Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Podoba mi się. Zawsze tego typu statki mnie kręciły i nawet sam mam jakoś w przyszłości taki zrobić. Jedyne co miałbym na tą chwile zastrzeżenia to że żagle jakoś tak nienaturalnie według mnie wyglądają. A i mam dwa pytania do Ciebie jako osoba raczkująca, a nawet 3. Robiłeś to z blueprintów czy samemu? Jaki jest czas pracy nad tym oraz czy pokażesz siatkę? : )

Napisano

Hull statku robiłem z blueprintów, pozostałe elementy bardziej "na oko" z zdjęć oraz podglądając zdjęcia podobnego typu statków. Masz rację co do żagli, ale je jeszcze będę modyfikował.

Hmm... Czas pracy ciężko określić ponieważ robię to po godzinach pracy w czasie "wolnym" a tego zbyt wiele nie mam (większość zrobiłem w 3-4 dni po 5-10h oczywiście z przerwami) :).

 

Mogę pokazać, ale pokazywanie siatki w blenderze to masakra, więc wrzuciłem screeny z Viewportu.

Wire_1a.jpg

Wire_2a.jpg

Wire_3a.jpg

Wire_4a.jpg

Wire_5a.jpg

Wire_6a.jpg

Napisano

co do modelu to można się czepiać ale najbardziej rzuciły mi się w oczy żagle ale po za tym jest spoko. Będziesz go renderować czy takiego już zostawisz?

Napisano

Faktycznie masz rację, ale nie w zakresie ciemności materiału, ale jego speculara. Nie używałem noise material, tylko użyłem zmodyfikowanej tekstury http://cgtextures.com/texview.php?id=55194&PHPSESSID=tnjlo24e9iod75lpktj6pkn7v0 do normal mapy + 20% diffuse map + spec mapy(powinienem zmniejszyć kontrast - zmęczenie robi swoje:) ) Poprawię na nodach dopiero po oteksturowaniu hull-a statku, wtedy będę mógł dokładniej dopasować speculara.

Dzięki za komentarz.

 

Pozdrawiam

Napisano

Tak jak JakóbM powiedział, model fajny, ale materiał nie najlepszy. Za ciemne drewno jak na fregatę, spróbuj może jakiegoś jaśniejszego, żeby było widać szczegół nad którym pracowałeś bo w tym mroku niestety to ginie. Zaś jeżeli chodzi o model, to osobiście uważam że na pierwszym renderze bardzo razi brak węzłów na "siatce"

Napisano

Sprobówalbym dać teksturę masztów (samego materiału na ten z poprzedniego render), oraz bardziej zajął się wyspą lub dodał jakieś foto w postpro, bo o ile model zaczyna fajnie wyglądać o tyle wyspa w tle odbiera fotorealizmu.

Napisano

coś jest nie tak ze skalą, albo z perspektywą, albo sam nie wiem. w Każdym razie moje osobiste wrażenie jest takie, że wyspa ma rozmiar 2 do 3 długości statku a na niej posadzono pomidory, albo kukurydzę. moim zdaniem też jest zbyt miękkie światło jak na taką dobrą pogodę i niebieskie niebo.

i ostatnia rzecz, to blaszane żagle. Jak by dodać do materiału shadera transculency to wyglądały by na lżejsze.

Napisano

wg mnie powinieneś zdecydować co jest focal pointem obrazka, bo wyspa miała być tylko dodatkiem, a nie głównym obiektem za którym podąża wzrok, na twoim miejscu bym doświetlił maszt jakimś spotem (imitacja przebijającego słońca przez chmury i promienie na maszt). Nie czuć przestrzeni, jakiś dof by się przydał + dużo mniejsza saturacja wyspy co wpłynie na atmosferę(mgła to był dobry pomysł). Lampy z tyłu statku są jakieś doklejone nie za bardzo rozumiem po co one tam. No i zdecydowanie jakieś postpro musi być, na refce masz kolorystykę dość zimną zielenie/niebieskie a u siebie ciepłe czerwienie, co nie do końca dobrze wygląda w połączeniu z niebem i woda (niebieskie/zielone).

Napisano

Poprzednia wyspa była wykonana tak naprawdę z kilku plane-ów z alphą z wyciętęj oraz podmalowanej wyspy.

To by było na tyle, chyba że macie jeszcze jakieś propozycje?

progres201920x800_zpsc0790480.png

Napisano

witam,

Nooo wyglada calkiem zacnie ;]

Ciesze sie, ze zaatakowales taka tematyke, baaaardzo malo osob probuje robic okrety, a jeszcze mniej okrety zaglowe. wyszlo jak wyszlo, mozna by sie czepiac, ale nie warto. Masz fajny skonczony kawalek pracy. Pewnie sporo sie nauczyles. Moja prosba na przyszlosc, jesli bys lapal sie za jakis inny okret pomysl o planach jako bazie do pracy i budowania modelu.

pozdr i ode mnie ***** : ]

Napisano

Dziękuję za miłe słowa. Wiem, że model nie jest idealny, ale spędziłem zbyt dużo czasu na detalach, których tutaj nawet nie widać, dlatego mam w planach zrobić jeszcze jeden render z przodu.

Jakoś nie kręci mnie już klepanie tych samych/powtarzających się tematów, dlatego łapię się za niekonwencjonalne środki.

 

Jeżeli ktoś chce, to poniżej są wyższe rozdzielczości:

1920x800

https://www.dropbox.com/s/1lmq0a3wvn7ucsm/progres201920x800.png

 

Hi Res poniżej:

7680x3200

https://www.dropbox.com/s/g98icblne8d4hq5/progres20.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności