Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, zrobiłem render i nie mogę go zapisać. Moge coś zrobić teraz z tym ?

bez_tytu_u.jpg

Próbowałem w różnych formatach zapisywac i ciągle ten sam błąd. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie dało rady do żadnego formatu, vray image i exr tez próbowałem. Puściłem render jeszcze raz, z tym że teraz bez frame buffera tylko prosto do pliku i jest ok.

 

Jeszcze takie pytanie mam może będziesz wiedział. W jaki sposób zrobić render z góry używając vray camery, tylko żeby w 100 % był z góry a nie lekka perspektywa? Bo mimo, że ustawiam kamere i ten punkt końcowy w tej samej linii to jednak lekka persp. wychodzi. Tak samo będzie pewnie z elewacjami, chociaż jeszcze nie próbowałem.

 

Pzdr

Napisano

Raczej się nie da. Standardowa kamera ma taką opcję tylko musisz dla niej ustawić opcje ekspozycji w "expo... control". Wybierz "preset" vrayexposure i ustaw odpowiednią migawkę, przysłonę itd. Z kamerą vray ja czasem próbuję mocno ją oddalić i mocno zmniejszam kąt widzenia obiektywu ale perspektywy na 100% nigdy nie wyeliminujesz.

Napisano

Dzięki wielkie za przypomnienie. zapomniałem w ogóle, że zwykła kamera ma takie bajery. Swoją drogą ciekawe czemu vray o to nie zadbał. Pozdro

Napisano (edytowane)

V-Rayowa kamera odpowiada opcjom prawdziwej kamery, wprowadzenie ortagonal projection mogło by wiele namieszać, naszczescie od v-raya 2 jest wspomniany wyżej exposure control w enviroment. Możesz tam tez ustawić aby brał ustawienia z kamery już utworzonej w scenie, wtedy zmieniając ustawienia kamery automatycznie updatuje ci ustawienia w enviromecnie.

 

Wracając do pierwszego pytania, problem leży prawdopodobnie w małej ilości ramu. W opcjach vraya w zakładce frame buffer odznacz "Render to memory file buffer" i zaznacz "render to V-Ray raw file" możesz tez zaznaczyc "generate prewiew".

Frame buffer sam w sobie pozera sporo ramo i dlatego potem brakuje go żeby zapisać render. Ta opcja to omija, nie tworząc obrazka podczas renderowania, conajwyżej podląd.

 

Taki błąd wyskakuje zazwyczaj przy bardzo dużych rozdzielczościach, ale czasem tez jeżeli pracujesz długo jednorazowo i ram sie zaśmiecił. próbowałeś czy po restarcie i wyrenderowaniu jako pierwsza rzecz, ciągle nie daje się zapisac?

Edytowane przez stormwind
Napisano (edytowane)

Rzuty bez problemowo się robi spod okien top left front , jedyne kłopotliwość to jeśli to są wnętrza to musisz wywalić elementy które przeszkadzają co do nastawień odwzorowania oświetlenia to tak jak napisał ci Dynamico explosure control z parametrami kamery vray, Jeśli zaś chodzi o opcje ortogonalnej kamery to jest to maxowy niby izometr czyli nie dostaniesz całkowitego wypłaszczenia obrazu tylko coś co ma odwzorować efekt trójwymiarowości ;) Jeśli robisz to do projektu na uczelnie lepiej z niego nie korzystać albo dowiedz się czy przejdzie na zaliczeniu , nie zawsze dawało się go przepchnąć przez kadrę wykładowczą ;)

co do pierwszego problemu to zdarza się dosyć często jak się pracuje na systemach 32 bitowych a obrazek który próbujesz zapisać jest o dużej rozdzielczości, niestety kłaniaj sie tu niedobory pamięci wynikające z ograniczeń systemu 32 bit

 

Kolega powyżej mnie ubiegł ;)

 

Jako że napisał o czymś do odczyszczania pamięci to polecam taki w sumie mały darmowy program http://www.koshyjohn.com/software/memclean/ sensowna opcja robiąca porządek z pamięcią w momencie przekroczenia 85%

Edytowane przez shadowsexpe
link do memory cleanera
Napisano

Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie:

W opcjach vraya w zakładce frame buffer odznacz "Render to memory file buffer" i zaznacz "render to V-Ray raw file" możesz tez zaznaczyc "generate prewiew".

Frame buffer sam w sobie pozera sporo ramo i dlatego potem brakuje go żeby zapisać render. Ta opcja to omija, nie tworząc obrazka podczas renderowania, conajwyżej podląd.

Podoba mi się to, oszczędza ram. Renderuje plik do exr, jednak mam jeszcze np. kilka passów vraya jak np. zdepth i chciałbym mieć je tez zapisane. Odznaczając render to memory frame buffer passy się nie zapisują. Jak zrobić żeby nie renderowac do pamięci frame buffera i mieć pasy?

 

Pzdr

Napisano

Gra jak renderuje do pamięci frame buffera;) wtedy wszystkie kanały sie zapisują. jak chce prosto do pliku z odznaczonym "Render to memory framee buffer" wtedy nie mogę zapisać kanałów.

Napisano

Podbiję temat bo nic sensownego nie udało mi się znaleźć do tej pory. Ma ktoś pomysł jak mogę renderować prosto do pliku z zachowaniem passów?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności