Juzwa Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Witam, czemu jak wpisuje takie same wartosci koloru RGB jakie mam w ps, to w 3ds maxie otrzymuje inny kolor?
Pawelkos Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Nie wlasciwy "color profile" w photoshopie ?
bajtek Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 Pamiętam jak kiedyś mnie wkurzało, że jakieś takie mało ostre kolory w photoshopie mam, a okazało się że przez przypadek klawiszami Ctrl+Y włączyłem CMYKa, więc możliwe że tak jak Pawelkos mówi że niewłaściwy profil w ps.
Juzwa Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 profil w psie jest okej. Ale kumpel mi tez cos mowi ze to moze chodzic o gamme, ale sam nie czai dokladnie. Bo zauwazylem tez ze jak renderuje sobie to ladnie wyglada, ale jak zapisuje to jest strasznie wyblakle. Nigdy tak w zadnym rendererze nie mialem, vraya pierwszy raz uzywam wiec winie jego :D
Juzwa Napisano 5 Sierpień 2013 Autor Napisano 5 Sierpień 2013 gamma ? Oho, znalazlem.... http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray-20-gamma-linear-workflow_01.htm http://maxattivo.blogspot.com.au/2011/07/what-is-gamma-correction-in-image.html ..... rece opadaja.... troche dupa ale pierwszy raz o tym slysze.... pierwsze spotkanie z vrayem i sory ale daje ostro dupy
mirach Napisano 5 Sierpień 2013 Napisano 5 Sierpień 2013 ..... rece opadaja.... troche dupa ale pierwszy raz o tym slysze.... pierwsze spotkanie z vrayem i sory ale daje ostro dupy ?? kazdy render ma opcje pracowania w gammie 2.2, co jest w tym dawaniem dupy?
Dynamico Napisano 6 Sierpień 2013 Napisano 6 Sierpień 2013 A ja troszeczkę się zgodzę z Juzwa. W 2014 nie można już samemu (a przynajmniej ja nie potrafię) ustawić input/output gamma, co dla mnie jest dużym utrudnieniem. W tej chwili trzeba już zwracać uwagę czy Srgb jest włączone czy nie, pamiętać jaka output gamma jest przypisana do danego formatu pliku, zwracać uwagę z jaką gammą są wczytywane tekstury, a to w połączeniu daje już sporą możliwość "pomyłek" przy rendrze i zapisie. W 2013 ustawiałeś w customize i działało globalnie, a teraz "figa z makiem"
xmass Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 @Dynamico, tu 2 rozwiązania na gamme: http://www.cg-blog.com/index.php/2013/06/08/gamma10-max2014.htm http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/gamma-settings-for-3ds-maxdesign-2014 Może się przyda ;)
mirach Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 W 2014 nie można już samemu ustawić input/output gamma, co dla mnie jest dużym utrudnieniem. whut? co za geniusz wywalil to z Maxa i dlaczego? O,o
Dynamico Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Dzięki xmass. Ja skupiłem się na przeszukiwaniu helpa. Pierwszy sposób fakt, działa. Tylko to przecież śmieszne żeby tak skomplikowany program jak 3ds max wymagał takiej "ekwilibrystki" dla ustawienia podstawowych parametrów. Skrypt (jaki prosty :-) ) dużo lepsze, tylko przerobić tak, żeby uruchamiał się z maxem i automatycznie zmieniał gamma na ustawioną w skrypcie :-)
Pawelkos Napisano 9 Sierpień 2013 Napisano 9 Sierpień 2013 whut? co za geniusz wywalil to z Maxa i dlaczego? O,o Tak wlasnie dziala autodesk... zjebac funkcje ktora dzialala dobrze i dodac jej nowa "lepsza" wersje w kolejnej edycji... nie pierwszy i za pewne nie ostatni raz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się