Skocz do zawartości

Animacja przepływu wody w kanałach


Gość mazi_dg

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mazi_dg

Witam,

na początku chciałem zaznaczyć, że właśnie stawiam pierwsze kroki w 3ds max więc proszę o wyrozumiałość.

 

Na potrzeby firmy potrzebuję zrobić animację (wizualizację) przepływu wody przez kanaliki wykonane w stalowym elemencie (zdjęcie)

http://wstaw.org/w/1Ipa/

 

 

pracuję w Inventorze i tutaj możliwości programu raczej nie wystarczą aby zrobić taką wizualizację w zadowalającym stopniu. Mam dostęp do 3ds max design dlatego postanowiłem spróbować swoich sił w tym programie, mimo iż nigdy go nie używałem.

 

Czy ktoś z osób znających się na programie może powiedzieć ile czasu potrzeba aby coś takiego zrobić (przypominam, że nie mam żadnego obycia z program i wszystko jest tu dla mnie nowe). Jeżeli można to proszę o jak najwięcej informacji typu, tutoriale, książki, rady etc.

 

W wizualizacji chcę pokazać jak woda wlatuje do jednego kanału, który jest połączony z 3 mniejszymi kanałami z których woda będzie wylatywać, czyli zrobi się taki "prysznic".

 

Bardzo proszę o wyrozumiałość i pomoc.

 

Każda uwaga będzie cenna.

 

Dziękuję i czekam na odpowiedzi,

Pozdrawiam,

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Z tego co sie orientuje to w ogole max design jest okrojony o cala paczke animacyjna. Poza tym max nie ma zadnych sumulatorow cieczy.

 

Uzywa sie do tego czesto zewnetrzynych paczek czyli RealFlow albo Naiad. Polecalbym RealFlow bo na poczatku latwiej go ogarnac niz Naiad. Ale i tak prawdopodobnie bedziesz wymagal pelnego maxa (ale moge sie mylic)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo zrobienie tego to 10 min roboty nie licząc symulacji i renderu pod warunkiem że posiada się pluginy RealFlow lub Glue3d. Do obu pluginów jest ogrom tutoriali więc nie ma problemu z uzyskaniem informacji.

 

A tutaj woda na czystym maxie

Musisz tylko dostosować ustawiania do własnych potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mazi_dg

Widzę że te pluginy niestety nie są darmowe, więc nie zainstaluje ich na firmowym komputerze... Są wersje demo, ale nie wiem jakie mają ograniczenia i czy uda mi się coś na tym zdziałać.

 

W każdym razie dziękuję za cenne uwagi oraz linka.

 

Pozdrawiam,

Mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkiem dem też nie instaluj bo nie służą one do komercyjnego użytku :)

 

Są 2 wyjścia, tutorial który ci dałem, ale nie ma pewności że w design dasz radę to zrobić albo przesiadka na darmowego Blendera a skoro to twoje początki to wybór softu nie ma wielkiego znaczenia na czas realizacji projektu. Od lat korzystam z maxa i byłbym wniebowzięty gdyby mógł bez użycia pluginów robić z fluidami to co Blender :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max design ma wszystko to co zwykła wersja, plus jakieś tam light analysis. Do animacji, cząsteczek itd. wszystko ma jak w standardowym maxie. Napewno nie ma fluidów bez pluginów, co najwyżej na cząsteczkach można sie pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności