Napisano 4 Październik 201212 l witam, mam pytanie do bardziej doświadczonych , Chodzi mi o jednostki miary w 3 d max 1. jakie one mają faktycznie znaczenie 2. jaka jet różnica i po co to jest czyli / unit setup i system unit setup Dlaczego : Opisuje sytuację nad którą myślę . Buduje boxa 1x1x1 i teraz zmieniając jednostki box się nie zmienia , jedyna różnica jaka jest to wielkość boxu względem grid Albo jeszcze inaczej gdy projektuję duże pomieszczenie to wstawiając kamerę do środka można sobie je przeglądać w koło i problem powstaje z pomieszczeniem małym nie wiem jak to rozgryźć czy. np projektując salon 6 metrów 6 metrów i łazienkę 2 metry na 2 metry łazienki nie da się ładnie oglądać i tak samo gdy zmieniejednostki na kilometry sytuacja jest ta sama tylko że zamiast ( m ) mam ( km ) Myślę ze wystarczyła by tylko opcja zmiany cale i metry a dalej przesuwając przecinek powstawały by nowe wymiary czy też proporcje pozdrawiam
Napisano 4 Październik 201212 l Jednostki nie mają znaczenia. 1 to 1. Jedna jednostka w maxie to jedna jednostka w innym programie. cm, m, cale, stopy. Są po to aby ci się łatwiej wprowadzało.
Napisano 5 Październik 201212 l Znaczenie to one maj jeśli nie masz ustawionych jednostek w customize w jednym i drugim miejscu na takie same to np floor generator podaje ci wymiary zgodne z jednostka główną zastosowaną w maxie a nie tą jaką sobie wybrałeś i już w takim przypadku masz rozbieżności bo nagle gdy wrzucasz dajmy na to deskę 200 cm na 18 cm a generator podłogi w tym monecie działa domyślnie na calach to ci podłoga w pomieszczeniu o jakiś konkretnych wymiarach wyjdzie cudak bo skrypt policzy że deska ma mieć 200 cali na 18 cali. Ogólnie 1cm to nie 1cal a 1km to nie 1mila. Floor generator dałem jako obrazowy i łopatologiczny przykład tego zagadnienia. Także bardzo ważne w jakich jednostkach robisz obiekty, używasz skryptów czy pluginów. Edytowane 7 Październik 201212 l przez shadowsexpe
Napisano 5 Październik 201212 l Jednostki nie mają znaczenia. 1 to 1. Jedna jednostka w maxie to jedna jednostka w innym programie. cm, m, cale, stopy. Są po to aby ci się łatwiej wprowadzało. Importuj do blendera model z maxa i zastanów sie co "mądrego" napisałeś.
Napisano 6 Październik 201212 l Jednostki mają też znaczenie przy symulacji tkanin. Tutaj zupełnie inaczej się będzie zachowywać zasłona, która ma wymiar 1mx1m a inaczej 1kmx1km. Bez właściwie ustawiony jednostek nic się nie zrobi.
Napisano 6 Październik 201212 l No i chyba stosując np. oświetlenie IES również trzeba stosować poprawne fizycznie jednostki.
Napisano 7 Październik 201212 l Jednostki mają kolosalne znaczenie przy oswietleniu. Oświtlenie będzie przeliczane prawidłowo w skali watów lub lumenów, o ile scena posiada rzeczywiste wymiary. Jak zrobisz ścianę wysoką na 2,5km zamiast 2,5 metra.... potestuj po prostu. Edytowane 7 Październik 201212 l przez piko84
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto