Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Trochę płasko wygląda

  • Odpowiedzi 231
  • Wyświetleń 36,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a to juz koniec? czy to szkic?

Napisano

Tak można powiedzieć że to ćwiczenie które nie do końca wyszło jak chciałem , bo ani malarsko ani renderowo nie wyszło . Czasem trzeba trochę pobłądzić ;) Teraz próbuję się przestawić na inny tryb myślenia , ale zanim wszystko pomyślnie wyjdzie to muszę mocno przycisnąć master study.

Napisano

O fajnie że wpadłeś Kalber :)

Właśnie zostawiam to w spokoju bo nie siadło :D

Ciskam dalej :)

Napisano

no stary, ta się nie udała następna wyjdzie lepiej ale wyluzuj przy pracy i więcej myśl :D kombinuj w rożnych kompozycjach, ciekawy widok kamery itd :D . Sledze twoją teczkę, ostatnio robiłem update swojej do twojej sobie luknąłem jak tam działasz :D

Napisano

U mnie za dużo spiny to się zgadza , trzeba wyluzować przecież to nie siłownia xD

Ale tu jest taki problem : że jak jest za luźno to forma jest za mało dopowiedziana . A jak za dużo spiny to wychodzi gniot jak przed chwilą :O Muszę odnaleźć balans. Aha i zrezygnować z nudnych kadrów , pobawić się perspektywą , zawsze to jakoś ciekawiej wygląda. Tylko nie zawsze skrót siądzie jak trza :P

Napisano

Projektowo bardzo ciekawe, tylko czemu ostatnio poszedłeś w takie symetryczne, dość płaskie, "graficzne" prace? IMO lepiej by wyglądało normalnie wymalowane :]

Napisano

Dzięki

 

Symetria czasem się przydaje , zwłaszcza jeśli chodzi o projekt postaci z frontu.

W sumie o nic więcej mi nie chodziło.

 

 

Natomiast jeśli miał bym do tego podchodzić ilustracyjnie to zapewniam cię , szukał bym fajnych kadrów ujęcia perspektywy i narracji. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc normalnie wymalowane ?

 

Swoją drogą na nic więcej narazie pozwolić sobie nie mogę z powodu braku czasu.

W zaciszu powoli szykuję coś większego ;) ale to trochę potrwa.

Napisano

bardzo fajne ćwiczenia! dobrze te studia wychodzą:) imho tylko przerysowwyanie akwareli w digital dla mnie wydaje się trochę bezsensu:P (no chyba, że oryginał to nie akwarelka)

Napisano

Studia Mullinsa wymiatają!

W przypadku potworka, skoro on ma być duży i dość daleko powinieneś znacznie bardziej oddzielić plany i zadziałać perspektywą powietrzną i perspektywą ogólnie - pokazać go bardziej od dołu, bardziej za mgiełką, jego góra ginąca trochę w wyższych chmurach itd.

Napisano

Kalberos :

 

Dzięki :D Przyznam że świetnie się bawiłem ale i tak za cholerę nic nie rozumiem :D

 

Znaczy staram się odkrywać jego decyzje zwłaszcza w kwestii brushy ale jak bym miał coś zrobić samemu z głowy to masakra O_o

Musiał bym ze 100 kopi przerobić żeby coś zrozumieć. Heja banana i do przodu xD

 

 

COR :

 

Dzięki , faktycznie akwarelki to zupełnie inna sprawa ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło :)

Przyznam że z początku nie chciałem tego robić ale ciekawość wygrała.

Czyli COR nie polecasz kopiować akwarel ?

 

DraxMustHurt:

 

Mój drogi Draxie :)

 

Koncepcja i kompozycja jest już bardzo dawno zatwierdzona i zgodna z opowieścią Howarda Philipsa Lovecrafta pt. Koszmar w Dunwich

Pragnąłem jedynie odświeżyć starą pracę która już jest nie atrakcyjna.

 

Linka do starej wersji podaje tutaj : http://i.imgur.com/8EYokSM.jpg

 

Ale rozumiem co miałeś na myśli i nie przeczę że sposobów na pokazanie takiej sceny może być multum :)

Nie koniecznie musiałem wybrać tą najlepszą.

 

Cały lek na to zło to robienie Thumbnail i wybrać na koniec najlepszy :)

Napisano

Chodziło mi o drobne tweaki, głównie tą powietrzną ;) Coś w tym kierunku, wydaje mi się, że bardziej czuje się wielkość:

R5oIWFY.jpg

Napisano

lOHe8yy.jpg

 

Hmmm... niby Walor trzyma się kupy a więc i może masz racje :)

 

Koncepcja była taka że koszmar zbliża się do wioski miażdżąc okoliczne domki.

Chciałem żeby był w centrum uwagi. Ale widzę że faktycznie perspektywa powietrzna nie przeszkadza w jego czytaniu a wręcz nadaje dynamiki.

 

Dzięki za przemyślenia Draxie :)

Napisano

jak już to nie digitalem:) polecam malować akwarele! to dobra zajawa:)

Napisano

Pomagamy sobie nawzajem ;). Sam właśnie przy pracy z orkami odkryłem, jak ważne jest czasami nawet poświęcenie paru detali na rzecz dodania głebi, reada i spójności dymkami, mgiełkami i innymi fjumami :P

Napisano

DraxMustHurt :

 

He i to mi się podoba :)

 

COR: Zatem zaopatrzę się w akwarele może się wkręcę :D

Napisano

to szkic?? tutaj wszystko leży, nie ma spójności, proporcje nie te i jest płasko. Zobacz że postać nawet nie rzuca cienia... narysuj to od podstaw a powinno być lepiej

Napisano

Można by jeszcze bardziej go podmalować.

Cień co prawda niby dałem ale za bardzo rozmyty.

Co masz na myśli pisząc o proporcjach i braku spójności ?

Jeśli możesz to coś więcej na ten temat proszę :)

Napisano

Co rozumiecie pisząc : Nie trzyma się kupy ? Do czego to się odnosi ?

Jaśniej proszę ?

 

Za mały nacisk na oświetlenie i dopracowanie całości jako spójność ?

Ogólnie to spędziłem sporo czasu aby go dopracować i myślę żeby go podratować , tylko pomóżcie zrozumieć o co chodzi z tą spójnością ?

Gdzie największy błąd , żeby go wyeliminować i nie powtarzać więcej.

Napisano

Wydaje mi się że jak by połączyć wszystkie warstwy i generalnie podmalować z naciskiem na oświetlenie bryły.

Do tej pory starałem się trzymać wszytko odizolowane , żeby pracować na poszczególnych elementach bez problemu wyjeżdżania po za krawędzie.

Może to jest powód. Brak spójności bo za mało patrzyłem na całość ilustracji a na poszczególne elementy. Nie daje się ukryć , najeżyłem go detalem jak cholera :)

Napisano

Wydaje mi się, że chodzi też o różnice w technikach - budynek w tle jest zrobiony dość lekko i malarsko, dusze po prawej wyglądają jak wklejone tak samo jak latarnia, ptak i pas a kosa wygląda jak wycięty render. Są mega różnice jeśli chodzi o poziom wykończenia np. twarz (która też wygląda w sumie trochę jak fota?) a dłoń. No i oświetlenie też niespójne - nie wiadomo właściwie co się dzieje w pracy.

 

Myślę, że pomalowanie po całej postaci brushem i dodanie spójnego źródła światła mogło by pomóc. Popatrz sobie jak robi takie photobashe np. Feng Zhu albo Maciej Kuciara - zawsze podmalowują, zamalowują trochę detali, wyrównują ich poziom, bo po prostu wklejenie foty bardzo nienaturalnie wychodzi.

Napisano

Dzięki Drax właśnie to zauważyłem , chciałem trochę poeksperymentować z fotami.

Teraz to tylko całkowicie skleić w podmalować skupić się na oświetleniu i spójności bo faktycznie praca jest jeszcze nie skończona.Nie mogłem się powstrzymać i dodałem za szybko ale na dobre wyszło :)

Napisano

Te groby po lewej w dali są tak samo duże jak te na bliższym planie. Ten ptak w oddali musi też być gigantyczny, albo postać bardzo mała;). Poza tym mam wrażenie jakby miała jedną nogę na środku ciała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności