Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witajcie. Przedstawiam tygodniowy efekt prac w postaci ukończonej główki. Wzorowałem się na Pris - replikancie którego m. in. wg filmu miał za zadanie unicestwić tytułowy "Łowca". Już na obecnym etapie podobieństwo z postacią filmową jest bardzo małe, więc przyjąłem że będzie to ktoś podobny, może jakiś udoskonalony model (i stąd tytuł wątku). Nie starałem się uchwycić podobieństwa, a poprawnie odwzorować anatomię, bo jest to mój pierwszy kontakt z organiką od bardzo długo. Tym nie mniej ubiór i charakteryzację zamierzam utrzymać względnie w zgodzie z oryginałem.

 

Refka poglądowa:

 

bladerunner107pyxurz.jpg

 

 

fc03ef.th.jpg fc04ef.th.jpg fc02ef.th.jpg fc01ef.th.jpg

fc03ts.th.jpg fc04ts.th.jpg fc02ts.th.jpg fc01ts.th.jpg

 

I tu pojawia się moja prośba abyście dzielili się spostrzeżeniami odnośnie anatomii, bo błędy jakieś mniejsze mogę teraz poprawić, albo zacząć od nowa.

Edytowane przez Pawlito
  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wiesz - szkoda. Daryl Hannah to bardzo piękna kobieta i myślę, że znalazł byś sporo referek, a jej oryginalna uroda nadawała charakter tej postaci. Myślę, że mógł byś jeszcze to trochę podciągnąć, bo fryzura i makijaż i tak ci dużo wybaczy.

http://gator1330.hostgator.com/~mdibug/wp-content/uploads/2010/12/michel-comte-women-darryl-hannah-ii-1024x720.jpg

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT6bGT05KNJtPeiJk9kTp80Y1eZqNIWl1KU0wZTgWkVQzGmRC9ilg

http://images.starpulse.com/Photos/pv/Daryl%20Hannah-26.jpg

Napisano

Kurczę, Twoje refki jeszcze pogłębiają kontrast między tym co stworzyłem, a tym jak owa postać powinna się prezentować. Dokończę mimo wszystko model, a potem zdecyduję czy wymodeluję głowę na nowo i połączę z resztą, czy pociągnę tak jak jest. W ostatnim przypadku byłaby to wówczas postać wzorowana na Pris, która jak wiadomo została zgładzona przez łowcę. Dzięki.

Napisano

Usta, usta usta. To co masz teraz wygląda jak samo ustawienie loopów a zobacz jak mocno wyrzeźbione usta ma ta pani.

Tydzień roboty na taką główkę to dużo. Jednak rozumiem bo pamiętam jak wyglądały moje początki z organiką. Ważne że loopflow masz poprawnie zrobiony. Zrób sobie małą przerwę od modelu bo jeszcze sporo przed tobą. ;) Będziesz to jeszcze sculptował w czymś czy sam polymodeling?

Napisano

Do usteczek planuję wrócić, bo zęby i język został do zrobienia. Staram się modelować bazę na tyle szczegółowo, żeby sculptować nie trzeba było. Planuję postać zrigować, a intuicja mi podpowiada że model po rzeźbieniu może być ciężki do powiązania z bipedem i do oskinowania (o liczbę wierzchołków chodzi, chyba że się mylę i tak nie jest) i jeszcze dojdą szmatki. Przy pierwszym modelu człowieka od naprawdę dawna chcę się zapoznać z anatomią przede wszyskim, więc jeśli o sculpt chodzi to szczerze mówiąc mała szansa na tą chwilę.

Napisano (edytowane)

Witajcie. Mam ukończoną postać - bazę.

 

Czy Waszym zdaniem proporcje grają i czy detal jest w miarę wystarczający? Głowę zrobię od nowa, żeby przynajmniej przypominała Pris.

 

 

fc06ts.th.jpg fc05ts.th.jpg fc07ts.th.jpg

 

fc06ef.th.jpg fc05ef.th.jpg fc07ef.th.jpg

 

Nie wiem czemu trzeci thumb nie wszedł, ale po kliknięciu w jego polu pokazuje się full-res.

 

Edit: Dobra, już wiem czemu miniatura nie wskoczyła (no comment) ;)

 

No to inaczej:

 

(View in 3D)

HgN0Z

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

Witajcie. Mam ukończoną postać - bazę.

 

Czy Waszym zdaniem proporcje grają i czy detal jest w miarę wystarczający? Głowę zrobię od nowa, żeby przynajmniej przypominała Pris.

 

 

fc06ts.th.jpg fc05ts.th.jpg fc07ts.th.jpg

 

fc06ef.th.jpg fc05ef.th.jpg fc07ef.th.jpg

 

Nie wiem czemu trzeci thumb nie wszedł, ale po kliknięciu w jego polu pokazuje się full-res.

 

Edit: Dobra, już wiem czemu miniatura nie wskoczyła (no comment) ;)

 

No to inaczej:

 

(View in 3D)

HgN0Z

Edytowane przez Pawlito
Napisano

Po jakimś czasie sam stwierdzisz ,że zbyt długie klepanie jednego modelu nie ma sensu :)... Łatwiej Ci będzie nauczyć się formy korzystając z programów do sculptu ewentualnie robić w jakimś calyu.

Imow wygląda ładnie tylko zajmuje Ci to w ... czasu.

Napisano

To wiem, ale z szacunku do włożonej pracy mojej replikantce należy się wykonanie. Był zamiar aby opanować proporcje (anatomię), uwag nie było, więc przyjąłem że jest ok. Dalej będzie mapowanie, rig, fatałaszki, enviro jakieś. Sculptować jeszcze nie umiem, więc prę przed siebie z polymodelingiem, ot żeby tradycję w narodzie podtrzymać ;).

Napisano

Witajcie. Zacząłem postać teksturować i nadałem materiały. Tym samym jakiekolwiek podobieństwo do Daryl Hannah pozostaje historią. Wypowiedzcie się, drodzy forumowicze i specjaliści od tematu, potrzebna mi chłodna opinia, ba sam nie wiem co o tym sądzić.

uck5.th.jpgmpyk.th.jpg 70uz.th.jpg

 

Czegoś tu mi brakuje, coś nie gra, tylko właśnie, co?

Napisano (edytowane)

Włosów się pozbyłem, wygląda na to że to one są najsłabszym elementem. Brwi tymczasowo namalowałem na jednej masce razem z piegami dla podglądu, docelowo zrobię je jako geometrię. Mam do Was z prośbę o namiar na w miarę dobry tutorial o modelowaniu włosów bo do tych co były już nie wracam. Poza tym myślę że jest trochę lepiej, oceńcie sami.

 

qasw.th.jpgfedr.th.jpg

 

---edit---

 

Dobra fryzury na razie nie ma, za to jest taki jej substytut, i tak sądzę że lepsza ta wersja. Fajnie jakbyście się wypowiedzieli.

 

i5ea.th.png gqpx.th.png

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

Hej, czas żeby pochwalić się efektami pracy. Włosów z polygonów nie umiałem zrboić fajnych, wyglądały jak kaptur. Ale znalazłem fajnego tuta do Hair and Fur. Postać już zamapowana i z teksturami (gdzieś tam można dojrzeć jakieś tatuaże, piegi, zaczerwienienia), i po skinowaniu w BonesPro. Wstępnie ją upozowałem, i dorzuciłem taką śmieszną świecącą parasolkę w typie jak z filmu. CCs mile widziane.

 

lq4t.th.png

 

bmyg.th.png 9tsg.th.png

 

yf0r.th.png jgap.th.png

 

Pzdr

Edytowane przez Pawlito
Napisano

jest coś bardzo niezgrabnengo w tej twarzy, to żuchwa - za szeroka i za słabo zaznaczona od strony szyi. policzki też mogły by być bardziej wklęsłe, bo wygląda na otyłą. jesli chodzi o ciało, to też niezgrabne. żebra z boku wydają się jakieś nienaturalni wystające u tak przysadzistej babki. Jak by wcięcie w talii poprawić, odchudzić nogi, zmniejszyć objętość klatki piersiowej i palce poprawić, bo wyglądają jak szpony...

Albo skończ jak jest, wsadź do folderu "2013" i następnym razem ciachnij jakąś babkę z dobrych referek, ze zdjęć konkretnej babki z 3d.sk.

Nie tak od razu udaje się sportretować aktorkę bez odpowiednich zdjęć zrobionych specjalnie w tym celu

Napisano

Aż tak źle? No trudno, to dokończę, bo bardzo wiele nowych rzeczy nauczyłem się dotąd przy tym projekcie. Wspomnę choćby o obsłudze tabletu, albo wprowadzenia do ZBrusha (podsculptowane detale na twarzy i usta i nałożone jako normal mapy), może to śmiesznie dla kogos zabrzmi, ale wcześniej te rzeczy były dla mnie czarna magią. Ikkiz, dzięki. Potrafisz wylać na człowieka wiadro zimnej wody, ale wiem, że robisz to w dobrej intencji.

A z palcami to wiem, i poprawię to. Ogladąm teraz tutoriale do Marvelous Designera i rozmyślam nad jej ubraniem. Macie jakies propozycje, biorąc pod uwagę że Pris na której to się wzoruję była panienką do towarzystwa?

Napisano

nie zniechęcaj się, za drugim razem wyjdzie już fajnie, za trzecim - świetnie. Z postaciami babeczek jest tak w moim odczuciu, że fotorealizm, o który ekstremalnie trudno, to w sumie taki szklany sufit. Wydaje się, że dasz rady, a potem jeden szczegół nie zagra i nici z realizmu. Co gorsza, nawet czasem nie widać co dokładnie nie gra, ale ewidentnie coś.

Ale jak go sobie odpuścisz, ale skupisz się na seksapilu, na tym co jest kobiece i piękne w naszym postrzeganiu, to i tak będzie fajna postać, nawet jak ewidentnie widać cg, czy nawet stylizacje. Musisz się tak popatrzyć, wyobrazić sobie, że to jest zdjęcie dziewczyny i ocenić czy ci się podoba, że umówił byś się z dziewczyną mającą taki kształt twarzy?

-No więc szczęki i żuchwa mogą być przesadnie mniejsze, bo u kobiet są mniejsze niż u mężczyzn.

-Kości policzkowe, kobiety mają na nich poduszeczkę z wysyconego estrogenem tłuszczu, tak jak piersi. łagodzą rysy twarzy w stosunku do mężczyzn. Na nich się robią rumieńce oznaczające różne rzeczy ... Kobiety używają różu do policzków właśnie dla tego.

-Oczy mogą być większe niż w naturze (oczywiście bez przesady, bo wyjdzie manga) bo duże oczy i jasne białka świadczą o młodości i zdrowiu (dla tego kobiety malują powieki i rzęsy, żeby oczy były optycznie większe i bardziej kontrastowe). Ja modelując oczy dodaje jakieś placeholdery na rzęsy i na brwi, proste kawałki siatki, ale żeby widzieć jak to będzie z nimi mniej więcej. Jak nie ma brwi i rzęs, to nie wiesz co jest nie tak.

-Na tej samej zasadzie robię tymczasowe włosy, żeby określić linię włosów na czole i zobaczyć jak to razem wygląda. rzadko się ogląda łyse kobiety w naturze, więc dobrze czymś to zasłonić. Już gotowe włosy, to im większe tym lepsze. Włosy na głowie człowieka służą głównie do pokazania dobrego stanu zdrowia, nie tylko fizycznego, ale i psychicznego i pewnej nadwyżki czasu po walce o przetrwanie. Jak ktoś ma ładne gęste i błyszczące włosy, znaczy że się dobrze odżywia, nie ma świerzba, dobrze sobie radzi na tyle, że jeszcze ma czas by o nie dbać. Spodobała by ci się dziewczyna, która łysieje(pasożyty?), albo ma kołtuny(choroba psychiczna)?

Usta w zasadzie to samo co oczy, wydatne i czerwone usta oznaczają dojrzałość seksualną - również sygnał podkreślany w makijażu. Nie wiem, czy u ciebie (znaczy w twoim modelu :) ) zęby nie są za bardzo do przodu, przez co wargi mają mniejszą grubość. Nie widać, bo nie ma cieni. Jak modeluję to od czasu do czasu puszczam render w Cycles (albo mam we viewporcie na żywo raytracing w blenderze), żeby mieć cienie i global illumination, dopiero wtedy widać bryłę, nie wiem w czym ty renderowałeś bo inny soft, ale u ciebie nie ma cieni i jest światło w nosie...

-Zgrabna figura, z szerszą pupą, wąską talią, stosunkowo mniejszą klatką piersiową i węższymi ramionami jest ważniejsza niż rozmiar piersi, bo duży biust jest oczywisty. Dziś taka moda, że piersi mogą być duże lub małe, ale nogi muszą być szczupłe, najlepiej jak jest prześwit między udami, bo to podkreśla szeroką miednicę, która dla jaskiniowca w nas ukrytego sugeruje brak problemów z porodem potomków :) Nie trzeba sobie tego uświadamiać, żeby sygnał działał, bo o to dbała ewolucja.

 

No i tam można szybciutko podkreślić to i owo wychodzi CG babeczka, która wcale nie musi być realistyczna.

 

ale się rozpisałem. Ubranie na szybko: Pończochy (użyj fresnela: jaśniejsze na wprost, ciemniejsze pod kątem), spódniczka, i jakiś krótki top odsłaniający brzuch. powinno być łatwo takie ciuchy zrobić.

Napisano

Ikkiz, repa Ci nie mogę dać, lecz obiecuję że jeśli kiedykolwiek się spotkamy, postawię Ci duuuuże piwo.

 

Poprawiłem miejsca o których napisałeś, czyli ramiona, uda, szyja, talia przeszły zabieg odchudzający, na tyle żeby nie popsuć efektów skinowania. Miejsce pod kolanem będzie poprawione.

 

Wygląda to tak, i choc szału nie ma imo jest jakby lepiej.

 

zj96.th.jpg 7umw.th.jpg alj9.th.jpg 89pn.th.jpg s1fe.th.jpg

Napisano (edytowane)

no to żeby sobie w pełni zasłużyć na to piwo, to jesze napiszę, żebyś spłaszczył klatkępiersiową naciskając z przodu od góry (na dekolt) i od tyłu pleców, od dołu. i bioderko do przodu.

EaaL4ph.gif

(trzecia klatka, pokazuje, gdzie poprawiałem)

jak tak poprawisz, to będzie się można z nią umawiać :)

 

w prawdzie to zdjęcia poniżej to bardzo szczupła dziewczyna (modelka Anna Sbitnaya, albo Anna AJ)

ale patrz jak jest płaską ma klatkę piersiową

jacobben-6ymym-bc3cd8.jpganna_aj_picture_02.jpg

więcej nie mogę wkleić, bo NSFW, ale jak jestes pełnoletni, to możesz poszukać

Edytowane przez ikkiz
Napisano (edytowane)

Klata odchudzona, ubrania gotowe. Już nie tyle żeby się pochwalić skilem czy czymś, bo wciąż się uczę, ale żeby zwiększyć motywację. Otoczenie do zrobienia, będzie deszczowo, ulice będą oświetlały latarnie i neony reklam, tu i ówdzie walające się gazety, sylwetki postaci, zaparkowane samochody. Jeśli to okaże się zbyt trudne, tło przysłoni deszcz lub mgła.

 

b64x.th.png u50.th.png dn7i.th.png 79u1.th.png

 

Klatka piersiowa jak u atlety, tak jednak zostanie, poprawiłem na ile mogłem.

 

Mogę zdradzić, inspiruję się tym: http://img194.imageshack.us/img194/8057/7nhm.jpg

 

Edit: Jeszcze ubiór po dopracowaniu i render:

 

b7oo.th.png q18d.th.png

 

Teraz porównując do poprzedniej spódnicy dostrzegłem że moja postać jest dość wąska w biodrach, bo w tej spódnicy z falbankami wygląda bardziej kobieco. Brakuje mi pomysłu na kolorystykę góry. Popielaty kolor bluzki jest strasznie neutralny, nijaki, z kolei jak narzuciłem wzór militarny, zaczął kłócić się on ze szpilkami i z resztą dołu. Jeżeli mielibyście sugestie, piszcie. Pozdrawiam.

Edytowane przez Pawlito
Napisano (edytowane)

W takim razie coś dla fanów podwyższonego zawieszenia, czyli wersja na której "widać więcej". No i tak... w *tym* zawodzie kilka cm robi różnicę. Dobra, pora wracać do roboty, wrócę z konkretniejszym updatem.

 

ott0.png

 

Edit: Jeszcze nowa wersja ubioru, sportowo-minimalistyczna, lepiej współgrająca z rokiem 2019.

oy84.png

 

Powracam z gotowym otoczeniem. Teraz jest to jeszcze do zmiany, dlatego mam prośbę, abyście pisali co Wam gra w kompyzycji a co nie (chętniej to drugie), co byście zmienili, dodali, wyrzucili itd. Mi się pomysły kończą, szczerze mówiąc jestem nieco juz zmęczony tym projektem, dlatego liczę na Was, nie to żebym się wyręczał, tylko potrzebne mi świeże spojrzenie. Pozdrawiam.

 

zccw.png

Edytowane przez Pawlito

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności