Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

Za bardzo nie wiem gdzie wrzucić więc wrzucę tutaj.

Projekt nad jakim pracowałem jakiś rok temu. Proof Of Concept, a w zasadzie to zabawka, bo nigdy nie doprowadziliśmy projektu do wersji "production ready" ;) Trzeba by doszlifować tracking i usuwanie szumów.

Wszystko działa na zasadzie mayowego servera motion capture połączonego z OpenCV (wszystko pisane w C) + skrypty melowe.

 

[video=youtube_share;nMQN1ouv_ds]

  • Replies 8
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Uuu, fajne toto, przydało by się śledzenie gałek ocznych i powiek, ale że się nie rozeznaje to nie wiem czy ciężko by było zrobić.

Gratuluję, fajne.

 

Ps. Od dawna nie mrugasz ? :)

 

Pozdrawiam.

Posted

Śledzenie gałek i powiek nie byłoby nawet trudne. Dla ułatwienia trzeba by użyć hełmu z kamerą, wtedy można uprościć wiele rzeczy, bo najważniejszy w tym przypadku jest punkt odniesienia.

 

Rzeczywiście, mało mrugam na tym filmie !! dopiero teraz to zauważyłem :)

Posted

@Creator fajny projekcik, który warto rozwijać, bo na tym można zrobić :) całkiem dobre pieniążki i bardzo mnie dziwi że tylu zdolnych programistów, a w PL nie mamy solidnego systemu do przechwytywania mimiki twarzy.

Mikro kamerka w min. 60FPS z diodowym doświetleniem + elastyczny auto rig(generator) z pokaźną bazą mimiki i mikroekspresji

 

Biorąc pod uwagę liczbę punktów kontrolnych, jakość prezentuje się bardzo dobrze.

Posted

Mikro kamerka w min. 60FPS z diodowym doświetleniem + elastyczny auto rig(generator) z pokaźną bazą mimiki i mikroekspresji

Zastosowana w tym programiku metoda wygładzania ruchu jest najprostsza z możliwych.Min to 75/90FPS dla płynnej animacji bez desynchu (25/30FPS po interpolacji) - w teorii...

Biorąc pod uwagę liczbę punktów kontrolnych, jakość prezentuje się bardzo dobrze.

Źródła FaceCapa dostępne tutaj: https://github.com/XantusStudio/FaceCap czyli płacić nie trzeba :) Całość opracowana pod Linuxem(Fedora/Ubuntu) z Majką w wersji 2011.

Opublikowana wersja mocno różni się od tego co widać na filmiku. Program sam szuka markerów (filtr koloru i rozmiaru) a jedyne co trzeba wskazać to nos :), który jest początkiem układu współrzędnych.

 

Pozdrawiam,

d3

Posted

@floo Tak jak wspomniał Bartek, projekt jest na githubie, jak ktoś lubi walczyć z kodem to może uda mu się przystosować program na swoje potrzeby.

Biorąc pod uwagę liczbę punktów kontrolnych, jakość prezentuje się bardzo dobrze.
Mam kilka pomysłów jak to upiększyć jeszcze bardziej przy takiej samej ilości kontrolerów :) I rzeczywiście taki auto rig do twarzy nie jest jakoś specjalnie trudny do zrobienia, pomyślę nad tym.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy