Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przez dłuższą chwilę nie miałem czasu żeby w tym dłubać ale uleżało się na tyle dobrze żeby pobawić się dalej. Na większość muzeum materiały wykończone, w samym modelu do poprawki szklany dach, materiał podłogi i drzewo Darwina.

  • Odpowiedzi 136
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe uwielbiam Ghosta,,,, nawet kiedys zrobilem ta maszynke kroczaca,,, ale byly to zamierzchle czasy i model jest hehehe slaby: ] zycze powodzenia

Napisano

Ghost... mniaaaaaaaaam..... Spróbuj to zbeszcześci, a będę bluzgał.... a nieczęsto mi się to zdarza ;) :)

Napisano

Chwilowo mam straszne problemy z drzewem Darwina- niby wszyscy wiedzą co i jak a jak przychodzi do łacińskich nazw takich jak w filmie- zbita twarz.

Napisano

Jak widzę niektóre projekty powinny być na stałe przyczepione żeby można prześledzić całą długą drogę. Troszkę ciemno wyszło, więc tekstury trudno ocenić. A nazwy z drzewa chyba najłatwiej przez encyklopedię tam zawsze są łacińskie odpowiedniki.

Napisano

No i mnie stremowaliście biedniutkiego, teraz ze strachu zaczną się moczenia nocne.

 

Strasznie trudno zmontować drzewo w jedną całość. Na obrazku to co mi wyszło przy klejeniu kadrów z filmu- na teksturę się nie nadaje a szkice sprzed kolorowania anime są za mało precyzyjne żeby z nich coś wyciągnąć. W starych rycinach wygrzebałem taką która możliwie blisko przypomina płaskorzeźbę z anime. Problemem mogą być tylko mieszane, niemiecko- łacińskie nazwy chociaż IMHO mają swój urok, zresztą- jest na obrazku, sami spójrzcie.

Napisano

to jest zwykly render czy CELLSHADE ? tak czy siak jest bardzo fajne, ma swoj klimat (oczywiscie ten z GITS`a).

Przyjrzalem sie temu drzewu w GITS`ie i w scenie ktora posklejales jest grube i stwarza wrazenie mocnego. Jednak w scenie w ktorej juz jest po wszystkim widac ze drzewo jest chudziudkie i watle. Nie wiem do ktorego Ty sie przychylasz jednak IMHO bardziej pasuje to grube.

 

W kazdym razie moze zrobisz trace malego ? To co przedstawiles wcale nie prezentuje sie az tak zle jakosciowo, moze z tego bedziesz mogl cos wyciagnac za pomoca paru brushy w fotosklepie ?

 

Zycze powodzenia :)

Napisano

Nie, to nie render- to kolorowe to sklejone klatki z filmu, trochę popoprawiane tam gdzie nie dało się znaleźć ujęcia "niepostrzelanego" fragmentu. Użyję tej czarno białej niemieckiej ryciny- na obrazku widać jak wygląda materiał bazujący na niej w ogólnym rzucie- trzeba będzie trochę popracować nad zniszczeniami i dać oddzielne shadery dla tabliczek ale IMHO trzyma się jakoś wnętrza (btw. po bumpie cegieł to druga tekstura której używam- reszta to procedurale). Został sufit i podłoga z gablotami- w międzyczasię kończę drugą Motoko...

Napisano

nie nie :) ja pytalem sie czy CELLSHADE to to pierwsze w watku co jest. Fakt nie sprecyzowalem za bardzo, bije sie w piers :). A to ze na GITS tree.jpg sa poslkadane klatki z filmu to wiem.

Tak, wszystko ladnie idzie i WIP jest bardzo ciekawy (odtwarzanie czegos wbrew pozorom nie jest latwe i w sumie jest ogromna radocha jak cos sie dobrze sklonuje)

Napisano

Z tego co widzę to nie jest cell shade. Jeśli RK chce się w miarę trzymać filmu to tło powinno być w miarę realistyczne. Cell shading obejmuje tylko postacie.

Moim zdaniem z tego typu cieniowania można by było w ogóle zrezygnować. W 3d wygląda to raczej karykaturalnie.

 

RK : Kończysz drugą Motoko? Poprzednia miała troszkę za duże .. cycki. Mam nadzieję że tym razem będzie to trochę inaczej wyglądało.

 

Z tego co pamiętam ma to być animacja. Czy masz zamiar kopiować ujęcia z filmu, czy może wyreżyserujesz to po swojemu?

 

Ps. To max jak się domyślam :). Nie dziwię się że używasz procedurek. Uwielbiam maksowe tekstury proceduralne. To obok particle flow druga żecz której mi brakuje w xsi.

Napisano

Dzięki za pamięć Batou. Tak, robię drugą Motoko- pierwsza została sprzedana. Może to i lepiej...

 

Cieniowane będzie pseudo- realistycznie, ujęcia inne bo... nie ma sensu małpować idealnie tego samego co ktoś już zrobił- nie byłoby to szczególnie twórcze - używając cell shadera w najlepszym razie uzyskałbym ten sam efekt co twórcy pierwowzoru. Wiem że to byłoby niemało (mówiąc szczerze nie sądzę żebym umiał) ale... chyba nie o to chodzi.

 

A- używam Mayi. 4.5. Wiem że stara ale na nową niestety chwilowo nie mam kasy :( Może za pół roku...

 

Panowie- skoro tylu fanatyków to może bitwę z GITS warto by zrobić ?

Napisano

Oczywiście masz rację. Niema sensu małpować ujęć... mała z tego by była przyjemność. Powodzenia.

 

A- używam Mayi. 4.5. Wiem że stara ale na nową niestety chwilowo nie mam kasy :( Może za pół roku...

 

Stara , nowa co za różnica. To nadal ten sam doskonały program (szkoda że taki zakręcony ;) )

Napisano

Batou -> musze sie poprawic, pojecia mi sie pomieszaly i postawilem = miedzy CELLSHADE a NPR. Pytanie powinno zatem brzmiec: czy to jest NPR ? (mysle ze tu by bylo nawet wskazane)

Napisano

GITS jest o tyle zakręcony że rysunkowe postacie kontrastują z realistycznymi tłami (miejscami z wręcz super realistycznymi). Myślę że warto temat potraktować troszkę odmiennie. Jak ujęcia będą inne to i pokusić się o troszkę inną stylistykę. Może z tego wyjść coś fajnego aczkolwiek fanatycy GITS`a mogą okazać się niebezpieczni :).

Ja z fanatyzmem nie mam nic wspólnego więc ciekaw jestem efektu końcowego.

Napisano

Leru- przepraszam... ja zwykle w grach siędzę więc niewiele wiem o technikach używanych w "dorosłym" 3d. Co to jest NPR ?

Napisano

Może źle to ująłem - fanatykiem nie jestem, ale podoba mi się klimat GITS i uważam że 'interpretacja' w wykonaniu RK może być ciekawa - coś jak cover w muzyce.

Napisano

zawstydzilem sie ze to wiem :P NPR - Non Photorealistic Render. Wszelkie CellShade mozemy IMHO zaliczyc do NPR ale nie wszysto co NPR to Cell Shade.

Np postacie w anime to typowy przyklad potencjalnego zastosowania CellShade, sa krawedzie widoczne, wypelnienie jakbysmy tworzyli wszystko na foli w tradycyjnej animacji.

Sa techniki w NPR ktore np udaja efekty malowania farbami, kredkami czy innymi rzeczami ktore uwazam ze nie do konca mozemy nazwac CellShadem. Takie efekty np oferuje plugin ze stajni INFOGRAFICA ( http://reyes-infografica.com/plugins/npr1.php ) o nazwie NPR-reyes. Oferuje duza kontorle nad efektami lacznie z uzywana technika.

 

Powiem szczerze ze o ile czesto mozna spotkac modele z CellShadem to zadko widze inne NPR.

Akurat nie przychodzi mi teraz zaden pomysl do glowy oprocz efektow z MIEDZY PIEKLEM A NIEBEM zaraz w scenach w ktorych postac grana przez Robina Williamsa wstepuje do nieba. Wydaje mi sie ze tam wlasnie uzywano technik NPR a jesli nie to jest to chyba jeden z najpopularniejszych przykladow.

 

Napisalem o tym NPR bo moze to by dalo smaczku do ostatecznego renderu. Tzn na I rzut oka bylo widac ze jest to czysty render ale zeby po przyjrzeniu sie dokladnym bylo widac ze jednak to jest "niby malowane".

Napisano

NPR czyli Non Photo Realistic był nawet taki plugin do maxa tylko firmy zupełnie nie pamiętam. Zasadniczo nie wiele się to różni od cell shading'u. Ten drugi to po prostu jeden z rodzajów NPR. Aczkoliwek mogę się mylić;)

Napisano

Ja... ja wiem że ta scena to burza a nie żadne FF, że światło nie to ale... ale ja nie mogłem... ja musiałem...

 

Dobra- na serio: nie wiem czy pójdę w tą stronę (kusi mnie jak cholera), z tego co widzę wiem na pewno że nie może być wszędzie beton i szary kamień bo robi się zupa i błoto. Ciągle dwa directionale i tradycyjny ray trace z paroma sztuczkami- jak się tego dobrze nauczę to spróbuję GI. Prawdopodobnie geometria zostanie jak jest- właściwie nie mam do niej większych zarzutów chociaż w architekturze są dwa miejsca gdzie rozwiązane jest to inaczej niż w pierwowzorze.

 

Dzięki wielkie za wytłumaczenie- z tego co przeczytałem ostatni "Appleseed" musiał być robiony mieszanką cell shadingu i NPR. Wygląda kusząco ale ... będę twardy... będę... chyba... nie no, na pewno będę... co ! ja nie będę twardy ?

 

BTW- oczywiście gdyby ktoś nabrał ochoty na GITS to służe tymi referkami które zebrałem. Nie ma tego wiele ale zawsze lepszy rydz niż nic.

Napisano

bardzo mi się podoba nie oglądałem jeszczze Ghost in the Shell ale już sciągam od jakiegoś czasu i niedług będe miał wiec wypowoem sie jak obejże ale narazie mi się podoba :D

Napisano

Widzę że szalejesz. Podobał mi się deszczowy klimat oryginału... a tu taka niespodzianka. Zrobisz jak uważasz.

Twardym trzeba być... nie mientkim.

Drzewko tak sobie mi się podoba... nie wygląda zbyt okazale. Myślę że bogatsza teksturka troszkę by pomogła.

Druga sprawa to szklany dach. W filmie ma on trochę inną konstrukcję (detal), ale co ważniejsze, przynajmniej na razie, nie ma na nim syfu. Szybki lepiej wypolerowane niż w biurowcu.

To na razie tyle.

 

dach - http://www.4hills.pl/artur/gits.jpg

Napisano

Wiesz- ciągle szukam. To akurat jedna z rzeczy które mi się spodobały ale nikt nie powiedział że tak zostanie- ot, WIP i tyle. Deszcz był świetny i mi też się podobał (inna rzecz że był ciut nielogiczny fragment- dach pękł dopiero po przestrzeleniu go a kiedy Motoko biegła do czołgu wyglądało jakby wody miała conajmniej po kostki).

Napisano

Na chwilę odłożyłem architekturę i robię karabin. Dostaję ciężkiej cholery przy zamku - modelowanie z zewnątrz to ledwie połowa, tam cały środek musi się w miarę wiarygodnie poruszać. Tyle mam do tej pory- bez celownika laserowego, uchwytu i magazynka.

Napisano

Nie wiem jak dokładnie wygląda broń w gits`ie więc się czepiać nie będę. Ciekaw jestem tylko co to jest to zakrzywione coś przed spustem. Wygląda jak jakiś dziwny magazynek (dziwny bo mały i mocno zakrzywiony).

 

Miejsca na właściwy magazynek jest z tego co widzę za "uchwytem". Zagadką jest dla mnie w filmie podłużny pojemnik (również wygląda jak magazynek, podobny do tego z p90) wyjmowany ze środka po rozłożeniu broni... jakiś pojemnik na łuski ? (sądząc po tym że się dymił i syczał po wrzuceniu do wody?).

Napisano

Jeden z rysunków projektowych w załączniku- fakt że np. plany które zdobyłem od gości którzy zbudowali taki karabin są trochę inne tak samo jak i rysunki z innych źródeł ale w głównym zarysie to coś takiego. Myślę że to z przodu to magazynek granatnika ale to musiałby już rozgryźć jakiś spec od broni- ja się na tym po prostu nie znam. To co major wymieniała w filmie to moim zdaniem iglica, zniszczona przez naboje "high velocity"- opisy Zastaby wspominają o wymienialnej lufie a to co widać w filmie raczej mocowane jest na sprężynie więc lufa imho odpada- w epizodzie z hakerem Batou tłumaczy jak takie naboje niszczą broń, nie sądzę żeby wprowadzono tą kwestię przypadkowo. Tak wygląda opis który znalazłem w sieci:

 

"The CZN-M22 is Section 9's standard issue weapon. It appears to be a direct descendent of the FN P90 and like its predecessor it is chambered to the 5.7mm round. It features a selector switch that allows you to choose between single shot, three round bursts and full-auto. The "9Weapon" also comes with a field kit which includes interchangeable barrels for firing HV loads without adverse effects, and a single shot 25mm grenade launcher (see Militech 25mm grenade launcher for stats)."

Napisano

czyli wszytko gra,,, ale wiesz tu na obrazku nei ma ten pseudo magazynek wzlobien porzez co nei wyglada az tak na magazynek jak na twoim modelu,,, dobrze jets nie ma co sie czepiac,,, choc lufa jest moze ciut przygroba w porownaniu z rysunkiem,,, pozdro :]

Napisano

Fakt, bo wymiary są według innych planów- na obrazku razem z modelem. Nie dlatego żeby wcześniejsze rysunki były złe- świetnie tłumaczą konstrukcję- po prostu łatwiej mi modelować z rysunku technicznego niż z perspektywicznego rzutu.

Napisano

Chyba bez obaw... model skończony ale gdybym miał go robić jeszcze raz rzucałbym monitorem. Na obrazku jest jeszcze bez tekstur, brakuje też dwu śrub i paska ale ten dam jak będę wiedział jak animuję.

Napisano

Strasznie długo byłem przysypany robotą- koniec końców znalazłem trochę czasu (szczęściem wątki leżą tu jakiś czas). Tak wygląda model po wstępnym zarigowaniu. Najgorsze są włosy i to nie dlatego że trudno je uczesać-główny problem to rendering. Inna rzecz że nigdzie mi się nie spieszy- przynajmniej przy tym projekcie mogę sobie dłubać... albo i nie dłubać... kiedy mi przyjdzie ochota. Miłe uczucie :) BTW-ostatnio widziałem świetny artwork Shirow z Motoko która miała zieloną szminkę na ustach i fioletowe włosy. Wyglądało jak zwykle świetnie.

Napisano

RK -> a próbowałeś jej zrobić włosy jako siatkę ? IMHO bardziej byś trafił w deseń.

Lub tak popracować nad jej fryzurką, żeby się włosy (a raczej jej kępki) zbiegały do siebie, ku górze (chyba wiesz o co mi chodzi :P)

 

Ogólnie pani na renderze prezentuje się przednio :)... dłub dłub

Napisano

@Leru- Wielkie dzięki za komentarz. Jasne, rozumiem o co idzie- problem w tym że chciałbym uniknąć "cartoonu" bo robiąc go szedłbym w proste kopiowanie tego co zrobił Shirow. Oczywiście nic w tym złego ale nie o to mi chodzi- tamten efekt ktoś już osiągnął i nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Wymodelować włosy na siatce mogę w godzinę, drugie tyle to podpięcie szkieletu i- voila, gotowe ale tym razem chcę je zrobić w pełni dynamiczne i "realne"- z grawitacją i dynamiką.

 

Co do wyglądu- chcę pociągnąć trochę w stronę japońskich pop idoli- jest taki schemat wyglądu postaci (zwykle strrrasznie tragicznych romantycznych najemnych morderców którym wiatr zwiewa włosy na twarz), coś trochę podobnego do tego obrazka w załączniku- problem polega na tym co zrobić żeby to wszystko zagrało razem i jeszcze na dodatek nie wyglądało sztucznie czy kiczowato.

 

Nie spieszy się, jeszcze parę lat pożyję. Po wczorajszych testach już wiem że o renderowaniu sceny w całości mogę zapomnieć- deszcz plus cloth plus dynamiczne włosy plus fizyka strzałów zabija mój komputer. Na śmierć.

Napisano

Za mangą i anime nie przepadam ale GITS mnie powalił i zastrzelił.Co do twojej pracy to bardzo mi się podoba, choć nie ukrywam że najbardziej lubię oglądać postacie ludzkie stworzone w 3d i tą twoją panią wrzuciłem sobie na dysk do katalogu inspiracje. Swietna robota obyś ją ukończył całą :)

Napisano

Dzięki za komentarze. Tak wygląda po skończeniu włosów i podpięciu do nich dynamiki dzięki któremu odszedł mi problem animowania ich "z palca".

Napisano

Mniami - smakowita pani.. zarzuć jakąś animką, albo turn tablem :D

Napisano

Pięknie dziękuję. Animka właśnie się renderzy. Jedna z testowych klatek rigu broni do łapki (wiem że lewa dłoń jest nienaturalna ale animuję strasznie wolno).

 

Ale mnie kusi żeby jej przekrzywić tą broń w poziom, "gangsta style" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności