Napisano 22 Grudzień 201212 l Mam problem. Otóż muszę wymodelować pewien kościół i nie wiem jak najlepiej modelować okna. Próbowałem robić je w ten sposób: Muszę teraz zagęścić siatkę tak żeby okno było obłe a reszta bryły miała ostre krawędzie. Jak to zrobić Turbosmoot + chamfer odpadają, bo siatka brzydko się gnie. Jest jakiś sposób na w miarę szybkie zrobienie tego?
Napisano 22 Grudzień 201212 l Spróbuj jeszcze trochę zagęścić siatkę -> nadaj odpowiednie smooth grupy poszczególnym częściom. Na to turbosmooth możesz walnąć, zaznacz ptaszka żeby brał pod uwagę smooth grupy. Dalej konwertujesz sobie na edit poly i porządkujesz siateczkę, tzn wywalasz niepotrzebne krawędzie i wszystko wychodzi ładnie i elegancko. :)
Napisano 23 Grudzień 201212 l Witam Tak na szybko z dzieckiem na kolanach :) Idź w tym kierunku: [ATTACH=CONFIG]88642[/ATTACH] Do nauki TS polecam tutek LINK
Napisano 23 Grudzień 201212 l Wydaje mi się, że jednak o taki kształt chodzi: poza tym, w tym co pokazałeś jest MNÓSTWO nic nie wnoszących krawędzi, zagęszczających niepotrzebnie model. Wyobraź sobie, że takich samych okienek byłoby ze 20 :)
Napisano 23 Grudzień 201212 l Autor Okien jest około 8 :) Miłosz3ds, próbowałem Twojego sposobu i mam nadal jakiś błąd, bo jak daje Turbosmootha i zaznaczam żeby wygładzało tylko grupy, to co prawda reszta bryły nie jest tak wygładzona jak zwykle, ale na krawędziach mimo to lekko zaokrągla. Grupy miałem ustawione tylko na oknach, a mimo to się tak działo. Może miałem jakiś błąd w bryle. Modeluje kościół od początku, bo miałem brzydką bryłę. Może teraz już nie będzie takich błędów, a jeśli będą to jeszcze będę pytał. Dzięki za pomoc :)
Napisano 23 Grudzień 201212 l A nie prościej trzymać model ściany jako prostszy, osobny (tylko z otworami na okna) a same okna machnąć na instance jako bardziej skomplikowany model? Okna prawie zawsze lekko odstają (w tym przypadku biała farba na pewnie lekko odstającym tynku) i można je "nałożyć" na ściany z otworami. Sciany trzymałbyś jako stosunkowo prosty model bez przesadnego rzeźbienia. Przy okazji częścią modelu okien byłyby jakieś kraty, witraże i inne pierdoły. Wyobraź sobie że musisz zmienić czy poprawić model okna - jak jest częścią ściany w kościele gdzie okien jest zwykle kupa - to jesteś w pupie. Instance załatwiłby sprawę. Przy okazji sprawdź sobie skrypt "instance replace" - przydatny to tego typu rzeczy:) Tutaj z grubsza o co mi chodzi:
Napisano 23 Grudzień 201212 l Autor gutekfiutek, wokół okien będą jeszcze ciosy kamienne, więc pewnie przynajmniej część z nich będę musiał chociaż odrobinę wymodelować. Twoja metoda chyba najbardziej będzie pasować do tego co mam zrobić. Wypróbuję ją. Dzięki :)
Napisano 28 Grudzień 201212 l Nie dawaj wygładzania po grupach tylko normalnie. A zaostrzenie krawędzi właśnie przez chamfer. Dodatkowo tak jak gutekfiutek pisał okna jako osobne obiekty, a ściana z dziurami ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto