Napisano 6 Kwiecień 201311 l Witam. W wolnej chwili dłubię sobie model statku kosmicznego (nazwy jeszcze brak) mającego na celu przemieszczanie się w przestrzeni kosmicznej w poszukiwaniu nowej planety dla ludzi którzy się na nim znajdują. Czyli jak można się domyślić ziemi już nie ma, w sumie to jest jako taka ale po wyczerpaniu wszystkich możliwych surowców ziemia nie nadaje się do życia na niej. Przez lata wysyłane były na orbitę kolejne moduły statku i po skończeniu budowy statek wraz z całą pozostałą populacją ziemi wyruszył w długą podróż (podobnie jak "Destiny" w Stagate: Universe). To tyle jeśli chodzi o historię :D Planu jako takiego nie ma, więc statek cały czas się zmienia, a wzoruję się na wielu różnych conceptach znalezionych w necie, czyli trochę tego, tego i zarazem tamtego :D Pierwszy render: Silnik Pozdrawiam Edytowane 28 Kwiecień 201311 l przez deadmaster
Napisano 6 Kwiecień 201311 l Autor Kolejny Update: Render całego statku: Teraz pozostawiam sobie narazie czas na przemyślenie gdzie umiejscowić panele słoneczne. Gdyby kogoś ciekawiło na tą chwilę ok 650k poly. Pozdrawiam
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Właśnie skończyłem modelowanie paneli słonecznych + dodałem trochę więcej detalu, poniżej rendery całego statku. pozdrawiam.
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Właśnie skończyłem modelowanie paneli słonecznych + dodałem trochę więcej detalu, poniżej rendery całego statku. pozdrawiam.
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Strasznie szybko Ci to idzie. Jakieś odniesienie do wielkości człowieka?
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Strasznie szybko Ci to idzie. Jakieś odniesienie do wielkości człowieka?
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Autor Jak mam dobry dzień to modelowanie idzie mi dosyć szybko (jeśli nie napotykam żadnych problemów), schody zaczną się jak będzie trzeba to otexturować :D Poniżej zamieszczam dosyć spory render całego statku z "człowieczkiem" u jego dołu, w celu pokazania skali: Pełny rozmiar: 10344x2264 http://imageshack.us/a/img836/4416/fullbodyp.jpg I jakby się komuś nie chciało liczyć, to zamieszczam wymiary statku: :D Wysokość - 148m Długość - 784m Szerokość - 240m Człowiek z renderu ma 2m wysokości. Pozdrawiam Edytowane 7 Kwiecień 201311 l przez deadmaster
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Autor Jak mam dobry dzień to modelowanie idzie mi dosyć szybko (jeśli nie napotykam żadnych problemów), schody zaczną się jak będzie trzeba to otexturować :D Poniżej zamieszczam dosyć spory render całego statku z "człowieczkiem" u jego dołu, w celu pokazania skali: Pełny rozmiar: 10344x2264 http://imageshack.us/a/img836/4416/fullbodyp.jpg I jakby się komuś nie chciało liczyć, to zamieszczam wymiary statku: :D Wysokość - 148m Długość - 784m Szerokość - 240m Człowiek z renderu ma 2m wysokości. Pozdrawiam Edytowane 7 Kwiecień 201311 l przez deadmaster
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Szybko, naprawdę szybko :). Planujesz jakąś scenę? Nie zazdroszczę teksturowania :) Powodzenia
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Szybko, naprawdę szybko :). Planujesz jakąś scenę? Nie zazdroszczę teksturowania :) Powodzenia
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Autor Jeśli chodzi o scenę, to wstępnie wyglądała by ona tak że statek znajdowałby się na tle zanieszczyszczonej/wysuszonej ziemi.
Napisano 7 Kwiecień 201311 l Autor Jeśli chodzi o scenę, to wstępnie wyglądała by ona tak że statek znajdowałby się na tle zanieszczyszczonej/wysuszonej ziemi.
Napisano 8 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Pracowałem trochę nad sekcjami mieszkalnymi i główną sferą, gdzie znajduje się mostek/centrum dowodzenia. Na razie bez detalu, ale myślę że prezentuje się lepiej/ciekawiej/realistyczniej niż poprzednie. Pozdrawiam
Napisano 8 Kwiecień 201311 l naprawdę fajnie się ogląda temat, częste updaty, ładne modele, ciekawy pomysł ponadto podoba mi się skala 3 razy tak
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Jak narazie bez kolejnego updatu, ponieważ po zmianie sekcji mieszkalnych na te z renderu wyżej połowa konstrukcji wymagała by przebudowy... Więc w tej chwili jestem na etapie planowania nowych lub jak umieścić stare sekcje mieszkalne. :/ zastanawiam się również czy nie zrobić modułów w stylu tych z obrazka. Zrobić trochę więcej sekcji w dół, podzielić na pokoje i zrobic 8 takich zezstawów które znajdowały by się dookoła statku... Pomysł wydaje się dobry, ale muszę sprawdzić na cylindrach czy nie będzie to raziło w oczy... A Wam jak się podoba nowy plan? Chcielibyście taki pokoik? :D Pozdrawiam. Edytowane 9 Kwiecień 201311 l przez deadmaster
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Autor Taki wstępny test modułów mieszkalnych (dla cywili i pracowników przedniej części statku) ze zwykłymi cylindrami... Oczywiście każda sekcja będzie wydetalowana, poprawię skalę i muszę wymyślić rozmieszczenie pokoi. :) Ludzie pracujący w tylnej części statku mieszkali będą w modułach zamieszczonych w środkowej sekcji statku, a wojsko, załoga i vipy w głównej kopule na przodzie. Wpadł mi też do głowy pomysł ze zrobieniem w co drugiej kopule (z tych ośmiu) szklarni, oszywiście oszklonej i z osłonami :D Pozdrawiam
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Widzę, że wszystko masz zaplanowane :)! Fajnie, fajnie. Czekam na więcej.
Napisano 9 Kwiecień 201311 l Autor Kolejny mały Update. Moduły mieszkalne: Nie przykładam zbyt wielkiej wagi do detalu na nich ponieważ będą dosyć deleko (ale jakiś detal się znajdzie :D) Pozdrawiam.
Napisano 10 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Kolejny mały update: Jeden z dwóch modułów mieszkalnych dla robotników z tylnej części statku: Pozdrawiam
Napisano 14 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Kolejny update... Umieściłem 4 moduły mieszkalne dla robotników z tylnej sekcji statku, oraz wychudziłem troszeczkę konstrukcję samego statku. Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Jako że mam teraz dużo mniej wolnego czasu :/ idzie mi dużo wolniej, w tej chwili za wiele nie modeluję ale staram się zaprojektować statek jak najbardziej realistycznie. Czyli np. co zrobić żeby paneli słonecznych nie pourywało przy dużej prędkości :D Poniżej pokazowa animacja składania paneli słonecznych po naładowaniu baterii i przed startem: Pozdrawiam. deadmaster
Napisano 25 Kwiecień 201311 l To statek kosmiczny, przy dużej prędkości nic by się nie urwało, w końcu nie ma tam oporu powietrza, co innego kosmiczne śmieci etc. Taki manewr mógł by być potrzebny jedynie przy wchodzeniu w atmosferę, ale do tego proponuję byś na krańcach dodał jakieś osłony by całość zamykała się w czymś jak kinderniespodzianka. Nie jestem jakos fanem SCI-Fi, ale Twój projekt jest całkiem ok. Nie powiem, fajnie się na to patrzy, jednak modelujesz trochę dziwnie elementy i widać bylejakość, na przykład czemu te panele na froncie wychodzą tak dziwnie z kopuły? Poprawiasz to później czy "o, jest" ?
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Autor Nie powiem, fajnie się na to patrzy, jednak modelujesz trochę dziwnie elementy i widać bylejakość, na przykład czemu te panele na froncie wychodzą tak dziwnie z kopuły? Poprawiasz to później czy "o, jest" ? Domyślam się że chodzi o radiatory z przodu :) Jeśli tak to, są one jak narazie tylko umieszczone w miejscu gdzie będą później zamocowane, tak więc będę tam modelował jeszcze :) A co do urywania się paneli słonecznych, miałem na myśli przy gwałtownym przyśpieszeniu mogły by się zerwać, ponieważ jest to dosyć gwałtowne szarpnięcie no i jakieś śmieci/cząsteczki znajdujące się w kosmosie też brałem pod uwagę. Statek ten pozostawał będzie na orbicie planety (która zostanie wybrana do skolonizowania (jeśli takową znajdą)) więc osłony do wchodzenia w atmosfere nie są potrzebne. Tak czy inaczej panele słoneczne będą używane tylko i wyłącznie gdy silniki będą wyłączone i najprawdopodobniej gdy statek będzie znajdował się na orbicie jakiejś planety i będzie można je obracać w każdym kierunku.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Autor pourywałyby się prędzej przez ten wąski drążek niż od prędkości Dlatego będą rozłożone tylko na orbicie i zwyłączonymi silnikami :) Mały Update: Sekcje mieszkalne przepudowane tak żeby mogły się obracać: Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Fajnie to wygląda. Jestem początkujący w tej dziedzinie, ale mógłbyć mi mniej więcej napisać jakich narzędzi głównie używasz do modelowania tego cuda? Tak samo bardzo podoba mi się modeling budynków w stylu NY jaki masz w wip-ie, domyślam się że narzędzia i tu i tam są podobne?
Napisano 25 Kwiecień 201311 l będziesz animował, pięknie się rozkłada oddalenie kamery i nagle w to coś wlatuje coś i wszystko się rozwala, było by miło widzieć.
Napisano 26 Kwiecień 201311 l Autor będziesz animował, pięknie się rozkłada oddalenie kamery i nagle w to coś wlatuje coś i wszystko się rozwala, było by miło widzieć. To byłby koniec ludzkości, więc raczej nie :) A tak serio to pewnie mój PC nie policzyłby zniszczenia tego statku. :/
Napisano 26 Kwiecień 201311 l Autor zdecydowałem się zachować przednie silniki na moim statku, więc kolejny mały update. Muszę dodać więcej detalu na silnikach i wymyślić jak połączyć radiatory z kopułą (box łączący je na renderach jest tymczasowy :D )
Napisano 26 Kwiecień 201311 l de facto nie wygląda to tak źle chociaż detal by się przydał. może zrób to na jakiś spiralnych igłach.
Napisano 28 Kwiecień 201311 l Autor Witam. Po skończeniu silników biorę się za zbudowanie modułu z sondami, które można będzie wystrzelić w celu sprawdzenia/zbadania interesującego nas miejsca Kolejny update silników (jeszcze nie skończone) PS. Jakieś pomysły na nazwę statku? :) deadmaster
Napisano 28 Kwiecień 201311 l Fajny projekt! Szczerze bardziej mi się podobało, jak te radiatory na dziobie były trochę pod kątem ustawione. Swoją drogą, radiatory w kosmosie raczej nie spełniały by swojej roli, chyba żeby się miały nagrzewać od słońca. Co do nazwy, to właśnie przez ułożenie radiatorów skojarzył mi się z tym ptakiem: Łacińska nazwa nawet fajna: Ptiloris
Napisano 4 Maj 201311 l Autor Kolejny mały update. Jestem co raz bliżej końca budowy :) Domodelowałem promy do transportu ludzi na nową planetę. Wzorowałem się na "Valkyrie" z Avatara więc są bardzo podobne ale moje są bardzo mało detalowane (będą dosyć daleko). Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto