Jump to content

Teczka 2D - Diem


Diem

Recommended Posts

Cześć wszystkim. Taki obrazek zrobiony 2 dni temu. Od razu zapytam się o taki szczegół. Jakich ustawień pędzla używacie? Moglibyście się podzielić screenem swoich ustawień pędzla? Chodzi mi o dynamikę kształtu, i inne dynamiki (shape dynamics, other dynamics) Nie jestem pewien czy wartości których używam nie przeszkadzają mi w malowaniu.

 

castle_by_diemsone-d5ola0a.jpg

Edited by Diem
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

odpowiedź na twoje pytanie brzmi:

 

ALE O SO CHOZI??

 

żeby nie było

 

zestaw pędzli których aktualnie używam

12 od shaddy saffadi

cały set Jaime Jones'a

i kilka custom brushe wyselekcjonowanych z różnych zestawów

 

ustawień nie zmieniam czsami tylko używam color dynamics

miłego porównywania

http://depositfiles.com/files/irqk2xdof

Link to comment
Share on other sites

chcialem sobie te brushe sciagnac ale nie ogarniam jak za darmo pobrac, tylko opcja zaplacenia 11 zł? czy nie widze przycisku? (wybieram regularne pobieranie a nie gold a mimo to nie dziala)

 

EDYCJA, ogarnalem... to jest reklama i jest x w prawym gornym rogu

Link to comment
Share on other sites

Ogółem to okrąglak jest najlepszy i da się nim zrobić wszytko.

Ustawienia są dosyć proste :

(Mam polską wersję więc mogą być trudności)

 

Other Dynamics :

control ( sterowanie) pen preasure (nacisk pióra)

 

Zdaję mi się, że tym pędzlem da się namalować wszytko.

Dynamika kształtu w początkowych fazach tylko utrudnia życie, polecam używać jedynie do deatlu.

 

Co do samej pracy. Kolory jak i kompo są dosyć nudne i obrazek wygląda jakby za tą wodą kończył się świat (chyba, że to wodospad, jak tak to brakuje trochę piany :).

 

Mam nadzieję, że udało mi się pomóc.

Link to comment
Share on other sites

Bombadil, dzięki za odpowiedź. Jedna rzecz mnie jeszcze zastanawia. W opcjach 'inne dynamiki' są dwie opcje. Wahanie krycia i wahanie przepływu. Rozumiem że nacisk pióra masz włączone w tej pierwszej zakładce (wahanie krycia)? A w tej drugiej, wahanie przepływu, masz też nacisk pióra, czy raczej wyłącza się tę opcję? Co do samego obrazka to faktycznie mało się dzieje za tym mostem, jest nudno. Założenie było takie, że za mostem woda ciągnie się daleko dochodząc do gór, ale teraz widzę, że słabo mi to wyszło :)

 

Co do koloru, co rozumiesz przez to że jest nudny kolor w pracy? Za mało odcieni, czy może coś innego?

 

Tymczasem wrzucam obrazek, jeszcze nie skonczony. Będę wrzucał postępy aż do wersji końcowej.

 

dark_castle_by_diemsone-d5omdcw.jpg

Edited by Diem
Link to comment
Share on other sites

"Co do koloru, co rozumiesz przez to że jest nudny kolor w pracy? Za mało odcieni, czy może coś innego?"

 

Myślę, że Bombadilowi chodziło o to, że wszystko jest w sumie dwukolorowe. Mamy tu tylko jasny i ciemny czerwony, biały z szarym i beżowy z brązowym, a co z odbitym niebem? Ani śnieg, ani cienie, ani te czerwone wieżyczki nie będą w słoneczny zimowy dzień wyglądały w taki sposób. Teraz to wygląda jak w dzień szary i bezsłoneczny ale wtedy kolory są zbyt żywe.

Przykład zdjęciowy (kolor i kompozycja):

neuschwanstein_castle_germany_christmas_time_01.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dzięki, już rozumiem. Mam często problem z kolorem. Czasami nie umiem złapać kontrastu w obrazku przez stosowanie zbyt wyblakłych kolorów, często też mam problem z tym żeby wyjść poza schemat 1-2 palety barw.

Link to comment
Share on other sites

Zrozumienie na czym polega Global Illumination w procesie renderowania grafiki 3D ułatwia korzystanie z kolorów. :D (naprawdę, mówię serio) Dobrze jest sobie uświadomić, że słońce świeci na bardziej żółto, a niebo na bardziej niebiesko przez rozpraszanie Rayleigha, polecam lekturkę :http://www.sciencemadesimple.com/sky_blue.html

może takie trochę za bardzo naukowe podejście ale w sumie o to chodzi a jak się rozumie to się łatwiej maluje :P

 

Odradzam Ci również korzystanie z miękkich lub gąbczastych pędzli podczas pierwszych faz rysowania bo wychodzi wszystko takie sztuczne i nienaturalne.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za linki. Skoro już rozmawiamy o kolorze w pracach, to moglibyście się wypowiedzieć na temat tej pracy pod względem koloru? Czy ta praca jest dobra pod względem koloru, nie jest nudna z powodu jednej palty barw? Obrazek z jednego z linków z posta Bombadila: http://1.bp.blogspot.com/-0MmpW-guUhw/UKEbZF0GLiI/AAAAAAAAGG0/Cq13VzyddTY/s1600/pib-dvd_322-web.jpg

 

 

a tutaj druga praca http://2.bp.blogspot.com/-dPyWuFo2j1k/UFhXQmSRX3I/AAAAAAAAF3M/nS4TkOo7v0A/s1600/El-Dorado-13.jpg

 

co do tej drugiej to nie mam wątpliwości że jest świetna, bardzo mi sie podoba, nie jest nudna, ale też zawiera tak naprawde dwie barwy rozbite na wiele odcieni. Jak się to ma do nudy w kolorze? Mój obrazek jest nudny, co teraz widzę już doskonale, ale nie jestem pewien jak to odniesc do tego, że przecież niektóre prace są fantastyczne nawet jesli operują jedną barwą, są monochromatyczne.

 

Igi: dzięki za link, poczytam sobie. A co do tych gabczastych pędzli i miękkich: Nigdy nie używam miękkich pędzli (o ile mówisz o podstawowym zestawie okrąglaków), zawsze twardych z włączoną opcją czułości krycia na nacisk piórka, ale faktem jest że często korzystam z gąbczastych pędzli (o ile 'gąbczaste' to według Ciebie inne niż zwykłe okrąglaki, specjalne itp). Dlaczego odradzasz tych gąbczastych? Przykładowo Feng Zu w swoich tutorialach często zaczyna od takich specjalnych dużych 'gąbczastych' pędzli co pozwala szybko rozplanować kompozycje. Chyba, że poprzez gąbczaste masz na myśli coś jeszcze innego.

Edited by Diem
Link to comment
Share on other sites

Nie jest ani trochę nudna ;) wystarczy pojeździć po niej color pickerem żeby zobaczyć jakie są różnice między nasyceniami, jak budują się kontrasty itp.

 

A monochromatyczność cechuje się tym, że właśnie jest jeden dominujący kolor i parę "przebłysków" czy innych urozmaiceń.

Wszystko wtedy trzyma się kupy.

 

Kolejna rzecz to walor i jego kompozycja, przejdź do skali szarości w swoim obrazku i np. tymi, co do których miałeś wątpliwości, a zobaczysz, że tam wszystko jest sensownie poustawiane.

 

EDIT: Chyba pominęliśmy ważny element, skupiając się na kolorze. Bryła i jej renderowanie, coś z czym sam się użeram ;)

Link to comment
Share on other sites

Zamku ciąg dalszy. O ile ze skał jestem już w miarę zadowolony to sam zamek chyba stracił co nieco ze swego uroku. w poprzedniej wersji był może bardziej niewyraźny ale ogóle wrażenie chyba było lepsze. Zamiast bawić się z super brushami użyłem tym razem zwykłych hard okraglaków.

 

mrocznawiea11kopia.jpg

Link to comment
Share on other sites

tzn? Jak sprawdze obrazek w B&W to co dalej? Jak powinien się ten walor rozłożyć żeby było widać pierwszy plan? Nie do końca rozumiem co masz na myśli pisząc że brakuje 1 planu. 1 planem miały być skały z wieżą, następnie troche dalej jest zamek, przy czym jedna wieża zamku wystaje jeszcze przed skały (jest najbliżej widza). CHodzi o to że skały na pierwszym planie są za jasne, za malo wyraźne, zamek jest zbyt mocno zrobiony?

Link to comment
Share on other sites

Sory ale jak mają pomóc osobie na takim poziomie jakieś wygórowane tutoriale, w dodatku po angielsku?

Chłopak się pogubi i jeszcze zapomni jak się nazywa, oprócz tego że zrozumie piąte przez dziesiąte.

Diem zacznij od martwej natury (czego kolwiek rysowanego z natury i tablet może nie koniecznie Ci pomóc na tym poziomie), pokaż coś też w technikach tradycyjnych. To jest podstawa dla każdego i hobbisty i zawodowca.

Poza tym czerń i biel pomogłaby Ci ćwiczyć walor, przez co łatwiej by Ci było zrozumieć kolor.

Okej, fajnie że robisz takie obrazki i rób je dla siebie jak najbardziej, a nawet powiem nigdy nie przestawaj!

A druga sprawa, kwestia Twojego rozwoju warsztatowego, gdzie poziom trudności musi być odpowiednio stopniowany żebyś cały czas czuł że idziesz do przodu i Twoje prace autorskie także zyskują na tym.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak sobie podkończy ten obrazek to chyba nic się nie stanie :) , zresztą sporo się można nauczyć przez to. A całą resztę to wiadomo, papier do drukarki (bo tani) , długopis ( nie można mazać ) i do wyrzygu perspektywa , gesture itd .

Link to comment
Share on other sites

dzięki wszystkim za komentarze, wrzucę też jakieś prostsze rzeczy następnym razem, w między czasie będę jednak dalej wrzucał postępy zamku. Wole już skończyć to co zacząłem. Nawet jeśli malunek i tak źle się zapowiada, to tak jak grass napisał, dużo się można nauczyć.

 

Grass@: dzięki za linki :)

Link to comment
Share on other sites

Zamek skończony i tak jak wcześniej pisałem proste obiekty, w tym wypadku kulki. Ćwiczenie miało na celu pokazać ten sam obiekt w różnych wersjach jeśli chodzi o materiał z jakiego jest wykonany. Jestem w połowie zadowolony, ale widzę że jednak brakuje tym kulkom realizmu, nie do końca widać że metal to metal, a tworzywo to tworzywo. Najlepiej wyszła mi chyba ta szklana kulka. Z metalową miałem największy problem.

 

 

 

 

 

mrocznawiea2.jpg

 

 

kulkii.jpg

Edited by Diem
Link to comment
Share on other sites

apple_by_diemsone-d5reolf.jpg

 

Czesc .Martwa z natury. Obejrzałem sobie filmik o walorze od Grassa. Zastosowałem tutaj te rady i stwierdzam ze wyszło chyba całkiem spoko. No i oczywiście zachęcam do komentowania, cenne te wszystkie rady, porady :)

Link to comment
Share on other sites

Walor naprawdę ładny. Ten szary cień jest be. Koniecznie trzeba wprowadzić do niego trochę koloru. Na pewno trochę czerwonego koloru z jabłka ale bardzo bardzo subtelnie ;) I jakoś ten cień trzeba zabarwić — może na szaroniebiesko? tak jakby od nieba.

Link to comment
Share on other sites

dzięki za koment Igi. Masz racje, w ogóle o tym nie pomyślałem. Malunek rozpocząłem w B&W i w ogóle nie wpadłem na to, że cień też przydało by się sprowadzić do koloru. Swoją drogą nie wiem czy sam cień nie jest zbyt ostry na krawędziach.

Link to comment
Share on other sites

Do jabłka jeszcze wrócę, a w między czasie wrzucam obrazek przy którym się ostatnio bawiłem. Ot taki charakter. gunman_by_diemsone-d5rkwad.jpg

 

Ps. Nie wiem jak to jest, ale nie ogarniam tych wszystkich wymyslnych 'super pędzli' od Jaimiego i ogólnie tego typu pędzli. Okraglakiem mogę malować bez problemów, jak naciskam lekko to robi miękki slad, jak docisne mocniej to robi mocniejszy ślad. A tymi 'ekstra' pedzlami, których przeciez WSZYSCY używają począwszy od przysłowiowego kowalskiego który zaczął się bawić w photoshopie, po profesjonalistów zarabiających na conceptarcie itp. Nie rozumem dlaczego jak używam tych pędzli to są one dla mnie po prostu niewygodne. Trzeba przyciskac niewiadomo jak mocno pędzel i guzik z tego wychodzi.. Może ja coś robie nie tak?

Link to comment
Share on other sites

RaVirr@ - Rozumiem, że głowa jest zbyt wydłużona? Ale gdzie ten problem z nogami to nie wiem, zbyt długie, złe proporcje? Jak się teraz na to patrze to mam lekkie wrażenie że od kolana w dół noga jest zbyt długa a but powinien się znajdować po prostu wyżej. Nie wiem czy o to Ci chodziło.

Link to comment
Share on other sites

smile_by_diemsone-d5s838d.jpg

 

jabłko sobie poprawiłem, zmieniłem cień, nie będę już wrzucał. Co do tych nóg to faktycznie widze już teraz te błędy, uwzględnie to w przyszłości w kolejnych charakterach. Tymczasem portrecik z refki.

Link to comment
Share on other sites

tą martwą to napawde postawiłes na białym sterylnym tle?

może nastepnym razem ogranicz liczbę materiałów i obiektów ale maluj z tłem -> draperią czymkolwiek

 

odnośnie twojego pytania czy sketchbook pro na PC daje radę

 

generalnie możesz sobie ściągnąć wersje pro wystarczy się zarejestrowac na stronie autodesku i pobierac wersje studencką

Link to comment
Share on other sites

jakby nie patrzeć to tak, martwa leżała na sterylnie czystych katkach, białych. Swoją drogą to w tej martwej nie użyłem chyba ani razu białego, to było po prostu ćwiczenie na odwzorowanie materiałów, tym razem bez B&W.

 

Dzięki za linka, wygląda spoko. Ale bardziej mnie zastanawia jak działa wersja 'Nie pro'. Kupiłem sobie niedawno tablet i nie wiem na które oprogramowanie się zdecydować. Mam do wyboru:

 

Adobe® Photoshop® Elements 10

 

Autodesk® SketchBook® Express 2011

 

Corel™ Painter™ Sketch Pad

Link to comment
Share on other sites

dziwne, u mnie wszystko widać o.O. Chyba że chodziło Ci o link do mojej teczki który w sygnaturce faktycznie nie działa. NIe mam pojęcia dlaczego. Ale rysunki chyba są widoczne..inni też ich nie widzą?

Edited by Diem
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy