Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zaczynam bawić się modo bo chcę odpocząć od maxa i szukam konkretnych tutków ( zwłaszcza modelowanie i mapowanie )

póki co Modo szybko wchodzi i pracuje się bardzo przyjemnie

Jeżeli znacie jakieś dobre strony to podlinkujcie, na pewno przyda się to tez innym użytkownikom

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pamietam jak sie bawilem w modo 401, gosc od 3d-garage mial bardzo fajny tutek wprowadzajacy. Teraz tez ma do modo 6 i 7, mialem okazje obejzec kawalek tego do 601 i jest... hmm... takie sobie, moze ci podpadnie a moze nie, rzucic okiem warto.

 

Jesli chcesz dokladnie poznac silnik renderujacy modo, bardzo polecam te dwa tutki:

http://www.luxology.com/store/rendering/interiors/

http://www.luxology.com/store/rendering/studio/

 

gosc wchodzi w detale takie jak sampling, filtry aa i tak dalej. Wg mnie duzo dobrego.

 

pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

a3stract, to, co podałeś, to jedynie spis darmowych tutoriali. Blogowa część wygląda na zapomnianą. Moim zdaniem dużo ciekawsze szkolenia z modo są na lynda.com i digital tutors.

Napisano
a3stract, to, co podałeś, to jedynie spis darmowych tutoriali.
moze i racja ale wszystko w jednym miejscu:D, na start idealne

 

P.S chodzi mi po glowie, zeby zrobic przypiety temat z aktualnymi ( 601 / 701 ) scryptami do modo. Tak sie akurat sklada, ze na codzien strasznie brakuje czasu na sledzenie oficjalnego forum, ktore jak pewnie wiecie jest kopalnia zajebistegoo znikajacego ( w stosie postow ) darmowego materialu.

 

Przydala by sie rownierz pomoc z obslugi niektorych scryptow + moze jakis opis, ktore scrypty sprawdzaja sie idealnie podczas komercyjnej pracy. Na mysli mam zbior dodatkow, ktore pomoga nam szybciej realizowac zadanie. Jak myslice? chwyci ten pomysl?

 

pozdr..

Napisano
moze i racja ale wszystko w jednym miejscu:D, na start idealne

 

P.S chodzi mi po glowie, zeby zrobic przypiety temat z aktualnymi ( 601 / 701 ) scryptami do modo. Tak sie akurat sklada, ze na codzien strasznie brakuje czasu na sledzenie oficjalnego forum, ktore jak pewnie wiecie jest kopalnia zajebistegoo znikajacego ( w stosie postow ) darmowego materialu.

 

Przydala by sie rownierz pomoc z obslugi niektorych scryptow + moze jakis opis, ktore scrypty sprawdzaja sie idealnie podczas komercyjnej pracy. Na mysli mam zbior dodatkow, ktore pomoga nam szybciej realizowac zadanie. Jak myslice? chwyci ten pomysl?

 

pozdr..

 

IMO dobry pomysł, zwłaszcza dla tych co dopiero początkują z modo lub są w trakcie konwersji etc.

przykładowo takie uv recter i perfect circle to absolutne must have na start.

Napisano

Cześć!

Jestem nowym użytkownikiem forum max3d, więc się oficjalnie witam.

 

Odnośnie wymienionych dwóch kursów po polsku - kupiłem je. Nie chcę Panom z psboy robić "czarnego pr", ale te dwa kursy są średniej jakości. Nie znam innych ich tutoriali, być może są fantastyczne. Jednak te z modo troszkę zbyt powierzchownie traktują zagadnienia. To, że są w języku ojczystym niczego nie wnosi.

Dobre, ale płatne, są kursy na http://www.digitaltutors.com/11/index.php

Napisano

@a3stract : ciezko mi ocenic ilu uzytkownikow modo tu zaglada, ale z pewnoscia podpowiedz kogos , kto sprawnie korzysta z niego , jakimi skryptami warto sie zaintersowac bylaby super!

Napisano
@a3stract : ciezko mi ocenic ilu uzytkownikow modo tu zaglada, ale z pewnoscia podpowiedz kogos , kto sprawnie korzysta z niego , jakimi skryptami warto sie zaintersowac bylaby super!

 

W tej chwili skrypty a wlasciwie panel z ladnie poskladanymi w calosc skryptami roznych autorow, z ladnymi ikonkami etc to:

- Eterea Swiss knife http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=81124

- Eterea uv tools http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=37&t=53060

 

I to taki "musiszmiec", bo bardzo ulatwiaja rozne czynnosci.

Napisano

hmmm, Modo i Octane dziwny pomysł.. Plugin musi być naprawdę potężny i nie wiem też czy Octane jest w sumie gotowy na to.. Modo ma naprawdę output całkiem sporawy i render w Modo jest naprawdę bardzo dobry...

 

co do GTX 12GB to jest bujda na resorach to byłby totalny kill Polityczny Nvidi.

 

Jeżeli wyszła by karta GTX 780TI. 12 GB... to Cała seria quadro i tesla. była by nikomu nie potrzebna... No może poza Cadowcami ale jeśli mowa o renderingu.. to 780TI jest najszybszą kartą na rynku w kwesti renderingu. i jedyna sprawa za teslą to podwójna precyzja i te bzdety, + pamięc ale jakby było 12 giga to by to był strzał w stope...

 

Zapomnij.. 8-12 giga pojawi się na rynku dopiero jeśli tesla skoczy do 24. Albo nowe konsole wprowadzą nowy standard. tego też nie rozumiem dlaczego nie wprowadzą po prostu odrazu 8 giga ramu tylko dodają tak mało.. To by tak ułatwiło tworzenie gier, lada moment wchodzi standard 4k! A teksturki są drobniutkie...

 

Tak samo megatextures technika dlaczego nikt tego nie używa? Owszem w dniu premiery były problemy nie działało to wystarczająco płynnie ale dzisiaj? Performance jest ogromny...

 

Kasa się liczy tylko dla nich.

 

Ciekawe co by się stało jeśli jakieś studio wypuściło by konsole powiedzmy 12 giga ramu. i7 4770k+ GTX 780TI. Owszem za jakąs sporę kasę. ale wychodziły by na to jakieś ultimate tytuły.

Napisano

hmm mozliwe 12 gb ramu na GF 780 to zbyt piekne zeby bylo prawdziwe, ale ostatnio sporo watkow na roznych forach pojawilo sie na temat tej karty , na stronie NVidia podaja ze GF 780 jest dostepny w wersji z 3 gb ramu oraz w wersji limitowanej 6 I 12 gb ramu. czyli cos musi byc na rzeczy . Nawet jaby wypuscili GF780 z 12 gb ramu to cena bylaby pewnie kolosalna I nie stac by mnie bylo na jej zakup, ale caly czas mysle o zakupie GF770 z 6 gb ramu , czekam tylko zeby spadla troche z ceny tak do 700$

Napisano
hmmm, Modo i Octane dziwny pomysł.. Plugin musi być naprawdę potężny i nie wiem też czy Octane jest w sumie gotowy na to.. Modo ma naprawdę output całkiem sporawy i render w Modo jest naprawdę bardzo dobry...

Dlaczego niby dziwny?

Dobrze mieć w zapasie cos co a) będzie robić na gpu (bo modo nie renderuje na gpu) b) w niektórych przypadkach wyrendzi coś szybciej, lepiej, dokładniej.

Modo renderer jest fajny ale są sytuacje gdzie przydałaby się alternatywa. A mając porównanie jak sobie radzą inne renderery z np. rozmytymi odbiciami, rozmytą refrakcja, dyspersją, kaustyką, ba nawet displacementem, to wierz mi, przydałby się na takie sytuacje plan B, bez uciekania się do renderowania w innym sofcie albo wyżyłowywania ustawień i czekania wieczność na render:)

 

Jeszcze inna kwestia to taka, że im więcej devów się przekonuję, że warto coś pisać do modo tym lepiej dla użytkowników bo mozę to pociągnąć kolejnych i kolejnych. Taki vray albo 3delight dla modo zrobiłby furorę imo.

Napisano
Dlaczego niby dziwny?

Dobrze mieć w zapasie cos co a) będzie robić na gpu (bo modo nie renderuje na gpu) b) w niektórych przypadkach wyrendzi coś szybciej, lepiej, dokładniej.

Modo renderer jest fajny ale są sytuacje gdzie przydałaby się alternatywa. A mając porównanie jak sobie radzą inne renderery z np. rozmytymi odbiciami, rozmytą refrakcja, dyspersją, kaustyką, ba nawet displacementem, to wierz mi, przydałby się na takie sytuacje plan B, bez uciekania się do renderowania w innym sofcie albo wyżyłowywania ustawień i czekania wieczność na render:)

 

Jeszcze inna kwestia to taka, że im więcej devów się przekonuję, że warto coś pisać do modo tym lepiej dla użytkowników bo mozę to pociągnąć kolejnych i kolejnych. Taki vray albo 3delight dla modo zrobiłby furorę imo.

 

Nie no wiadomka. Wiesz Octane ma tą cechę fajną że jest też programem standalone i całkiem przyjemnie się pracuje na standalone oczywiście wiadomo że nie zrobisz wszystkiego i wygodniej w pluginie.

 

Ja osobiście bardzo bym mile widział Corone w bardzo dobrej wersji standalone. To by im pomogło bardzo wypłnąć na rynek na obecną chwilę jest tylko do 3dsmaxa a to jest świetny silnik renderujący.. Dużo bardziej mi podszedł niż Vray. Chociażby z tego powodu że wiem kiedy mi się skończy renderować.

Napisano

No można wyrzucić do standalone ale to się wiąże z bejkowaniem tekstur, przerzucaniem obiektów etc. Można, ale tak jak napisałeś, wygodniej mieć to spod palca wewnątrz softu.

Ja właśnie licze na to, że ruchy typu octane dla modo spowoduje ruchy konkurencji (może właśnie corona), żeby ugryźć kawałek tortu z rynku spragnionych alternatyw uzytkowników tego softu.

Napisano
Ja osobiście bardzo bym mile widział Corone w bardzo dobrej wersji standalone. To by im pomogło bardzo wypłnąć na rynek na obecną chwilę jest tylko do 3dsmaxa

 

Hm... Cytat ze strony producenta:

 

"available as both fully integrated into 3ds MAX and standalone. "

 

Na pewno tylko jako plugin?

Aha... Jeszcze to:

 

http://corona-renderer.com/forum/index.php/board,24.0.html

 

Pierwszy topik od góry, pierwszy post - masz linka do pobrania wersji standalone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności