Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem. Otóż muszę wymodelować pewien kościół i nie wiem jak najlepiej modelować okna.

Próbowałem robić je w ten sposób:

oknac.jpg

Muszę teraz zagęścić siatkę tak żeby okno było obłe a reszta bryły miała ostre krawędzie. Jak to zrobić Turbosmoot + chamfer odpadają, bo siatka brzydko się gnie. Jest jakiś sposób na w miarę szybkie zrobienie tego?

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Spróbuj jeszcze trochę zagęścić siatkę -> nadaj odpowiednie smooth grupy poszczególnym częściom. Na to turbosmooth możesz walnąć, zaznacz ptaszka żeby brał pod uwagę smooth grupy. Dalej konwertujesz sobie na edit poly i porządkujesz siateczkę, tzn wywalasz niepotrzebne krawędzie i wszystko wychodzi ładnie i elegancko. :)

Napisano

Witam

 

Tak na szybko z dzieckiem na kolanach :) Idź w tym kierunku:

 

[ATTACH=CONFIG]88642[/ATTACH]

 

Do nauki TS polecam tutek LINK

Napisano

Wydaje mi się, że jednak o taki kształt chodzi:

P5220007.JPG

poza tym, w tym co pokazałeś jest MNÓSTWO nic nie wnoszących krawędzi, zagęszczających niepotrzebnie model. Wyobraź sobie, że takich samych okienek byłoby ze 20 :)

Napisano
  • Autor

Okien jest około 8 :)

Miłosz3ds, próbowałem Twojego sposobu i mam nadal jakiś błąd, bo jak daje Turbosmootha i zaznaczam żeby wygładzało tylko grupy, to co prawda reszta bryły nie jest tak wygładzona jak zwykle, ale na krawędziach mimo to lekko zaokrągla. Grupy miałem ustawione tylko na oknach, a mimo to się tak działo. Może miałem jakiś błąd w bryle. Modeluje kościół od początku, bo miałem brzydką bryłę. Może teraz już nie będzie takich błędów, a jeśli będą to jeszcze będę pytał. Dzięki za pomoc :)

Napisano

A nie prościej trzymać model ściany jako prostszy, osobny (tylko z otworami na okna) a same okna machnąć na instance jako bardziej skomplikowany model?

Okna prawie zawsze lekko odstają (w tym przypadku biała farba na pewnie lekko odstającym tynku) i można je "nałożyć" na ściany z otworami.

Sciany trzymałbyś jako stosunkowo prosty model bez przesadnego rzeźbienia.

Przy okazji częścią modelu okien byłyby jakieś kraty, witraże i inne pierdoły.

Wyobraź sobie że musisz zmienić czy poprawić model okna - jak jest częścią ściany w kościele gdzie okien jest zwykle kupa - to jesteś w pupie.

Instance załatwiłby sprawę. Przy okazji sprawdź sobie skrypt "instance replace" - przydatny to tego typu rzeczy:)

Tutaj z grubsza o co mi chodzi:

PV7KE.jpg

Napisano
  • Autor

gutekfiutek, wokół okien będą jeszcze ciosy kamienne, więc pewnie przynajmniej część z nich będę musiał chociaż odrobinę wymodelować. Twoja metoda chyba najbardziej będzie pasować do tego co mam zrobić. Wypróbuję ją. Dzięki :)

Napisano

Nie dawaj wygładzania po grupach tylko normalnie. A zaostrzenie krawędzi właśnie przez chamfer. Dodatkowo tak jak gutekfiutek pisał okna jako osobne obiekty, a ściana z dziurami ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności