ailambert Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Mam taki oto problem, zagwozdkę z modyfikatorem unwrap UVW w maksie, a mianowicie teksturując utwardzenie terenu wokół mojego modelu zauważyłem, że na podglądzie edytora unwrap UVW, jedna z teksturowanych ścianek obiektu ( teksturowanie płaskie - flatten maping ) jest przeskalowana nieproporcjonalnie ( jakieś 2,5 raza mniejsza niż faktycznie na obiekcie ), a także nałożona na pozostałe ścianki, gdzie przeważnie miałem wszystkie ścianki ładnie rozłożone, tak że nie nakładały się jedna na drugą. Tutaj natomiast powstał niezły galimatias. Najlepiej jednak będzie wyjaśnić sytuację przy pomocy screena, poniżej. Po lewej widok z góry na teksturowany obiekt, a po prawej ustawienia z modyfikatora wraz z podglądem z jego edytora. [ATTACH=CONFIG]89510[/ATTACH]
Lucek Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 To chyba dobrze. Po co masz marnować miejsce na tex, skoro to podłoga. Wgrywasz texturę, wrzucasz tiling 2,5 po jednej z osi i gra muzyka.
ailambert Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 @Lucek W sumie fakt, o tym nie pomyślałem, jednak te 2,5 to na oko, dokładnie ciężko stwierdzić o ile ta ścianka została przeskalowana ( może jest jakaś metoda żeby sprawdzić to dokładnie? ). Ten teksturowany obiekt jest w istocie utwardzonym placem wokół budynku, na którym są jeszcze parking na kilka miejsc, więc chciałbym żeby te wymiar były w miarę dokładne.
Lucek Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Nie wiem czy teraz w maksie w unwrapie nie masz opcji takiej, bo nie mapuję w nim, ale zawsze możesz sobie zmapować modyfikatorem uvw map, przy planarnej projekcji ustawiasz tam dokładną wielkość projekcji. Potem nakładasz unwrapa i eksportujesz normalnie uvki.
ailambert Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 Dzięki wielkie, wypróbuje tą metodę, myślę że powinno pomóc.
Tomala Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 A nie możesz po prostu nałożyć na obiekt texturę z checkerem i przeskalować ręcznie tą uvałkę? Nie wiem czy w maxie jest coś takiego ale w uvlayout jest narzędzie do automatycznego przeskalowania wszystkich elementów uv żeby trzymały proporcje.
Miłosz3ds Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Albo po prostu zaznaczyć wszystko i potraktować relaxem?
ailambert Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 @Tomala Nałożyłem checker na obiekt i faktycznie był na nim przeskalowany, nie ma pojęcia czy w maksie jest takie narzędzie, ale dzięki za info, może coś na ten temat znajdę w necie. @Miłosz3ds A no właśnie relaxa jeszcze nie próbowałem, więc obczaję i to, może być to rozwiązaniem. Dzięki wielkie.
Dalamar Napisano 22 Luty 2013 Napisano 22 Luty 2013 Relaxem można, powinno pomóc. Polecam też dawać planary czy flaten bez funkcji "normalize" wtedy wszystko będzie do siebie pasować w world scale, nawet jeśli kilka elementów osobno teksturujesz. Na koniec zostanie tylko zeskalować siatkę do tego kwadracika. O przypomniało mi się, ostatnio jak teksturowałem jakieś elementy modelu to miałem właśnie taką siatkę, jakbym miał z innego modelu, czy przeskalowanego. Pomagał mi na to reset xform. Wtedy po planarze przyjmowało mi już siatkę prawidłowo. (Wiem, że xform, do czego innego, ale tu też potrafił pomóc)
ailambert Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 @Dalamar Dzięki za wyczerpującą odpowiedź:) Spróbowałem tego relaxa i pomogło. Myślę że to przez tego booleana tak się porąbało, następnym razem będę działał na siatce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się