Jump to content

hand painting


Guest Chrupek3D

Recommended Posts

Guest Chrupek3D

nie wiedziałem gdzie to dać... ćwiczę hand painting (tylko pod kątem gier) do swoich obiektów i się zapytowywuję czy jest progres?

Prawy malowałem w Szopie, a ten lewy to właśnie progress w Gimpie (łatwiej mi się maluje).

Pędzluje ten sam miecz cały czas, ale tym razem spróbowałem z pamięci go odtworzyć i nieco szybciej... nie starałem się przy nim dłubać.

Może dodam, że maluję od kilku dni dopiero, jakby ktoś chciał się znęcać ;)

 

swordp.png

ten tutaj to całość w Szopie, kiedy testowałem pendzele.

 

swordi.png

Edited by Chrupek3D
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 16
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

a nie lepiej na renderze filtry machnąć? Te bruzdy/rękojeść/drzewo to można spokojnie oblecieć efektami dla warstwy w szopie i nie byłbyś uzależniony od tego jaki kąt potrafisz przedstawić dobrze.

Pokaz jak na modelu wyglada bo jestem ciekaw, ale z punktu widzenia rzemieślnika to da rade to oblecieć z 10x szybciej.

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

Lucek: to będzie tylko malutka porada, nie trzeba WIP'a.

 

Olaf: wrzucam widok z Blenderu... (to nie jest mój obiekt, tylko pożyczony z tutoriala.)

Na renderze w sensie malować AO? Tak robiłem do tej pory, ale się przełamałem ;)

 

screenshotzwkv.png

Link to comment
Share on other sites

Fajnie to wygląda. Progres jest, bo jak by miał nie być :). Nie chcę ci mieszać ale od jakiegoś czasu bardzo przyjemnie pracuje mi się w Krita (ma mirror) oraz MyPaint. Mają fajne pędzle. BTW z jakiego tutka korzystasz ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

Idaho: u mnie progres to znaczy szybko malować, żeby przypominało miecz ;) Machnąłem w Szopie przez 5 minut tego miecza i postaram się machnąć całość. Na razie uczę się brushy i na ten czas mam tyko dwa... lubię minimalizm.

Jak już będę zarysowywał całość w 5 min. to uznam, że wygrałem hehe

 

Krita mi się zwiesiła na samym początku, więc ją wywaliłem, a w MyPaincie nie mogę uzyskać dobrego pressure.

Fajnie mi się malowało w Gimpie, ale w Szopie też nie gorzej, poza tym w Szopie mam fajne pluginy, więc raczej przy nim zostanę :-)

Trochę czytałem o malowaniu, jakieś blokowanie na początek itd. ale nie wiem czy to w Game Arcie wchodzi w grę, więc złapałem tutka i jadę :-)

 

Chciałem jakieś info od Was, jak się zabieracie do tego w sensie... najpierw mazanie na szybko, czyli ustalanie kolorów (blokowanie czy ki diabeł), a później wchodzenie w szczegół itd.

 

tutorial:

http://www.3dmotive.com/training/photoshop/hand-painted-weapon-texturing/?follow=true

 

Creator: podpatrywałem już texturki z Torchlighta, ale jeszcze jestem za daleko ;)

 

olaf: mam viewera pod Warcrafta i te texturki są strasznie brzydkie, nie spodziewałem się takiej kaszany :/

 

53154579.png

 

 

i z Blenderu:

 

blendb.png

Edited by Chrupek3D
Link to comment
Share on other sites

Mi najłatwiej takie rzeczy maluje się w blenderze. Najpierw dajesz coś w rodzaju bazy 50% grey i dalej to zabawa walorem, tu ciemniej tam jaśniej. Z kolorem, jest tak ze korzystasz z gradientu, np z ostrzem, od ciemnych nasyconych czerwieni do jasnych odsyconych żółtych (dużo kolorów komplementarnych, np jeżeli rękojeść zółta to ostrze niebieskie, to nie przypadek ze właśnie tak dobrali kolor). Wszystko powinno być "tęczowe", taki urok hand paintów. Dobrymi przykładami są wow/Allods online/ Darksiders/lol/dota2. W twoich malunkach brakuje focal pointa, i jasno sprecyzowanego źródła światła. Możesz wykorzystać AO i dodać na warstwie multiply.

Oprócz Tysona Murphego, obadaj sobie Firstkeeper/Slipgatecentral/Gimaldinov/Hellstern wszyscy oni wyszli z Allods online a dzisiaj bawią w Irvine ;]

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

rice: zgadzam się z tym światłem, ale doszedłem do wniosku, żeby zamalowywać mocniej miejsca np. połączeń bez względu na to gdzie jest światło, żeby tylko odróżniało się od reszty, bo kto będzie zwracał uwagę, czy światło na mieczu jest poprawne.

Pewnie się mylę, poczytam i postaram to skorygować, dzięki.

Link to comment
Share on other sites

na przykladzie innej pracy Tysona

071_max.jpg

Zauważ ze im wyżej tym jasniej, na dole ciemne nasycone czerwienie, na gorze jasne odsycone, kolorystyka wiadomo skad zaczerpnięta . Co ważne tutaj jesteś w stanie wyrazie stwierdzić skąd pada światło mimo ze to tylko diffuse, plaska tekstura. Ten kapelusz, naramki i klata to focal point dlatego jest jasniejszy od reszty i pierwsze co robisz to skupiasz właśnie na tym wzrok. U Ciebie wszystko jest jednakowo nasycone, walor na dole jak i na gorze tarczy jest taki sam.

"kto będzie zwracał uwagę, czy światło na mieczu jest poprawne." - jak to bedzie miecz na czystym tle, to może tylko ktoś kto w tym siedzi, ale jak twoj miecz pojawi sie w otoczeniu tak samo pomalowanych lochow, postaci kilku innych assetow to wszystko zacznie wyglądać mało czytelnie.

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

rice:czyli w sumie, mógłbym rozjaśnienia (focal point) robić na końcu w Blenderze, albo w Szopie na oddzielnym lajerze... czy może w ten sposób zrobię kaszankę i trzeba o tym myśleć wcześniej?

Link to comment
Share on other sites

Mozesz robic w czym Ci wygodniej, kaszanki nie zrobisz :P Blender jest o tyle dobry ze rysujesz w 3d i widzisz efekt koncowy, a w ps malujesz w ciemno za to masz wiele wygodnych narzędzi jak np map gradient i dobrze dzialajace warstwy(w blenderze nie dzialaja dobrze).

Link to comment
Share on other sites

Guest Chrupek3D

no wiecie co, a ja tak się starałem... proszę o zmianę jury ;)

Panie Heniu, proszę im sprawdzić portfolio, czy mają jakiś ukończony film ;D

 

Wowoz: oczywiśćie, że filtrem... przecież to Baggins... znaczy.. Photoshop, tam się przesadnie filtrów używa ;)

 

rice:hmmm trochę ciemny ten Twój mieczu, ale fakt, stylistyka zbliżona do tego z pierwszego posta, poza drobną uwagą... mój jest ładniejszy ;)

Edited by Chrupek3D
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy