Napisano 16 Luty 201312 l Wymodelowałem sobie kawałek drogi w 3ds max 9. Coś takiego: http://img201.imageshack.us/img201/5205/gfddfgdf.jpg i wiem że można ustawić żeby tekstura szła wzdłuż drogi za pomocą modyfikatora o nazwie Unwrap UVW. Ale takie teksturowanie drogi jest bardzo czasochłonne. Więc czy jest może jakiś sposób w tym programie żeby to szybciej ustawić niż ręczeni?
Napisano 17 Luty 201312 l Zunwrapowanie takiego obiektu jest śmiesznie proste i powinno zająć mniej niż dwie minutki. Poświęć troszkę czasu nauce unwrapowania - przyda ci się w przyszłości.
Napisano 17 Luty 201312 l gutekfiutek ma rację, można to zrobić wręcz z automatu. flatten mapping załatwi sprawę, ewentualnie potem będziesz musiał małe poprawki wprowadzić czy coś połączyć - ale to już kwestia chwilki. A jeżeli cała droga wygląda tak, jak pokazałeś - może się udać bez poprawek. Co do ustawień w okienku flatten mapping domyślne są jak najbardziej dobre, wystarczy że klikniesz "ok". Pozdrawiam!
Napisano 17 Luty 201312 l Autor Czy opcja "spline map parameter" to jakiś skrypt do 3ds max, czy to jest wbudowane ten program? Z jednego triala znalezionego w necie wynika że powinno dać się użyć tej opcji po użyciu modyfikatora o nazwie Unwrap UVW. Jednak jak użyje tego modyfikatora to nie ma tam tej opcji.
Napisano 17 Luty 201312 l Można tak jak pisał Miłosz albo przez spline mapping. Spline mapping znajdziesz w Unwrap UVW w zakładce wrap. Edit: Szybciej będzie z automatu, ale na krzyżówkę będziesz musiał użyć innej mapy, żeby ślady pojazdów miały jakiś logiczny układ i oznakowanie poziome miało sens. Edytowane 17 Luty 201312 l przez PICsell
Napisano 17 Luty 201312 l Heja, spline mapping jest w unwrapie od maxa 2009 a Ty masz starszą wersje. Więc nic dziwnego że nie możesz znaleźć tej opcji;). Czy jest jakiś skrypt do maxa 9 to nie wiem niestety. Ew. możesz przekonwertować na NURBSY i zmapować po parametrze V Pokaż jak to się robi w maxie.
Napisano 17 Luty 201312 l Nie wiem nie używam Maxa(mogę powiedzieć jak się robi to na mayce czy houdinim czy ew. XSI, bo je znam), skąd mam wiedzieć? Każdy obiekt w NURBS się automatycznie mapuje dlatego przy takich rzeczach czasem się wykorzystuje. Działa to na zasadzie podobnej zasadzie co spline mapping o ile nie jest to jedno i to samo tylko się nazywa inaczej w innym programie. Zresztą chodzi tylko o technikę jaką można to zrobić to mówię jaką techniką można to robić.
Napisano 17 Luty 201312 l Nurbsy w maxie są jeszcze 10x gorsze niż poly modeling w maya;).Pytam z ciekawości, nie znam nurbsów i nie wiem jak przekonwertować w maxie sensownie poly na nurbs.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto