deadmaster Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 (edytowane) Witam. W wolnej chwili dłubię sobie model statku kosmicznego (nazwy jeszcze brak) mającego na celu przemieszczanie się w przestrzeni kosmicznej w poszukiwaniu nowej planety dla ludzi którzy się na nim znajdują. Czyli jak można się domyślić ziemi już nie ma, w sumie to jest jako taka ale po wyczerpaniu wszystkich możliwych surowców ziemia nie nadaje się do życia na niej. Przez lata wysyłane były na orbitę kolejne moduły statku i po skończeniu budowy statek wraz z całą pozostałą populacją ziemi wyruszył w długą podróż (podobnie jak "Destiny" w Stagate: Universe). To tyle jeśli chodzi o historię :D Planu jako takiego nie ma, więc statek cały czas się zmienia, a wzoruję się na wielu różnych conceptach znalezionych w necie, czyli trochę tego, tego i zarazem tamtego :D Pierwszy render: Silnik Pozdrawiam Edytowane 28 Kwiecień 2013 przez deadmaster
deadmaster Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 Kolejne renderki. Domodelowałem część konstrukcji i ładunku.
legomir Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 Szybko idzie, nie wiem czy jak ma być ale bym pousuwał te hard edge.
deadmaster Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 Kolejny Update: Render całego statku: Teraz pozostawiam sobie narazie czas na przemyślenie gdzie umiejscowić panele słoneczne. Gdyby kogoś ciekawiło na tą chwilę ok 650k poly. Pozdrawiam
deadmaster Napisano 7 Kwiecień 2013 Autor Napisano 7 Kwiecień 2013 Witam. Właśnie skończyłem modelowanie paneli słonecznych + dodałem trochę więcej detalu, poniżej rendery całego statku. pozdrawiam.
deadmaster Napisano 7 Kwiecień 2013 Autor Napisano 7 Kwiecień 2013 Witam. Właśnie skończyłem modelowanie paneli słonecznych + dodałem trochę więcej detalu, poniżej rendery całego statku. pozdrawiam.
eboo Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Strasznie szybko Ci to idzie. Jakieś odniesienie do wielkości człowieka?
eboo Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Strasznie szybko Ci to idzie. Jakieś odniesienie do wielkości człowieka?
deadmaster Napisano 7 Kwiecień 2013 Autor Napisano 7 Kwiecień 2013 (edytowane) Jak mam dobry dzień to modelowanie idzie mi dosyć szybko (jeśli nie napotykam żadnych problemów), schody zaczną się jak będzie trzeba to otexturować :D Poniżej zamieszczam dosyć spory render całego statku z "człowieczkiem" u jego dołu, w celu pokazania skali: Pełny rozmiar: 10344x2264 http://imageshack.us/a/img836/4416/fullbodyp.jpg I jakby się komuś nie chciało liczyć, to zamieszczam wymiary statku: :D Wysokość - 148m Długość - 784m Szerokość - 240m Człowiek z renderu ma 2m wysokości. Pozdrawiam Edytowane 7 Kwiecień 2013 przez deadmaster
deadmaster Napisano 7 Kwiecień 2013 Autor Napisano 7 Kwiecień 2013 (edytowane) Jak mam dobry dzień to modelowanie idzie mi dosyć szybko (jeśli nie napotykam żadnych problemów), schody zaczną się jak będzie trzeba to otexturować :D Poniżej zamieszczam dosyć spory render całego statku z "człowieczkiem" u jego dołu, w celu pokazania skali: Pełny rozmiar: 10344x2264 http://imageshack.us/a/img836/4416/fullbodyp.jpg I jakby się komuś nie chciało liczyć, to zamieszczam wymiary statku: :D Wysokość - 148m Długość - 784m Szerokość - 240m Człowiek z renderu ma 2m wysokości. Pozdrawiam Edytowane 7 Kwiecień 2013 przez deadmaster
Lukasz2244 Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Szybko, naprawdę szybko :). Planujesz jakąś scenę? Nie zazdroszczę teksturowania :) Powodzenia
Lukasz2244 Napisano 7 Kwiecień 2013 Napisano 7 Kwiecień 2013 Szybko, naprawdę szybko :). Planujesz jakąś scenę? Nie zazdroszczę teksturowania :) Powodzenia
deadmaster Napisano 7 Kwiecień 2013 Autor Napisano 7 Kwiecień 2013 Jeśli chodzi o scenę, to wstępnie wyglądała by ona tak że statek znajdowałby się na tle zanieszczyszczonej/wysuszonej ziemi.
deadmaster Napisano 7 Kwiecień 2013 Autor Napisano 7 Kwiecień 2013 Jeśli chodzi o scenę, to wstępnie wyglądała by ona tak że statek znajdowałby się na tle zanieszczyszczonej/wysuszonej ziemi.
deadmaster Napisano 8 Kwiecień 2013 Autor Napisano 8 Kwiecień 2013 Witam. Pracowałem trochę nad sekcjami mieszkalnymi i główną sferą, gdzie znajduje się mostek/centrum dowodzenia. Na razie bez detalu, ale myślę że prezentuje się lepiej/ciekawiej/realistyczniej niż poprzednie. Pozdrawiam
DrRambo Napisano 8 Kwiecień 2013 Napisano 8 Kwiecień 2013 naprawdę fajnie się ogląda temat, częste updaty, ładne modele, ciekawy pomysł ponadto podoba mi się skala 3 razy tak
deadmaster Napisano 9 Kwiecień 2013 Autor Napisano 9 Kwiecień 2013 (edytowane) Witam. Jak narazie bez kolejnego updatu, ponieważ po zmianie sekcji mieszkalnych na te z renderu wyżej połowa konstrukcji wymagała by przebudowy... Więc w tej chwili jestem na etapie planowania nowych lub jak umieścić stare sekcje mieszkalne. :/ zastanawiam się również czy nie zrobić modułów w stylu tych z obrazka. Zrobić trochę więcej sekcji w dół, podzielić na pokoje i zrobic 8 takich zezstawów które znajdowały by się dookoła statku... Pomysł wydaje się dobry, ale muszę sprawdzić na cylindrach czy nie będzie to raziło w oczy... A Wam jak się podoba nowy plan? Chcielibyście taki pokoik? :D Pozdrawiam. Edytowane 9 Kwiecień 2013 przez deadmaster
deadmaster Napisano 9 Kwiecień 2013 Autor Napisano 9 Kwiecień 2013 Taki wstępny test modułów mieszkalnych (dla cywili i pracowników przedniej części statku) ze zwykłymi cylindrami... Oczywiście każda sekcja będzie wydetalowana, poprawię skalę i muszę wymyślić rozmieszczenie pokoi. :) Ludzie pracujący w tylnej części statku mieszkali będą w modułach zamieszczonych w środkowej sekcji statku, a wojsko, załoga i vipy w głównej kopule na przodzie. Wpadł mi też do głowy pomysł ze zrobieniem w co drugiej kopule (z tych ośmiu) szklarni, oszywiście oszklonej i z osłonami :D Pozdrawiam
Szwadron Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 Inspirujesz do działania... bardzo dobrze idzie...
Lukasz2244 Napisano 9 Kwiecień 2013 Napisano 9 Kwiecień 2013 Widzę, że wszystko masz zaplanowane :)! Fajnie, fajnie. Czekam na więcej.
deadmaster Napisano 9 Kwiecień 2013 Autor Napisano 9 Kwiecień 2013 Kolejny mały Update. Moduły mieszkalne: Nie przykładam zbyt wielkiej wagi do detalu na nich ponieważ będą dosyć deleko (ale jakiś detal się znajdzie :D) Pozdrawiam.
deadmaster Napisano 10 Kwiecień 2013 Autor Napisano 10 Kwiecień 2013 Witam. Kolejny mały update: Jeden z dwóch modułów mieszkalnych dla robotników z tylnej części statku: Pozdrawiam
deadmaster Napisano 14 Kwiecień 2013 Autor Napisano 14 Kwiecień 2013 Witam. Kolejny update... Umieściłem 4 moduły mieszkalne dla robotników z tylnej sekcji statku, oraz wychudziłem troszeczkę konstrukcję samego statku. Pozdrawiam
deadmaster Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 Witam. Jako że mam teraz dużo mniej wolnego czasu :/ idzie mi dużo wolniej, w tej chwili za wiele nie modeluję ale staram się zaprojektować statek jak najbardziej realistycznie. Czyli np. co zrobić żeby paneli słonecznych nie pourywało przy dużej prędkości :D Poniżej pokazowa animacja składania paneli słonecznych po naładowaniu baterii i przed startem: Pozdrawiam. deadmaster
Biolo_idiota Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 To statek kosmiczny, przy dużej prędkości nic by się nie urwało, w końcu nie ma tam oporu powietrza, co innego kosmiczne śmieci etc. Taki manewr mógł by być potrzebny jedynie przy wchodzeniu w atmosferę, ale do tego proponuję byś na krańcach dodał jakieś osłony by całość zamykała się w czymś jak kinderniespodzianka. Nie jestem jakos fanem SCI-Fi, ale Twój projekt jest całkiem ok. Nie powiem, fajnie się na to patrzy, jednak modelujesz trochę dziwnie elementy i widać bylejakość, na przykład czemu te panele na froncie wychodzą tak dziwnie z kopuły? Poprawiasz to później czy "o, jest" ?
deadmaster Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 Nie powiem, fajnie się na to patrzy, jednak modelujesz trochę dziwnie elementy i widać bylejakość, na przykład czemu te panele na froncie wychodzą tak dziwnie z kopuły? Poprawiasz to później czy "o, jest" ? Domyślam się że chodzi o radiatory z przodu :) Jeśli tak to, są one jak narazie tylko umieszczone w miejscu gdzie będą później zamocowane, tak więc będę tam modelował jeszcze :) A co do urywania się paneli słonecznych, miałem na myśli przy gwałtownym przyśpieszeniu mogły by się zerwać, ponieważ jest to dosyć gwałtowne szarpnięcie no i jakieś śmieci/cząsteczki znajdujące się w kosmosie też brałem pod uwagę. Statek ten pozostawał będzie na orbicie planety (która zostanie wybrana do skolonizowania (jeśli takową znajdą)) więc osłony do wchodzenia w atmosfere nie są potrzebne. Tak czy inaczej panele słoneczne będą używane tylko i wyłącznie gdy silniki będą wyłączone i najprawdopodobniej gdy statek będzie znajdował się na orbicie jakiejś planety i będzie można je obracać w każdym kierunku.
DrRambo Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 pourywałyby się prędzej przez ten wąski drążek niż od prędkości
deadmaster Napisano 25 Kwiecień 2013 Autor Napisano 25 Kwiecień 2013 pourywałyby się prędzej przez ten wąski drążek niż od prędkości Dlatego będą rozłożone tylko na orbicie i zwyłączonymi silnikami :) Mały Update: Sekcje mieszkalne przepudowane tak żeby mogły się obracać: Pozdrawiam
fakkir Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Fajnie to wygląda. Jestem początkujący w tej dziedzinie, ale mógłbyć mi mniej więcej napisać jakich narzędzi głównie używasz do modelowania tego cuda? Tak samo bardzo podoba mi się modeling budynków w stylu NY jaki masz w wip-ie, domyślam się że narzędzia i tu i tam są podobne?
Kramon Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 będziesz animował, pięknie się rozkłada oddalenie kamery i nagle w to coś wlatuje coś i wszystko się rozwala, było by miło widzieć.
deadmaster Napisano 26 Kwiecień 2013 Autor Napisano 26 Kwiecień 2013 będziesz animował, pięknie się rozkłada oddalenie kamery i nagle w to coś wlatuje coś i wszystko się rozwala, było by miło widzieć. To byłby koniec ludzkości, więc raczej nie :) A tak serio to pewnie mój PC nie policzyłby zniszczenia tego statku. :/
deadmaster Napisano 26 Kwiecień 2013 Autor Napisano 26 Kwiecień 2013 zdecydowałem się zachować przednie silniki na moim statku, więc kolejny mały update. Muszę dodać więcej detalu na silnikach i wymyślić jak połączyć radiatory z kopułą (box łączący je na renderach jest tymczasowy :D )
Kramon Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 de facto nie wygląda to tak źle chociaż detal by się przydał. może zrób to na jakiś spiralnych igłach.
deadmaster Napisano 28 Kwiecień 2013 Autor Napisano 28 Kwiecień 2013 Witam. Po skończeniu silników biorę się za zbudowanie modułu z sondami, które można będzie wystrzelić w celu sprawdzenia/zbadania interesującego nas miejsca Kolejny update silników (jeszcze nie skończone) PS. Jakieś pomysły na nazwę statku? :) deadmaster
Paveu69 Napisano 28 Kwiecień 2013 Napisano 28 Kwiecień 2013 Fajny projekt! Szczerze bardziej mi się podobało, jak te radiatory na dziobie były trochę pod kątem ustawione. Swoją drogą, radiatory w kosmosie raczej nie spełniały by swojej roli, chyba żeby się miały nagrzewać od słońca. Co do nazwy, to właśnie przez ułożenie radiatorów skojarzył mi się z tym ptakiem: Łacińska nazwa nawet fajna: Ptiloris
deadmaster Napisano 4 Maj 2013 Autor Napisano 4 Maj 2013 Kolejny mały update. Jestem co raz bliżej końca budowy :) Domodelowałem promy do transportu ludzi na nową planetę. Wzorowałem się na "Valkyrie" z Avatara więc są bardzo podobne ale moje są bardzo mało detalowane (będą dosyć daleko). Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się