Gość Gallon88 Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Czołem poszukuję ciekawego tematu do pracy dyplomowej związaną z animacją. Potrzebuję czegoś łatwego i przyjemnego do nauczenia się i stworzenia animacji która powaliła by komisję na kolana i zawierała jakiś problem techniczny, żeby nie była banalna. Co powinienem wiedzieć, jaki program był by odpowiedni itd. itp. Ppozdrawiam.
ptaszek Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Bardzo bym chcial cos napisac ale totalnie nie mam pojecia o co Ci chodzi.
Gość Gallon88 Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 To czemu piszesz ? Chodzi o to że chciałbym zrobić animację na prace dyplomową. Co będzie lepsze 2D czy 3D.
Ania Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 A jaki kierunek? Kolana najlepiej siekierą, wszystko inne będzie być może bardziej skomplikowane niż sobie wyobrażasz.
wharp Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 a jakie masz pojęcie o animacji 3D lub 2D ?
Miłosz3ds Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Chcesz zrobić animację, nie wiesz nawet jaką techniką? To świadczy o tym, że nie miałeś z tym absolutnie do czynienia, może jedynie teoria na studiach. Animka to kupa roboty, zwłaszcza jeśli chcesz kogoś rzucić na kolana. Jednak myślę, że 3D jest bardziej techniczne i najprędzej z tego wyłowisz jakiś ciekawy element do opracowania. Ale myślę, że lepiej gdybyś postawił na max. 10-15 sekund, a do tego jakieś solidne opracowanie. Ale powiedz coś więcej, jaki kierunek itp.
ptaszek Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 To czemu piszesz ? Chodzi o to że chciałbym zrobić animację na prace dyplomową. Co będzie lepsze 2D czy 3D. Zdecydowanie 3D.
pecet Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Potrzebuję czegoś łatwego i przyjemnego do nauczenia się i stworzenia animacji która powaliła by komisję na kolana Gdyby to było łatwe i przyjemne to pewnie dział animacja byłby wypełniony po brzegi, a niestety tak nie jest. Ja sam robię na pracę inżynierską animację koparki i jej mechanizmów, bardzo proste to nie jest, mimo że w grafice siedzę od kilku lat.
Gość Gallon88 Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 Chcesz zrobić animację, nie wiesz nawet jaką techniką? To świadczy o tym, że nie miałeś z tym absolutnie do czynienia Tu się z tobą zgodzę. Dobra więc animacja 3D bedzie bardziej odpowiednia, może coś o układzie słonecznym w końcu to kosmos. Jaka technika będzie odpowiednia ? słyszałem, że dobrym programem byłby 3Dmax.
legomir Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 To akurat nie jest trudne o ile nie liczymy na realistyczne shadery. Robisz kilka spline wyznaczających orbitę i teraz trudniejsza rzecz czyli wyznaczanie czasu obiegu hmm... na szybko 2 sposoby wymyśliłem czyli: -1 frame = 1 day czyli wyznaczasz taki czas obiegu po spline w klatkach, który jest równy czasowi obiegu w dniach i potem retimujesz animacje -liczysz stosunek obiegu pomiędzy każdą planetą wybierając jeden odnośnik(najpewniej ziemie) i w ten sposób masz odpowiednie stosunki obiegu(ba nawet jakby to oskryptować to może zmieniać się to automatycznie) Teraz kolejna rzecz chyba każda planeta kręci się wokół własnej osi co ma też odpowiedni stosunek długości obiegu to długości obrotu wokół własnej osi. I tak ziemia obraca się w roku jakieś 365 razy gdzie przy tym założeniu: 365/365 = okres w animacji(np 24f)/x No a przy innych planetach to się jeszcze nieco komplikuje, więc musiałbyś zejść do godzin obiegu i podzielić to przez ilość godzin dnia. Następnie obliczasz dane x i masz obrotu wokół własnej osi. No potem tylko dodanie planetoid etc. I możemy brać się za shadery i światło... Co do programów dobry będzie i max i maya i softimage czy blender czy nawet modo albo i lighwave
ptaszek Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 Bardzo mnie ciekawi co to za studia :) edit: a jeszcze bardziej ze mozesz obronic prace inzynierska (SIC!) robiac animacje w kilka miesiecy, uprzenio w kilka miesiecy sie uczac ja robic :) w sumie czad, ale pozniej po co sie dziwic ze po studiach nie ma pracy :P sorry za off top
elDroo Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 Ja też kiedyś sobie założyłem, że zrobię animacje dyplomową, która powali komisję na kolana. W pewnym stopniu mi się to udało, ale zajęło mi to ponad 2 lata :) Nie mówię, że nie było warto, bo od razu po skończeniu dostałem pracę i od tamtej pory nie miałem problemu ze znajdywaniem kolejnej. Ale trzeba uzbroić się w cierpliwość i wytrwałość. Jeśli chcesz się zmieścić w założonym czasie, czyli w kilka miesięcy, to "keep it simple" - wybierz sobie jakieś jedno zagadnienie w temacie animacji 3d i zrób coś krótkiego ale porządnego, np. 30 sek - minuta max.
Gość Gallon88 Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 A które zagadnienia są dobre do omówienia ? @ptaszek: Na moich studiach z animacji miałem tylko trochę flasha wie się trochę pomyliłem wybierając je mijają się z moimi zainteresowaniami.
Ania Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 A jakie są twoje zainteresowania? I jeśli jesteś taki zainteresowany, to czemu dotąd nic w tym kierunku nie zrobiłeś? Jako zagadnienie do omówienia proponuję jakiś samochód albo animację skaczącej kulki, na ten temat jest sporo tutoriali i nie trzeba będzie dużo własnej inicjatywy...
Sebazx6r Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 Jak jestes inzynier to rob animacjie w Solidworskie,Inwentorze lub Proenginerze o Catia nie wpsomne. Pewnie kierunek informatyka? Ja jestem po automatyce Cadow mialem w pytem autoamtyki mniej ;/.... Uwierz mi 3d nie jest takie proste :).
ptaszek Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 Gallon88: Nie gniewaj sie na nasza ironie. Po prostu nadal nie rozumiemy o co dokladnie Ci chodzi. Czy studiujesz mechanike maszyn i chcesz zrobic wypasiona animacje techniczna, czy informatyke i pomyslales o animacji bo tez sie ja robi na komputerze? Z tego co zrozumialem do tej pory chcesz zrobic animacje dla animacji, ale czy studiujesz wlasnie te tematyke? Bo to sensowne wytlumaczenie, ale nie sadze ze sie dostaje po tym tytul inzyniera. Po prostu bardzo malo wyjasniles. Jesli bedziemy wiedzieli wiecej to z przyjemnoscia doradzimy. Napisz prosze o swojej sytuacji chociaz w 15 zdaniach, a na pewno uslyszysz wiecej konkretow. pozdro 600
pim_pon Napisano 6 Grudzień 2012 Napisano 6 Grudzień 2012 @Gallon88 Też parę lat temu miałem wizję podobną do Twojej. Byłem zafascynowany 3ds Maxem, miałem ciekawe projekty jednak wraz z postępem studiów (Mechatronika, dziennie, WAT) doszedłem do wniosku że te dwie drogi nie mają punktu wspólnego. Porzuciłem Maxa na rzecz SolidWorksa który miażdży jeśli chodzi o rozwiązania techniczne. Moja rada. Wybierz program który jest zbieżny ze studiami. Np. w Solidzie możesz wykonać skomplikowaną powierzchniówkę i animację która na pewno powali na kolana i komisję i przyszłego pracodawcę, wymaga to jednak mnóstwo dupogodzin.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się