makej Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 witam, mam pytanie do bardziej doświadczonych , Chodzi mi o jednostki miary w 3 d max 1. jakie one mają faktycznie znaczenie 2. jaka jet różnica i po co to jest czyli / unit setup i system unit setup Dlaczego : Opisuje sytuację nad którą myślę . Buduje boxa 1x1x1 i teraz zmieniając jednostki box się nie zmienia , jedyna różnica jaka jest to wielkość boxu względem grid Albo jeszcze inaczej gdy projektuję duże pomieszczenie to wstawiając kamerę do środka można sobie je przeglądać w koło i problem powstaje z pomieszczeniem małym nie wiem jak to rozgryźć czy. np projektując salon 6 metrów 6 metrów i łazienkę 2 metry na 2 metry łazienki nie da się ładnie oglądać i tak samo gdy zmieniejednostki na kilometry sytuacja jest ta sama tylko że zamiast ( m ) mam ( km ) Myślę ze wystarczyła by tylko opcja zmiany cale i metry a dalej przesuwając przecinek powstawały by nowe wymiary czy też proporcje pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hooch Napisano 4 Październik 2012 Share Napisano 4 Październik 2012 Jednostki nie mają znaczenia. 1 to 1. Jedna jednostka w maxie to jedna jednostka w innym programie. cm, m, cale, stopy. Są po to aby ci się łatwiej wprowadzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shadowsexpe Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 (edytowane) Znaczenie to one maj jeśli nie masz ustawionych jednostek w customize w jednym i drugim miejscu na takie same to np floor generator podaje ci wymiary zgodne z jednostka główną zastosowaną w maxie a nie tą jaką sobie wybrałeś i już w takim przypadku masz rozbieżności bo nagle gdy wrzucasz dajmy na to deskę 200 cm na 18 cm a generator podłogi w tym monecie działa domyślnie na calach to ci podłoga w pomieszczeniu o jakiś konkretnych wymiarach wyjdzie cudak bo skrypt policzy że deska ma mieć 200 cali na 18 cali. Ogólnie 1cm to nie 1cal a 1km to nie 1mila. Floor generator dałem jako obrazowy i łopatologiczny przykład tego zagadnienia. Także bardzo ważne w jakich jednostkach robisz obiekty, używasz skryptów czy pluginów. Edytowane 7 Październik 2012 przez shadowsexpe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 5 Październik 2012 Share Napisano 5 Październik 2012 Jednostki nie mają znaczenia. 1 to 1. Jedna jednostka w maxie to jedna jednostka w innym programie. cm, m, cale, stopy. Są po to aby ci się łatwiej wprowadzało. Importuj do blendera model z maxa i zastanów sie co "mądrego" napisałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 6 Październik 2012 Share Napisano 6 Październik 2012 Jednostki mają też znaczenie przy symulacji tkanin. Tutaj zupełnie inaczej się będzie zachowywać zasłona, która ma wymiar 1mx1m a inaczej 1kmx1km. Bez właściwie ustawiony jednostek nic się nie zrobi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 6 Październik 2012 Share Napisano 6 Październik 2012 No i chyba stosując np. oświetlenie IES również trzeba stosować poprawne fizycznie jednostki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piko84 Napisano 7 Październik 2012 Share Napisano 7 Październik 2012 (edytowane) Jednostki mają kolosalne znaczenie przy oswietleniu. Oświtlenie będzie przeliczane prawidłowo w skali watów lub lumenów, o ile scena posiada rzeczywiste wymiary. Jak zrobisz ścianę wysoką na 2,5km zamiast 2,5 metra.... potestuj po prostu. Edytowane 7 Październik 2012 przez piko84 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się