marcin88 Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Witam, proszę o opinię co rzuca się w oczy w tej scenie tak aby wyciągnąć jakieś lekcje w przyszłości. Ogólnie trochę bawiłem się w postprodukcji i niestety wywaliło mi plik PSD (wył. się komp). Tak czy siak proszę o krytykę, już usłyszałem, że tło jest do bani. Jeżeli macie jakieś fajne tutki o sklejaniu passów, ogólnie o postpro, bardzo proszę o podzielenie się ;) SOFT: 3D's max, vray, postpro - Photoshop Wyjściówka: Final:
Biolo_idiota Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Już ktoś Ci to powiedział, tło masz do bani. Biuro ok, ale nie widzę za bardzo co to miało by być, pokój konferencyjny? Refleksy nie mają w sobie niczego z tła przez co wszystko wygląda płasko. Dodatkowo dla mnie rzuca się w oczy światło wpadające pod kądtem 90%, zachód albo wschód słońca rozumiem. Ale zupełnie nie widać tego szczególnie w kolorystyce i nastroju. Dodatkowo okna, jakoś takie brudne masz te ramy.
marcin88 Napisano 29 Kwiecień 2013 Autor Napisano 29 Kwiecień 2013 dzięki za opinie, tak to ma być coś w rodzaju pokoju konferencyjnego. Refleksy nie mają w sobie niczego z tła przez co wszystko wygląda płasko. Ok, tło poleci, teraz przy doborze nowego bardziej go rozjaśnić ? zachód albo wschód słońca rozumiem. Ale zupełnie nie widać tego szczególnie w kolorystyce i nastroju. Taki był mój zamysł (wschód), chciałbym osiagnąć ten efekt, rozumiem, że za zimne barwy?
Miłosz3ds Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Nie kumam skąd masz taki aliasing/poszarpane krawędzie. Używałeś kanału alpha czy ręcznie wywalałeś miejsce na tło? Obrys sztalugi, fotela, lampy. Ale jak poszarpałeś tak szklany stół i kąt między ramami okien a podłogą? :D
marcin88 Napisano 29 Kwiecień 2013 Autor Napisano 29 Kwiecień 2013 Tło wycinałem z 'wirecolor' i rzeczywiście została biała obwódka, którą starałem się wyciąć ręcznie ale było to żmudne. Jest jakiś bardziej profesjonalny sposób na to? W zasadzie to moja 2 zabawa z postproukcją więc dużo przede mną :D
Miłosz3ds Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Tak, zostaw sobie "za oknem" pustą przestrzeń, jeżeli masz tam jakąś sferę czy coś w tym stylu - wywal albo ukryj. Przy renderingu zapisz plik z kanałem alpha, np. tiff czy png. http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-6B70BB6B-DE99-4ACD-A61B-B3F5D50ACDE3.htm,topicNumber=d30e599387 Dzięki temu będziesz miał automatycznie wygenerowaną IDEALNĄ maskę. Nie będziesz musiał bawić się w żadne wycinanie, jest to bez sensu. http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=655699
Biolo_idiota Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 Marcin, wg mnie powinieneś ocieplić całość balansem koloru, dopasować kolorystycznie tło i zadbać o to by światło rozchodziło się tak samo na pierwszym jak i drugim planie. Nie musi to byc kropka w kropkę, ale robiąc scenę wschodu słońca nie dawaj tła z godziną 12. Jeśli nie masz jak użyć HDRI do oświetlenia i refleksów, dodaj w postprodukcji na passie reflection tło odwrócone dogóry nogami z dużym blurem, zawsze to doda odrobinę koloru do refleksu. - Pobaw się tym bo czasami tak robię i wygląda to ok. Samo wnętrze ok, ale ujęcie mi się nie podoba wygląda jak byś ustawił kamerę na 250 cm od ziemi, trochę nieprzemyślany kadr, na co mamy patrzeć?
marcin88 Napisano 29 Kwiecień 2013 Autor Napisano 29 Kwiecień 2013 Dzięki Bolo za kilka słów krytyki, jednak zrobię render od nowa odrazu z kanałem alpha. Spróbuje użyć lepszego HDRI. Co do kadru sama kamera jest ustawiona dokładnie 150cm nad ziemią. Miałem zamysł, żeby uwydatnić fotele na tle panoramy Warszawy, chciałem żeby żaluzje rzucały cień na ściane obok, uzyskując przy tym klimat wschodu. Ustawiając słońce z różnych stron ta opcja wydaje mi się najlepsza (najbardziej czytelna). Panoramy nie znalazłem fajnej więc chyba zrezygnuje z Wawki i wrzuce jakieś nowoczesne miasto. Jeżeli masz jakieś sugestie odnośnie kadru lub światła, jak lepiej by wyglądało Twoim zdaniem chętnie wysłucham. Prace chciałem wrzucić do teczki więc chcę ją dopieścić ;) Aha, jeszcze takie pytanie. Czy przy takich scenach wstawiacie szyby ? Jeżeli tak z jakimi ustawieniami? Są jakieś wytyczne? pozdrawiam!
marcin88 Napisano 2 Maj 2013 Autor Napisano 2 Maj 2013 (edytowane) ok, starałem się dostosować do waszych rad, proszę o rady/opinie, pozdrawiam! Edytowane 2 Maj 2013 przez marcin88
Dynamico Napisano 2 Maj 2013 Napisano 2 Maj 2013 Zwiększ wartość size multiplier dla vraySun np. do 3 dla lekkiego rozmycia cienia za fotelem przy ścianie. Oczywiście to nie jest niezbędne ale teraz cień jest ostry jak od reflektora. Filiżanki chyba trochę za "malusie" - wygląda nieco jak serwis dla lalek ;-) . Przymierzając je do innych elementów wyposażenia to mają ze 3-4 cm średnicy.
Biolo_idiota Napisano 2 Maj 2013 Napisano 2 Maj 2013 Ja jeśli chodzi o takie sceny korzystam z kiedyś pokazanego sposobu, gdzie Over'a w GI dajesz na full black. Wiesz co do kadru to mało kto w biurze, albo pokoju konferencyjnym wstawia elementy w podobny sposób. Dodaj jakąś półeczkę, biurko, jakiś element tuż przy kamerze, by zarysować głębie. Ogólnie jest lepiej, ale cały czas jakoś "sztucznie"
skalpel3d Napisano 2 Maj 2013 Napisano 2 Maj 2013 Materiał betonu jest totalnie sztuczny powinien mieć porowatość w świetle jeśli stosowałeś hdri to dostosuj barwę światła do mapki hdri i raczej bym zastosował temperaturę barwy niż kolor
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się