Berger Napisano 23 Maj 2013 Share Napisano 23 Maj 2013 (edytowane) Hello ponownie ;) Szkoła skończona, wakacje zaczęte, mogę zapisać się jako bezrobotny :D Tak więc teraz będzie trochę więcej czasu no i chce go jakoś spożytkować sensownie i dokończyć to co zacząłem w sumie już dawno - Aventadora w aliasie. Projekt ma na celu naukę modelowania powierzchni samochodowych A-Class. Zwracam się zatem z prośbą o pomoc do nurbsowych wyjadaczy, mam nadzieję, że jeszcze jacyś tu wpadają :D Na screenach poniżej pokazuje to co jest na ten moment, powoli idzie to do przodu. Na pewno na ten moment do poprawy leci przód, jako że środkowa część jest nieco za nisko, wlot przy dachu za szybą, jedna powierzchnia jest tam nieco za bardzo wygięta no i słupek bo jego przednia część trochę mi się nie widzi. I problem, którego nie mogę ogarnąć. Chce mieć G2 między powierzchniami 4-1 i 1-4, ale to może się udać tylko wtedy gdy powierzchnia 1 nie jest w position z powierzchnią 2. Jeśli jest w free nie ma problemu ale wtedy między 2 i 1 robi się przerwa, zmiana degree powierzchni nie pomaga: Dzięki i pozdrawiam ;) Edytowane 16 Wrzesień 2013 przez Berger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Maj 2013 Autor Share Napisano 24 Maj 2013 Na koniec dorzucam mały up, trochę się pogubiłem na tylnym nadkolu ale już wiem gdzie był błąd więc jutro, dzisiaj to poprawię :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cent Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 Widzę że z przednim zderzakiem coś złego Ci się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Maj 2013 Autor Share Napisano 24 Maj 2013 Cent: Co masz na myśli? Na pewno bok zderzaka rozbiję na dwie powierzchnie bo teraz nie wygląda to tak jak powinno ale nie wiem o czym mówisz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vision3d Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 grubo! zycze wytrwalosci ;) sama bude bedziesz robil na Nurbsasch? czy rowniez wnetrze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Maj 2013 Autor Share Napisano 24 Maj 2013 vision3d: Dzięki, na razie nie ma budy więc o wnętrzu nawet nie myślałem :P Zależy jak dokładnie uda mi się karoserie zrobić bo jeśli będzie dość mocno odbiegać od oryginału to raczej nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 Co do tamtych powierzchni nie miałeś czasem na dolnej powierzchni za mało isoparms? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Maj 2013 Autor Share Napisano 24 Maj 2013 legomir: Nie do końca rozumiem, nie ma tutaj isoparms bo każda powierzchnia jest 1 spanowa. Chyba, że coś źle zrozumiałem :P Ale z tego co pamiętam isoparms to linie wizualizujące łączenia wielu spanów danej powierzchni. 2 spanowa powierzchnia powinna mieć 1 isoparme, natomiast 1 spanowa żadnej. Dlatego nawet gdy włączam wyświetlanie isoparms na tych obiektach nic się nie pojawia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 24 Maj 2013 Share Napisano 24 Maj 2013 Sory, mam głowie jakoś isoparm = span. Chodziło mi o to, że powierzchnia 4 1 3 mają taką samą ilość panów tam gdzie się łączą powierzchnia 4 i 2 nie różnicy w umiejscowieniu spanów i ilość w 2 i 1 jest być może dlatego nie potrafi jej odpowiednio styknąć. Ale to takie radzenie po omacku, bo mi NURBSy służą głównie do rzeczy jakie robię proceduralnie żeby mieć automatyczne rozłożone UV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Maj 2013 Autor Share Napisano 24 Maj 2013 Drobny up, chyba z 6h zajęło mi zrobienie nadkola i na końcu okazało się, że miejsce, które mi sprawiało problemy można było zrobić na 2 powierzchniach :P Co prawda nie jest to jeszcze idealnie tak jak bym chciał ale na ten moment odpuszczam i idę dalej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 25 Maj 2013 Share Napisano 25 Maj 2013 Oh, szacuneczek! Ileż to już razy ściągałem demo aliasa, i uciekałem szybciej niż się zainstalowało. Bardzo bym chciał, ale nie mogę! Niestety nic ci nie poradzę, bo niewiele w temacie wiem, ale zamierzam wątek śledzić! Powożka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 25 Maj 2013 Autor Share Napisano 25 Maj 2013 deshu: Dzięki, początki są faktycznie trudne ale potem człowiek się wciąga :P Na dziś koniec; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cent Napisano 25 Maj 2013 Share Napisano 25 Maj 2013 Jednak to chyba wina wczesnego wipa. :) Jak Ci się pracuje w Rihno? Czy jest trudniejszy od dajmy na to 3Ds max lub Blendera? Model oczywiście, czekam na koniec modelowania bryły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loozack Napisano 25 Maj 2013 Share Napisano 25 Maj 2013 Ładne powierzchnie, aż kuszą, żeby znowu zajrzeć po latach do Rhino (Aliasa chyba jednak póki co zostawię). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 25 Maj 2013 Autor Share Napisano 25 Maj 2013 Cent: Dzięki, to akurat jest Alias :P Przypuszczam, że nie jest dużo trudniejszy niż inne programy do 3D, problem tutaj jest taki, że jak się siedziało kilka lat w poly to utrwaliły się pewne schematy działania, które tutaj się kompletnie nie nadają. Dlatego początki są trudne, trzeba pozbyć się pewnego myślenia i w jego miejsce wrzucić całkiem nowy schemat, który też trzeba ogarnąć. Z początku Alias straszy interfacem i mnogością narzędzi, które nie wiadomo do czego służą ale z czasem okazuje się, że interface jest bardzo intuicyjny a szeroka gamma narzędzi pozwala czy na efektywne tworzenie powierzchni czy rozwiązywanie błędów. Loozack: Dzięki, a ja właśnie polecam Aliasa, Rhino jest dobrym programem ale nie ma takiej możliwości manipulacji powierzchniami i krzywymi jak Alias, ale to wynik innej półki cenowej. Dorzucam mały update tyłu, na pewno większość powierzchni przerobie jeszcze raz bo są dwie miejsca, które trzeba podciągnąć ale layout powierzchni będzie zbliżony do obecnego: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cent Napisano 25 Maj 2013 Share Napisano 25 Maj 2013 No ładnie i gładko. Chyba się pobawię trialem. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRiPi Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 O, fajnie, że ktoś się interesuję aliasem. Co do problemu - rzecz w tym, że dla zachowania ciągłości g2 powierzchnie górne i powierzchnie boczne wymuszają nieco inną krawędź, która nie mieści się w przyjętych tolerancjach. Musisz manipulować powierzchniami zewnętrznymi, aby wpłynąć na blendy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 27 Maj 2013 Autor Share Napisano 27 Maj 2013 GRiPi: Dzięki, przypatrzę się jeszcze tym miejscom. Mam też dwa pytania, czy jeśli między tymi wszystkimi powierzchniami mam ciągłość G2, to jest to A-Class modeling, czy musi być G3 między głównymi? Bo widzę, że ciągłość G3 jest tylko w niektórych narzędziach takich jak blend itd. a w większości teraz działam na "square". Nie wiem czy nie robiłem źle do tej pory, bo powierzchnie łączące tworzyłem w taki sposób, że łączyłem dwa płaty za pomocą curve degree 3 i ustawiałem mniej więcej jak ma kształt blenda wyglądać a potem tworzyłem za pomocą square to przejście i już nie opierałem krawędzi na tych krzywych tylko leżały sobie jako "free" dzięki czemu miały przy degree 5 te przejścia G2. Jeśli miałem kilka powierzchni przy jeden krzywej to wtedy zostawiałem te krawędzie jako position ale problemu wtedy z G2 nie ma bo krawędzie są na tej samej krzywej co reszta powierzchnie które łącze. Mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi mniej więcej :P I jeszcze nad jednym się zastanawiam, jak zrobić obiekt oparty na okręgu np. rant felgi, kulę w technologi A-Class? Bo normalnie jak obniżę ilość spanów do 1 a degree powiedzmy do 9 to niby to jakoś wygląda ale mam wrażenie, że okręgi nie do końca są okręgami, przy mniejszym degree widać wyraźnie złamania na wykresie. Jak to obejść kiedy się chce mieć taki obiekt w klasie A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRiPi Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 Heh, to nie jest takie proste i jednoznaczne ;) Klasa A powierzchni, to nie tylko odpowiednia ciągłość między płatami, to tylko jedno z kryteriów. Można stworzyć model, który ma same ciągłości G2 i G3, a w żaden sposób nie będzie klasą A, bo np. jest krzywy, ma nieestetyczne załamania światła, jest zanadto uproszczony itp. Podstawą jest kontrola krzywizny. Ogólnie przyjmuje się, że model klasy A powinien mieć ciągłość G3 między większymi blendami, kiedy może mieć G2 na mniejszych filletach. Jest to podyktowane rzeczywistością - nikt nie dostrzeże różnicy pomiędzy G2 a G3 na np. rancie wlewu paliwowego. Do niedawna Alias w ogóle nie miał narzędzi który wymuszałyby G3 - one są raczej dodatkiem do zastosowania w szczególnych przypadkach. Dlaczego? Bo do uzyskania G3 używają po prostu dodatkowego stopnia swobody, a kontrolowanie 8 punktów na jeden wymiar jest skomplikowane. Co do tworzenia square, krzywe wejściowe przeważnie powinny mieć wymaganą ciągłość - użyj np. blend curves. Do tworzenia okręgu używa się 4 ćwiartek o degree 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 27 Maj 2013 Autor Share Napisano 27 Maj 2013 (edytowane) Dzięki wielkie, na szybko sprawdziłem różnicę między G2 i G3, jest dość duża: A co do tych ćwiartek okręgu to nurtuje mnie pytanie jak się je konstruuje żeby miało identyczną krzywiznę? I jak konstruować teraz bazę skoro przy używaniu narzędzi które umożliwiają G3 nie można definiować pozostałych dwóch krawędzi powierzchni? Align też nie ma dopasowania do G3. Edytowane 27 Maj 2013 przez Berger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 16 Wrzesień 2013 Autor Share Napisano 16 Wrzesień 2013 Witam, Mam pytanie do osób działających w Rhino; otóż nie mogę określić czasem, czy to, że 2 powierzchnie się nie stykają w określonej tolerancji (G2,3 itd) jest wynikiem uproszczenia wyświetlania w viewporcie czy moim błędem. Tutaj mam przykład: Problem jest taki, że nieważne, czy przejście jest position czy curvature zawsze ten profil niżej nie pasuje do profilu wyżej. Są też takie podobne miejsca w modelu gdzie tak się dzieje ale tam jest to ewidentnie wina wyświetlania a tutaj nie jestem pewien bo rozbieżność jest strasznie duża. Ktoś się spotkał z takim problemem? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się