Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wookey - albo usunął, albo dopracował. Swinia, ten gość co gubi nogi, camel - tam jest jeszcze chyba coś - te wszystkie rzeczy wyglądają jak dorzucone przy sprzątaniu dysku. Takie testy z zabaw różnymi ustawieniami, których ma się pełno. Nie ma w nich tej staranności , którą się czuje przy Twoich symulacjach - gdzie widać, że zastanowiłeś się jak takie coś mogłoby wyglądać i jak to zrobić efektownie. Świnia odbija się od tego samochodu jak jakiś misiek żelek. Właściwie to poszło o niej tyle maili tylko dlatego, że "kontrowersyjna" , ale jeśli to kontrowersja jest celem to jest tysiąc mniej pracochłonnych sposobów na bycie kontrowersyjnym.

 

Druga sprawa to sensowność takiego testu. Wiadomo, że to zabawa, ale jeśli kiedykolwiek w zawodowym życiu spotkasz się z takim zleceniem, to się bardzo zdziwię.

 

salut

t.

  • Odpowiedzi 74
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Druga sprawa to sensowność takiego testu. Wiadomo, że to zabawa, ale jeśli kiedykolwiek w zawodowym życiu spotkasz się z takim zleceniem, to się bardzo zdziwię.

Chmm chyba taka sensowność nie jest priorytetem?

Jakbym w zawodowym życiu miał się spotkać, ze spadającymi żołnierzami, którzy po roztrzaskaniu o beton tworzą kompozycje taneczną to też bym sie zdziwił ;), a jednak ktoś to zrobił ;D

Napisano

HECQ. Jak ja dawno tego nie słyszałem. ;) Dostajesz ode mnie + za doskonały gust muzyczny :D

Co do samego reela - nic już więcej odkrywczego nie dodam. Dobra robota. Czekam na jakiś dłuższy filmik, scenkę, czy coś. Zrobiłbyś piękny koniec świata.

 

Pozdro

Napisano

Dla świętego spokoju wywal te świnie:P A serio? To po prostu wygląda zabawnie, i słabo.

 

Reszta jest na prawdę klasiura i chce się więcej.

Gość wookey
Napisano

CzAk1 : dzięki :-) Ten kawałek HECQ w dużej mierze przyczynił się do tego , że ukończyłem tego reela. Był tak dobry, że dorabiałem kolejne ujęcia, żeby móc dać jego dłuższy fragment :-) Co do dłuższego filmiku to lada moment zaczynam dłubać scenę destrukcji osiedla familoków do niezależnego filmu, do którego kupel właśnie skończył zdjęcia.

 

deshu : z tej świni nigdy nie zrezygnuję :p

Napisano
Co do dłuższego filmiku to lada moment zaczynam dłubać scenę destrukcji osiedla familoków do niezależnego filmu, do którego kupel właśnie skończył zdjęcia.

 

O fajnie. Z chęcią zobaczę!

Napisano

Witam,

 

Reel godny, sam po części dłubię w Fumefx i wiem, że wbrew pozorom nie jest takie łatwe zrobić coś ciekawego. Ciekawi mnie czy jako emitera używałeś PFsource? czy plane'a bądź innego obiektu z nałożoną mapą "noise"? (sam używam tej techniki do symulacji "Big Scale Smoke"). Jakie rozmiary gird'u? i ile trwała średnio symulacja?

Gratuluję i pozdrawiam.

Gość wookey
Napisano
Witam,

 

Reel godny, sam po części dłubię w Fumefx i wiem, że wbrew pozorom nie jest takie łatwe zrobić coś ciekawego. Ciekawi mnie czy jako emitera używałeś PFsource? czy plane'a bądź innego obiektu z nałożoną mapą "noise"? (sam używam tej techniki do symulacji "Big Scale Smoke"). Jakie rozmiary gird'u? i ile trwała średnio symulacja?

Gratuluję i pozdrawiam.

 

 

Dzięki. W większości przypadków używałem PFsource`a , w kilku przypadkach użyłem simple sources z fume fx , raczej nie używam obiektów jako emiterów bo wolniej się liczy. Obiektu jako emitera użyłem tylko przy autobusie. Nie pamiętam rozmiarów grida, ale raczej duże (będę miał chwilę to looknę i napisze konkrety). Symulacje po kilkanaście godzin trwały za to rendery często po kilkadziesiąt godzin (głównie przez multiscatering).

Pozdro

Napisano

Witam,

 

Dzięki za odpowiedź, pozwolisz, że ponownie nadwyrężę Twoją cierpliwość i spytam czy używałeś Scanline Renderer do renderowania? czy może vray? (choć z własnego doświadczenia wiem, że vray'owskie oświetlenie niezbyt dobrze działa z FumeFx) i właśnie jakiego typu oświetlenie używałeś? zwykłe omni "shadow map"?

Pozdrawiam

Napisano
Dodam, że z własnego doświadczenia wiem,że światła Vrayowe bardzo dobrze współpracują z FumeFX :)

 

Pan Hirsto Velev na swoim blogu poświęcił cały wpis na temat renderowania FumeFx Vray'owskimi światłami... i tu cytat "Fumefx does not support Vray Lights". Myślę, że byłby to bardzo miły gest z Twojej strony, gdybyś mi wytłumaczył w jaki sposób Tobie się udaje? z chęcią się nauczę czegoś nowego tym bardziej, że dopiero raczkuję w FX, z moich doświadczeń wiem, że Fumefx wypieka się ładnie tylko na światłach posiadających opcję "atmospheric shadows", czyli może to być zwykłe omni (nawet "vray shadow map"), ale gdy tylko użyję Vray Sun (przy tworzeniu IBL) bądź Vray Light Dome, render jest przeraźliwie płaski.

 

Pozdrawiam

Gość wookey
Napisano
Witam,

 

Dzięki za odpowiedź, pozwolisz, że ponownie nadwyrężę Twoją cierpliwość i spytam czy używałeś Scanline Renderer do renderowania? czy może vray? (choć z własnego doświadczenia wiem, że vray'owskie oświetlenie niezbyt dobrze działa z FumeFx) i właśnie jakiego typu oświetlenie używałeś? zwykłe omni "shadow map"?

Pozdrawiam

 

Używałem scanline renderera bo nie widzę potrzeby używania vraya do fume fx`a (chyba , że potrzeba oświetlić coś ogniem ale to też w więszości przypadków szybciej zafejkować niż długo liczyć GI). Jeżeli chodzi o światła to zawsze używam directional lights z raytrace shadows. Jakby co pytaj, w żadnym wypadku nie nadwyrężasz mojej cierpliwości :-)

Pozdro

Napisano

W takim razie pozwolę sobie jeszcze zapytać Cie o coś odnośnie Twojego Reel'a, a mianowicie Big Scale Smoke (0:40 Twój Reel), jak to robisz? używasz do tego również PFsource? ustawiasz odpowiednio niską wartość Vorticity? wbrew pozorom dość ciężki efekt do osiągnięcia, kilka tygodni nad tym ślęczałem, aż postanowiłem wykorzystać Plane'a z mapą Noise jako emitera (efekt jako taki był).

 

Pozdrawiam

Gość wookey
Napisano
W takim razie pozwolę sobie jeszcze zapytać Cie o coś odnośnie Twojego Reel'a, a mianowicie Big Scale Smoke (0:40 Twój Reel), jak to robisz? używasz do tego również PFsource? ustawiasz odpowiednio niską wartość Vorticity? wbrew pozorom dość ciężki efekt do osiągnięcia, kilka tygodni nad tym ślęczałem, aż postanowiłem wykorzystać Plane'a z mapą Noise jako emitera (efekt jako taki był).

 

Pozdrawiam

 

Tutaj znajdziesz dużo info o zachowaniu cząsteczek w fume fx https://vimeo.com/galagast/videos

W ujęciu z mojego reela używałem emitera simple source z noise mapą na temperaturze. Musisz też pamiętać o skali systemu, do symulacji dużych dymów/ogni najlepiej zmniejszyć ją do mnimum 0,5 .

Pozdro

Gość wookey
Napisano

Dodałem filmik z kilkoma ujęciami rozbitymi na warstwy i jeszcze trochę ognia rnd :-)

Napisano

super bardzo mi sie podobało

bardziej bym sie przyczepił do prezentacji. mogłbyś finalny render trzmać zawsze w tym samym miejscu bo czasami sie łapałem że nie oglądam to co trzeba tylko jakis pass :P

Gość wookey
Napisano

Coyote , Kusanagi dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności