GreenScreen Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Witam, Wymodelowałem dzisiaj głowę człowieka(nie idealna, ale zawsze jakaś) i chciałbym na niej nauczyć sie unwrapu lepiej. Wiem zasadniczo co i jak, relax i peel nie są mi obce, ale co zrobić jeżeli mam model powiedzmy 60tys. poly? Samo ładowanie się uvwraping'u jest długie, a co dopiero zaznaczanie edge'y. Mogę oczywiście najpierw unwrapować model który ma np. 2k poly i wrzucić na niego texture twarzy, ale potem, gdy użyje turbo smooth to przecież textura się w niektórych miejscach popsuje, rozciągnie, albo w ogóle zniknie. Co zrobić, jak radzić sobie z dużymi modelami i jak je unwrapować?
Kris_R Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 W ZBrushu dasz radę - UV Master przyjmie taki model jak bułeczkę z masłem o poranku - nawet nie mrugnie :) Polecam
GreenScreen Napisano 7 Sierpień 2013 Autor Napisano 7 Sierpień 2013 Hymm w sumie o tym nie pomyślałem. Zamiast Zbrusha używam MudBox'a, ale w tym przypadku to chyba bez różnicy. Problemem mogą być zniszczone edge które czasem mi się trafiają. Cała siatka mi się jakoś czasem psuje i nie mogę z nią nic robić, ani subdivision dać, ani nic. Przetestuje to, ale nie ma żadnej opcji, żeby to zrobić w 3ds maxie?
Kris_R Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Jak jesteś masochistą to możesz w maxie.. ale chyba tylko posiłkując się jakimiś plugami typu Unwrella itp. Bo ręczne rozłożenie 60k poly w maxie natywnie, bez Overlapów.. hmm.. powodzenia :) Da się - ale skoro można szybciej, łatwiej, lepiej.. to może nie ma sensu wyważać otwartych drzwi.
GreenScreen Napisano 7 Sierpień 2013 Autor Napisano 7 Sierpień 2013 Próbowałem tego mudbox'a, ale przy imporcie FBX (próbowałem również z obj.) wyskakuje "uv faces crossing tile boundaries". Przestawiałem geometrie i w końcu wyszło bez problemu, nawet się w miare subdividowalo, ale jak dałem create uv's to wyszły same kwadraty i prostokąty stojące obok siebie tworząc jakby litere L... Nie mam pojęcia czemu, ale uniemożliwia mi to totalnie prace:/
Kris_R Napisano 7 Sierpień 2013 Napisano 7 Sierpień 2013 Ja ani przez sekundę nie sugerowałem Tobie mapowania w Mudboxie.. hmm... chyba coś na łączach nie styka. Jeszcze raz - ZBrush - UV Master.
GreenScreen Napisano 8 Sierpień 2013 Autor Napisano 8 Sierpień 2013 No wiem wiem, ale Zbrusha nie mam. Pomyślałem, że rozłożę sobie siatke w 3ds max'ie na low poly obiekcie, póżniej ten sam obiekt przeniosę do mudbox'a, zwiększę liczbę polygonów, bez żadnych ingerencji w siatke i wtedy nie powinno mi się zepsuć. Dam znać wieczorem czy mi się udało :) Ostatecznie ta unwrella, ale tego nigdy nie używałem.
mafida Napisano 8 Sierpień 2013 Napisano 8 Sierpień 2013 (edytowane) Mudbox przy subdivide trzyma sztywno UV jeśli dobrze kojarze. W maxie można to zrobić trochę naokoło. Unwrapujesz LP. Zaznaczasz w unwrapie wszystkie face i rodzielasz na kawałeczki - BREAK. Potem turbosmooth. Potem jeszcze raz Unwrap i weldujesz wszystko spowrotem. Voila, masz niezmienione UV;) Edytowane 8 Sierpień 2013 przez mafida
GreenScreen Napisano 8 Sierpień 2013 Autor Napisano 8 Sierpień 2013 Dobra jednak jak unwrapuje sobie 2k poly model i użyje turbosmootha to nie psuje mi się model jakoś strasznie. Textury wyglądają dobrze, więc problem rozwiązany. Dzięki za pomoc :) Teraz tylko zostało zrobić texture twarzy jakoś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się