Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pisałem już w wątku zbiorczym, ale ostatecznie nie otrzymałem pomocy, może tu ją otrzymam.

Modeluje sobie koło do samochodu. Uwagi? Przypuszczam, że coś może być nie tak z bieżnikiem. Ktoś już podawał link do tutoriala jak to się robi poprawnie, ale akurat sam ten proces wykonuję w taki sam sposób - modeluję bieżnik na podstawie referencji/faktury, array i wyginam splinem.

Chętnie posłucham uwag.

 

 

 

tirecamaroyk2.png

 

tirecamarowireyk2.png

 

 

Przy okazji ktoś może napisać jak robi się na napisy na oponie? Mam kilka pomysłów, ale nie wiem co lepsze.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak wyglada ok i jest taki jak chciałeś, to nie ma uwag. Napisy i oznaczenia - jest taka stronka z normalami w wysokiej rozdziałce, ale jak wpiszesz 'tire side normal map' i przełączysz na grafikę to mozesz kraść do woli.

Napisano

Ale jest tu sporo ludzi lepszych ode mnie, więc wolę polegać na ich opinii ;)

Właśnie niby bieżnik chciałem w stylu half-slick (nie daję głowy, że tak to się profesjonalnie nazywa, ale chyba wiadomo o co chodzi), ale nie jestem do niego przekonany. Jak coś to pomoże to kółko wyląduję w Chevrolecie Camaro.

Napisano

@pecet masz rację, że wygląda jak do jakiejś maszyny rolniczej ;) chciałem poprawić, żeby było bardziej "płynnie" a wyszło nie zbyt dobrze, spróbuje coś z tym zrobić.

@Kramon to przedstaw właściwą, chętnie się do-edukuję.

Napisano

Zrobiłem oponę i bieżnik z jednego obiektu i jest lepiej (bieżnik nie wygląda na "naklejany")

 

tirecamaroyk3.png

 

Problem jeszcze bo jak widać, na oponie są widoczne segmenty, mimo modyfikatora (właściwie jak mam ustawiony poziom na 1 jest to mniej widoczne niż przy 2/3).

Jakieś rady? To przez zbyt gęstą siatkę?

 

tirecamaroyk3b.png

Napisano

Po co edge crease tam? Dobrze by było jakbyś zapodał Blend. to by odrazu było widać bo tak to to słabo widać. Zresztą WTF z twoim viewportem. wygląda jak z 95.

Napisano

Modyfikator subdivision dajesz zawsze na końcu, no prawie. ale w tym wypadku na końcu druga sprawa w array zmień na realtive offset i wpisz 0.560

 

+ retopo bym wymodelował od nowa tak żeby te boczne loopy były w tej samej odległości.

Napisano

Ok dzięki, w array zmieniłem wartości.

Ale nie za bardzo wiem jak się zabrać do drugiej części. Znaczy mogę wyrównać faktycznie odległości między loopami, ale co z tym miejscem?

 

tirebwefsdf.png

 

Chyba, że coś źle zrozumiałem.

Napisano

Generalnie do takiego detalu trzeba mieć gęstą siatkę, tak aby na całej długości opony odległości między edgami były podobnej wielkości. Jak gęsto ma być to już samemu sobie trzeba wyczuć. Można robić w mniej gęstej i ściskać krawędzie tak jak wyżej zaznaczyłeś ale to są takie półśrodki, czasem działa lepiej, czasem gorzej, zawsze widać marszczenie się, chyba że powierzchnia jest niemalże płaska, czyli w tym wypadku nigdy nie jest. Mistrzami tej techniki są amerykanie, którzy usilnie twierdzą, że da się w ten sposób wymodelować wszystko bez jakichkolwiek błędów ale ich modele w większości to wymiętolone puszki :) Oczywiście no offence względem nich bo mają wielu świetnych modelerów itd ale często się spotykam ze zjawiskiem, że jeśli ktoś zrobi model konwertowany to jest be :) Dlatego zachęcam do zrobienia bazy low poly, na której określasz profil opony, dobrze też na tym etapie wyliczyć ile segmentów ma opona (po każdym konwercie ich liczba powinna wzrosnąć dwukrotnie więc dalej można modelować bez obaw, że coś się nie połączy), wydzielasz segment i modelujsz sobie detal najlepiej nie ruszając miejsc łączeń z pozostałymi częściami.

 

Jeśli jednak nie potrzebujesz opony z takim detalem a coś prostszego, możesz oponę zrobić boleanem, baza opony, modelujesz osobnymi obiektami bieżnik tak aby po użyciu boleana zostały wycięcia o odpowiednim kształcie, array dookoła i tyle. Szybka metoda aczkolwiek bolean (przynajmniej w 3ds maxie) nie zawsze jest chętny do działania w sposób jaki sobie tego zażyczymy ale zwykle wystarczają drobne poprawki i wszystko śmiga. Zostaje jednak sporo bałaganu w siatce i model może się kaszanić.

 

Możesz też zrobić bazę opony, domodelować górną część bieżnika i array dookoła bazy. Jeszcze prostszą metodą jest wrzucenie textury bieżnika do dispa, trochę ich jest na necie, kosztem oczywiście późniejszego czasu podczas renderu.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności