Napisano 12 Kwiecień 201312 l Witam. Chciałbym was prosić o pomoc, bawię się właśnie modyfikatorem Hair and Fur i napotkałem parę problemów, może ktoś będzie miał chwilkę i będzie mógł mi pomóc :) 1. Podczas stylizowania włosów (szczególnie podczas używania opcji odpowiedzialnej za "rozpraszanie" i "zbieranie" włosów) powstają mi takie oto puste plamy: http://img267.imageshack.us/img267/8894/wlosyproblem.png Jest to widoczne i bardzo brzydkie na renderze :/ Kiedy coś takiego powstanie, muszę znów ładować plik czy może można to jakoś naprawić ? Obecnie zrobiło mi się coś takiego gdy już ułożone trochę włosy postanowiłem skrócić o połowę. 2. Czy istnieje jakaś funkcja cofania która działa na ustawienia stylizowania włosów ? Ctrl + Z nie działa. 3. Czy mogę jakoś nadać włosom materiał który zaakceptuje VRay, czy pozostają mi tylko ustawienia materials w samym modyfikatorze ? Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.
Napisano 12 Kwiecień 201312 l 1. ciężko coś powiedzieć bez popatrzenia na opcje i scenę tak naprawdę 2. cofanie w czesaniu to nie jest fajna sprawa bo tego nie ma :) 3. zależy jak renderujesz włosy geometry, mr prim czy bufer, jeśli geometry to matreriał nadany na objekt z którego są generowane jest przenoszony na włosy ale można też dać po prostu w mr parameters apply shaders i wstawić tam np vrayhair material
Napisano 12 Kwiecień 201312 l Autor 1. Focia: http://img560.imageshack.us/img560/9954/problem3p.png 3. Rozumiem, czytałem już o tym Vray hair material, jednak ja tego materiały nie mam mimo iż mam Vray Adv 2.1 :( 3Ds Max 2012 Focia: http://img41.imageshack.us/img41/2503/vraymaterials1.png
Napisano 12 Kwiecień 201312 l 1. Ja wiem ja wiem: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ysienie_plackowate :) a tak na serio to pewnie coś przy stylizacji za bardzo podgoliłeś. Nawet krótkie włosy chyba łatwiej poukładać za pomocą spline'ów. 3. to od v-raya 2.2 dopiero dodali ten materiał więc jak coś to od razu sobie 2.4 zainstaluj bo tam coś poprawili przy renderowaniu włosów.
Napisano 12 Kwiecień 201312 l Autor 1. ^^, Nie używałem żadnego golenia :( 3. Zaraz postaram się zweryfikować.
Napisano 12 Kwiecień 201312 l Autor Niestety, to nic nie dało :/ Jestem w trakcie instalacji Vray'a 2.2, idzie topornie :P
Napisano 12 Kwiecień 201312 l Tak jak Tomala pisze. Najlepiej właśnie na splajnach cały model zbudować, niestety "pędzelek" do układania jest strasznie nieporęczną tubą i często można zrobić coś ładnie w jednym miejscu a w innym totalnie skopać.
Napisano 12 Kwiecień 201312 l to nie jest kwestia shadera ani wersji vraya, po prostu zrob sobie kilkanaście splajnów (tak jak koledzy piszą) jako główne drivery dla ułozenia włosów i przeczesz go na nowo (nie korzystaj z maxowego brusha do czesania i układania ;)
Napisano 12 Kwiecień 201312 l Autor Rozumiem, dzięki wielkie, spróbuję załatwić te włosy za pomocą spajnów. Teraz tylko problem z ich wyglądem. Skoro ten Vray Hair Material jest w Vray'u od 2.2, to skombinowałem sobie parę wersji Vraya 2.2.02 i 03 64 Bity, jednak żadna nie działa. To znaczy po włączeniu instalatora na chwilę wyświetla się konsola po czym od razu się wyłącza. To problem związany z tym że jest to VRay "nie oficjalny" czy może jednak chodzi o coś innego ? Czy może po prostu trzeba odinstalować poprzedniego VRay'a aby móc zainstalować nowszego ? Edytowane 12 Kwiecień 201312 l przez Zernat
Napisano 13 Kwiecień 201312 l Co o instalacji to vray sam wykrywa że jest inna wersja na kompie założona i praktycznie po zadaniu ci pytania z automatu przed instalacją usuwa ją, nie gwarantuje że tak się zachowuje to coś co posiadasz ;). Dla pewności sam usuń wcześniejszą wersje vraya a następnie przeszukaj czy w rejestrach nie zostały jakieś śmieci po nim
Napisano 13 Kwiecień 201312 l Autor Rozumiem, będę kombinował ^^ -Nie Aktualne- Dzięki wielkie, już wszystko działa :) Mam wersję 2.3.1 i ten Vray Hair Material jest świetny ^^ Pozwolę sobie pdosumować moje pytania dla potomnych :) 1. Do modelowania włosów najlepiej używać splajnów aby uniknąć błędów. 2. W modyfikatorze Hair and Fur nie ma opcji cofania, a więc należy często zapisywać plik. 3. Jako materiał włosów najlepiej sprawdza się VRay material. @Edit2: Jednak mam kolejny problem, mimo, że wsadziłem VrayHairMtl do mr Material w modyfikatorze, to podczas renderowania, sama bryła ma nadany ten metriał, ale włosy już niestety nie. Co znów zrobiłem nie tak ? xd @Edit3: Trzeba było zmienić w "Tools" > "Render Settings" >"Hairs" na mr prim. Jak chce to potrafię xD Dziękuję Wam wszystkim za pomoc :) Edytowane 14 Kwiecień 201312 l przez Zernat
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto