Kubajaniak Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 (edited) Hej forumowicze. Jako postanowiłem na serio nauczyć się zBrush'a pomyślałem, że założę teczkę, do której będę wrzucał swoje wypociny. Mam nadzieję, że zmotywuje mnie to do nauki. Czasu za dużo nie mam, więc postaram się wrzucać przynajmniej jeden model na tydzień. Na początek coś nieskomplikowanego, żeby w ogóle się obeznać z interfejsem zBrusha. Helm jest zrobiony w Rhino, w zBrush'u dodałem zadrapania i wgniecenia. Topór jest w całości zrobiony w zBrushu na podstawie tego rusunku http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2011/177/d/6/concept___an_orc_infantry_by_reaper78-d3k2kak.jpg Edited July 29, 2013 by Vega Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 Wrzucanie modeli co tydzień niestety nie wyszło, ale z racji tego, że długi weekend, znalazłem trochę czasu i posiedziałem w zBrush'u. Wrzucam główkę, którą dzisiaj zrobiłem. Bardzo chętnie wysłucham wszelakich uwag co jest źle bo na pewno coś się znajdzie. Wiem, że na pewno ucho ssie :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebazx6r Posted November 1, 2013 Share Posted November 1, 2013 Długa droga jeszcze. Na chwile obecna ciężko powiedzieć co jest dobrze. Sam jestem początkujący, ale boje się patrzeć na swoje wczesne gnioty :). Strasznie plaska ta twarz. Poszukaj może refki przynajmniej z 2 rzutów. Budujące jest to ,że na pewno następne prace będą lepsze. Gorzej być nie może więc może być tylko lepiej :). Lecisz w Zbrushu widzę. Proponuje robic z kulki+ dynamesh a potem szybkie retopo Z-remesherem i projekcja. Dzięki temu odbudujesz poziomy subdivow i łatwiej proporcje poprawiać. Dodam ze dynamesh strasznie pin'czuje na wyższych subdiwach. Fajne asety robisz i propsy. Znalazlem takie refki moze podejdą: http://img235.imageshack.us/img235/281/head200fs.jpg http://img506.imageshack.us/img506/7870/head304ft.jpg Proporcje: http://howtodrawpeoplefaces.org/wp-content/uploads/2011/09/How-To-Draw-People-Face-Head-Proportion-3.gif http://3.bp.blogspot.com/_ht-_Ooy0Uxk/TPFTEEcE7iI/AAAAAAAAAAk/2u5xB26s9n8/s1600/Proportions+of+the+Face+Information+Sheet.jpg http://vilppustore.com/vilppublog/wp-content/uploads/2011/05/Head-Drawing-Proportions-Side.jpg Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rice Posted November 2, 2013 Share Posted November 2, 2013 Ja polecam Michaela Hamptona Drawing from invention, a już najlepiej jest się zapisać na jego kurs lub go "zdobyć". Druga sprawa to próbuj rozkładać głowy na płaszczyzny. Dobre ćwiczenie to sculpt tego albo główki asaro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Przemas Posted November 3, 2013 Share Posted November 3, 2013 napieraj Kuba , napieraj - na pewno przyda sie w pracowni jak opanujesz Zbrusha :) . Kijek jest bardzo fajny. Jesli chodzi o twarz - zajrzyj do ksiazek , ktore sa u nas na polce. Najperw zerknij na "Dynamic Anatomy" Hogartha (fajna czesc pokazujaca rozbicie twarzy na plaszczyzny i stopniowe dodawanie detali), potem do "Anatomii dla artystow". Nie zapominaj tez o 3dCoat-ie . Pewnie niedlugo pojawi sie na Twoim kompie :) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted November 9, 2013 Author Share Posted November 9, 2013 Dzięki za wszelkie rady. Zrobiłem nową głowę na podstawie zdjęcia, które podesłał Sebazx6r ( http://img506.imageshack.us/img506/7870/head304ft.jpg ) i wyszło to co widać niżej, chociaż pewnie i tak nie podobny :P Zrobiłem sobie też głowę goblina z wowa Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted November 9, 2013 Share Posted November 9, 2013 goblin na propsie ziom :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Kolejna brzydka głowa :P Domyśle miał to być Tyrion z gry o tron, a wyszło co wyszło. Mój skill jest jeszcze za mały, żeby odwzorować głowę ze zdjęcia, ale rośnie z każdą nową głową ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted January 5, 2014 Author Share Posted January 5, 2014 Hej wszystkim. Wszystkiego najlepszego w nowym roku. Wrzucam koleje coś. Orkowy miecz robiony na podstawie tego obrazka: http://th01.deviantart.net/fs70/PRE/f/2012/057/1/c/orc_warhammer_weapon_by_slocik-d4qxtdt.jpg a wyszlo coś takiego Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 nawet podobny :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
serratus Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Fajnie wyszło. Widać, że inspiracja referencjami 3D dużo bardziej Ci służy niż płaskimi zdjęciami. Ja bym na Twoim miejscu w to brnął, bo moim zdaniem progress jest zauważalny w stosunku do poprzednich prac (i nie ma to znaczenia, że inspirowałeś się czyjąś pracą, bo i tak sam musiałeś ją odzwierciedlić w programie, żeby była podobna). Nawet w przypadku główek, zrobić jedną, dwie główki na podstawie dobrych i ładnie oświetlonych modeli 3D i zobaczyć co z tego wyjdzie (najlepiej przy tym wspierając się dodatkowymi referencjami anatomicznymi). Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
indian Posted January 5, 2014 Share Posted January 5, 2014 Dokładnie ziomek, najwięcej nauczysz się na cudzych modelach. Jakkolwiek by to nie zabrzmiało :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted June 1, 2014 Author Share Posted June 1, 2014 Hej forumowicze. Ciężko mi idzie nauka zBrusha, bo nie dużo czasu jest :/ Ostatnio sobie oglądałem kilka tutoriali odnośnie modelowania ludzików. Zrobiłem męski tors. Na razie sam przód. Dajcie znać co myślicie. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Zwracaj uwagę na proporcje a będzie git. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted September 16, 2014 Author Share Posted September 16, 2014 Zebrałem się i wróciłem do nauki zBrusha. Zrobiłem kolejny tors, tylko tym razem patrząc na zdjęcia. Dajcie znać co myślicie. Następnym razem postaram się wrzucić większą część ludzika. Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalo Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Ta sama uwaga na temat proporcji. Plus widać, że rzeźbiąc poszczególne mięśnie, nie wiedziales o nich zbyt wiele. Z tąd wiele błędów w budowie. Korzystaj nie tylko ze zdjęć ale też i planszy anatomicznych i opisów. To co wydaje nam się że widzimy często mija się z prawdą i efekt pracy jest mizerny, nie wiedzieć czemu. Dlatego warto poznać i studiować temat od podstaw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted September 13, 2015 Author Share Posted September 13, 2015 Witam ponownie po roku czasu :P Niestety przez ten czas praktycznie nie ruszyłem zBrusha, więc mój skill nadal jest marny. Dzisiaj znalazłem chwile i znowu zacząłem się uczyć anatomii. Wyszło to co widać poniżej. Dajcie znać co myślicie (na ręce nie patrzcie) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubajaniak Posted October 31, 2015 Author Share Posted October 31, 2015 Hej wszystkim. Podrzucam ludzika, którego robię na mini konkurs na forum polycount. Sculpt na podstawie konceptu https://cdn1.artstation.com/p/assets/images/images/001/124/725/large/cong-lee-5.jpg?1443929182 Wiem, że zmarszczki na ubraniach wyglądają kiepsko, ale coś tam się nauczyłem i następny ludek powinien być lepszy ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now