Gość DanielNiszczota Napisano 3 Październik 2014 Napisano 3 Październik 2014 a to juz koniec? czy to szkic?
SentieL Napisano 3 Październik 2014 Napisano 3 Październik 2014 Tak można powiedzieć że to ćwiczenie które nie do końca wyszło jak chciałem , bo ani malarsko ani renderowo nie wyszło . Czasem trzeba trochę pobłądzić ;) Teraz próbuję się przestawić na inny tryb myślenia , ale zanim wszystko pomyślnie wyjdzie to muszę mocno przycisnąć master study.
SentieL Napisano 3 Październik 2014 Napisano 3 Październik 2014 O fajnie że wpadłeś Kalber :) Właśnie zostawiam to w spokoju bo nie siadło :D Ciskam dalej :)
Kalberos Napisano 3 Październik 2014 Napisano 3 Październik 2014 no stary, ta się nie udała następna wyjdzie lepiej ale wyluzuj przy pracy i więcej myśl :D kombinuj w rożnych kompozycjach, ciekawy widok kamery itd :D . Sledze twoją teczkę, ostatnio robiłem update swojej do twojej sobie luknąłem jak tam działasz :D
SentieL Napisano 3 Październik 2014 Napisano 3 Październik 2014 U mnie za dużo spiny to się zgadza , trzeba wyluzować przecież to nie siłownia xD Ale tu jest taki problem : że jak jest za luźno to forma jest za mało dopowiedziana . A jak za dużo spiny to wychodzi gniot jak przed chwilą :O Muszę odnaleźć balans. Aha i zrezygnować z nudnych kadrów , pobawić się perspektywą , zawsze to jakoś ciekawiej wygląda. Tylko nie zawsze skrót siądzie jak trza :P
SentieL Napisano 25 Październik 2014 Napisano 25 Październik 2014 Barchiel http://i.imgur.com/wIAnkNI.jpg
DraxMustHurt Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 Projektowo bardzo ciekawe, tylko czemu ostatnio poszedłeś w takie symetryczne, dość płaskie, "graficzne" prace? IMO lepiej by wyglądało normalnie wymalowane :]
SentieL Napisano 26 Październik 2014 Napisano 26 Październik 2014 Dzięki Symetria czasem się przydaje , zwłaszcza jeśli chodzi o projekt postaci z frontu. W sumie o nic więcej mi nie chodziło. Natomiast jeśli miał bym do tego podchodzić ilustracyjnie to zapewniam cię , szukał bym fajnych kadrów ujęcia perspektywy i narracji. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc normalnie wymalowane ? Swoją drogą na nic więcej narazie pozwolić sobie nie mogę z powodu braku czasu. W zaciszu powoli szykuję coś większego ;) ale to trochę potrwa.
Kalberos Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Samelu daje ci fronta z Mulinsa i chyba sam sobie pocwicze :D
COR Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 bardzo fajne ćwiczenia! dobrze te studia wychodzą:) imho tylko przerysowwyanie akwareli w digital dla mnie wydaje się trochę bezsensu:P (no chyba, że oryginał to nie akwarelka)
DraxMustHurt Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Studia Mullinsa wymiatają! W przypadku potworka, skoro on ma być duży i dość daleko powinieneś znacznie bardziej oddzielić plany i zadziałać perspektywą powietrzną i perspektywą ogólnie - pokazać go bardziej od dołu, bardziej za mgiełką, jego góra ginąca trochę w wyższych chmurach itd.
SentieL Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Kalberos : Dzięki :D Przyznam że świetnie się bawiłem ale i tak za cholerę nic nie rozumiem :D Znaczy staram się odkrywać jego decyzje zwłaszcza w kwestii brushy ale jak bym miał coś zrobić samemu z głowy to masakra O_o Musiał bym ze 100 kopi przerobić żeby coś zrozumieć. Heja banana i do przodu xD COR : Dzięki , faktycznie akwarelki to zupełnie inna sprawa ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :) Przyznam że z początku nie chciałem tego robić ale ciekawość wygrała. Czyli COR nie polecasz kopiować akwarel ? DraxMustHurt: Mój drogi Draxie :) Koncepcja i kompozycja jest już bardzo dawno zatwierdzona i zgodna z opowieścią Howarda Philipsa Lovecrafta pt. Koszmar w Dunwich Pragnąłem jedynie odświeżyć starą pracę która już jest nie atrakcyjna. Linka do starej wersji podaje tutaj : http://i.imgur.com/8EYokSM.jpg Ale rozumiem co miałeś na myśli i nie przeczę że sposobów na pokazanie takiej sceny może być multum :) Nie koniecznie musiałem wybrać tą najlepszą. Cały lek na to zło to robienie Thumbnail i wybrać na koniec najlepszy :)
DraxMustHurt Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Chodziło mi o drobne tweaki, głównie tą powietrzną ;) Coś w tym kierunku, wydaje mi się, że bardziej czuje się wielkość:
SentieL Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Hmmm... niby Walor trzyma się kupy a więc i może masz racje :) Koncepcja była taka że koszmar zbliża się do wioski miażdżąc okoliczne domki. Chciałem żeby był w centrum uwagi. Ale widzę że faktycznie perspektywa powietrzna nie przeszkadza w jego czytaniu a wręcz nadaje dynamiki. Dzięki za przemyślenia Draxie :)
COR Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 jak już to nie digitalem:) polecam malować akwarele! to dobra zajawa:)
DraxMustHurt Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Pomagamy sobie nawzajem ;). Sam właśnie przy pracy z orkami odkryłem, jak ważne jest czasami nawet poświęcenie paru detali na rzecz dodania głebi, reada i spójności dymkami, mgiełkami i innymi fjumami :P
SentieL Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 DraxMustHurt : He i to mi się podoba :) COR: Zatem zaopatrzę się w akwarele może się wkręcę :D
Kalberos Napisano 6 Luty 2015 Napisano 6 Luty 2015 to szkic?? tutaj wszystko leży, nie ma spójności, proporcje nie te i jest płasko. Zobacz że postać nawet nie rzuca cienia... narysuj to od podstaw a powinno być lepiej
SentieL Napisano 6 Luty 2015 Napisano 6 Luty 2015 Można by jeszcze bardziej go podmalować. Cień co prawda niby dałem ale za bardzo rozmyty. Co masz na myśli pisząc o proporcjach i braku spójności ? Jeśli możesz to coś więcej na ten temat proszę :)
PolakParafii Napisano 6 Luty 2015 Napisano 6 Luty 2015 kupy sie to nie trzyma wygląda jakbyś wklejał rendery
SentieL Napisano 6 Luty 2015 Napisano 6 Luty 2015 Co rozumiecie pisząc : Nie trzyma się kupy ? Do czego to się odnosi ? Jaśniej proszę ? Za mały nacisk na oświetlenie i dopracowanie całości jako spójność ? Ogólnie to spędziłem sporo czasu aby go dopracować i myślę żeby go podratować , tylko pomóżcie zrozumieć o co chodzi z tą spójnością ? Gdzie największy błąd , żeby go wyeliminować i nie powtarzać więcej.
SentieL Napisano 6 Luty 2015 Napisano 6 Luty 2015 Wydaje mi się że jak by połączyć wszystkie warstwy i generalnie podmalować z naciskiem na oświetlenie bryły. Do tej pory starałem się trzymać wszytko odizolowane , żeby pracować na poszczególnych elementach bez problemu wyjeżdżania po za krawędzie. Może to jest powód. Brak spójności bo za mało patrzyłem na całość ilustracji a na poszczególne elementy. Nie daje się ukryć , najeżyłem go detalem jak cholera :)
DraxMustHurt Napisano 7 Luty 2015 Napisano 7 Luty 2015 Wydaje mi się, że chodzi też o różnice w technikach - budynek w tle jest zrobiony dość lekko i malarsko, dusze po prawej wyglądają jak wklejone tak samo jak latarnia, ptak i pas a kosa wygląda jak wycięty render. Są mega różnice jeśli chodzi o poziom wykończenia np. twarz (która też wygląda w sumie trochę jak fota?) a dłoń. No i oświetlenie też niespójne - nie wiadomo właściwie co się dzieje w pracy. Myślę, że pomalowanie po całej postaci brushem i dodanie spójnego źródła światła mogło by pomóc. Popatrz sobie jak robi takie photobashe np. Feng Zhu albo Maciej Kuciara - zawsze podmalowują, zamalowują trochę detali, wyrównują ich poziom, bo po prostu wklejenie foty bardzo nienaturalnie wychodzi.
SentieL Napisano 7 Luty 2015 Napisano 7 Luty 2015 Dzięki Drax właśnie to zauważyłem , chciałem trochę poeksperymentować z fotami. Teraz to tylko całkowicie skleić w podmalować skupić się na oświetleniu i spójności bo faktycznie praca jest jeszcze nie skończona.Nie mogłem się powstrzymać i dodałem za szybko ale na dobre wyszło :)
Tomasz G Napisano 9 Luty 2015 Napisano 9 Luty 2015 Te groby po lewej w dali są tak samo duże jak te na bliższym planie. Ten ptak w oddali musi też być gigantyczny, albo postać bardzo mała;). Poza tym mam wrażenie jakby miała jedną nogę na środku ciała.
SentieL Napisano 9 Luty 2015 Napisano 9 Luty 2015 Masz oko Tomku ;) Nie zwróciłem uwagi na te pierdółki i wypadało by to zmienić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się