ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 Witam serdecznie, Potrzebuje zamienić kilkanaście moich prostych, ale mających sporo poly modeli 3d na kolorowanki. Próbowałem z wireframe (za dużo płaszczyzn i nie wiem jak wyłączyć te niewidoczne z tyłu) i cellshading nic nie przyniosło zadowalających rezultatów. Kombinowanie w GIMPie z tego wszystkiego też odpada. Próbowałem w 3D Studio trial i Cinema 4D trial. Modele są zapisane w obj.
Lucek Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 To może jeszcze sprecyzuj jak wyglądają kolorowanki. Wtedy postaramy się pomóc.
ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Przychodzi mi do głowy to, że modele są robione z kulek i mają za dużo płaszczyzn i chyba nie da rady trzeba by okrajać modele, ale szkoda czasu. Tak jak mówię modele są proste i głównie bazują na teksturach stąd też się nie nadają. A jak bym kupił modele z ts np. taki: turbosquid.com/3d-models/goose-animals-3d-model/574622 jak można by go przerobić na ładną kolorowankę? Potrzebuje zrobić unikalne kolorowanki zwierząt dla dzieci.
Lucek Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 Nie zrozumiałeś chyba. Mógłbyś pokazać przykład takiej kolorowanki, żebyśmy wiedzieli jak to ma finalnie wyglądać? A ten model nie jest wart nawet dolca.
ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Dzięki za informację poszukam innych modeli. A kolorowanka tak miałaby wyglądać: kolorowankidladzieci.org/kolorowanka/maskotki_i_zwierzaki-owieczka.jpg
Lucek Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 Możesz spróbować cell shaderem i w diffuse dać odpowiednio stweakowany fallof. Ale wiele zależy od tego jak wygląda model niestety.
shadowsexpe Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 (edytowane) możesz renderować spod widoku left/right. Właśnie mnie tknęło że możesz ściągnąć sobie triala photoshopa i tam jest możliwość otwarcia obiektów w 3ds przynajmniej tak byłow wersji 5 Edytowane 26 Styczeń 2013 przez shadowsexpe
ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Dzięki za pomysły, ale z cell shaderem już próbowałem w dodatku konwertowałem potem na 2bity i poprawiałem, ale poszarpane takie wychodziło. Renderowanie left/right odpada z 2 przyczyn, za dużo płaszczyzn jest i wymaga to usuwania, a modele muszą być renderowane tak w 3D, w sensie pod kątem, by były unikalne i takie niestandardowe. Z photoshopem jutro spróbuje u znajomego, bo nie mam sił już instalować triali, ale i tak chyba nie da rady. Przeszukuje ciągle neta w poszukiwaniu jakiegoś programu do konwertowania na kolorowanki, ale wszystko na marne, nawet już próbowałem porad z angielskich for z 3d na grafikę wektorową, potem do gimpa i nadal wszystko nie takie jak trzeba. Teraz wysyłam zapytania do różnych osób związanych z pisaniem programów graficznych czy by się nie podjęli napisać takiego programu i jaka cena, ale boje się, że cena będzie z kosmosu jak na moje potrzeby i chyba lepiej będzie poświęcić kilka nocy w gimpie. Taki mały off-topic: Czy ktoś na forum nie ma do sprzedania modeli zwierząt wiejskich "wartych tego 1$"? Myślałem nad tymi z TurboSquida, ale może tutaj znajdę jakieś packi taniej na jakiejś lepszej licencji, bo tej z TS za bardzo nie rozumiem, bo nie wiem czy można w przyszłości wykorzystywać komercyjnie. Fajnie jak by na tej stronie powstało takie coś jak TurboSquid.
mirach Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 Hym, nie sadze zeby pisanie nowego programu bylo tego warte. Roznego rodzaju cell shadery + odpowiednie ustawianie materialow w Maxie pozwala na naprawde duzo zabawy i osiagniecie roznych efektow. Tu np przyklad moich testow z przed paru miesiecy: dodatku konwertowałem potem na 2bity i poprawiałem, ale poszarpane takie wychodziło a tak z ciekawosci... po co konwersja na 2 bity ? pozdrawiam
ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Próbowałem na 2bity by wyczyścić pola po cellshaderze w sensie by były czyste same linie w czarnym kolorze, potem poprawiałem je i próbowałem troszkę je rozmazać by ładnie wyglądały. mirach świetnie Ci to wyszło, tylko jeszcze usunąć te kropkowanie (w sensie nie kontury) i perfekt. Konkretnie chodzi mi o kolorowanki do prostego programu dla dzieci, w którym można kolorować gotowe kolorowanki. Program działa na zasadzie coś jak Paint tylko z opcją samego wypełniania. Dokładnie muszę zrobić coś takiego: coloringpageskids.org/online/animals-cat-and-bird,75 tylko jako program, na tej stronie są idealnie dla mnie pasujące kolorowanki, ale muszę zrobić swoje własne unikalne ze zwierzętami wiejskimi.
KMiklas Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 Można to łatwo zrobić w blenderze materiałem shadeless i outlinem (Edge).
mirach Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 usunąć te kropkowanie (w sensie nie kontury) i perfekt. w zasadzie czysty vray toon (bo tym to bylo wlasnie uzyskane) daje same kontury, wypelnianie to juz byla dodatkowa zabawa z mojej strony. Jesli dobrze pamietam to w czystym maxie jest Ink and Paint, na upartego mozna na samych mapach Falloff probowac to uzyskac. W innych programach sa podobne "ficzury", tak jak np KMiklas pisze o Blenderze.
ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Dziękuję za pomoc, w blendarze w miarę dobrze wychodzi, drobne poprawki w GIMPie i jest super. Nie wiem jak z innymi modelami.
shadowsexpe Napisano 26 Styczeń 2013 Napisano 26 Styczeń 2013 (edytowane) majac vraya mozesz uzyc do materiału mapy vrayedgetex. lub przy pomocy AO Edytowane 26 Styczeń 2013 przez shadowsexpe
ZdzisiuPL Napisano 26 Styczeń 2013 Autor Napisano 26 Styczeń 2013 Wielkie dzięki o to właśnie mi chodziło, kolorowanka idealna :) A da się to zrobić identycznie bez vraya na standardowym trialu 3d studia? Jeśli tak to prosiłbym o wskazówki krok po kroku .
shadowsexpe Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Bez najmniejszego problemu otrzymasz w samym surowym maxie taki efekt render ustawa na default scanline a w materiałach wybierz materiał typu Ink'n Paint poniżej masz ustawienia materiału. z tym materiałem dostaniesz taki efekt jak poniżej
ZdzisiuPL Napisano 27 Styczeń 2013 Autor Napisano 27 Styczeń 2013 Dzięki shadowsexpe o to mi właśnie chodziło, w blenderze za dużo czasu mi wszystko zajmuje i nie umiem się połapać z kamerą perspektywy, a w maxie jest to faktycznie banalnie proste. Teraz pozostaje mi jedynie szukać zwierzątek dla dzieci (w wersji cartoon). Jakby ktoś miał takie pod kolorowanki to chętnie kupię lowpoly najlepiej taniej w jakimś paku, bo te z TS faktycznie są drogie.
Mihboss Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Nie wiem czy idę dobrym tropem, ale mi przychodzi do głowy użycie Ink'a. Linki poniżej: Using Ink 'n Paint to Create Tech Renders Tutorial: Creating a Toon Shader in 3D Studio Max PS. Odpowiadacie szybciej niż potrafię sam napisać posta :)
shadowsexpe Napisano 27 Styczeń 2013 Napisano 27 Styczeń 2013 Zerknij na to http://www.doschdesign.com/products/3d/Comic_Characters_V2.html w sumie nie drogo cenowo za 100 modeli
ZdzisiuPL Napisano 27 Styczeń 2013 Autor Napisano 27 Styczeń 2013 Dzięki Mihboss, też się przyda. Te modele są super, a nawet zbyt "pro". Cena myślę, że jest wysoka, bo chyba nie ma 100 różnych modeli (sprawdziłem w content overview), prawie każdy się powtarza i nie są to tylko zwierzątka wiejskie, troszkę brakuje :( Mi by się przydało tak 15-20 modeli zwierząt wiejskich (kreskówkowych, lowpoly, mile widziane śmieszne, miłe dla oka dziecka) cena do 100-150zł (licencja do wykorzystania w programie jako kolorowanki i w przyszłości np. do loga czy gry z możliwością modyfikacji własnej).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się