Napisano 22 Grudzie艅 201212 l Mam problem. Ot贸偶 musz臋 wymodelowa膰 pewien ko艣ci贸艂 i nie wiem jak najlepiej modelowa膰 okna. Pr贸bowa艂em robi膰 je w ten spos贸b: Musz臋 teraz zag臋艣ci膰 siatk臋 tak 偶eby okno by艂o ob艂e a reszta bry艂y mia艂a ostre kraw臋dzie. Jak to zrobi膰 Turbosmoot + chamfer odpadaj膮, bo siatka brzydko si臋 gnie. Jest jaki艣 spos贸b na w miar臋 szybkie zrobienie tego?
Napisano 22 Grudzie艅 201212 l Spr贸buj jeszcze troch臋 zag臋艣ci膰 siatk臋 -> nadaj odpowiednie smooth grupy poszczeg贸lnym cz臋艣ciom. Na to turbosmooth mo偶esz waln膮膰, zaznacz ptaszka 偶eby bra艂 pod uwag臋 smooth grupy. Dalej konwertujesz sobie na edit poly i porz膮dkujesz siateczk臋, tzn wywalasz niepotrzebne kraw臋dzie i wszystko wychodzi 艂adnie i elegancko. :)
Napisano 23 Grudzie艅 201212 l Witam 聽 Tak na szybko z dzieckiem na kolanach :) Id藕 w tym kierunku: 聽 [ATTACH=CONFIG]88642[/ATTACH] 聽 Do nauki TS polecam tutek LINK
Napisano 23 Grudzie艅 201212 l Wydaje mi si臋, 偶e jednak o taki kszta艂t chodzi: poza tym, w tym co pokaza艂e艣 jest MN脫STWO nic nie wnosz膮cych kraw臋dzi, zag臋szczaj膮cych niepotrzebnie model. Wyobra藕 sobie, 偶e takich samych okienek by艂oby ze 20 :)
Napisano 23 Grudzie艅 201212 l Autor Okien jest oko艂o 8 :) Mi艂osz3ds, pr贸bowa艂em Twojego sposobu i mam nadal jaki艣 b艂膮d, bo jak daje Turbosmootha i zaznaczam 偶eby wyg艂adza艂o tylko grupy, to co prawda reszta bry艂y nie jest tak wyg艂adzona jak zwykle, ale na kraw臋dziach mimo to lekko zaokr膮gla. Grupy mia艂em ustawione tylko na oknach, a mimo to si臋 tak dzia艂o. Mo偶e mia艂em jaki艣 b艂膮d w bryle. Modeluje ko艣ci贸艂 od pocz膮tku, bo mia艂em brzydk膮 bry艂臋. Mo偶e teraz ju偶 nie b臋dzie takich b艂臋d贸w, a je艣li b臋d膮 to jeszcze b臋d臋 pyta艂. Dzi臋ki za pomoc :)
Napisano 23 Grudzie艅 201212 l A nie pro艣ciej trzyma膰 model 艣ciany jako prostszy, osobny (tylko z otworami na okna) a same okna machn膮膰 na instance jako bardziej skomplikowany model? Okna prawie zawsze lekko odstaj膮 (w tym przypadku bia艂a farba na pewnie lekko odstaj膮cym tynku) i mo偶na je "na艂o偶y膰" na 艣ciany z otworami. Sciany trzyma艂by艣 jako stosunkowo prosty model bez przesadnego rze藕bienia. Przy okazji cz臋艣ci膮 modelu okien by艂yby jakie艣 kraty, witra偶e i inne pierdo艂y. Wyobra藕 sobie 偶e musisz zmieni膰 czy poprawi膰 model okna - jak jest cz臋艣ci膮 艣ciany w ko艣ciele gdzie okien jest zwykle kupa - to jeste艣 w pupie. Instance za艂atwi艂by spraw臋. Przy okazji sprawd藕 sobie skrypt "instance replace" - przydatny to tego typu rzeczy:) Tutaj z grubsza o co mi chodzi:
Napisano 23 Grudzie艅 201212 l Autor gutekfiutek, wok贸艂 okien b臋d膮 jeszcze ciosy kamienne, wi臋c pewnie przynajmniej cz臋艣膰 z nich b臋d臋 musia艂 chocia偶 odrobin臋 wymodelowa膰. Twoja metoda chyba najbardziej b臋dzie pasowa膰 do tego co mam zrobi膰. Wypr贸buj臋 j膮. Dzi臋ki :)
Napisano 28 Grudzie艅 201212 l Nie dawaj wyg艂adzania po grupach tylko normalnie. A zaostrzenie kraw臋dzi w艂a艣nie przez chamfer. Dodatkowo tak jak gutekfiutek pisa艂 okna jako osobne obiekty, a 艣ciana z dziurami ;)
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto