Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Chciałbym was prosić o pomoc, bawię się właśnie modyfikatorem Hair and Fur i napotkałem parę problemów, może ktoś będzie miał chwilkę i będzie mógł mi pomóc :)

 

1. Podczas stylizowania włosów (szczególnie podczas używania opcji odpowiedzialnej za "rozpraszanie" i "zbieranie" włosów) powstają mi takie oto puste plamy: http://img267.imageshack.us/img267/8894/wlosyproblem.png

 

Jest to widoczne i bardzo brzydkie na renderze :/ Kiedy coś takiego powstanie, muszę znów ładować plik czy może można to jakoś naprawić ?

 

Obecnie zrobiło mi się coś takiego gdy już ułożone trochę włosy postanowiłem skrócić o połowę.

 

2. Czy istnieje jakaś funkcja cofania która działa na ustawienia stylizowania włosów ? Ctrl + Z nie działa.

 

3. Czy mogę jakoś nadać włosom materiał który zaakceptuje VRay, czy pozostają mi tylko ustawienia materials w samym modyfikatorze ?

 

Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. ciężko coś powiedzieć bez popatrzenia na opcje i scenę tak naprawdę

2. cofanie w czesaniu to nie jest fajna sprawa bo tego nie ma :)

3. zależy jak renderujesz włosy geometry, mr prim czy bufer, jeśli geometry to matreriał nadany na objekt z którego są generowane jest przenoszony na włosy ale można też dać po prostu w mr parameters apply shaders i wstawić tam np vrayhair material

Napisano

1. Ja wiem ja wiem: http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81ysienie_plackowate :) a tak na serio to pewnie coś przy stylizacji za bardzo podgoliłeś. Nawet krótkie włosy chyba łatwiej poukładać za pomocą spline'ów.

3. to od v-raya 2.2 dopiero dodali ten materiał więc jak coś to od razu sobie 2.4 zainstaluj bo tam coś poprawili przy renderowaniu włosów.

Napisano
  • Autor

1. ^^, Nie używałem żadnego golenia :(

 

3. Zaraz postaram się zweryfikować.

Napisano

A spróbuj zmniejszyć randomize scale w general parameters do zera.

Napisano
  • Autor

Niestety, to nic nie dało :/

 

Jestem w trakcie instalacji Vray'a 2.2, idzie topornie :P

Napisano

Tak jak Tomala pisze. Najlepiej właśnie na splajnach cały model zbudować, niestety "pędzelek" do układania jest strasznie nieporęczną tubą i często można zrobić coś ładnie w jednym miejscu a w innym totalnie skopać.

Napisano

to nie jest kwestia shadera ani wersji vraya, po prostu zrob sobie kilkanaście splajnów (tak jak koledzy piszą) jako główne drivery dla ułozenia włosów i przeczesz go na nowo (nie korzystaj z maxowego brusha do czesania i układania ;)

Napisano
  • Autor

Rozumiem, dzięki wielkie, spróbuję załatwić te włosy za pomocą spajnów.

 

Teraz tylko problem z ich wyglądem.

 

Skoro ten Vray Hair Material jest w Vray'u od 2.2, to skombinowałem sobie parę wersji Vraya 2.2.02 i 03 64 Bity, jednak żadna nie działa. To znaczy po włączeniu instalatora na chwilę wyświetla się konsola po czym od razu się wyłącza.

 

To problem związany z tym że jest to VRay "nie oficjalny" czy może jednak chodzi o coś innego ? Czy może po prostu trzeba odinstalować poprzedniego VRay'a aby móc zainstalować nowszego ?

Edytowane przez Zernat

Napisano

Co o instalacji to vray sam wykrywa że jest inna wersja na kompie założona i praktycznie po zadaniu ci pytania z automatu przed instalacją usuwa ją, nie gwarantuje że tak się zachowuje to coś co posiadasz ;). Dla pewności sam usuń wcześniejszą wersje vraya a następnie przeszukaj czy w rejestrach nie zostały jakieś śmieci po nim

Napisano
  • Autor

Rozumiem, będę kombinował ^^

 

-Nie Aktualne-

 

Dzięki wielkie, już wszystko działa :)

 

Mam wersję 2.3.1 i ten Vray Hair Material jest świetny ^^

 

Pozwolę sobie pdosumować moje pytania dla potomnych :)

 

1. Do modelowania włosów najlepiej używać splajnów aby uniknąć błędów.

 

2. W modyfikatorze Hair and Fur nie ma opcji cofania, a więc należy często zapisywać plik.

 

3. Jako materiał włosów najlepiej sprawdza się VRay material.

 

@Edit2: Jednak mam kolejny problem, mimo, że wsadziłem VrayHairMtl do mr Material w modyfikatorze, to podczas renderowania, sama bryła ma nadany ten metriał, ale włosy już niestety nie. Co znów zrobiłem nie tak ? xd

 

@Edit3: Trzeba było zmienić w "Tools" > "Render Settings" >"Hairs" na mr prim. Jak chce to potrafię xD

 

Dziękuję Wam wszystkim za pomoc :)

Edytowane przez Zernat

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności