Alukin Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Cześć Mam taki oto problem, jak w temacie. Gdy renderuję animację w V-ray po puszczeniu klatek, zapisanych w jpg. cienie dziwnie migają, mrugają jak galaretka jakaś. Dodam, że w scenie mam 1 ruchomy obiekt, kamera jest statyczna (vrayphisic...) jedno światło target spot z volme light. Primary bounces - Irridance map, secondary Light cache. Może wie ktoś od czego to zależy lub poda screenshota ze swoimi ustawieniami do renderowania animacji z ruchomymi obiektami. Z góry dziękuję za wszelką okazałą pomoc. P.S Przeszukałem już google i parę rozwiązań znalazłem lecz nic nie pomogło.
Miłosz3ds Napisano 20 Luty 2013 Napisano 20 Luty 2013 Cześć. Na pewno musisz przeliczyć animation prepassa dla irr mapy. Przydaje się też "use camera path". Tak to za każdym razem sample masz generowane losowo więc nie ma to wręcz prawa trzymać się kupy. Po przeliczeniu wszystkiego wybierasz animation (from file) i lecisz.
Alukin Napisano 20 Luty 2013 Autor Napisano 20 Luty 2013 (edytowane) Tak robiłem z jakiegoś tutoriala z sieci. Niestety efekt końcowi taki sam :( Było tam napisane, że muszę przeliczać prepasa -2 klatki, a nastepnie renderować od 0. Nie bardzo to rozumiem dlaczego tak jest. Edytowane 20 Luty 2013 przez Alukin
Docent Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Spróbuj jeszcze zaznaczyć sub pixel mapping i clamp output w zakładce color mapping.
drakul Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 ustawiasz renderowanie IR na 1-2 klatki do tyłu i do przodu więcej niż wynosi sekwencja- tzn sekwencja 1-100 to IR -1,0 do 101,102. i liczyć możesz na multiframe incremental co n-ta klatkę. np co 5 co 10. w zalezności jak mocno rusza się wszystko i jak ustawiłeś IR
Gość User190 Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 Poczytaj tutaj o Anim prepass. drakul> w przypadku obiektu ruszajacego sie w scenie liczenie co 5ta lub 10ta klatke, przy if na poziomie 1 to kiepski pomysl. Sprawdza sie to przy ruchu kamery wglab nieruchomej sceny, kiedy imap sie zageszcza, ale przy ruchomym obiekcie moga wyjsc babole, zwlaszcza kiedy geometria jest dosc skomplikowana.
deemes Napisano 21 Luty 2013 Napisano 21 Luty 2013 czyli co, wystarczy pierwsze 2 klatki: -1,0, przerenderować na prepassie, później "mode na" "from file" i renederujemy od 1 wzwyż, to wystarczy przy zapuszczaniu animy? bo chłopaki wczesniej jeszcze inne opcje wymieniali..
maru Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Tak naprawdę jest to kwestia odpowiednio wysokiej jakości kalkulacji GI, tyle że wtedy poszczególne klatki będą się liczyć bardzo długo.
pecet Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Też miałem taki problem, nie chciało mi się zgłębiać tajników v-raya więc ustawiłem preset irr mapy na medium-animation i nie ma żadnego migania, tylko wiadomo klatka liczy się 2-3 razy dłużej niż na very-low.
Miłosz3ds Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Wystarczy z "Low" zjechać na "custom" i tam zmniejszyć "Clr thresh" do 0,2 czy nawet 0,15. Powinno być ładnie, bez jakiegoś niepotrzebnego ogromnego skoku czasów.
Alukin Napisano 26 Luty 2013 Autor Napisano 26 Luty 2013 Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. W końcu udało mi się zmusić V-raya do posłuszeństwa chodź prędkość renderowania okropnie zmalała, ale to już pewnie taki urok.... Dodam,że połączyłem prawie wszystkie wasze sugestie. Dziękuję raz jeszcze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się