Jump to content

Modelowanie okien


mirass

Recommended Posts

Mam problem. Otóż muszę wymodelować pewien kościół i nie wiem jak najlepiej modelować okna.

Próbowałem robić je w ten sposób:

oknac.jpg

Muszę teraz zagęścić siatkę tak żeby okno było obłe a reszta bryły miała ostre krawędzie. Jak to zrobić Turbosmoot + chamfer odpadają, bo siatka brzydko się gnie. Jest jakiś sposób na w miarę szybkie zrobienie tego?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spróbuj jeszcze trochę zagęścić siatkę -> nadaj odpowiednie smooth grupy poszczególnym częściom. Na to turbosmooth możesz walnąć, zaznacz ptaszka żeby brał pod uwagę smooth grupy. Dalej konwertujesz sobie na edit poly i porządkujesz siateczkę, tzn wywalasz niepotrzebne krawędzie i wszystko wychodzi ładnie i elegancko. :)

Link to comment
Share on other sites

Okien jest około 8 :)

Miłosz3ds, próbowałem Twojego sposobu i mam nadal jakiś błąd, bo jak daje Turbosmootha i zaznaczam żeby wygładzało tylko grupy, to co prawda reszta bryły nie jest tak wygładzona jak zwykle, ale na krawędziach mimo to lekko zaokrągla. Grupy miałem ustawione tylko na oknach, a mimo to się tak działo. Może miałem jakiś błąd w bryle. Modeluje kościół od początku, bo miałem brzydką bryłę. Może teraz już nie będzie takich błędów, a jeśli będą to jeszcze będę pytał. Dzięki za pomoc :)

Link to comment
Share on other sites

A nie prościej trzymać model ściany jako prostszy, osobny (tylko z otworami na okna) a same okna machnąć na instance jako bardziej skomplikowany model?

Okna prawie zawsze lekko odstają (w tym przypadku biała farba na pewnie lekko odstającym tynku) i można je "nałożyć" na ściany z otworami.

Sciany trzymałbyś jako stosunkowo prosty model bez przesadnego rzeźbienia.

Przy okazji częścią modelu okien byłyby jakieś kraty, witraże i inne pierdoły.

Wyobraź sobie że musisz zmienić czy poprawić model okna - jak jest częścią ściany w kościele gdzie okien jest zwykle kupa - to jesteś w pupie.

Instance załatwiłby sprawę. Przy okazji sprawdź sobie skrypt "instance replace" - przydatny to tego typu rzeczy:)

Tutaj z grubsza o co mi chodzi:

PV7KE.jpg

Link to comment
Share on other sites

gutekfiutek, wokół okien będą jeszcze ciosy kamienne, więc pewnie przynajmniej część z nich będę musiał chociaż odrobinę wymodelować. Twoja metoda chyba najbardziej będzie pasować do tego co mam zrobić. Wypróbuję ją. Dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy