feedback.

Projekt wykona艂em w maxie 2013 przy u偶yciu ma艂o znanego renderera V-Ray:) Dzi臋ki uprzejmo艣ci pewnego architekta mog艂em skorzysta膰 z podk艂adu wyrysowanego w AutoCADzie.

Nie wszystkie modele, kt贸re wykorzysta艂em s膮 moje wykorzysta艂em sporo darmowych modeli znalezionych w necie: archive3d, model+model, 3dmodelfree, i modele wystawione przez Pana Alexandra Vasiliuk na swoim blogu... Jednak prawie wszystkie zosta艂y podrasowane (lub raczej oszpecone) przeze mnie pod k膮tem shader贸w i tekstur ze stronki cgtextures.

Ok koniec gadania:)

render05ppp.jpg

render03ppp.jpg

render04ppp.jpg

render02ppp.jpg

render01ppp.jpg

Acha zapomnia艂bym doda膰, 偶e dokona艂em "pseudo" post produkcji w Photoshopie.:)

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 14
  • Wy艣wietle艅 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hej, o ile pierwszy i czwarty jest fajny, to ju偶 dziura jak膮 tworzy obraz z czerni膮 i te poszarpane elementy jak lampy troche wprowadzaj膮 ba艂agan. Dobrze wygl膮da ten tw贸rczy nie艂ad ale ju偶 detale lamp przekraczaj膮 pewn膮 granic臋. Da艂bym co艣 o spokojniejszej geometrii i inny obraz. Druga sprawa, 偶e 艣ciana z ceg艂y chyba zbyt sztucznie wysz艂a, za bardzo bia艂a. Og贸lnie brakuje to troch臋 艣wiat艂ocienia co na pewno by wydoby艂o wi臋cej 偶ycia z pomieszczenia. Szczeg贸lnie ze 艣ciany i dywanu.

Napisano

Dok艂adnie to co olaf. Przede wszystkim powywalaj rzeczy, kt贸re niepotrzebnie 艣ci膮gaj膮 uwag臋 - zga艣 lampki, wywal bliki 艣wiat艂a, mo偶e zmie艅 materia艂y na prostsze. Pokoje s膮 tak roz艣wietlone, 偶e wygl膮da jakby艣 nie w艂膮czy艂 cieni w opcjach 艣wiat艂a. 艢wie膰 jednym 艣wiat艂em zza okna i dobierz odpowiednie ustawienia Gi a do艣wietlaj w ostateczno艣ci ciemne k膮ty. Mo偶esz te偶 sobie pu艣ci膰 pass AO i pom贸c sobie nim w kompozycji.

Napisano
  • Autor

o super wielkie dzi臋ki ola-f i Lucek, bardzo cenne rady. Teraz mam w planach zrobi膰 w tym samym domku kuchnie wi臋c zrobi臋 tak jak radzicie. Fest si臋 ciesz臋, 偶e napisali艣cie:)

Mam przy okazji pytanie co do mojej pseudo post produkcji czy nie jest troch臋 przesadzona? Wrzuc臋 renderki przed post to b臋dziecie mogli oceni膰:)

render05.jpg

render04i.jpg

render03p.jpg

render02.jpg

render01j.jpg

Pozdrawiam!

Napisano

no zaraz sie zobaczy kto jeszcze dosta艂 PMa. Sprytny ruch, ci臋偶ko dosta膰 feedback do kolejnego pokoju w dziale.

Chyba zmieniaj膮c temperatur臋 o艣wietlenia nieco pogorszy艂e艣 efekt. Jak robisz postpro to staraj si臋 nie przepali膰 niczego jasnego, bo tracisz uczucie przestrzenno艣ci co idealnie widac na dywanie.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki ola-f. Tak co艣 czu艂em, 偶e jednak przepali艂em:P Tak PMy polecia艂y ale do os贸b, kt贸rych wypowiedzi ceni臋. He he sprytne ale mam nadziej臋, 偶e nikogo tym nie urazi艂em a raczej ucieszy艂em, bo prosi si臋 o pomoc osoby, kt贸re s膮 autorytetem.:)

Napisano

Hej. A doda艂e艣 w post AO pass? S艂abe cienia do艣膰 wysz艂y... Og贸lnie przyjemne prace, ale jak m贸wi Ola-f lepiej w maxie dosta膰 bardziej przybli偶ony efekt nie b臋dziesz musia艂 potem nara偶a膰 si臋 na tak膮 mocn膮 postproduckje;)

Ma艂a rada. Bo pewnie d艂ugo liczy艂 Ci uj臋cie z dof-em. Lepiej wyrenderowa膰 Zdepth w render elements i doda膰 dof potem. Masz nad nim pe艂n膮 kontrol臋 i nie liczy si臋 wieki. Ja u偶ywam do tego programu "Dofpro";) czekamy na kuchnie;)

Napisano

Ja bym jeszcze troche popracowa艂 nad materia艂ami takich urz膮dze艅 jak tv szczeg贸lnie zwr贸膰 uwag臋 na to jak nie艂adnie on cieniuje na 艣cian臋 za sob膮 czasami warto skorzysta膰 z materia艂u overridemtl, imo nie lubi臋 tv z szyba jakos bardziej przemawia do mnie ekran typu mat, a cha i mam dziwne uczucie 偶e p艂ytka na pod艂odze ma troch臋 za intensywne nier贸wno艣ci. Ale og贸lnie to obrazki na prawd臋 mog膮 si臋 podoba膰 ;)

Napisano

odemnie kilka uwag.

Generalnie mi si臋 podoba, naprawd臋, i np 1 uj臋cie bardzo do mnie przemawia, tylko te przepalenia w艂a艣nie. delikatnie za bardzo ju偶 pojecha艂e艣. wrzu膰 w photoshopie adjustment layer curves i przyciemnij tylko jasne kolory ( czyli we藕 troszk臋 w d贸艂 g贸rn膮 praw膮 po艂ow臋 krzywej)

Balans kolor贸w jest wsz臋dzie co najmniej dziwny, pami臋taj o tym 偶eby enviroment by艂 lekko niebieski, s艂o艅ce 偶贸艂to pomara艅czowe, 偶ar贸wki 偶贸艂tawe, a halogeny niebiesko-bia艂e.

to samo w postprodukcji, color-balance, i spr贸buj shadows delikatnie na niebiesko zabarwi膰 a highlights na 偶贸艂tawo-czerwono

Bardzo 艂adne masz schadery, 艣ciana ceglana wysz艂a super

dywan do podbicia detali.

generalnie wypal sobie dwa razy AO, jedno takie z du偶ym radiusem, np 100cm i daj delikatnie na multiply lub overlay na ca艂y obrazek, a na sam dywan daj z malym radiusem, rz臋du 10 cm 偶eby wyci膮gn膮膰 poszczeg贸lne w艂osia

pod艂oga jak na element zajmj膮cy du偶o kadru jest delikatnie ujmuj膮c brzydka, zmniejsz ten makabryczny bump ;)

Napisano

A jeste艣 pewien 偶e masz skal臋 ok?

1. boczki szafek s膮 strasznie wielkie jakby mia艂y z 8 cm

2. telewizor wygl膮da na 14 cali

3. kinkiety na 艣cianie za nisko chyba

4. ceglasta 艣ciana zazwyczaj nie wychodzi 艂adnie

5. ciemna pod艂oga z odbiciami te偶 nieraz psuje

6. masz cienie jakby艣 nie mia艂 light贸w w oknach

7. uchwyty mebli co艣 nie za bardzo wygl膮daj膮 zar贸wno je艣li chodzi o materia艂 jak i same wymiary, wejd藕 na stron臋 GAMET tam masz rysunki techniczne

8. troch臋 brak koncepcji kolorystycznej - staraj si臋 utrzyma膰 klimat dodatk贸w, bo tu masz zielone ramki, afryka艅skie dzbanuszki (w szafce?), bia艂e dodatki na bia艂ych meblach

9. kolorystyka kanapy zupe艂nie nie pasuje

10. wn臋trza czarno-bia艂e zazwyczaj nie wygladaj膮 dobrze - imho

Napisano

Og贸lnie rzecz bior膮c jest ok.Jednak mo偶na to wszystko jeszcze podci膮gn膮膰 osobi艣cie doda艂 bym troch臋 ao,szczeg贸lni te obrazy na 艣cianie brzydko si臋 odcinaj膮.Je偶eli robisz to jako 膰wiczenie to mo偶e warto pomy艣le膰 o wi臋kszej skali pomieszczenia.Musisz by膰 bardziej konsekwentny w dodatkach.Przegl膮dnij sobie strony np. http://www.rolf-benz.com i trenuj :) Fajny materia艂 kanapy jedynie chyba skala za du偶a.

Napisano

Jak na pocz膮tki to jest bardzo dobrze, koledzy wy偶ej wymienili chyba wszystkie uwagi. Doda艂bym jeszcze, 偶e tekstury s膮 troch臋 nieostre szczeg贸lnie tych cegie艂 i sofy, kwestia z艂ego dofa? nie wiem.

Pracuj dalej

Pzdr.

PS. Du偶o tych os贸b dosta艂o pm :D

Napisano
  • Autor

Super niesamowicie du偶o cennych uwag:) Dzi臋ki wielkie repy wszystkim lec膮 je艣li kogo艣 to pocieszy:P

Je艣li chodzi o AO u偶y艂em jedynie tego v-rayowskiego w zak艂adce indirect illumination, s膮dzi艂em, 偶e wystarczy - jak wida膰 nie. Dlatego dzi臋kuj臋, 偶e prawie wszyscy jedno g艂o艣nie to zauwa偶yli i zwrocili na to uwag臋. Spr贸buj臋 teraz bardziej zwraca膰 na to uwag臋. Zauwa偶y艂em, 偶e niekt贸rzy u偶ywaj膮 do tego VrayDirt dodanym w passie VrayExtraTex, pod艂api臋 to i po膰wicz臋.

Jako艣 tak ca艂y czas unika艂em tego Zdepth ale je艣li, rzeczywi艣cie ma si臋 to i lepiej sprawdzi膰 i szybciej to si臋 poducz臋 tego. W Zdepth obawiam si臋 znowu, 偶e przesadz臋 z dofem. V-ray praktycznie sam go generuje przy pomocy f-number i jako艣 nie czu艂em tej obawy...:P

Overridemtl u偶ywa艂em tylko do 艣cian i pod艂贸g i s膮dzi艂em, 偶e to wystarczy, dzi臋ki shadowsexpe.:)

Xiz0r to zdanie kopiuj/wklej do k膮cika porad: "Balans kolor贸w jest wsz臋dzie co najmniej dziwny, pami臋taj o tym 偶eby enviroment by艂 lekko niebieski, s艂o艅ce 偶贸艂to pomara艅czowe, 偶ar贸wki 偶贸艂tawe, a halogeny niebiesko-bia艂e." Dzi臋ki wielkie.:)

piko84- je艣li chodzi o szafki to taki design, znalaz艂em w jakim艣 sklepie internetowym, ale mo偶liwe, 偶e troch臋 przesadzi艂em. TV wog贸le na to uwagi nie zwr贸ci艂em, patrzy艂em i mierzy艂em czy w艂a艣nie nie pogubi艂em proporcji ale TV by艂 poza moim opracowaniem wi臋c dzi臋ki powi臋ksz臋 jego skal臋. Dzi臋ki za GAMET:) No i te nieszcz臋sne dodatki, jak si臋 domy艣lacie biblioteka modeli ma艂a, wi臋c powciska艂em co mia艂em co a偶 tak bardzo wzrokiem nie odci膮ga艂o, to musia艂o si臋 nie uda膰:P Na pewno w przysz艂o艣ci pope艂ni臋 jeszcze ten b艂膮d bo cz臋sto za bardzo mieszam style. W og贸le b臋d臋 chyba na przysz艂o艣膰 z refek zgala艂, bo wystrojenia wn臋trz zawsze si臋 obawiam...

rly - dzi臋ki za http://www.rolf-benz.com. Poszperam i pozgalam:)

Logos, takie pytanie co do tekstur proponujesz wyostrzy膰 tekturk臋 w photoshopie czy w material Editor w maxie? My艣艂isz, 偶e to starczy:) Ceg艂y s膮 lekko podbite dispem - lekko bo jak da艂em wi臋cej to szarpa艂y si臋 brzegi rozmywa艂em w shopie nie pomaga艂o, w ustawieniach v-raya edge lengh i subdivs zwi臋ksza艂o starasznie czas bo zapycha艂o ramy... Pewnie tak rozmy艂em, 偶e odbi艂o si臋 to na efekcie koncowym:P

Niesamowicie si臋 ciesz臋, 偶e tak du偶o cennych rad, i kami臋艅 serca, 偶e nikt nie napisa艂:"Co tu ocenia膰, jak w szystko do d...":) Fajnie, 偶e jakby troch臋 jeszcze popracowa膰 to mog艂oby si臋 podoba膰:) Dzi臋ki wielkie jeszcze raz.

Teraz ma艂y dylemat bo kuchnia bardzo ma艂a, a lepiej na wi臋kszych skalach po膰wiczy膰 jak si臋 dowiedzia艂em. Ale mo偶e jednak sko艅cze to mieszkanie, s膮 tam jeszcze pokoje ro偶norakie :P, sypialnia, 艂azienka, przedpok贸j, troch臋 tego jest to chyba sk膮cz臋 jedno a potem b臋d臋 walczy艂 z wi臋kszymi (dzi臋ki rly, na pewno zabior臋 si臋 za wi臋ksze skale).

Edytowane przez lukis8787

Napisano

To ze robisz pomieszczenia istniej膮ce je艣li chodzi o gabaryty to tylko udowadnia 偶e masz pewien zmys艂 ergonomiczny, robienie du偶ych powierzchni tak naprawd臋 niczego nie uczy chyba 偶e si臋 nastawiasz 偶e b臋dziesz robi艂 w przysz艂o艣ci wizualizacj膮 wymy艣lonych miejsc nieistniej膮cych do jaki艣 kolekcji albo wizualizacje pod konkretne meble gdzie z przestrzeni膮 mo偶na szale膰. A rzeczywisto艣膰 konstrukcji mieszkalnych jest zasadniczo zawsze ograniczona w sumie niewielkimi przestrzeniami i na dodatek z r贸偶nego rodzaju za艂amaniami s艂upami skrywaj膮cymi piony wodne. Tak偶e nale偶y ci si臋 du偶y plus za to 偶e w艂a艣nie zrobi艂e艣 niewielk膮 przestrze艅 i ja ciekawie zagospodarowa艂e艣 ;)

Napisano
  • Autor

O wielki dzi臋ki shadowsexpe za pochwa艂臋 i naprowadzenie:) Wniosek, 偶e najlepiej sko艅czy膰 to co si臋 zacz臋艂o. Dzi臋ki. Pozdrawiam!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci