Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam do was takie pytanko, mam zamiar wymodelować pewien most, będzie on trochę skomplikowany (dużo rur, złączeń itp. itd.) jednak most ten w domyśle ma być lekko skręcający w bok (wygięty).

 

I tutaj pojawia się moje pytanie, jak to rozegrać ? Czy mogę wymodelować go na prosto a później za pomocą jakiegoś narzędzie delikatnie go wygiąć ? Nic się wtedy nie wykrzaczy,nie popsuje, nie porozjeżdża ?

 

Czy może lepiej od razu modelować ten most wygięty i się trochę pomęczyć ale mieć pewność, że wszystko będzie w porządku ?

 

Pozdrawiam i z góry dzięki.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bend modyfikator? Deformowanie po krzywej, zeskinować i powyginać jointami co tam wolisz. Zawsze też możesz używać curve modelingu.

Napisano
  • Autor

Też właśnie myślałem o Bend'dzie. Czy mówisz, że ogólnie wykonalne tak ?

 

Wolałem się upewnić zanim straciłbym na tym parę godzin zabawy ^^

 

Dzięki.

Napisano

Nie wiem jak wygląda ten most, ale jak nałożysz bend na grupie a krzywizna nie będzie okrągła to będzie ok. w przypadku dużej lepiej modelować od razu krzywo albo curve modeling(tą opcje wybrałbym sam, bo w ten sposób mam lepiej kontrolowaną i bardziej proceduralną geometrie, a to lubię).

Napisano

modelujesz prosty a potem wyginasz modyfikatorem który nakłada most na krzywą przynajmniej tak jest w blenderze w maxie pewno też tak jest.

Napisano

Bend chyba tylko w przypadku niewielkiej krzywizny. Inaczej mogą być widoczne różnice w teoretycznie takich samych elementach na zewnętrznym i wewnętrznym łuku mostu.

Napisano
  • Autor
wystarczy tylko zadbać aby wyginane elementy miały podobne podziały i można giąć bendem :)

 

Podobne podziały ? Mógłbyś sprecyzować ? :P

Napisano
  • Autor
równomierne.

 

Czy ja jestem w ukrytej kamerze ? xd

 

Ale co ma być równomiernie ? Siatka ma być symetryczna względem wszystkich obiektów ? Podziały polygonów mają być podobne dla każdego elementu ? Czy o co chodzi ? :P

 

Pozdrawiam.

Napisano

Chodziło mi o równomierne rozłożenie siatki tam gdzie chcesz zginać

 

Zrobiłem most w 2 min żeby pokazać o co mi chodzi.

http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/1_zpsb0bdb355.jpg

http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/2_zpse30eb985.jpg

http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/3_zps485d5694.jpg

http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/4_zps14904621.jpg

.....

http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/6_zps075e9071.jpg

http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/5_zpsf6ee34f4.jpg

 

Nie jestem zbyt dobry w tłumaczeniu, ale mam nadzieje że coś tam pomogłem ;)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Arthus

Napisano
  • Autor

Rozumiem, bardzo dobrze wytłumaczyłeś, dzięki wielkie za pomoc i wybacz moją wrodzoną niekumatość ^^

 

Pozdrawiam.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.