SabaruK Napisano 16 Luty 2013 Napisano 16 Luty 2013 Wymodelowałem sobie kawałek drogi w 3ds max 9. Coś takiego: http://img201.imageshack.us/img201/5205/gfddfgdf.jpg i wiem że można ustawić żeby tekstura szła wzdłuż drogi za pomocą modyfikatora o nazwie Unwrap UVW. Ale takie teksturowanie drogi jest bardzo czasochłonne. Więc czy jest może jakiś sposób w tym programie żeby to szybciej ustawić niż ręczeni?
gutekfiutek Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Zunwrapowanie takiego obiektu jest śmiesznie proste i powinno zająć mniej niż dwie minutki. Poświęć troszkę czasu nauce unwrapowania - przyda ci się w przyszłości.
Miłosz3ds Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 gutekfiutek ma rację, można to zrobić wręcz z automatu. flatten mapping załatwi sprawę, ewentualnie potem będziesz musiał małe poprawki wprowadzić czy coś połączyć - ale to już kwestia chwilki. A jeżeli cała droga wygląda tak, jak pokazałeś - może się udać bez poprawek. Co do ustawień w okienku flatten mapping domyślne są jak najbardziej dobre, wystarczy że klikniesz "ok". Pozdrawiam!
SabaruK Napisano 17 Luty 2013 Autor Napisano 17 Luty 2013 Czy opcja "spline map parameter" to jakiś skrypt do 3ds max, czy to jest wbudowane ten program? Z jednego triala znalezionego w necie wynika że powinno dać się użyć tej opcji po użyciu modyfikatora o nazwie Unwrap UVW. Jednak jak użyje tego modyfikatora to nie ma tam tej opcji.
PICsell Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 (edytowane) Można tak jak pisał Miłosz albo przez spline mapping. Spline mapping znajdziesz w Unwrap UVW w zakładce wrap. Edit: Szybciej będzie z automatu, ale na krzyżówkę będziesz musiał użyć innej mapy, żeby ślady pojazdów miały jakiś logiczny układ i oznakowanie poziome miało sens. Edytowane 17 Luty 2013 przez PICsell
legomir Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Ew. możesz przekonwertować na NURBSY i zmapować po parametrze V
mafida Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Heja, spline mapping jest w unwrapie od maxa 2009 a Ty masz starszą wersje. Więc nic dziwnego że nie możesz znaleźć tej opcji;). Czy jest jakiś skrypt do maxa 9 to nie wiem niestety. Ew. możesz przekonwertować na NURBSY i zmapować po parametrze V Pokaż jak to się robi w maxie.
legomir Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Nie wiem nie używam Maxa(mogę powiedzieć jak się robi to na mayce czy houdinim czy ew. XSI, bo je znam), skąd mam wiedzieć? Każdy obiekt w NURBS się automatycznie mapuje dlatego przy takich rzeczach czasem się wykorzystuje. Działa to na zasadzie podobnej zasadzie co spline mapping o ile nie jest to jedno i to samo tylko się nazywa inaczej w innym programie. Zresztą chodzi tylko o technikę jaką można to zrobić to mówię jaką techniką można to robić.
mafida Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Nurbsy w maxie są jeszcze 10x gorsze niż poly modeling w maya;).Pytam z ciekawości, nie znam nurbsów i nie wiem jak przekonwertować w maxie sensownie poly na nurbs.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się