Skocz do zawartości

Szybsze teksturowanie drogi


Rekomendowane odpowiedzi

Wymodelowałem sobie kawałek drogi w 3ds max 9. Coś takiego: http://img201.imageshack.us/img201/5205/gfddfgdf.jpg i wiem że można ustawić żeby tekstura szła wzdłuż drogi za pomocą modyfikatora o nazwie Unwrap UVW. Ale takie teksturowanie drogi jest bardzo czasochłonne. Więc czy jest może jakiś sposób w tym programie żeby to szybciej ustawić niż ręczeni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

gutekfiutek ma rację, można to zrobić wręcz z automatu.

tut403_a.jpg

flatten mapping załatwi sprawę, ewentualnie potem będziesz musiał małe poprawki wprowadzić czy coś połączyć - ale to już kwestia chwilki. A jeżeli cała droga wygląda tak, jak pokazałeś - może się udać bez poprawek. Co do ustawień w okienku flatten mapping domyślne są jak najbardziej dobre, wystarczy że klikniesz "ok".

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy opcja "spline map parameter" to jakiś skrypt do 3ds max, czy to jest wbudowane ten program? Z jednego triala znalezionego w necie wynika że powinno dać się użyć tej opcji po użyciu modyfikatora o nazwie Unwrap UVW. Jednak jak użyje tego modyfikatora to nie ma tam tej opcji.

dlg_mod_unwrap_uvw_spline_map_parameters.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tak jak pisał Miłosz albo przez spline mapping. Spline mapping znajdziesz w Unwrap UVW w zakładce wrap.

Edit: Szybciej będzie z automatu, ale na krzyżówkę będziesz musiał użyć innej mapy, żeby ślady pojazdów miały jakiś logiczny układ i oznakowanie poziome miało sens.

Edytowane przez PICsell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heja, spline mapping jest w unwrapie od maxa 2009 a Ty masz starszą wersje. Więc nic dziwnego że nie możesz znaleźć tej opcji;). Czy jest jakiś skrypt do maxa 9 to nie wiem niestety.

 

 

Ew. możesz przekonwertować na NURBSY i zmapować po parametrze V

 

Pokaż jak to się robi w maxie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie używam Maxa(mogę powiedzieć jak się robi to na mayce czy houdinim czy ew. XSI, bo je znam), skąd mam wiedzieć? Każdy obiekt w NURBS się automatycznie mapuje dlatego przy takich rzeczach czasem się wykorzystuje. Działa to na zasadzie podobnej zasadzie co spline mapping o ile nie jest to jedno i to samo tylko się nazywa inaczej w innym programie. Zresztą chodzi tylko o technikę jaką można to zrobić to mówię jaką techniką można to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności