Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam do was pytanie i również chciałbym was prosić o rady.

 

Jak chyba robi każdy z nas, gdy chcemy opanować nowy program to musimy obejrzeć i przeczytać masę tutoriali, poradników, instrukcji i innych "getting started".

 

W pratyce są to na przykład dziesiątki godzin wideo opisujących interfejs danego programu.

 

To samo czeka teraz mnie gdy chcę się pouczyć troszkę innych programów. Gdy przerabiałem tutoriale zbrusha z głównej strony to muszę stwierdzić, że mimo iż się przykładałem to w głowie zostało mi bardzo mało :(

 

Chciałbym się was spytać co wy o tym myślicie ?

 

Według was zależy to od tutka ? Znaczy czym lepszy tutorial, ładniej prowadzony, osoba ma lepszy głos/dykcję tym więcej zapamiętujecie ? Jeśli tak to co myślicie o Zclassroom w tym kontekście ?

 

I generalnie jakie macie strategie na to ? Może trzeba robić tak, że oglądamy trzy tutki po czym robimy z nich powtórkę zanim przejdziemy do kolejnych trzech ?

 

Mam nadzieję, że ktoś coś zrozumiał z mojego chaotycznego tematu i mam również nadzieję na to, że ktoś podzieli się tutaj swoimi technikami :)

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Generalnie - przedewszystkim rob, potem ogladaj. Jak swego czasu przyswajalem Modo (bylo to ladnych pare lat temu) to na jakies 30 min video tutka poswiecalem okolo 1h na przerobienie tego w praktyce.

 

Co do samych tutkow, w tym momencie jest tego masa i trzeba sie przegrzebac zeby znalesc cos co podchodzi dla ciebie. Ja na przyklad nie trawie tutoriali od Digital Tutors, wiekszosc z nich jest dla mnie makabrycznie wolna i nudna. Poprostu nie moge wysiedziec jak ktos wymienia ikonke za iknonka i mowi co ona robi - od tego mam manual programu.

Sam prowadzący tez ma jakies znaczenie oczywiscie, sa ludzie swietni w CG ale tragiczni w przekazywaniu tego.

Co do zclassroob sie nie wypowiadam, nie widzialem ich tutkow.

 

Jak chyba robi każdy z nas, gdy chcemy opanować nowy program to musimy obejrzeć i przeczytać masę tutoriali, poradników, instrukcji i innych "getting started".

W pratyce są to na przykład dziesiątki godzin wideo opisujących interfejs danego programu.

 

co do tego to sie nie do konca zgodze. Patrzac na przyklad na Maxa, to prawde mowiac zeby zaczac modelowac albo robic wizki, wcale nie potrzeba znac calego interfejsu programu. W zasadzie uczenie sie kontrolerow animacji czy skryptowania nie przyda sie kompletnie jesli poprostu chcemy zrobic model krzesła.

 

Ja bym proponowal uczenie sie poprzez wykonywanie projektow, zaczynajac od bardzo podstawowych. Poznac potrzebne narzedzia do tego zeby zrobic X (np owy model krzesla) a potem go wykonac w praktyce. Potem przechodzimy do poznania narzedzi odpowiedzialnych za np texturowanie czy materialy dla tego krzesla i tak dalej.

 

Bo uczienie sie programu przez wkuwanie interfejsu jest dla mnie podobne do uczenia sie jezyka obcego za pomoca wkuwania samych slowek.

 

To tyle z moich teorii edukacyjnych.

 

pozdrawiam

Napisano

Nie nauczysz sie rozwiazywac zadania z matematyki przepisujac gotowe przyklady z podrecznika. Z mojego doswiadczenia czytanie ksiazek jest slaba forma uczenia sie, ogladanie tutoriali rowniez, nawet kopiowanie tego co gosc robi w programie malo mnie uczy. Dlatego, ze podobnie jak u ciebie malo co pamietam. Powod jest taki, ze moj mozg nie pracuje tak naprawde kiedy kopiuje to co gosc robi, nie robie wysilku tylko bezmyslnie powtarzam, nawet jak probuje to zapamietac to i tak ta wiedza szybko wyparowuje. Dodatkowym minusem jest fakt, ze to jest po prostu nudne jak flaki z olejem.

Najszybciej ucze sie gdy stawiam sie w sytuacji gdzie jestem ja sam i problem, ktory musze rozwiazac. To zmusza mnie do myslenia, do zadawania pytan, rozkminia. Jest przy tym masa frustracji, setki pytan. Ale jest tez motywacja, bo pracuje nad swoim problemem w przeciwnosci do nudnego kopiowania tutoriala. Wtedy zaczynasz dopiero szukac rozwiazan i kiedy je znajdujesz to one zostaja w glowie.

 

Jak zaczynam uczyc sie programu to robie tak:

Najpierw przerabiam jakis "introduction course" ktory mnie zaznajamia z interfejsem, przy okazji z grubsza poznaje najprzydaniejsze fukncje.

A pozniej wymyslam sobie jakies proste zadanie (ktore jest lekko ponad moje mozliwosci) i zaczynam je robic, jak gdzies utkne to dopiero szukam wiedzy, tutkow itp. i aplikuje ta wiedze.

 

Nie wiem czy to bedzie pomocne, ale takie mam wnioski z mojego wlasnego doswiadczenia. Wydaje mi sie, ze obejrzenie nawet tysiaca tutoriali nie da Ci tyle ile zrobienie jednego prostego cwiczenia samemu.

Napisano

Chryste Panie :D, co to za czasy, zeby ludzie jeszcze narzekali, ze nie moga sie nauczyc z materialow ktore pokazuja proces jak dla niemoty opisujac ikone po ikonie - zapalki w oczy, powtorzyc i nastepnie zaaplikowac do wlasnych potrzeb.

 

Ew. czekac az powstana tutoriale, o tym jak sie uczyc z tutoriali :).

Napisano

Rozumiem, dziękuję wam za odpowiedzi :)

 

@UP: Wiem jak to brzmi, jednak mnie chodziło tylko o wymianę doświadczeń w kwestii możliwie jak największej maksymalizacji efektów płynących z tutków :D

 

Pozdrawiam.

 

No i miejmy nadzieję, że nie doczekamy momentu gdy "ktoś będzie potrzebował tutoriala aby użyć tutoriala" ;)

Napisano

Jezzz. Oglądaj i potem od razu ćwicz. Jak nie wchodzą ci tutki to poszukaj jakiś metod na efektywną naukę i zwiększanie koncentracji.

Najwięcej skilla wyrabia się jak zarywasz noc przed deadlinem. Wtedy wszystkie tutki i całe googlanie wchodzi jak woda. Polecam. ;)

Napisano

Moja metoda jest taka że najpierw oglądam początek o interfejsie itp, żeby się ogarnąć jak zrobić podstawowe ruchy, np. jak robiłem zbrush to musiałem obcykać interfejs z tutka i wiedziałem już co zrobić żeby się na początek jakoś pobawić, robię jakiś projekt i potem przychodzi czas na rozkminkę, bo się o coś zablokuję. No i wtedy szukam odpowiedzi w tutorialu. Wtedy wiedza mi wchodzi najszybciej

Gość Chrupek3D
Napisano

no dobrze, ale jak zapamiętać tutorial o zapamiętywaniu tutoriali? ;)

polecam orzeszki Cola, Yerbe i lecytynę...

Napisano

Osobiście uważam, że tutoriale są bardzo pomocne w zdobywaniu wiedzy i poznawaniu nowych rozwiązań ale przede wszystkim liczy się nasz wkład i trud w praktyce, można oglądać dziesiątki godzin materiałów filmowych i nic z tego nie zostanie jeśli nie będziemy mieć częstego kontaktu z nowopoznanym softem czy innym zagadnieniem :)

Napisano

Możesz zobaczyć 100 tutoriali jak zrobić budynek, 500 tutoriali jak wymodelować człowieka... i 1000 tutoriali jak zrobić... Zduplikujesz czynności jakie zostały pokazane w tutku, zrobisz wspanialy model i...nadchodzi czas kiedy postanawiasz zrobić cos sam...jak przesunąć tego wertexa?...zrobić to tak czy tak?...jak to on zrobil w tym tutorialu?...i tysiące następnych pytan na które musisz odpowiedzieć sobie sam jak zaczynasz wlasna prace. Tutki naucza cie technik jakie możesz wykonać do uzyskania jakiegoś efektu, potem zaczynając własne projekty uczysz się na bledach. On w tutku 150 zrobil tak...kurde to nie działa u mnie...a jakbym zrobil tak...

Mysl i czerp z tego co widziales w tutorialach. Nie chodzi o kopiowanie wszystkich krokow tylko o wykorzystanie tych krokow na własne potrzeby!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności