Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 157
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ta ostatnia praca jest lepsza .

 

W budowaniu kompozycji zwracaj uwagę na warunki oświetlenia i głębie ostrości i będzie ok ;)

Nie bój się w renderować jednego ważnego dla oka elementu krajobrazu.

Warto jeszcze powtórzyć sobie zagadnienie perspektywa powietrzna.

Napisano

Dzięki za komentarz Sammael. Wrzucam kolejny obrazek, troche dłużej nad nim siedziałem, próbując renderować dłużej pierwszy plan. Co do warunków oświetenia, to niby wiem jak to dziala w przyrodzie, jak powstaje cień itp, ale jak już mam namalować coś z bani, to światło jest strasznie trudną kwestią, bo niby wiadomo że światło pada z lewej, albo ze skosu, albo z jakiego kolwiek innego kierunku, wiadomo też że dochodzi do odbicia światła od materiału, ale podczas malowania zdajemy sobie nagle sprawe z tego że jak przyjmiemy do danego kadru prawidłowe oświetlenie to obrazek bedzie już nie taki fajny, jakby był z zakłamanym oświetleniem. Zmienia się nagle kompozycja, zmieniaja się emocje itd. No i trudno tak naprawde zrobić z bani obrazek z prawidłowym oświetleniem pomimo że się zna te wszystkie teorytyczne zasady. Nie wiem dlaczego mam z tym takie problemy, może jestem odosobniony z tym problemem, w każdym razie doskonale pamiętam że w pewnym momencie stwierdziłem przy malowaniu obrazka z postu 103, że zmieniłem pomysł na źródło światła kilka razy, jednocześnie nie robiąc tego konsekwentnie. Obrazek który wrzucam jest robiony po czesci z referencji, ale w trakci zmieniłem koncepcję obrazka dziennego na obrazek nocny, więc światło jest znowu rzeczą wyimaginowaną ;]

secret_on_the_street_by_diemsone-d6o21gz.jpg

Napisano (edytowane)

http://www.itchy-animation.co.uk/light.htm Poczytaj sobie , powinno ci trochę rozjaśnić pewne sprawy .

Konsekwencja w oświetleniu to konieczny warunek , klimat i nastrój budujesz po przez specyficzne ustawienie świateł i cieni oraz warunki pogodowe.Zastanów się czy chcesz robić ciekawe lokacje bardziej pod conceptart czy też ilustracje w których cześć pomysłu jest zakryta warunkami oświetlenia.

 

 

Warto poszukać różnego typu oświetlenia scen i jak one są odbierane przez widza , po prostu się ich nauczyć. Nie zawracaj sobie głowy skomplikowanymi scenami liczą się podstawy , weź sobie na początek proste widoczki do oświetlania w b&w aby upewnić się czy walor dobrze siedzi. Dobrze że korzystasz z refek to nic złego.

 

 

Na pewno nie jesteś odosobniony od tego problemu bo wbrew pozorom to wcale nie taka prosta sprawa ;) ale gdy zaczniesz bardziej pojmować jak wszystko się składa to malowanie będzie łatwiejsze . Ważne żeby myśleć nad tym co się robi. Zadawaj sobie często pytanie podczas malowania a co się stanie jak zrobię tak ? zobacz do kąt to cię zaprowadzi i czy jest w porządku.

 

 

W ostatniej pracy wszystko jest za jasne jak na noc , zwróć uwagę na to że głównym oświetleniem ulicy są lampy i okna które dają żółte światło , zamiast dodawać cieni to zaznacz i lekko przyciemnij obraz pozostawiając obszary oświetlone w spokoju. Dodatkowo można było by się pokusić na delikatną poświatę luminescencji od księżyca w pełni rezygnując z tego tandetnego nic nie wnoszącego rogala :P

Widzę że wszystko malujesz na jednej warstwie a zobacz jak sytuacja się zmieni jak zaczniesz malować cienie na warstwie mnożenia a światło na rozjaśnianiu liniowym z tym że tutaj uważaj żeby nie przepalić koloru.

Edytowane przez SammaeL
Napisano

O kurcze, nie wiedzialem że można się skapnąć, że ktoś maluje na jednej albo na kilku warstwach, ale masz racje, że maluje na jednej. Nigdy nawet nie próbowałem z opcjami mieszania warstw, będę musiał wypróbować :D Co do nic nie wnoszącego rogala, to stwierdzić mogę, że po namalowaniu całej scenki brakowało mi czegoś na niebie, no i stwierdziłem że najlepszą opcją będzie ten 'tandetny rogal' :D Dzieki za linka ;]

Napisano (edytowane)

A to ja se pozwolę się poniezgadzać.

Wcale nie jest za jasno jak na noc.

http://pic.wallpapermurals.co.uk/gallery/new-york-cityscape-roof.jpg

Jest nawet troszkę jaśniej i raczej nie ma wątpliwości co to za pora dnia. Oczywiście sztuczka by nie wyszła gdyby to nie było miasto ze sztucznym oświetleniem. Z obrazkiem główny kłopot jest taki że nie widać przez co oświetlone są budynki, bo przecież nie przez to zółte światło latarni, które jest ciemniejsze niż rozbielone fasady w wielu punktach. Źródła światła nie afektują tego co powinny. Oświetlenie jest kompletnie niekonsekwentne.

 

Oczywiście warto i można się pobawić z malowaniem cieni i świateł na multiplyu/ screenie czy add czy jakimkolwiek innym trybie ale nie radził bym do tego przywykać, efekt będzie daleki od realistycznego. Jedyne wyjście to obserwować jak światło się zachowuje i jak wpływa na saturację, jasność i odcień koloru. Add i multiply to takie efekty na sam koniec, do wyciągania blików, dodawania glowa, delikatnego przyciemniania jakieś partii. Raczej nie baza.

Edytowane przez biglebowsky
Napisano

Oczywiście że to etapy wykańczające i dobrze żeby o tym wiedział ;) z przyciemnieniem pracy miałem na myśli dodania bardziej mrocznego klimatu , jako że tam znajduje się niewiele źródeł które by oświetlały całe miasto coś jak to : a5ih.jpg

 

Ale racja oświetlenie nocą może być różne niekoniecznie egipski mrok :P

Napisano

Dzięki wszystkim za wypowiedź. Wrzucam obrazek zrobiony oczywiście z refki, właściwie to po prostu ze zdjęcia, jedynie tło sobie wymysliłem :)

 

alison_lohman_by_diemsone-d6pryu6.jpg

Napisano (edytowane)

persp.jpg

 

Może zanim eksperymenty to podstawy. Perspektywa. Widzę że zafascynowałeś się Incepcją i załamaniami przestrzeni i stąd pewnie 534 punkty zbiegu. 3 w pełni wystarczą. Zacznij od perspektywy z jednym punktem zbiegu, prościutkiej, potem 2 a na koniec 3. Keep it simple.

Edytowane przez biglebowsky
Napisano

Hehe, no faktycznie, nie za bardzo się tutaj zgadzają te linie, ale na swoją obronę powiem, że próbowałem zrobić tę teperspektywę z 3 punktami zbiegu bez użycia środków pomocniczych typu proste (czyli linie konstrukcyjne robiłem od ręki).

Gość porrr13
Napisano

W niektórych pracach bardzo fajne masz kolory (121/129), niestety w równie wielu kolory te są bardzo słabe. Ostatnia na plus, jedynie pierwszy plan nieco mi nie odpowiada, szczególnie dół.

Napisano

chyba forum już zupełnie umarło, przynajmniej 2d... :P

 

ja zarzucę podstawową radą, ale bez niej się nie obędzie.

podstawy

;)

ale teraz na serio, jeśli chcesz zobaczyć jakiś improvement w pracach to musisz rzucić widoczki ludziki i inne gadżety bajery na potem, bo to jest to o czym kiedyś Feng gadał.. możesz zrobić milion malunków tego samego i każdy będzie jakoś tam leciał do przodu ale zmienisz temat i będzie lipa i rąbanie od początku.

 

Jak nie wiesz za co się zabrać to polecam mniej więcej taki setup

seria gnomona o perspektywie

seria scotta robertsona o renderowaniu.

kup książkę hamptona i zrób sobie tyle zadań ile mają w tych płatnych klasach (możesz podpatrzeć na blogach jakie mają zadania) wychodzi po 25 sztuk każdej partii ciała i bardzo dużo dużo gesture drawing

i na koniec coś o kolorze color and light gurneya, rób notatki z tego to naprawdę pomaga i wymyśl sobie zadania do tego np po 25 color scriptów na tydzien przez jakieś 3 miesiące.

 

good luck ;)

Napisano

Dzięki za komenta, racja, musze poćwiczyć podstawy i dzieki za podanie tego zestawu. Jeśli mi się uda to zrobie według Twoich wskazówek, tymczasem jako że mam wielką zajawke na malowanie landszaftów i innych tworów z bańki to się nie krępuję i wrzucam, ale tak jak napisałeś zamierzam zrobić sobie coś w stylu tygodniowego planu i ćwiczyć rysunki postaci z hamptona (którego już jako takopoznałem ale nie słyszałem o tych ćwiczeniach z eklas) zaś co do reszty rzeczy to musze to jakoś sobie uporządkować (zebrać materiały do nauki) i wtey będe leciał z koksem ;D tym czasem nocny landszaft, w ogóle nie spałem a zaraz trzeba bedzie na zajecia isc hehe ;] blueland_yo_by_diemsone-d781x32.jpg

Napisano

czesc, polecam podejscie o którym mówi motyl... ;-) niestety ale podstaw nie oszukasz, trzeba je opanowac.. niemniej niektóre prace dość ciekawe, widze ze nie boisz się machac kolorem, ja z drugiej strony jakoś mam irracjonalne lęki przed uzyciem koloru bo nie wiem jakiego uzyc zeby bylo dobrze.. :P Ostatnia pracka calkiem niezle jesli idzie o kolor, ale: płasko wyszło moim zdaniem, wrzucaj sobie na górę warstw warstwę czarną z opcją saturation to zobaczysz jak Ci się walor układa, w tym wypadku chyba mogloby byc nieco lepiej... niestety perspektywa tez nieco leci, ale to juz wspomniane podstawy, co jeszce moge polecic to rysuj sobie codziennie jakis temat związany z tym co Ci chodzi akurat po glowie... co mam na mysli: powiedzmy ze jak w ostatniej pracy chcesz jakąś konkretną architekture sobie strzelic, to poszukaj jakiejs refki która Ci mniej wiecej podchodzi pod temat, i po prostu to narysuj, jako zwykle studium z rysunku, nawet nie musisz renderowac tylko sama linia styknie, dzieki temu zapamietasz pewne ksztalty / wzory / strukture i mimo woli pewnie zastosujesz to w swojej pracy z głowy... a wtedy twoje prace mimo że z głowy to i tak nabiorą nieco więcej realności / autentyczności. A codziennie inny topic i pomysłów w głwie więcej się zaroi... może expertem nie jestem ale mnie to pomaga... ;-)

ciskaj dalej

 

pozdro

Napisano

papryka+%25C4%2587wiczenie2.jpg

ćwiczenie martwej. Btw, zapłaciłem za tę paprykę 3,20!!! Kiedyś nie wiedziałem że te rzeczy sa takie drogie, do momentu jak zacząłem mieszkać w akademiku hehe ;D Przynajmniej w cenie papryki mam od razu modela :D

Napisano (edytowane)

landszaft - perspektywa ciągle ucieka przez co zachwiane są proporcje elementów tego budynku, do tego walor nie pomaga pamiętaj o perspektywie "powietrznej". Co do koloru to usiądź jeszcze raz nad jakąś książką np Color and Light - Gurneya albo nad tutkiem z gnomona o kolorze - jednym słowem zainwestuj w wiedzę :)

papryka - ciężki temat ze względu na skórkę która ciekawie odbija światło ( było kupić ze dwa "japka" ) , mogłeś przysiedzieć jeszcze tak z godzinkę dłużej i się poprzyglądać, nie wydaje mi się żeby kolor papryki nie miał wpływy na kolor materiału dookoła poza tym światło też nie bardzo pasuje. Niepotrzebnie się spieszysz - rozumiem głód akademik ;) ale sztuka wymaga poświęceń ;)

Edytowane przez grass
Napisano

Dzieki za rady. Dobrałem się już do owej księgi o kolorze o której wspomnieliście, niedługo już nawet zaczne ją przeglądać a być może nawet czytać ;D Tymczasem, pomiędzy jedzeniem mojej modelki, a chowaniem jej resztek do lodówki, stworzyłem lanszafta o dumnej nazwie "Wyprawa po Zioło", bo taki jest właśnie cel tych 3 ziomali na pierwszym planie. Wiem, wiem, wszystko leży i kwiczy ale ja uwielbiam malować z bani, więc wrzucam te rzeczy z bani bo czy tego chce czy tego nie chcę, to niezależnie od ilości ćwiczeń, martywch, szkicow postaci itp, to zawsze jakiś tam malun dla przyjemności powstanie. Tak więc już niedługo kolejne ćwiczenia, modelką będzie pewnie jakaś pomarańcza albo szklanka, a poniżej, wspomniany wyżej, landszaft ;]

 

trriiiip_for_the_weeeed_by_diemsone-d7agihf.jpg

Napisano

fioletowy to kolor magii, zielony to kolor zielarzy, też lubie te zestawienie :] A poniżej martwa. To fioletowe na dole to moja gumowa deska do krojenia, tło to szkicownik postawiony w pionie. Śmiało krytykujcie, zamierzam zostać dżedaj, więc z pokorą przyjmę naukę hehe ;D

 

martwa+cytjab2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności