rdawlud Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Cześć, zrobiłem render i nie mogę go zapisać. Moge coś zrobić teraz z tym ? Próbowałem w różnych formatach zapisywac i ciągle ten sam błąd. Nie mam pojęcia czym to jest spowodowane.
shadowsexpe Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Spróbuj czy uda ci się zapisać render do vrimg a następnie go przekonwertować do exr tu masz co i jak zrobić http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tools_vrimg2exr.htm
rdawlud Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Nie dało rady do żadnego formatu, vray image i exr tez próbowałem. Puściłem render jeszcze raz, z tym że teraz bez frame buffera tylko prosto do pliku i jest ok. Jeszcze takie pytanie mam może będziesz wiedział. W jaki sposób zrobić render z góry używając vray camery, tylko żeby w 100 % był z góry a nie lekka perspektywa? Bo mimo, że ustawiam kamere i ten punkt końcowy w tej samej linii to jednak lekka persp. wychodzi. Tak samo będzie pewnie z elewacjami, chociaż jeszcze nie próbowałem. Pzdr
Dynamico Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Raczej się nie da. Standardowa kamera ma taką opcję tylko musisz dla niej ustawić opcje ekspozycji w "expo... control". Wybierz "preset" vrayexposure i ustaw odpowiednią migawkę, przysłonę itd. Z kamerą vray ja czasem próbuję mocno ją oddalić i mocno zmniejszam kąt widzenia obiektywu ale perspektywy na 100% nigdy nie wyeliminujesz.
rdawlud Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 Dzięki wielkie za przypomnienie. zapomniałem w ogóle, że zwykła kamera ma takie bajery. Swoją drogą ciekawe czemu vray o to nie zadbał. Pozdro
stormwind Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 (edytowane) V-Rayowa kamera odpowiada opcjom prawdziwej kamery, wprowadzenie ortagonal projection mogło by wiele namieszać, naszczescie od v-raya 2 jest wspomniany wyżej exposure control w enviroment. Możesz tam tez ustawić aby brał ustawienia z kamery już utworzonej w scenie, wtedy zmieniając ustawienia kamery automatycznie updatuje ci ustawienia w enviromecnie. Wracając do pierwszego pytania, problem leży prawdopodobnie w małej ilości ramu. W opcjach vraya w zakładce frame buffer odznacz "Render to memory file buffer" i zaznacz "render to V-Ray raw file" możesz tez zaznaczyc "generate prewiew". Frame buffer sam w sobie pozera sporo ramo i dlatego potem brakuje go żeby zapisać render. Ta opcja to omija, nie tworząc obrazka podczas renderowania, conajwyżej podląd. Taki błąd wyskakuje zazwyczaj przy bardzo dużych rozdzielczościach, ale czasem tez jeżeli pracujesz długo jednorazowo i ram sie zaśmiecił. próbowałeś czy po restarcie i wyrenderowaniu jako pierwsza rzecz, ciągle nie daje się zapisac? Edytowane 17 Luty 2013 przez stormwind
shadowsexpe Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 (edytowane) Rzuty bez problemowo się robi spod okien top left front , jedyne kłopotliwość to jeśli to są wnętrza to musisz wywalić elementy które przeszkadzają co do nastawień odwzorowania oświetlenia to tak jak napisał ci Dynamico explosure control z parametrami kamery vray, Jeśli zaś chodzi o opcje ortogonalnej kamery to jest to maxowy niby izometr czyli nie dostaniesz całkowitego wypłaszczenia obrazu tylko coś co ma odwzorować efekt trójwymiarowości ;) Jeśli robisz to do projektu na uczelnie lepiej z niego nie korzystać albo dowiedz się czy przejdzie na zaliczeniu , nie zawsze dawało się go przepchnąć przez kadrę wykładowczą ;) co do pierwszego problemu to zdarza się dosyć często jak się pracuje na systemach 32 bitowych a obrazek który próbujesz zapisać jest o dużej rozdzielczości, niestety kłaniaj sie tu niedobory pamięci wynikające z ograniczeń systemu 32 bit Kolega powyżej mnie ubiegł ;) Jako że napisał o czymś do odczyszczania pamięci to polecam taki w sumie mały darmowy program http://www.koshyjohn.com/software/memclean/ sensowna opcja robiąca porządek z pamięcią w momencie przekroczenia 85% Edytowane 17 Luty 2013 przez shadowsexpe link do memory cleanera
rdawlud Napisano 23 Luty 2013 Autor Napisano 23 Luty 2013 Mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie: W opcjach vraya w zakładce frame buffer odznacz "Render to memory file buffer" i zaznacz "render to V-Ray raw file" możesz tez zaznaczyc "generate prewiew". Frame buffer sam w sobie pozera sporo ramo i dlatego potem brakuje go żeby zapisać render. Ta opcja to omija, nie tworząc obrazka podczas renderowania, conajwyżej podląd. Podoba mi się to, oszczędza ram. Renderuje plik do exr, jednak mam jeszcze np. kilka passów vraya jak np. zdepth i chciałbym mieć je tez zapisane. Odznaczając render to memory frame buffer passy się nie zapisują. Jak zrobić żeby nie renderowac do pamięci frame buffera i mieć pasy? Pzdr
Miłosz3ds Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Zakładka niżej, "Split render channels". Wybierz tam "Save separate render channels" i wszystko powinno grać elegancko. :)
rdawlud Napisano 23 Luty 2013 Autor Napisano 23 Luty 2013 Gra jak renderuje do pamięci frame buffera;) wtedy wszystkie kanały sie zapisują. jak chce prosto do pliku z odznaczonym "Render to memory framee buffer" wtedy nie mogę zapisać kanałów.
rdawlud Napisano 25 Luty 2013 Autor Napisano 25 Luty 2013 Podbiję temat bo nic sensownego nie udało mi się znaleźć do tej pory. Ma ktoś pomysł jak mogę renderować prosto do pliku z zachowaniem passów?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się