Jump to content

Architektura: Łazienka w bloku


kowalskikamil

Recommended Posts

Witam jestem na etapie tworzenia koncepcji łazienki, łazienka mała 1,4x2,1 m w bloku z wielkiej płyty, wrzucam to co dotychczas udało mi się uzyskać szukam rady jak mogę to ulepszyć, i z czego ewentualnie zrezygnować. Pytanie mam również odnośnie czarnych plam które powstają w kątach przy suficie, bardzo mi przeszkadzają, nie wiem jak to zniwelować próbowałem wyłączyć ambient oclussion ale nic to nie dało, viniety na kamerze również nie ma. Jaki macie pomysł na to ?

03-1.jpg

04-1.jpg

06.jpg

07.jpg[ATTACH=CONFIG]88291[/ATTACH]

Edited by kowalskikamil
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wiesz jeśli chcesz porad architektonicznych koncepcyjnych to przenieś prace do działu architektura. Co do renderu i kłopotów to powiedz jaki kolor ma być sufitu zapewne miał być biały jeśli tak to wsadź materiał płytek ściennych do overridemtl i w GI daj materiał o barwie zliczonej do białego parametr koloru gdzieś z zakresu 220-240. Po takim zabiegu zobaczymy czy w tych zacieniowanych miejscach nadal będzie tak nieciekawie. Nie wiem czym oświetlasz scenę czy tylko światłami które maj imitować te lampy w suficie czy także dałeś jakieś światło doświetlające scenę z wyłączonymi opcjami reflekt i specular ale w tych światłach sufitowych to się aż prosi zastosować vrayies. Widać także że walczysz z kamera wykorzystaj to że kamera ma opcje clipping co daje ci możliwość umieszczenie jej poza pomieszczeniem a równocześnie określenie skąd dokąd ma widzieć bez tworzenia zbędnej deformacji. posłuż się tez przyciskiem guess vert. nie będą ci się ściany wywracały , możesz także zastosować modyfikator camera correction

Co do strony projektowej to żółty z szarym się ładnie komponuje nawet bym się zastanowił czy nie dać jeszcze jakiś wstawek żółtych w ścianach z szarej płytki jakiś pasek ozdoby albo listw szklana zabarwiona na żółto.Lustro całkowicie nie pasuje do aktualnego stylu wnętrza , dwa za dużo zabiera optycznie miejsca na ścianie Pytanie techniczne jak ty chcesz wejść do tego brodzika. Jeśli zamierzasz zaprojektować ta łazienkę także jako formę użyteczną to warto zapoznać się jakie są wymogi ergonomii w łaziance lub na przyszłość zaopatrzy się w Ernst Neufert - Podręcznik projektowania architektoniczno - budowlanego

Link to comment
Share on other sites

Wystrój fatalny :D mówię o lustrze i "wieszaczkach". Jeszcze co do ustawienia kamery, może uda Ci się pokazać całą łazienkę bez tak ekstremalnych ustawień kamery? Strasznie porozciągane wszystko. Widzę że łazienka mała, ale spróbuj użyć camera clipping, wyprowadzić kamerę poza ściany i wtedy renderować.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli chcesz pomocy przy renderze i jego ustawieniach to dobrym nawykiem jest opisać soft i renderer na jakim pracujesz, jakich świateł używasz lub nawet z góry pokazać na screenach ustawienia.

 

Zakładając, ze pracujesz w 3ds maxie z vrayem, zaznacz w materiale szkła affect shadows przy opcjach refractions. Szkło nie przepuszcza światła.

 

Czrne plamy powstają bo brakuje Ci światła które tam nie może dotrzeć. Częściowo problem zostanie zniwelowany prze porawienie shadera szła. Możesz tez zmienić źródło światła na jakieś o większym kącie.

 

... Co do strony projektowej to żółty z szarym się ładnie komponuje nawet bym się zastanowił czy nie dać jeszcze jakiś wstawek żółtych w ścianach z szarej płytki jakiś pasek ozdoby albo listw szklana zabarwiona na żółto.Lustro całkowicie nie pasuje do aktualnego stylu wnętrza , dwa za dużo zabiera optycznie miejsca na ścianie. ..

 

Tak jak pisze shadowsexpe, Stworzyłeś sobie ogromną dominantę, która przeciąga wszystko na prawo. Poćwicz np z paskiem błyszczącego żółtego wokół łazienki, aby wyrównać proporcje w całym pomieszczeniu. Lub spróbuj fronty wysokiej szafy pomalować na żółto (podziel je pionowo i daj 30% powierzchni frontów od strony ściany na żółto, a resztę na biało)

Edited by stormwind
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy