max_1989 Napisano 22 Październik 2012 Napisano 22 Październik 2012 (edytowane) Czesc Wszystkim :) Robie sobie projekt ktory jest eksperymentem pod kazdym katem :). Ucze sie na nim Mayi, Nuke'a i kilku innych rzeczy. Wszystko jest dla mnie nowe - tak samo jak podejscie do grafiki, ktore uleglo pewnym przewartosciowaniom. Celem jest wykonanie, animacji setek rybek wyplywajacych z jakiejs dziury w rafie koralowej i na koniec slowmotion z close upem gdzie rybka puszcza sobie banke :). Chcialbym jak najblizej zblizyc sie do fotorealizmu - i tutaj wkracza druga czesc doswiadczenia. Bedzie jeszcze druga czesc projektu bardziej eksperymentalna, o ktorej napisze po zakonczeniu projektu, jako, ze niewiele ma wspolnego z grafika :). Na ten moment mam gotowy model ryby, a wlasciwie jeszcze przed delikatnymi poprawkami. Bede wdzieczny za porady, co by zrobic aby jeszcze wiecej realizmu to przybralo. P.S. przepraszam za brak miekkich znakow ... Pozdrawiam, Artur Edytowane 31 Październik 2012 przez max_1989
Miłosz3ds Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 Dobra rybka :) jakiś storyboard zrobiłeś jak ujęcia będą wyglądały? Chwal się! :D
ikkiz Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 ciężko coś powiedzieć zanim nie zrobisz materiałów, bo jakość rybki będzie zależała od materiałów właśnie, przeźroczystych, rozpraszających, może anizotropowych, czy jakoś inaczej opalizujących. Jeszcze scena podwodna, a więc pewnie to trudne światło, na którym już nie raz ktoś "popłynął" i jeszcze animacja płetw... Ciekawy temat, więc życzę poWODzeniA.
Ania Napisano 23 Październik 2012 Napisano 23 Październik 2012 Sympatyczna rybka. W widoku od frontu (na czerwonej wersji) oko wygląda trochę dziwnie wypukłe, nie wiem czy to kształt czy tylko cień.
max_1989 Napisano 24 Październik 2012 Autor Napisano 24 Październik 2012 Hej, wrzucam siatke ... Milosz - Dzieki :) storyboardu nie ma, od razu zrobilem animatic - ale wciaz sie nad nim zastanawiam, takze poki co, niech sobie pozostanie na dysku :). ikkiz - masz racje, glowna role rozegraja tutaj materialy. To co mnie zaskoczylo, to ze dostrzegles cos ciekawego, w czyms tak nudnym jak ryba :) dzieki ! Ania - dzieki iii tak, jest to paskudny cien :)
Ania Napisano 24 Październik 2012 Napisano 24 Październik 2012 (edytowane) Czemu robisz rybę jeśli myślisz że jest czymś nudnym? (osobiście nie podzielam tego zdania). Ryba na pewno wyjdzie tym lepiej im bardziej ją polubisz i docenisz. Edytowane 24 Październik 2012 przez Ania
max_1989 Napisano 25 Październik 2012 Autor Napisano 25 Październik 2012 Czesc Aniu, poruszylas ciezki dla mnie temat :) - sama ryba w sobie jasne, ze moze byc ciekawa i nie do konca jest tak, ze traktuje jej robienie jak przerzucanie workow z piaskiem. Mimo wszystko, jesli mialbym konkretna alternatywe to puscil bym rybe w odstawke i ruszyl gdzies przed siebie. Ale to nie temat zwiazany z grafika, wiec moze zostawmy go, zanim sie stworzy off top :) - kiedys do niego wroce, ale raczej w wolnych dyskusjach.
Faun Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 Ryba na pewno wyjdzie tym lepiej im bardziej ją polubisz i docenisz. Podoba mi się takie podejście:) Brawo Aniu! A ta myśl godna sygnaturki:)
ikkiz Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 @max_1989 Nie rozumiem nic. To musisz robić tą rybę (zlecenie, praca dyplomowa) czy chcesz? Bo jak chcesz, to czemu nie chcesz ;) a jak musisz, to szczerzę współczuję: Celem jest wykonanie, animacji setek rybek wyplywajacych z jakiejs dziury w rafie koralowej i na koniec slowmotion z close upem gdzie rybka puszcza sobie banke :). Chcialbym jak najblizej zblizyc sie do fotorealizmu czekają cię trudne materiały, żeby rybka w zbliżeniu była realistyczna. Czeka cię trudne światło (kaustyki od fal na dnie na przykład), Skomplikowana i ciężka sceneria (rafa koralowa ma bardzo wiele elementów), czeka cię rig dla rybki i animacja płetw, które powinny falować, czeka cię użycie jakichś particli, instancji, czy co tam ma Mayka, żeby zrobić setki rybek. Optymalizacja (oko masz chyba już za gęsto zrobione - patrząc na siatkę, nie możesz tak zrobić rafy, bez komputera kwantowego) , żeby się zrenderowało za życia śmiertelnika. Jak nie masz ochoty robić ryby, to zrób wizkę, furę, monstera, albo cycuchy. Temat jest wspaniały i bardzo trudny, więc jak ci się uda będzie owocny w naukę, ale jeśli _musisz_ to zrobić i jeszcze masz termin, to mam nadzieje, że jesteś cudownym dzieckiem, geniuszem samoukiem i sevantem 3d.
max_1989 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 Rybe robie dla podniesienia swoich kwalifikacji ... iii w sumie tyle :) jest w tym oczywiscie i przyjemnosc, tylko wiecie, jak po 10 h pracy przy komputerze odpalasz kolejny projekt i robisz go przez 2h a pozniej wracasz do domu ok. 21:00 :) Jest jeszcze jedna kwestia zwiazana z kreatywnym podejsciem do tematu i uznaniem ryby za ciekawy temat. O tym napisze juz w weekend, obecnie nie chce poswiecac minut ktore wykorzystuje na projekty :) Czas na wykonanie projektu jest wlasciwie nieograniczony, ale nie chcialbym tego ciagnac w nieskonczonosc i mam nadzieje to ukonczyc na poczatku przyszlego roku. Dzisiaj bede pracowal nad animatikiem (przynajmniej taki plan) a jak nie dzisiaj to w nastepnym tygodniu juz go zamieszcze do wgladu :). --- ikkiz No nie przesadzajmy ze siatka na oku jest za gesta ! :). Co do rafy i otoczenia, nie mysle robic tutaj mniej geometrii ... na pewno czesc zastapie matte paintingiem, ale to sie jeszcze zobaczy. Komputer mnie nie ogranicza w zaden sposob wiec moge poszalec :).
ikkiz Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 Komputer mnie nie ogranicza w zaden sposob wiec moge poszalec w MS Wordzie. W graficze 3d nawet Pixar musi się liczyć z ograniczeniami i chadzać na kompromisy.
max_1989 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 Przypominaja mi sie studia jak widze, takie wypowiedzi ... ikkiz powtorze - ze komputer w tym wypadku mnie nie ogranicza :)
legomir Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 To zależy na czym renderujesz ;) W wypadku setek rybek na zbliżeniach i ray tracerze opartym na trójkątach zarżniesz na kilkudziesięciu rybkach każdego kompa. Co innego rendering na micropixelach tam liczba punktów zostaje tak sama, więc można pozwolić sobie na nieco więcej geometrii. A poruszanie sie rozumiem floacking system?
ikkiz Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 @max_1989 ok, ok. Мы увидим, @legomir, napiszesz coś więcej, bo pierwszy raz ten termin słyszę i nic mi to nie mówi, a i google dla zapytania "micropixel rendering" prowadzi na manowce.
max_1989 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 tez jestem ciekaw tej metody micropixel, jakbys mogl cos wiecej napisac :) Co do animacji, wiesz mysle raczej o czyms prostym i mam na mysli tutaj particle lecace wzdloz linii. Moj komputer moze i nie jest kwantowy, ale przeciez mamy renderowanie na warstwach ... kompozycje i takie tam :). Rybki zawsze mozna oddzielnie wyrenderowac, pokopiowac iii nie ma problemu :)
Fargate Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 max_1989: weź się pochwal jaka masz stacje - tak z ciekawości. Osobiście zarznąłem każdą stacje na jakiej miałem okazje przysiąść. Rozumiem ze robisz 5-10 rożnych rybek (tego samego gatunku) i każdą obrabiasz w zbrushu--> retopo + komplet mapek, oczywiście rafa też modelowana tym samym sposobem? Symulacje w czym będziesz liczył?
legomir Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 Sorry za literówkę powinno być micropolygon http://en.wikipedia.org/wiki/Micropolygon
max_1989 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 Fargate odpisze wieczorem - jeszcze pracuje a to troche dluzsza wypowiedz. Z kolei legomir mnie zaintrygowal, powiedz cos wiecej, o tym jak bym mogl ten typ przeliczania? zastosowac w swojej scenie? z jakimi silnikami renderujacymi? itd. widze ze wspolpracuje "to" z rendermanem, jest opcja przetestowania tego z bardziej dostepnymi silnikami?
legomir Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 Silniki: Mantra, Renderman, 3delight, Pixie. Zaletą jest szybsze renderowanie displace(ilość puntków zależy od shading rate) ale trudniej jest świecić i trzeba popracować nad materiałami trochę.
max_1989 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 Dzieki legomir, powiedz mi jeszcze czy praktykowales juz ten sposob przeliczania? iii jak z tym "flocking system" wyglada sprawa w praktyce, masz duza kontrole nad obiektami? testowales ? Fargate, co do maszynki, jestem zadowolony. Nie znam sie na tym za bardzo, ale mam 24 gb ram, procesor z kilkoma watkami i do tego wielka karte graficzna ! :). Mysle ze nie moze jakis kosmos ale taki standard jaki kazdy moze sobie juz zakupic w tych czasach :). Jesli juz zbraknie energii ( bo oczywiscie nie ma komputerow nie do zajechania) bede myslal o wyslaniu tego na jakas farme renderujaca :). "Fargate: Rozumiem ze robisz 5-10 rożnych rybek (tego samego gatunku) i każdą obrabiasz w zbrushu--> retopo + komplet mapek, oczywiście rafa też modelowana tym samym sposobem?" Symulacje w czym będziesz liczył? Tak to z grubsza bedzie wygladac. Obecnie widze to w taki sposob, ze workflow dla obiektow o ktorym napisales zastosuje do terenu. Z kolei dla rybek obecnie planuje - zrobic jedna rybe. Glowna - kolorowa oraz dla lawicy (szarej? niebieskawej?) zroznicowaniem jedynym jakie przewiduje bedzie rozmiar i drobne zmiany na teksturze) w kazdym razie nie zamierzam sie wkopac w 5 roznych modeli na duzym detalu z teksturami. Pozostaje jeszcze to co sie bedzie dzialo w otoczeniu. Jednak tutaj juz moze po prostu bardzo prymitywnie wykonane ryby (jakis rekin, plaszczka) zrobione na szybko, ktore to i tak beda zblurowane. Co do czasteczek, szczerze powiedziawszy, jeszcze nie myslalem co zastosuje :). --- idac dalej, dzisiaj na szybko skonczylem animatic. Wersja robocza, jednak dla mnie juz wystarczajaca abym wiedzial gdzie jestem :). Opisujac w skrocie: wyplywaja szare rybki, wplywaja do dziury w rafie i z drugiej strony wyplywa jedna rybka kolorowa ktora puszcza banke iii akcja dalej idzie tym tropem :). Ciekaw jestem co byscie dodali ? zmienili? (mam tutaj na mysli sam pomysl i jego przedstawienie)
legomir Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 Pisałem shadery trochę raczej dla zabawy i nauki. Flocking system: http://www.cmivfx.com/tutorials/view/330/Houdini+Flocking+Systems
Fargate Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 Sam się powoli zastanawiam czy nie zacząć rozwijać się w animacji. Choć to raczej w przyszłości bardziej. Jestem ciekawy jak podchodzisz do sprawy (kompleksowo) czy może bardziej "mam wenę i robię"? Robiłeś jakiś research odnośnie klimatu jakich chcesz uzyskać? Inspiracje? Jakiś story board?
max_1989 Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 w moim przypadku jest to gdzies pomiedzy "kompleksowo" a pod wpływem impulsu :). Przejrzalem temat kolorowych podwodnych scen, rybek, raf koralowych. Powstał dzięki temu folder z "inspiracjami" iii chyba to by bylo na tyle :). Ze storyboardu zrezygnowalem na rzecz animatica, jakie Wam sprezentowalem dwa posty wyżej. Lepiej sie czuje z taka formą przekazania pomysłu, bo już widze jak to będzie wyglądało w praktyce. W storyboardy sie bawie kiedy nie mam dostepu do komputera. za ok. 3 tygodnie powinienem miec dostep do tabletu, takze nie wykluczam kilku genialnych konceptow ! :) i wtedy tez zapewne wyklaruje sie bardziej wyrazny obraz tego co chce przedstawic.
plasti Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 kamera w prevce konkretna do 1/3 pozniej wieje kiczem, sproboj nie przyspieszac gwaltownie... to w czym bedziesz renderowac bo sie pogubilem?
max_1989 Napisano 27 Październik 2012 Autor Napisano 27 Październik 2012 dzieki plasti za komentarz, bede renderował w mental ray'u - ze wzgledu, na wsparcie jakie moge uzyskac ze strony firmy w ktorej pracuje. Co do pierwszej czescie faktycznie jestem zadowolony, natomiast jesli chodzi o drugą ... w sumie sam nie wiem, poczekam na większy odzew :). Ej tylko jeden komentarz, do czegos co jest najwiekszym konkretem w tym wątku ? :) wiem, ze mamy tutaj sporo animatorów, zostawcie proszę ślad po sobie - bardzo potrzebuje Waszych porad, na tym etapie. Zaważy on właściwie na finalnym wyglądzie animacji :).
ikkiz Napisano 27 Październik 2012 Napisano 27 Październik 2012 mi się podoba, tylko nie wiem co to jest to, przez co się przebija rybka w 7 sekundzie. Nie wiem jaka jest intencja, bo nie kojarzę niczego podobnego co bym widział na rafie koralowej.
Ania Napisano 27 Październik 2012 Napisano 27 Październik 2012 (edytowane) Ekspertem od kamery nie jestem i sama mam z tym pewne problemy, ale wyczytałam gdzieś taką zasadę, którą można by tu zastosować, że każde poruszenie kamery powinno mieć uzasadnienie w scenie, nie powinna się ruszać dla siebie samej. Więc konkretnie, na początku kamera sobie spokojnie pływa, znienacka pokazuje się ławica ryb. Tu kamera mogłaby się trochę poruszyć "zaskoczona" albo lekko poturbowana przez wir wodny. Ławica płynie dalej, tu kamera mogłaby ruszyć za nią kawałek żeby zobaczyć dokąd płyną, zamiast odbijać od razu w prawo. Dalej kamera znajduje się na prawej stronie, tu podobnie jak ikkiz nie wiem co się dzieje z tą rafą (ten gumiasty ruch). Dalej czerwona sobie pływa, kamera mogłaby trochę za nią poruszyć. Myślę że byłoby lepiej gdyby kamera dogoniła rybkę, ta puszcza bąbelka i odpływa, i wtedy kamera porusza za bąbelkiem (jak teraz). Zamiast że rybka wpływa na scenę, ustawia się centralnie przed kamerą jak jakiś aktor żeby puścić bąbelka. Dziwnie też wygląda że rybka się zatrzymuje. Edytowane 27 Październik 2012 przez Ania
max_1989 Napisano 19 Luty 2013 Autor Napisano 19 Luty 2013 Czesc ikkiz rybka zyje, jednak nie mam wlasnego komputera od jakis 5 miesiecy i martwica :(. W polowie marca przyjdzie do mnie paczka ze sprzetem i mozliwe ze znowu zacznie plywac ! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się