Skocz do zawartości

Kompendium budowania siatki 3d


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam pytanie, czy zna ktoś jakąś pozycję w księgarni godną polecenia w sprawach modelowania? jakieś zasady budowania siatki podkątem game artu, high poly, sculpting itd? na amazonie jest tego trochę, ale chodzi mi o taką jedną sprawdzoną perelkę w tej dziedzinie :) coś jak "The Animator's Survival Kit Animated" dla animatorów :)

 

z modelowaniem nie mam za dużo do czynienia i nie zamierzam się w to zagłębiać obecnie, ale od czasu do czasu coś jednak trzeba wyrzeźbić i potem mam problem :)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Ogolnie nie wiem czy istnieje cos takiego jak kompediu budowania siatki. Wydaje mi sie ze tego mozna nauczyc sie glownie poprzez praktyke. Oczywiscie istnieja jakies tam zasady, jak loopy przy modelowaniu twarzy czy postaci, ale generalnie kazdy obiekt bedzie wymagal indywidualnego podejscia do modelowania, wiec wydaje mi sie ze nie ma innej rady jak wysiedzenie dupogodzin i cwiczym, cwiczyc, cwiczy... no i ogladac tutoriale, bo tam mozna czasami podejrzec jakies myki... ale to tylko moje zdanie

Napisano

Cześć. Niestety jakiejś jednej książki w stylu "modelowanie w pigułce" nie znajdziesz :) Jest jednak wiele książek traktujących o bardziej ścisłych metodach/technikach czy zagadnieniach. Zobacz sobie takie tytuły jak:

 

http://about.pricegrabber.com/search_getprod.php/masterid=950060535

 

http://www.amazon.com/Mesa-College-3ds-Bundle-Poly-Modeling/dp/0240810929

 

Jeżeli chodzi Ci o przygotowanie postaci do późniejszej animacji zerknij tutaj, znalazłem to jakiś czas temu:

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=85678

 

Co do modelowania, według mnie najlepiej oglądać videotutoriale wymiataczy. Naprawdę można się załamać na początku, ale potem zaczniesz wychwytywać co i jak tam działają. Na youtube jest tego mnóstwo, zresztą na forum też coś da się znaleźć :)

Napisano

Perełką(a właściwie takim podstawowym kompendium) dot. sdsów jest na pewno to.

Stety niestety w swf+kilka obrazkow:)

 

http://oneupontherock.webege.com/Shifting-Grid-Topology-Keys.swf

http://oneupontherock.webege.com/Elbows.swf

http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/Polygon-Table_v04.png

http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/MovingPolesv01_web.png

 

A i radze sobie to sciagnac bo na linkach, ktore byly na helloluxx juz nic nie bangla. Na szczescie autor nie olal i podal nowy link do swojej strony:)

Uzu

Napisano

Czyli faktycznie będę musiał poświęcić więcej czasu na tutoriale i inne przykładowe siatki :) obecnie pracuję w większości na nie swoich siatkach i mniej więcej wiem jak powinna wyglądać topologia. Problem pojawia się gdy mam sam wyprowadzić tą siatkę do końcowego wyglądu.

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

 

uzumakishadow - świetne są te referki, dzięki

Napisano
Perełką(a właściwie takim podstawowym kompendium) dot. sdsów jest na pewno to.

Stety niestety w swf+kilka obrazkow:)

 

http://oneupontherock.webege.com/Shifting-Grid-Topology-Keys.swf

http://oneupontherock.webege.com/Elbows.swf

http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/Polygon-Table_v04.png

http://i153.photobucket.com/albums/s202/animatics/Lightwave/MovingPolesv01_web.png

 

A i radze sobie to sciagnac bo na linkach, ktore byly na helloluxx juz nic nie bangla. Na szczescie autor nie olal i podal nowy link do swojej strony:)

Uzu

 

swietne to jest, dzięki wielkie, wylądowało już na dysku;)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności