Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Wymodelowałem dzisiaj głowę człowieka(nie idealna, ale zawsze jakaś) i chciałbym na niej nauczyć sie unwrapu lepiej. Wiem zasadniczo co i jak, relax i peel nie są mi obce, ale co zrobić jeżeli mam model powiedzmy 60tys. poly? Samo ładowanie się uvwraping'u jest długie, a co dopiero zaznaczanie edge'y. Mogę oczywiście najpierw unwrapować model który ma np. 2k poly i wrzucić na niego texture twarzy, ale potem, gdy użyje turbo smooth to przecież textura się w niektórych miejscach popsuje, rozciągnie, albo w ogóle zniknie. Co zrobić, jak radzić sobie z dużymi modelami i jak je unwrapować?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W ZBrushu dasz radę - UV Master przyjmie taki model jak bułeczkę z masłem o poranku - nawet nie mrugnie :) Polecam

Napisano
  • Autor

Hymm w sumie o tym nie pomyślałem. Zamiast Zbrusha używam MudBox'a, ale w tym przypadku to chyba bez różnicy. Problemem mogą być zniszczone edge które czasem mi się trafiają. Cała siatka mi się jakoś czasem psuje i nie mogę z nią nic robić, ani subdivision dać, ani nic. Przetestuje to, ale nie ma żadnej opcji, żeby to zrobić w 3ds maxie?

Napisano

Jak jesteś masochistą to możesz w maxie.. ale chyba tylko posiłkując się jakimiś plugami typu Unwrella itp. Bo ręczne rozłożenie 60k poly w maxie natywnie, bez Overlapów.. hmm.. powodzenia :) Da się - ale skoro można szybciej, łatwiej, lepiej.. to może nie ma sensu wyważać otwartych drzwi.

Napisano
  • Autor

Próbowałem tego mudbox'a, ale przy imporcie FBX (próbowałem również z obj.) wyskakuje "uv faces crossing tile boundaries". Przestawiałem geometrie i w końcu wyszło bez problemu, nawet się w miare subdividowalo, ale jak dałem create uv's to wyszły same kwadraty i prostokąty stojące obok siebie tworząc jakby litere L... Nie mam pojęcia czemu, ale uniemożliwia mi to totalnie prace:/

Napisano

Ja ani przez sekundę nie sugerowałem Tobie mapowania w Mudboxie.. hmm... chyba coś na łączach nie styka. Jeszcze raz - ZBrush - UV Master.

Napisano
  • Autor

No wiem wiem, ale Zbrusha nie mam. Pomyślałem, że rozłożę sobie siatke w 3ds max'ie na low poly obiekcie, póżniej ten sam obiekt przeniosę do mudbox'a, zwiększę liczbę polygonów, bez żadnych ingerencji w siatke i wtedy nie powinno mi się zepsuć. Dam znać wieczorem czy mi się udało :)

 

Ostatecznie ta unwrella, ale tego nigdy nie używałem.

Napisano

Mudbox przy subdivide trzyma sztywno UV jeśli dobrze kojarze. W maxie można to zrobić trochę naokoło. Unwrapujesz LP. Zaznaczasz w unwrapie wszystkie face i rodzielasz na kawałeczki - BREAK. Potem turbosmooth. Potem jeszcze raz Unwrap i weldujesz wszystko spowrotem. Voila, masz niezmienione UV;)

Edytowane przez mafida

Napisano
  • Autor

Dobra jednak jak unwrapuje sobie 2k poly model i użyje turbosmootha to nie psuje mi się model jakoś strasznie. Textury wyglądają dobrze, więc problem rozwiązany. Dzięki za pomoc :) Teraz tylko zostało zrobić texture twarzy jakoś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności