Skocz do zawartości

Hair and Fur Puste plamy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałbym was prosić o pomoc, bawię się właśnie modyfikatorem Hair and Fur i napotkałem parę problemów, może ktoś będzie miał chwilkę i będzie mógł mi pomóc :)

 

1. Podczas stylizowania włosów (szczególnie podczas używania opcji odpowiedzialnej za "rozpraszanie" i "zbieranie" włosów) powstają mi takie oto puste plamy: http://img267.imageshack.us/img267/8894/wlosyproblem.png

 

Jest to widoczne i bardzo brzydkie na renderze :/ Kiedy coś takiego powstanie, muszę znów ładować plik czy może można to jakoś naprawić ?

 

Obecnie zrobiło mi się coś takiego gdy już ułożone trochę włosy postanowiłem skrócić o połowę.

 

2. Czy istnieje jakaś funkcja cofania która działa na ustawienia stylizowania włosów ? Ctrl + Z nie działa.

 

3. Czy mogę jakoś nadać włosom materiał który zaakceptuje VRay, czy pozostają mi tylko ustawienia materials w samym modyfikatorze ?

 

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

1. ciężko coś powiedzieć bez popatrzenia na opcje i scenę tak naprawdę

2. cofanie w czesaniu to nie jest fajna sprawa bo tego nie ma :)

3. zależy jak renderujesz włosy geometry, mr prim czy bufer, jeśli geometry to matreriał nadany na objekt z którego są generowane jest przenoszony na włosy ale można też dać po prostu w mr parameters apply shaders i wstawić tam np vrayhair material

Napisano

Tak jak Tomala pisze. Najlepiej właśnie na splajnach cały model zbudować, niestety "pędzelek" do układania jest strasznie nieporęczną tubą i często można zrobić coś ładnie w jednym miejscu a w innym totalnie skopać.

Napisano

to nie jest kwestia shadera ani wersji vraya, po prostu zrob sobie kilkanaście splajnów (tak jak koledzy piszą) jako główne drivery dla ułozenia włosów i przeczesz go na nowo (nie korzystaj z maxowego brusha do czesania i układania ;)

Napisano (edytowane)

Rozumiem, dzięki wielkie, spróbuję załatwić te włosy za pomocą spajnów.

 

Teraz tylko problem z ich wyglądem.

 

Skoro ten Vray Hair Material jest w Vray'u od 2.2, to skombinowałem sobie parę wersji Vraya 2.2.02 i 03 64 Bity, jednak żadna nie działa. To znaczy po włączeniu instalatora na chwilę wyświetla się konsola po czym od razu się wyłącza.

 

To problem związany z tym że jest to VRay "nie oficjalny" czy może jednak chodzi o coś innego ? Czy może po prostu trzeba odinstalować poprzedniego VRay'a aby móc zainstalować nowszego ?

Edytowane przez Zernat
Napisano

Co o instalacji to vray sam wykrywa że jest inna wersja na kompie założona i praktycznie po zadaniu ci pytania z automatu przed instalacją usuwa ją, nie gwarantuje że tak się zachowuje to coś co posiadasz ;). Dla pewności sam usuń wcześniejszą wersje vraya a następnie przeszukaj czy w rejestrach nie zostały jakieś śmieci po nim

Napisano (edytowane)

Rozumiem, będę kombinował ^^

 

-Nie Aktualne-

 

Dzięki wielkie, już wszystko działa :)

 

Mam wersję 2.3.1 i ten Vray Hair Material jest świetny ^^

 

Pozwolę sobie pdosumować moje pytania dla potomnych :)

 

1. Do modelowania włosów najlepiej używać splajnów aby uniknąć błędów.

 

2. W modyfikatorze Hair and Fur nie ma opcji cofania, a więc należy często zapisywać plik.

 

3. Jako materiał włosów najlepiej sprawdza się VRay material.

 

@Edit2: Jednak mam kolejny problem, mimo, że wsadziłem VrayHairMtl do mr Material w modyfikatorze, to podczas renderowania, sama bryła ma nadany ten metriał, ale włosy już niestety nie. Co znów zrobiłem nie tak ? xd

 

@Edit3: Trzeba było zmienić w "Tools" > "Render Settings" >"Hairs" na mr prim. Jak chce to potrafię xD

 

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc :)

Edytowane przez Zernat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności