Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

 

W wolnej chwili dłubię sobie model statku kosmicznego (nazwy jeszcze brak) mającego na celu przemieszczanie się w przestrzeni kosmicznej w poszukiwaniu nowej planety dla ludzi którzy się na nim znajdują.

Czyli jak można się domyślić ziemi już nie ma, w sumie to jest jako taka ale po wyczerpaniu wszystkich możliwych surowców ziemia nie nadaje się do życia na niej.

Przez lata wysyłane były na orbitę kolejne moduły statku i po skończeniu budowy statek wraz z całą pozostałą populacją ziemi wyruszył w długą podróż (podobnie jak "Destiny" w Stagate: Universe).

 

To tyle jeśli chodzi o historię :D

 

Planu jako takiego nie ma, więc statek cały czas się zmienia, a wzoruję się na wielu różnych conceptach znalezionych w necie, czyli trochę tego, tego i zarazem tamtego :D

 

Pierwszy render:

 

Silnik

34726422.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deadmaster
  • Odpowiedzi 37
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Kolejny Update:

 

Render całego statku:

56683615.jpg

 

Teraz pozostawiam sobie narazie czas na przemyślenie gdzie umiejscowić panele słoneczne.

Gdyby kogoś ciekawiło na tą chwilę ok 650k poly.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Jak mam dobry dzień to modelowanie idzie mi dosyć szybko (jeśli nie napotykam żadnych problemów), schody zaczną się jak będzie trzeba to otexturować :D

 

Poniżej zamieszczam dosyć spory render całego statku z "człowieczkiem" u jego dołu, w celu pokazania skali:

 

fullbodyp.jpg

 

Pełny rozmiar:

10344x2264

http://imageshack.us/a/img836/4416/fullbodyp.jpg

 

I jakby się komuś nie chciało liczyć, to zamieszczam wymiary statku: :D

 

Wysokość - 148m

Długość - 784m

Szerokość - 240m

 

Człowiek z renderu ma 2m wysokości.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deadmaster
Napisano (edytowane)

Jak mam dobry dzień to modelowanie idzie mi dosyć szybko (jeśli nie napotykam żadnych problemów), schody zaczną się jak będzie trzeba to otexturować :D

 

Poniżej zamieszczam dosyć spory render całego statku z "człowieczkiem" u jego dołu, w celu pokazania skali:

 

fullbodyp.jpg

 

Pełny rozmiar:

10344x2264

http://imageshack.us/a/img836/4416/fullbodyp.jpg

 

I jakby się komuś nie chciało liczyć, to zamieszczam wymiary statku: :D

 

Wysokość - 148m

Długość - 784m

Szerokość - 240m

 

Człowiek z renderu ma 2m wysokości.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez deadmaster
Napisano

Witam.

 

Pracowałem trochę nad sekcjami mieszkalnymi i główną sferą, gdzie znajduje się mostek/centrum dowodzenia.

 

Na razie bez detalu, ale myślę że prezentuje się lepiej/ciekawiej/realistyczniej niż poprzednie.

 

91667200.jpg

47576802.jpg

11289494.jpg

 

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Witam.

 

Jak narazie bez kolejnego updatu, ponieważ po zmianie sekcji mieszkalnych na te z renderu wyżej połowa konstrukcji wymagała by przebudowy... Więc w tej chwili jestem na etapie planowania nowych lub jak umieścić stare sekcje mieszkalne. :/

 

zastanawiam się również czy nie zrobić modułów w stylu tych z obrazka.

ssf88i1.jpg

 

Zrobić trochę więcej sekcji w dół, podzielić na pokoje i zrobic 8 takich zezstawów które znajdowały by się dookoła statku...

 

Pomysł wydaje się dobry, ale muszę sprawdzić na cylindrach czy nie będzie to raziło w oczy...

 

A Wam jak się podoba nowy plan? Chcielibyście taki pokoik? :D

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez deadmaster
Napisano

Taki wstępny test modułów mieszkalnych (dla cywili i pracowników przedniej części statku) ze zwykłymi cylindrami...

19838827.jpg

 

Oczywiście każda sekcja będzie wydetalowana, poprawię skalę i muszę wymyślić rozmieszczenie pokoi. :)

 

Ludzie pracujący w tylnej części statku mieszkali będą w modułach zamieszczonych w środkowej sekcji statku, a wojsko, załoga i vipy w głównej kopule na przodzie.

 

Wpadł mi też do głowy pomysł ze zrobieniem w co drugiej kopule (z tych ośmiu) szklarni, oszywiście oszklonej i z osłonami :D

 

Pozdrawiam

Napisano

Kolejny mały Update.

 

Moduły mieszkalne:

Nie przykładam zbyt wielkiej wagi do detalu na nich ponieważ będą dosyć deleko (ale jakiś detal się znajdzie :D)

93540806.jpg

 

Pozdrawiam.

Napisano

Witam.

 

Kolejny update... Umieściłem 4 moduły mieszkalne dla robotników z tylnej sekcji statku, oraz wychudziłem troszeczkę konstrukcję samego statku.

 

80455823.jpg

 

94090897.jpg

 

46896491.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam.

 

Jako że mam teraz dużo mniej wolnego czasu :/

 

idzie mi dużo wolniej, w tej chwili za wiele nie modeluję ale staram się zaprojektować statek jak najbardziej realistycznie.

 

Czyli np. co zrobić żeby paneli słonecznych nie pourywało przy dużej prędkości :D

 

Poniżej pokazowa animacja składania paneli słonecznych po naładowaniu baterii i przed startem:

 

solararrays1.gif

 

Pozdrawiam.

 

deadmaster

Napisano

To statek kosmiczny, przy dużej prędkości nic by się nie urwało, w końcu nie ma tam oporu powietrza, co innego kosmiczne śmieci etc. Taki manewr mógł by być potrzebny jedynie przy wchodzeniu w atmosferę, ale do tego proponuję byś na krańcach dodał jakieś osłony by całość zamykała się w czymś jak kinderniespodzianka. Nie jestem jakos fanem SCI-Fi, ale Twój projekt jest całkiem ok.

 

Nie powiem, fajnie się na to patrzy, jednak modelujesz trochę dziwnie elementy i widać bylejakość, na przykład czemu te panele na froncie wychodzą tak dziwnie z kopuły? Poprawiasz to później czy "o, jest" ?

Napisano
Nie powiem, fajnie się na to patrzy, jednak modelujesz trochę dziwnie elementy i widać bylejakość, na przykład czemu te panele na froncie wychodzą tak dziwnie z kopuły? Poprawiasz to później czy "o, jest" ?

 

Domyślam się że chodzi o radiatory z przodu :) Jeśli tak to, są one jak narazie tylko umieszczone w miejscu gdzie będą później zamocowane, tak więc będę tam modelował jeszcze :)

 

 

 

A co do urywania się paneli słonecznych, miałem na myśli przy gwałtownym przyśpieszeniu mogły by się zerwać, ponieważ jest to dosyć gwałtowne szarpnięcie no i jakieś śmieci/cząsteczki znajdujące się w kosmosie też brałem pod uwagę.

 

Statek ten pozostawał będzie na orbicie planety (która zostanie wybrana do skolonizowania (jeśli takową znajdą)) więc osłony do wchodzenia w atmosfere nie są potrzebne.

 

Tak czy inaczej panele słoneczne będą używane tylko i wyłącznie gdy silniki będą wyłączone i najprawdopodobniej gdy statek będzie znajdował się na orbicie jakiejś planety i będzie można je obracać w każdym kierunku.

Napisano
pourywałyby się prędzej przez ten wąski drążek niż od prędkości

Dlatego będą rozłożone tylko na orbicie i zwyłączonymi silnikami :)

 

Mały Update:

 

Sekcje mieszkalne przepudowane tak żeby mogły się obracać:

32583870.jpg

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Fajnie to wygląda. Jestem początkujący w tej dziedzinie, ale mógłbyć mi mniej więcej napisać jakich narzędzi głównie używasz do modelowania tego cuda? Tak samo bardzo podoba mi się modeling budynków w stylu NY jaki masz w wip-ie, domyślam się że narzędzia i tu i tam są podobne?

Napisano
będziesz animował, pięknie się rozkłada oddalenie kamery i nagle w to coś wlatuje coś i wszystko się rozwala, było by miło widzieć.

To byłby koniec ludzkości, więc raczej nie :)

 

A tak serio to pewnie mój PC nie policzyłby zniszczenia tego statku. :/

Napisano

zdecydowałem się zachować przednie silniki na moim statku, więc kolejny mały update.

 

Muszę dodać więcej detalu na silnikach i wymyślić jak połączyć radiatory z kopułą (box łączący je na renderach jest tymczasowy :D )

 

27618513.jpg

 

43027404.jpg

Napisano

Witam.

 

Po skończeniu silników biorę się za zbudowanie modułu z sondami, które można będzie wystrzelić w celu sprawdzenia/zbadania interesującego nas miejsca

 

Kolejny update silników (jeszcze nie skończone)

 

72965721.jpg

 

43670517.jpg

 

 

PS. Jakieś pomysły na nazwę statku? :)

 

deadmaster

Napisano

Fajny projekt!

 

Szczerze bardziej mi się podobało, jak te radiatory na dziobie były trochę pod kątem ustawione.

Swoją drogą, radiatory w kosmosie raczej nie spełniały by swojej roli, chyba żeby się miały nagrzewać od słońca.

 

Co do nazwy, to właśnie przez ułożenie radiatorów skojarzył mi się z tym ptakiem:

 

Łacińska nazwa nawet fajna: Ptiloris

Napisano

Kolejny mały update.

 

Jestem co raz bliżej końca budowy :)

 

Domodelowałem promy do transportu ludzi na nową planetę.

 

Wzorowałem się na "Valkyrie" z Avatara więc są bardzo podobne ale moje są bardzo mało detalowane (będą dosyć daleko).

 

83624524.jpg

 

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności