xrs Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 Witam Mam pytanie, czy zna ktoś jakąś pozycję w księgarni godną polecenia w sprawach modelowania? jakieś zasady budowania siatki podkątem game artu, high poly, sculpting itd? na amazonie jest tego trochę, ale chodzi mi o taką jedną sprawdzoną perelkę w tej dziedzinie :) coś jak "The Animator's Survival Kit Animated" dla animatorów :) z modelowaniem nie mam za dużo do czynienia i nie zamierzam się w to zagłębiać obecnie, ale od czasu do czasu coś jednak trzeba wyrzeźbić i potem mam problem :)
Pawelkos Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 Ogolnie nie wiem czy istnieje cos takiego jak kompediu budowania siatki. Wydaje mi sie ze tego mozna nauczyc sie glownie poprzez praktyke. Oczywiscie istnieja jakies tam zasady, jak loopy przy modelowaniu twarzy czy postaci, ale generalnie kazdy obiekt bedzie wymagal indywidualnego podejscia do modelowania, wiec wydaje mi sie ze nie ma innej rady jak wysiedzenie dupogodzin i cwiczym, cwiczyc, cwiczy... no i ogladac tutoriale, bo tam mozna czasami podejrzec jakies myki... ale to tylko moje zdanie
Miłosz3ds Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Cześć. Niestety jakiejś jednej książki w stylu "modelowanie w pigułce" nie znajdziesz :) Jest jednak wiele książek traktujących o bardziej ścisłych metodach/technikach czy zagadnieniach. Zobacz sobie takie tytuły jak: http://about.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=950060535 http://www.amazon.com/Mesa-College-3ds-Bundle-Poly-Modeling/dp/0240810929 Jeżeli chodzi Ci o przygotowanie postaci do późniejszej animacji zerknij tutaj, znalazłem to jakiś czas temu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=85678 Co do modelowania, według mnie najlepiej oglądać videotutoriale wymiataczy. Naprawdę można się załamać na początku, ale potem zaczniesz wychwytywać co i jak tam działają. Na youtube jest tego mnóstwo, zresztą na forum też coś da się znaleźć :)
uzumakishadow Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Perełką(a właściwie takim podstawowym kompendium) dot. sdsów jest na pewno to. Stety niestety w swf+kilka obrazkow:) http://oneupontherock.webege.com/Shifting-Grid-Topology-Keys.swf http://oneupontherock.webege.com/Elbows.swf http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/Polygon-Table_v04.png http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/MovingPolesv01_web.png A i radze sobie to sciagnac bo na linkach, ktore byly na helloluxx juz nic nie bangla. Na szczescie autor nie olal i podal nowy link do swojej strony:) Uzu
Kubajaniak Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Na Twoim miejscu nie wydawałbym kasy na książki. Zobacz sobie tą stronkę, jest tu sporo bardzo dobrych tutoriali http://cg.tutsplus.com/
xrs Napisano 8 Grudzień 2012 Autor Napisano 8 Grudzień 2012 Czyli faktycznie będę musiał poświęcić więcej czasu na tutoriale i inne przykładowe siatki :) obecnie pracuję w większości na nie swoich siatkach i mniej więcej wiem jak powinna wyglądać topologia. Problem pojawia się gdy mam sam wyprowadzić tą siatkę do końcowego wyglądu. Wielkie dzięki za odpowiedzi. uzumakishadow - świetne są te referki, dzięki
Orangegraphics Napisano 8 Grudzień 2012 Napisano 8 Grudzień 2012 Perełką(a właściwie takim podstawowym kompendium) dot. sdsów jest na pewno to. Stety niestety w swf+kilka obrazkow:) http://oneupontherock.webege.com/Shifting-Grid-Topology-Keys.swf http://oneupontherock.webege.com/Elbows.swf http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/Polygon-Table_v04.png http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/MovingPolesv01_web.png A i radze sobie to sciagnac bo na linkach, ktore byly na helloluxx juz nic nie bangla. Na szczescie autor nie olal i podal nowy link do swojej strony:) Uzu swietne to jest, dzięki wielkie, wylądowało już na dysku;)
Rekomendowane odpowiedzi