tr3buh Napisano 3 Sierpień 2013 Napisano 3 Sierpień 2013 zaczynam bawić się modo bo chcę odpocząć od maxa i szukam konkretnych tutków ( zwłaszcza modelowanie i mapowanie ) póki co Modo szybko wchodzi i pracuje się bardzo przyjemnie Jeżeli znacie jakieś dobre strony to podlinkujcie, na pewno przyda się to tez innym użytkownikom
Ajgor Napisano 3 Sierpień 2013 Napisano 3 Sierpień 2013 http://cg.tutsplus.com/tutorials/luxology-modo/model-a-high-poly-canon-a1-camera-in-modo/ - możesz sobie wszystkie części ściągnąć na dysk (ponad 3GB) 1
mirach Napisano 3 Sierpień 2013 Napisano 3 Sierpień 2013 Pamietam jak sie bawilem w modo 401, gosc od 3d-garage mial bardzo fajny tutek wprowadzajacy. Teraz tez ma do modo 6 i 7, mialem okazje obejzec kawalek tego do 601 i jest... hmm... takie sobie, moze ci podpadnie a moze nie, rzucic okiem warto. Jesli chcesz dokladnie poznac silnik renderujacy modo, bardzo polecam te dwa tutki: http://www.luxology.com/store/rendering/interiors/ http://www.luxology.com/store/rendering/studio/ gosc wchodzi w detale takie jak sampling, filtry aa i tak dalej. Wg mnie duzo dobrego. pozdrawiam 1
Gość Chrupek3D Napisano 3 Sierpień 2013 Napisano 3 Sierpień 2013 http://www.3dgarage.com/collections/luxology/products/modo-701-signature-courseware
mirach Napisano 4 Sierpień 2013 Napisano 4 Sierpień 2013 http://www.3dgarage.com/collections/...ure-courseware o toto mi chodzilo :)
Lesiu Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 http://www.lynda.com/Modo-training-tutorials/1026-0.html http://www.fxphd.com/fxphd/courseDetails.php?idCourse=340 http://www.fxphd.com/fxphd/courseDetails.php?idCourse=359
a3stract Napisano 25 Październik 2013 Napisano 25 Październik 2013 kompedium wiedzy:D http://www.modopedia.com pozdr..
Lesiu Napisano 29 Październik 2013 Napisano 29 Październik 2013 a3stract, to, co podałeś, to jedynie spis darmowych tutoriali. Blogowa część wygląda na zapomnianą. Moim zdaniem dużo ciekawsze szkolenia z modo są na lynda.com i digital tutors.
maciek3d Napisano 3 Listopad 2013 Napisano 3 Listopad 2013 dwa kursy w jezyku polskim http://psboy.pl/kurs/modo-501-geometria-materialy.html http://psboy.pl/kurs/modo-501-modelowanie-pomieszczen.html tutaj tez dobry kurs w jezyku angielskim http://www.gameboxstudios.com.au/ModoTut.aspx wszystkie kursy sa platne
a3stract Napisano 7 Listopad 2013 Napisano 7 Listopad 2013 a3stract, to, co podałeś, to jedynie spis darmowych tutoriali. moze i racja ale wszystko w jednym miejscu:D, na start idealne P.S chodzi mi po glowie, zeby zrobic przypiety temat z aktualnymi ( 601 / 701 ) scryptami do modo. Tak sie akurat sklada, ze na codzien strasznie brakuje czasu na sledzenie oficjalnego forum, ktore jak pewnie wiecie jest kopalnia zajebistegoo znikajacego ( w stosie postow ) darmowego materialu. Przydala by sie rownierz pomoc z obslugi niektorych scryptow + moze jakis opis, ktore scrypty sprawdzaja sie idealnie podczas komercyjnej pracy. Na mysli mam zbior dodatkow, ktore pomoga nam szybciej realizowac zadanie. Jak myslice? chwyci ten pomysl? pozdr..
uzumakishadow Napisano 11 Listopad 2013 Napisano 11 Listopad 2013 moze i racja ale wszystko w jednym miejscu:D, na start idealne P.S chodzi mi po glowie, zeby zrobic przypiety temat z aktualnymi ( 601 / 701 ) scryptami do modo. Tak sie akurat sklada, ze na codzien strasznie brakuje czasu na sledzenie oficjalnego forum, ktore jak pewnie wiecie jest kopalnia zajebistegoo znikajacego ( w stosie postow ) darmowego materialu. Przydala by sie rownierz pomoc z obslugi niektorych scryptow + moze jakis opis, ktore scrypty sprawdzaja sie idealnie podczas komercyjnej pracy. Na mysli mam zbior dodatkow, ktore pomoga nam szybciej realizowac zadanie. Jak myslice? chwyci ten pomysl? pozdr.. IMO dobry pomysł, zwłaszcza dla tych co dopiero początkują z modo lub są w trakcie konwersji etc. przykładowo takie uv recter i perfect circle to absolutne must have na start.
Stratocaster Napisano 13 Listopad 2013 Napisano 13 Listopad 2013 Cześć! Jestem nowym użytkownikiem forum max3d, więc się oficjalnie witam. Odnośnie wymienionych dwóch kursów po polsku - kupiłem je. Nie chcę Panom z psboy robić "czarnego pr", ale te dwa kursy są średniej jakości. Nie znam innych ich tutoriali, być może są fantastyczne. Jednak te z modo troszkę zbyt powierzchownie traktują zagadnienia. To, że są w języku ojczystym niczego nie wnosi. Dobre, ale płatne, są kursy na http://www.digitaltutors.com/11/index.php
Przemas Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 @a3stract : ciezko mi ocenic ilu uzytkownikow modo tu zaglada, ale z pewnoscia podpowiedz kogos , kto sprawnie korzysta z niego , jakimi skryptami warto sie zaintersowac bylaby super!
uzumakishadow Napisano 27 Listopad 2013 Napisano 27 Listopad 2013 @a3stract : ciezko mi ocenic ilu uzytkownikow modo tu zaglada, ale z pewnoscia podpowiedz kogos , kto sprawnie korzysta z niego , jakimi skryptami warto sie zaintersowac bylaby super! W tej chwili skrypty a wlasciwie panel z ladnie poskladanymi w calosc skryptami roznych autorow, z ladnymi ikonkami etc to: - Eterea Swiss knife http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=81124 - Eterea uv tools http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=37&t=53060 I to taki "musiszmiec", bo bardzo ulatwiaja rozne czynnosci.
maciek3d Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 OTOY pracuje nad octane render dla modo http://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=35962 w koncu cos ruszylo:) Czytalem ostatnio ze ma sie pojawic karta graficzna GF 780 TITAN z 12 gb ramu, wiadomo ze karta bedzie sporo kosztowac ale jak sie pojawi w sprzedazy to obecnie najmocniejszy GF 770TITAN z 6 gb ramu zleci z ceny. Tak ze pozostaje jeszcze troche poczekac na gotwy octane render dla modo:)
Kramon Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 hmmm, Modo i Octane dziwny pomysł.. Plugin musi być naprawdę potężny i nie wiem też czy Octane jest w sumie gotowy na to.. Modo ma naprawdę output całkiem sporawy i render w Modo jest naprawdę bardzo dobry... co do GTX 12GB to jest bujda na resorach to byłby totalny kill Polityczny Nvidi. Jeżeli wyszła by karta GTX 780TI. 12 GB... to Cała seria quadro i tesla. była by nikomu nie potrzebna... No może poza Cadowcami ale jeśli mowa o renderingu.. to 780TI jest najszybszą kartą na rynku w kwesti renderingu. i jedyna sprawa za teslą to podwójna precyzja i te bzdety, + pamięc ale jakby było 12 giga to by to był strzał w stope... Zapomnij.. 8-12 giga pojawi się na rynku dopiero jeśli tesla skoczy do 24. Albo nowe konsole wprowadzą nowy standard. tego też nie rozumiem dlaczego nie wprowadzą po prostu odrazu 8 giga ramu tylko dodają tak mało.. To by tak ułatwiło tworzenie gier, lada moment wchodzi standard 4k! A teksturki są drobniutkie... Tak samo megatextures technika dlaczego nikt tego nie używa? Owszem w dniu premiery były problemy nie działało to wystarczająco płynnie ale dzisiaj? Performance jest ogromny... Kasa się liczy tylko dla nich. Ciekawe co by się stało jeśli jakieś studio wypuściło by konsole powiedzmy 12 giga ramu. i7 4770k+ GTX 780TI. Owszem za jakąs sporę kasę. ale wychodziły by na to jakieś ultimate tytuły.
maciek3d Napisano 1 Grudzień 2013 Napisano 1 Grudzień 2013 hmm mozliwe 12 gb ramu na GF 780 to zbyt piekne zeby bylo prawdziwe, ale ostatnio sporo watkow na roznych forach pojawilo sie na temat tej karty , na stronie NVidia podaja ze GF 780 jest dostepny w wersji z 3 gb ramu oraz w wersji limitowanej 6 I 12 gb ramu. czyli cos musi byc na rzeczy . Nawet jaby wypuscili GF780 z 12 gb ramu to cena bylaby pewnie kolosalna I nie stac by mnie bylo na jej zakup, ale caly czas mysle o zakupie GF770 z 6 gb ramu , czekam tylko zeby spadla troche z ceny tak do 700$
uzumakishadow Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 hmmm, Modo i Octane dziwny pomysł.. Plugin musi być naprawdę potężny i nie wiem też czy Octane jest w sumie gotowy na to.. Modo ma naprawdę output całkiem sporawy i render w Modo jest naprawdę bardzo dobry... Dlaczego niby dziwny? Dobrze mieć w zapasie cos co a) będzie robić na gpu (bo modo nie renderuje na gpu) b) w niektórych przypadkach wyrendzi coś szybciej, lepiej, dokładniej. Modo renderer jest fajny ale są sytuacje gdzie przydałaby się alternatywa. A mając porównanie jak sobie radzą inne renderery z np. rozmytymi odbiciami, rozmytą refrakcja, dyspersją, kaustyką, ba nawet displacementem, to wierz mi, przydałby się na takie sytuacje plan B, bez uciekania się do renderowania w innym sofcie albo wyżyłowywania ustawień i czekania wieczność na render:) Jeszcze inna kwestia to taka, że im więcej devów się przekonuję, że warto coś pisać do modo tym lepiej dla użytkowników bo mozę to pociągnąć kolejnych i kolejnych. Taki vray albo 3delight dla modo zrobiłby furorę imo.
Kramon Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 Dlaczego niby dziwny? Dobrze mieć w zapasie cos co a) będzie robić na gpu (bo modo nie renderuje na gpu) b) w niektórych przypadkach wyrendzi coś szybciej, lepiej, dokładniej. Modo renderer jest fajny ale są sytuacje gdzie przydałaby się alternatywa. A mając porównanie jak sobie radzą inne renderery z np. rozmytymi odbiciami, rozmytą refrakcja, dyspersją, kaustyką, ba nawet displacementem, to wierz mi, przydałby się na takie sytuacje plan B, bez uciekania się do renderowania w innym sofcie albo wyżyłowywania ustawień i czekania wieczność na render:) Jeszcze inna kwestia to taka, że im więcej devów się przekonuję, że warto coś pisać do modo tym lepiej dla użytkowników bo mozę to pociągnąć kolejnych i kolejnych. Taki vray albo 3delight dla modo zrobiłby furorę imo. Nie no wiadomka. Wiesz Octane ma tą cechę fajną że jest też programem standalone i całkiem przyjemnie się pracuje na standalone oczywiście wiadomo że nie zrobisz wszystkiego i wygodniej w pluginie. Ja osobiście bardzo bym mile widział Corone w bardzo dobrej wersji standalone. To by im pomogło bardzo wypłnąć na rynek na obecną chwilę jest tylko do 3dsmaxa a to jest świetny silnik renderujący.. Dużo bardziej mi podszedł niż Vray. Chociażby z tego powodu że wiem kiedy mi się skończy renderować.
uzumakishadow Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 No można wyrzucić do standalone ale to się wiąże z bejkowaniem tekstur, przerzucaniem obiektów etc. Można, ale tak jak napisałeś, wygodniej mieć to spod palca wewnątrz softu. Ja właśnie licze na to, że ruchy typu octane dla modo spowoduje ruchy konkurencji (może właśnie corona), żeby ugryźć kawałek tortu z rynku spragnionych alternatyw uzytkowników tego softu.
Ajgor Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 Ja osobiście bardzo bym mile widział Corone w bardzo dobrej wersji standalone. To by im pomogło bardzo wypłnąć na rynek na obecną chwilę jest tylko do 3dsmaxa Hm... Cytat ze strony producenta: "available as both fully integrated into 3ds MAX and standalone. " Na pewno tylko jako plugin? Aha... Jeszcze to: http://corona-renderer.com/forum/index.php/board,24.0.html Pierwszy topik od góry, pierwszy post - masz linka do pobrania wersji standalone.
Kramon Napisano 2 Grudzień 2013 Napisano 2 Grudzień 2013 tak napewno ściągnij sobie ten standalone to pogadamy. Ten standalone to jest śmiech na sali. chyba że coś się zmieniło przez 2-3 miesiące
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się