Kubajaniak Napisano 29 Lipiec 2013 Napisano 29 Lipiec 2013 (edytowane) Hej forumowicze. Jako postanowiłem na serio nauczyć się zBrush'a pomyślałem, że założę teczkę, do której będę wrzucał swoje wypociny. Mam nadzieję, że zmotywuje mnie to do nauki. Czasu za dużo nie mam, więc postaram się wrzucać przynajmniej jeden model na tydzień. Na początek coś nieskomplikowanego, żeby w ogóle się obeznać z interfejsem zBrusha. Helm jest zrobiony w Rhino, w zBrush'u dodałem zadrapania i wgniecenia. Topór jest w całości zrobiony w zBrushu na podstawie tego rusunku http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2011/177/d/6/concept___an_orc_infantry_by_reaper78-d3k2kak.jpg Edytowane 29 Lipiec 2013 przez Vega
Kubajaniak Napisano 1 Listopad 2013 Autor Napisano 1 Listopad 2013 Wrzucanie modeli co tydzień niestety nie wyszło, ale z racji tego, że długi weekend, znalazłem trochę czasu i posiedziałem w zBrush'u. Wrzucam główkę, którą dzisiaj zrobiłem. Bardzo chętnie wysłucham wszelakich uwag co jest źle bo na pewno coś się znajdzie. Wiem, że na pewno ucho ssie :P
Sebazx6r Napisano 1 Listopad 2013 Napisano 1 Listopad 2013 Długa droga jeszcze. Na chwile obecna ciężko powiedzieć co jest dobrze. Sam jestem początkujący, ale boje się patrzeć na swoje wczesne gnioty :). Strasznie plaska ta twarz. Poszukaj może refki przynajmniej z 2 rzutów. Budujące jest to ,że na pewno następne prace będą lepsze. Gorzej być nie może więc może być tylko lepiej :). Lecisz w Zbrushu widzę. Proponuje robic z kulki+ dynamesh a potem szybkie retopo Z-remesherem i projekcja. Dzięki temu odbudujesz poziomy subdivow i łatwiej proporcje poprawiać. Dodam ze dynamesh strasznie pin'czuje na wyższych subdiwach. Fajne asety robisz i propsy. Znalazlem takie refki moze podejdą: http://img235.imageshack.us/img235/281/head200fs.jpg http://img506.imageshack.us/img506/7870/head304ft.jpg Proporcje: http://howtodrawpeoplefaces.org/wp-content/uploads/2011/09/How-To-Draw-People-Face-Head-Proportion-3.gif http://3.bp.blogspot.com/_ht-_Ooy0Uxk/TPFTEEcE7iI/AAAAAAAAAAk/2u5xB26s9n8/s1600/Proportions+of+the+Face+Information+Sheet.jpg http://vilppustore.com/vilppublog/wp-content/uploads/2011/05/Head-Drawing-Proportions-Side.jpg Pozdrawiam.
rice Napisano 2 Listopad 2013 Napisano 2 Listopad 2013 Ja polecam Michaela Hamptona Drawing from invention, a już najlepiej jest się zapisać na jego kurs lub go "zdobyć". Druga sprawa to próbuj rozkładać głowy na płaszczyzny. Dobre ćwiczenie to sculpt tego albo główki asaro
Przemas Napisano 3 Listopad 2013 Napisano 3 Listopad 2013 napieraj Kuba , napieraj - na pewno przyda sie w pracowni jak opanujesz Zbrusha :) . Kijek jest bardzo fajny. Jesli chodzi o twarz - zajrzyj do ksiazek , ktore sa u nas na polce. Najperw zerknij na "Dynamic Anatomy" Hogartha (fajna czesc pokazujaca rozbicie twarzy na plaszczyzny i stopniowe dodawanie detali), potem do "Anatomii dla artystow". Nie zapominaj tez o 3dCoat-ie . Pewnie niedlugo pojawi sie na Twoim kompie :) .
Kubajaniak Napisano 9 Listopad 2013 Autor Napisano 9 Listopad 2013 Dzięki za wszelkie rady. Zrobiłem nową głowę na podstawie zdjęcia, które podesłał Sebazx6r ( http://img506.imageshack.us/img506/7870/head304ft.jpg ) i wyszło to co widać niżej, chociaż pewnie i tak nie podobny :P Zrobiłem sobie też głowę goblina z wowa Pozdro
Kubajaniak Napisano 16 Listopad 2013 Autor Napisano 16 Listopad 2013 Kolejna brzydka głowa :P Domyśle miał to być Tyrion z gry o tron, a wyszło co wyszło. Mój skill jest jeszcze za mały, żeby odwzorować głowę ze zdjęcia, ale rośnie z każdą nową głową ;)
Kubajaniak Napisano 5 Styczeń 2014 Autor Napisano 5 Styczeń 2014 Hej wszystkim. Wszystkiego najlepszego w nowym roku. Wrzucam koleje coś. Orkowy miecz robiony na podstawie tego obrazka: http://th01.deviantart.net/fs70/PRE/f/2012/057/1/c/orc_warhammer_weapon_by_slocik-d4qxtdt.jpg a wyszlo coś takiego
serratus Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Fajnie wyszło. Widać, że inspiracja referencjami 3D dużo bardziej Ci służy niż płaskimi zdjęciami. Ja bym na Twoim miejscu w to brnął, bo moim zdaniem progress jest zauważalny w stosunku do poprzednich prac (i nie ma to znaczenia, że inspirowałeś się czyjąś pracą, bo i tak sam musiałeś ją odzwierciedlić w programie, żeby była podobna). Nawet w przypadku główek, zrobić jedną, dwie główki na podstawie dobrych i ładnie oświetlonych modeli 3D i zobaczyć co z tego wyjdzie (najlepiej przy tym wspierając się dodatkowymi referencjami anatomicznymi). Pozdrawiam
indian Napisano 5 Styczeń 2014 Napisano 5 Styczeń 2014 Dokładnie ziomek, najwięcej nauczysz się na cudzych modelach. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało :D
Kubajaniak Napisano 1 Czerwiec 2014 Autor Napisano 1 Czerwiec 2014 Hej forumowicze. Ciężko mi idzie nauka zBrusha, bo nie dużo czasu jest :/ Ostatnio sobie oglądałem kilka tutoriali odnośnie modelowania ludzików. Zrobiłem męski tors. Na razie sam przód. Dajcie znać co myślicie. Pozdro
Kubajaniak Napisano 16 Wrzesień 2014 Autor Napisano 16 Wrzesień 2014 Zebrałem się i wróciłem do nauki zBrusha. Zrobiłem kolejny tors, tylko tym razem patrząc na zdjęcia. Dajcie znać co myślicie. Następnym razem postaram się wrzucić większą część ludzika. Pozdro
michalo Napisano 16 Wrzesień 2014 Napisano 16 Wrzesień 2014 Ta sama uwaga na temat proporcji. Plus widać, że rzeźbiąc poszczególne mięśnie, nie wiedziales o nich zbyt wiele. Z tąd wiele błędów w budowie. Korzystaj nie tylko ze zdjęć ale też i planszy anatomicznych i opisów. To co wydaje nam się że widzimy często mija się z prawdą i efekt pracy jest mizerny, nie wiedzieć czemu. Dlatego warto poznać i studiować temat od podstaw.
Kubajaniak Napisano 13 Wrzesień 2015 Autor Napisano 13 Wrzesień 2015 Witam ponownie po roku czasu :P Niestety przez ten czas praktycznie nie ruszyłem zBrusha, więc mój skill nadal jest marny. Dzisiaj znalazłem chwile i znowu zacząłem się uczyć anatomii. Wyszło to co widać poniżej. Dajcie znać co myślicie (na ręce nie patrzcie)
Kubajaniak Napisano 31 Październik 2015 Autor Napisano 31 Październik 2015 Hej wszystkim. Podrzucam ludzika, którego robię na mini konkurs na forum polycount. Sculpt na podstawie konceptu https://cdn1.artstation.com/p/assets/images/images/001/124/725/large/cong-lee-5.jpg?1443929182 Wiem, że zmarszczki na ubraniach wyglądają kiepsko, ale coś tam się nauczyłem i następny ludek powinien być lepszy ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się