Zernat Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Witam. Mam do was takie pytanko, mam zamiar wymodelować pewien most, będzie on trochę skomplikowany (dużo rur, złączeń itp. itd.) jednak most ten w domyśle ma być lekko skręcający w bok (wygięty). I tutaj pojawia się moje pytanie, jak to rozegrać ? Czy mogę wymodelować go na prosto a później za pomocą jakiegoś narzędzie delikatnie go wygiąć ? Nic się wtedy nie wykrzaczy,nie popsuje, nie porozjeżdża ? Czy może lepiej od razu modelować ten most wygięty i się trochę pomęczyć ale mieć pewność, że wszystko będzie w porządku ? Pozdrawiam i z góry dzięki.
legomir Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Bend modyfikator? Deformowanie po krzywej, zeskinować i powyginać jointami co tam wolisz. Zawsze też możesz używać curve modelingu.
Zernat Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 Też właśnie myślałem o Bend'dzie. Czy mówisz, że ogólnie wykonalne tak ? Wolałem się upewnić zanim straciłbym na tym parę godzin zabawy ^^ Dzięki.
legomir Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Nie wiem jak wygląda ten most, ale jak nałożysz bend na grupie a krzywizna nie będzie okrągła to będzie ok. w przypadku dużej lepiej modelować od razu krzywo albo curve modeling(tą opcje wybrałbym sam, bo w ten sposób mam lepiej kontrolowaną i bardziej proceduralną geometrie, a to lubię).
Kramon Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 modelujesz prosty a potem wyginasz modyfikatorem który nakłada most na krzywą przynajmniej tak jest w blenderze w maxie pewno też tak jest.
Dynamico Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Bend chyba tylko w przypadku niewielkiej krzywizny. Inaczej mogą być widoczne różnice w teoretycznie takich samych elementach na zewnętrznym i wewnętrznym łuku mostu.
Bacry Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 wystarczy tylko zadbać aby wyginane elementy miały podobne podziały i można giąć bendem :)
Zernat Napisano 5 Lipiec 2013 Autor Napisano 5 Lipiec 2013 wystarczy tylko zadbać aby wyginane elementy miały podobne podziały i można giąć bendem :) Podobne podziały ? Mógłbyś sprecyzować ? :P
Zernat Napisano 6 Lipiec 2013 Autor Napisano 6 Lipiec 2013 równomierne. Czy ja jestem w ukrytej kamerze ? xd Ale co ma być równomiernie ? Siatka ma być symetryczna względem wszystkich obiektów ? Podziały polygonów mają być podobne dla każdego elementu ? Czy o co chodzi ? :P Pozdrawiam.
Arthus Napisano 6 Lipiec 2013 Napisano 6 Lipiec 2013 (edytowane) Chodziło mi o równomierne rozłożenie siatki tam gdzie chcesz zginać Zrobiłem most w 2 min żeby pokazać o co mi chodzi. http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/1_zpsb0bdb355.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/2_zpse30eb985.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/3_zps485d5694.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/4_zps14904621.jpg ..... http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/6_zps075e9071.jpg http://i1095.photobucket.com/albums/i468/avarus/3D/5_zpsf6ee34f4.jpg Nie jestem zbyt dobry w tłumaczeniu, ale mam nadzieje że coś tam pomogłem ;) Pozdrawiam. Edytowane 7 Lipiec 2013 przez Arthus
Zernat Napisano 6 Lipiec 2013 Autor Napisano 6 Lipiec 2013 Rozumiem, bardzo dobrze wytłumaczyłeś, dzięki wielkie za pomoc i wybacz moją wrodzoną niekumatość ^^ Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi