Skocz do zawartości

Teczka 3D: zBrush'owa teczka Kubowa


Kubajaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Hej forumowicze. Jako postanowiłem na serio nauczyć się zBrush'a pomyślałem, że założę teczkę, do której będę wrzucał swoje wypociny. Mam nadzieję, że zmotywuje mnie to do nauki. Czasu za dużo nie mam, więc postaram się wrzucać przynajmniej jeden model na tydzień. Na początek coś nieskomplikowanego, żeby w ogóle się obeznać z interfejsem zBrusha.

 

Helm jest zrobiony w Rhino, w zBrush'u dodałem zadrapania i wgniecenia. Topór jest w całości zrobiony w zBrushu na podstawie tego rusunku http://fc01.deviantart.net/fs71/i/2011/177/d/6/concept___an_orc_infantry_by_reaper78-d3k2kak.jpg

 

fjis.jpg

 

 

ccyp.jpg

Edytowane przez Vega
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wrzucanie modeli co tydzień niestety nie wyszło, ale z racji tego, że długi weekend, znalazłem trochę czasu i posiedziałem w zBrush'u. Wrzucam główkę, którą dzisiaj zrobiłem. Bardzo chętnie wysłucham wszelakich uwag co jest źle bo na pewno coś się znajdzie. Wiem, że na pewno ucho ssie :P

 

efgx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długa droga jeszcze. Na chwile obecna ciężko powiedzieć co jest dobrze. Sam jestem początkujący, ale boje się patrzeć na swoje wczesne gnioty :). Strasznie plaska ta twarz. Poszukaj może refki przynajmniej z 2 rzutów. Budujące jest to ,że na pewno następne prace będą lepsze. Gorzej być nie może więc może być tylko lepiej :). Lecisz w Zbrushu widzę. Proponuje robic z kulki+ dynamesh a potem szybkie retopo Z-remesherem i projekcja. Dzięki temu odbudujesz poziomy subdivow i łatwiej proporcje poprawiać. Dodam ze dynamesh strasznie pin'czuje na wyższych subdiwach. Fajne asety robisz i propsy.

 

Znalazlem takie refki moze podejdą:

http://img235.imageshack.us/img235/281/head200fs.jpg

http://img506.imageshack.us/img506/7870/head304ft.jpg

 

Proporcje:

http://howtodrawpeoplefaces.org/wp-content/uploads/2011/09/How-To-Draw-People-Face-Head-Proportion-3.gif

http://3.bp.blogspot.com/_ht-_Ooy0Uxk/TPFTEEcE7iI/AAAAAAAAAAk/2u5xB26s9n8/s1600/Proportions+of+the+Face+Information+Sheet.jpg

http://vilppustore.com/vilppublog/wp-content/uploads/2011/05/Head-Drawing-Proportions-Side.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam Michaela Hamptona Drawing from invention, a już najlepiej jest się zapisać na jego kurs lub go "zdobyć".

 

Druga sprawa to próbuj rozkładać głowy na płaszczyzny. Dobre ćwiczenie to sculpt tego

planes_of_the_head_-_female_3d_model_obj_b4bf82c1-e33b-4658-8447-4b8aca81d217.jpg

albo główki asaro

attachment.php?attachmentid=334129

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napieraj Kuba , napieraj - na pewno przyda sie w pracowni jak opanujesz Zbrusha :) . Kijek jest bardzo fajny.

Jesli chodzi o twarz - zajrzyj do ksiazek , ktore sa u nas na polce. Najperw zerknij na "Dynamic Anatomy" Hogartha (fajna czesc pokazujaca rozbicie twarzy na plaszczyzny i stopniowe dodawanie detali), potem do "Anatomii dla artystow".

Nie zapominaj tez o 3dCoat-ie . Pewnie niedlugo pojawi sie na Twoim kompie :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie wyszło. Widać, że inspiracja referencjami 3D dużo bardziej Ci służy niż płaskimi zdjęciami. Ja bym na Twoim miejscu w to brnął, bo moim zdaniem progress jest zauważalny w stosunku do poprzednich prac (i nie ma to znaczenia, że inspirowałeś się czyjąś pracą, bo i tak sam musiałeś ją odzwierciedlić w programie, żeby była podobna). Nawet w przypadku główek, zrobić jedną, dwie główki na podstawie dobrych i ładnie oświetlonych modeli 3D i zobaczyć co z tego wyjdzie (najlepiej przy tym wspierając się dodatkowymi referencjami anatomicznymi).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta sama uwaga na temat proporcji.

 

Plus widać, że rzeźbiąc poszczególne mięśnie, nie wiedziales o nich zbyt wiele. Z tąd wiele błędów w budowie. Korzystaj nie tylko ze zdjęć ale też i planszy anatomicznych i opisów.

To co wydaje nam się że widzimy często mija się z prawdą i efekt pracy jest mizerny, nie wiedzieć czemu. Dlatego warto poznać i studiować temat od podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po roku czasu :P Niestety przez ten czas praktycznie nie ruszyłem zBrusha, więc mój skill nadal jest marny. Dzisiaj znalazłem chwile i znowu zacząłem się uczyć anatomii. Wyszło to co widać poniżej. Dajcie znać co myślicie (na ręce nie patrzcie)

 

body2.jpg

body3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej wszystkim. Podrzucam ludzika, którego robię na mini konkurs na forum polycount. Sculpt na podstawie konceptu https://cdn1.artstation.com/p/assets/images/images/001/124/725/large/cong-lee-5.jpg?1443929182

Wiem, że zmarszczki na ubraniach wyglądają kiepsko, ale coś tam się nauczyłem i następny ludek powinien być lepszy ;)

 

ludek5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności