mirass Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 Mam problem. Otóż muszę wymodelować pewien kościół i nie wiem jak najlepiej modelować okna. Próbowałem robić je w ten sposób: Muszę teraz zagęścić siatkę tak żeby okno było obłe a reszta bryły miała ostre krawędzie. Jak to zrobić Turbosmoot + chamfer odpadają, bo siatka brzydko się gnie. Jest jakiś sposób na w miarę szybkie zrobienie tego?
Miłosz3ds Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 Spróbuj jeszcze trochę zagęścić siatkę -> nadaj odpowiednie smooth grupy poszczególnym częściom. Na to turbosmooth możesz walnąć, zaznacz ptaszka żeby brał pod uwagę smooth grupy. Dalej konwertujesz sobie na edit poly i porządkujesz siateczkę, tzn wywalasz niepotrzebne krawędzie i wszystko wychodzi ładnie i elegancko. :)
Mihboss Napisano 23 Grudzień 2012 Napisano 23 Grudzień 2012 Witam Tak na szybko z dzieckiem na kolanach :) Idź w tym kierunku: [ATTACH=CONFIG]88642[/ATTACH] Do nauki TS polecam tutek LINK
Miłosz3ds Napisano 23 Grudzień 2012 Napisano 23 Grudzień 2012 Wydaje mi się, że jednak o taki kształt chodzi: poza tym, w tym co pokazałeś jest MNÓSTWO nic nie wnoszących krawędzi, zagęszczających niepotrzebnie model. Wyobraź sobie, że takich samych okienek byłoby ze 20 :)
mirass Napisano 23 Grudzień 2012 Autor Napisano 23 Grudzień 2012 Okien jest około 8 :) Miłosz3ds, próbowałem Twojego sposobu i mam nadal jakiś błąd, bo jak daje Turbosmootha i zaznaczam żeby wygładzało tylko grupy, to co prawda reszta bryły nie jest tak wygładzona jak zwykle, ale na krawędziach mimo to lekko zaokrągla. Grupy miałem ustawione tylko na oknach, a mimo to się tak działo. Może miałem jakiś błąd w bryle. Modeluje kościół od początku, bo miałem brzydką bryłę. Może teraz już nie będzie takich błędów, a jeśli będą to jeszcze będę pytał. Dzięki za pomoc :)
gutekfiutek Napisano 23 Grudzień 2012 Napisano 23 Grudzień 2012 A nie prościej trzymać model ściany jako prostszy, osobny (tylko z otworami na okna) a same okna machnąć na instance jako bardziej skomplikowany model? Okna prawie zawsze lekko odstają (w tym przypadku biała farba na pewnie lekko odstającym tynku) i można je "nałożyć" na ściany z otworami. Sciany trzymałbyś jako stosunkowo prosty model bez przesadnego rzeźbienia. Przy okazji częścią modelu okien byłyby jakieś kraty, witraże i inne pierdoły. Wyobraź sobie że musisz zmienić czy poprawić model okna - jak jest częścią ściany w kościele gdzie okien jest zwykle kupa - to jesteś w pupie. Instance załatwiłby sprawę. Przy okazji sprawdź sobie skrypt "instance replace" - przydatny to tego typu rzeczy:) Tutaj z grubsza o co mi chodzi:
mirass Napisano 23 Grudzień 2012 Autor Napisano 23 Grudzień 2012 gutekfiutek, wokół okien będą jeszcze ciosy kamienne, więc pewnie przynajmniej część z nich będę musiał chociaż odrobinę wymodelować. Twoja metoda chyba najbardziej będzie pasować do tego co mam zrobić. Wypróbuję ją. Dzięki :)
Bacry Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Nie dawaj wygładzania po grupach tylko normalnie. A zaostrzenie krawędzi właśnie przez chamfer. Dodatkowo tak jak gutekfiutek pisał okna jako osobne obiekty, a ściana z dziurami ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się